حمل بار از امارات چگونه است؟ تمام آنچه که باید بدانید

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

حمل بار از امارات

آنچه در این مقاله میخوانید

امارات متحده عربی در حقیقت یک اتحادیه متشکل از هفت شیخ‌نشین کوچک (ابوظبی (پایتخت امارات)، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، رأس‌الخیمه و ام‌القوین) می‌باشد. کشور امارات بعد از استقلال از بریتانیا در دوم دسامبر ۱۹۷۱ شکل گرفت. تولید ناخالص ملی در این کشور، با ثروتمندترین کشورهای اروپای غربی همچون آلمان و فرانسه برابری می‌کند. اقتصاد امارات ساختاری شفاف و بسیار امن دارد، و بخش بزرگی از شرکت‌ها و منابع بین‌المللی را پذیرا می‌باشد. این مزایا بازرگانان و شرکت‌های تجاری زیادی را از کشورهای مختلف به بازرگانی، صادرات و واردات و حمل بار از امارات جلب کرده است. در ایران نیز واردات و حمل کالا از دبی یک تجارت پرسود برای تجار است. از آنجا که روش ارسال کالا و هزینه‌های آن مستقیما بر قیمت تمام شده‌ کالا تاثیزگذارند، مشورت با گروه تجاری ققنوس که یکی از خدمات آن حمل و ترخیص از دبی می‌باشد، مفید خواهد بود.

نحوه حمل بار از امارات به ایران

امارات یا بهتر است بگوییم دبی، مکانیست که تاجران ایرانی بیشترین مراودات تجاری را با آن دارند. ولی آیا از نحوه حمل کالا از دبی به ایران اطلاع دارید؟ در شرایط تحریمی امروزی که ارسال مستقیم بار از نقاط مختلف دنیا به ایران ممکن نیست، کالاها از طریق هوایی و ‌دریایی به دبی می‌آیند و با روش کراس استاف (تغییر وسیله حمل) یا ری اکسپورت (بار ابتدا به دبی ارسال، و سپس حمل بار از امارات به ایران انجام می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت که فرودگاه دبی و‌ بندر جبل علی محلی است که در آنجا بارهای خارجی به ایران رد و بدل می‌گردند. در مواقعی که فروشنده نمی‌خواهد و یا نمی‌تواند بار را مستقیما به ایران بفرستد، روش‌ حمل و ترخیص از دبی را بکار می‌برد. این راهکار بهترین روش برای دور زدن تحریم‌هاست.

از طرفی برای آسانتر کردن کارهای مربوط به حمل و نقل کالا در سطح بین المللی، از جمله حمل کالا از دبی، با انتخاب بهترین شیوه حمل و نقل سبب افزایش اطمینان و رضایت مشتریان خود شوید. شیوه حمل مناسب به توسعه تجارت شما هم کمک می‌کند. شما می‌توانید با کمک شرکت‌ ترخیص کالا بارهای خود را از سراسر دنیا در دبی ترخیص کنید و سپس به ایران ارسال نمایید.

حمل کالا از دبی
حمل کالا از دبی

لیست هزینه و تعرفه های ارسال بار از امارات

در تجارت‌های بین‌ المللی هزینه‌ های واردات و ترخیص کالا بر حسب مولفه‌های خاصی محاسبه می‌گردد. مؤلفه‌هایی از قبیل: تعرفه‌های گمرکی، حقوق و عوارض گمرکی، بحث مالیات‌ها، هزینه‌ خرید کالاها، روش حمل و نقل (هوایی، دریایی، ریلی، ترانزیت جاده‌ای) از کشور مبداء تا کشور مقصد و دیگر هزینه‌های مربوط به بیمه، انبارداری و بارگیری در مبدا و مقصد.

جهت محاسبه قیمت تمام شده واردات کالا و حمل بار از امارات و همچنین چگونگی پرداخت این هزینه‌ها باید به موارد دیگری هم توجه کرد: نوع کالاهای وارداتی، قوانین و آیین‌نامه‌های جدید گمرکی، شرایط اقتصادی کشور که تعرفه‌های گمرک در هر کشوری بر اساس ان تعیین می‌گردد. برای بررسی دقیق هزینه‌های واردات، حمل و ترخیص از دبی، باید به تمام این مولفه‌ها احاطه و آگاهی داشت. از این رو ما به بازرگانان و افراد توصیه می‌کنیم که برای بررسی و محاسبه هزینه‌های حمل کالا از دبی، بهتر است با متخصصین و کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس مشورت کنند تا از میزان دقیق‌تر تعرفه‌های گمرکی و دیگر هزینه‌های واردات آگاه شوند. به طور کلی هزینه‌های واردات و حمل بار از امارات را می‌توانیم به شرح زیر بیان کنیم:

  • هزینه‌ بیمه کالا برای حمل و نقل
  • هزینه‌ مربوط به حمل و نقل و ترانزیت کالا تا رسیدن به مقصد نهایی
  • هزینه‌های بارگیری و انبارداری محموله در مرزهای تجاری و مبدا و مقصد بار
  • هزینه‌های مالیاتی که دولت‌ها تصویب می‌کنند
  • هزینه‌های ترخیص کالا و امور اداری و تشریفات گمرکی آن
  • هزینه‌های مربوط به تعرفه‌های گمرکی جهت حمل و ترخیص از دبی در مبدا و مقصد
  • عوارض ورودی حمل کالا از دبی به ایران و یا دیگر مقاصد در کشورهای مختلف

نرخ حقوق گمرکی دبی ۵ درصد ارزش کالا به اضافه بیمه حمل و نقل می‌باشد. اگر ارزش کالا زیاد باشد حقوق گمرکی نیز ده درصد افزایش می‌یابد.

[irp posts=”996700″ ]

روش های حمل و نقل از امارات به ایران

کشور امارات از مناطق تجاری بسیار مهم و یکی از اصلی‌ترین شرکای تجاری ایران است. همچنین بندر جبل علی در امارات برای تجار ایرانی یک راه میانبر است تا کالاهای خود را از سرتاسر دنیا تهیه کنند و از طریق آن به کشور وارد نمایند. ولی حمل بار از امارات هم مانند هر کشور دیگری پیرو قوانینی می‌باشد. با اینکه برای حمل کالا از دبی، پرداخت عوارض گمرکی نیاز نیست، ولی تجار باید از روش‌های مختلف حمل و ترخیص از دبی به ایران اطلاع کافی پیدا کنند،  تا بتوانند بدون مشکل و به سرعت کالای مورد نظر خود را به کشور وارد نمایند.

روش‌های مختلف دریایی، هوایی و ریلی وجود دارند که حمل بار از امارات را برای بازرگانان راحتتر می‌کنند، صاحبان کالا باید با توجه به شرایط کالای خود، استفاده از مناسبترین روش را برای حمل کالا از دبی انتخاب کنند و واردات آن را انجام دهند؛ زیرا برخی مواقع کالایی که تاجر از یک کشور خاص تهیه می‌کند را نمی‌توان مستقیم به ایران حمل و ارسال نمود. در این مواقع دانستن اینکه چه روشی برای حمل و ترخیص از دبی مناسبتر است، به تجار کمک می‌نماید تا راحتتر و با هزینه و زمان کمتر محموله خود را از دبی به ایران ارسال کنند. اگر با آگاهی به همه شرایط، بهترین شیوه حمل را انتخاب کنید، رضایت مشتریانتان هم افزایش خواهد یافت.

روش پیشنهادی حمل و نقل از دبی به ایران

دبی همسایه جنوبی ایران در مجاورت خلیج فارس و یکی از مقاصد اصلی بازرگانان برای ارسال بار به داخل کشور می‌باشد. از این جهت، روش حمل و نقل دریایی اصلی‌ترین روش برای حمل کالا از دبی به کشورمان ایران است. روش حمل و نقل هوایی نیز از سریع‌ترین روش‌ها برای ارسال در سراسر جهان است، با این وجود تجار ایرانی برای حمل بار از امارات به کشور روش دریایی را ترجیح می‌دهند. در این بین شرکت‌های حمل و نقل و بازرگانی بین‌المللی نیز با توجه به شرایط کالا بهترین روش را برای حمل و ترخیص از دبی به تاجران معرفی می‌کنند. روش انتخابی این شرکت‌ها با بررسی و ارزیابی شرایط و عوامل گوناگونی مانند: نوع، حجم و اندازه کالا و.. صورت می‌گیرد. در ادامه به توضیح دو روش اصلی حمل کالا از دبی (دریایی و هوایی) می‌پردازیم.

حمل و نقل دریایی از دبی به ایران

مرز اصلی بین ایران و دبی خلیج فارس است، پس مسلم است که اغلب بازرگانان برای حمل کالا از دبی روش دریایی را انتخاب می‌کنند. زیرا این روش مزایای زیادی برایشان دارد؛ از جمله اینکه بندر گناوه یکی از مقاصد اصلی حمل و ترخیص از دبی به ایران می‌باشد، حجم محموله‌هایی که در طول سالیان از این بندر وارد کشور می‌شوند بسیار بالاست و از این جهت برای حمل بار از امارات به داخل کشورمان نیز بسیار مناسب است. دیگر آنکه با حمل و نقل دریایی از دبی، تجار و صاحبان کالا می‌توانند محموله‌هایی با حجم و وزن زیاد را وارد کنند. تجار تا کنون توانسته‌اند تا ۱۵۰۰ کیلوگرم محموله و کالا را از طریق دریایی وارد نمایند.

همچنین هزینه‌ حمل کالا از دبی به داخل کشور از طریق دریایی، حتی برای محموله‌های بسیار عظیم نیز  مقرون به‌صرفه است و این برای تجار بسیار مهم است که با قیمت مناسب واردات انجام دهند. حمل بار از امارات به روش دریایی از طریق لنج انجام می‌شود و شامل حمل و نقل کالاهایی مانند خوراک، پوشاک و لباس،  تجهیزات دیجیتالی،  لوازم آرایشی و بهداشتی و بسیاری موارد دیگر است.

حمل و ترخیص از دبی
حمل و ترخیص از دبی

شیوه حمل و نقل هوایی از دبی به ایران

همانطور که روش حمل و نقل هوایی سریع‌ترین و مطمئن‌ترین روش برای نقل و انتقال محموله‌ها در سراسر دنیاست. فرودگاه بین‌المللی دبی مکان حمل کالا از دبی به داخل کشور است و از شلوغ‌ترین خطوط هوایی دنیا می‌باشد. مهمترین مزیت حمل و ترخیص از دبی با روش هوایی به ایران، زمان بسیار کوتاه آن است. همچنین محموله‌ها از طریق هوایی در امنیت کامل به مقصد می‌رسند. اما هزینه‌های حمل و نقل هوایی در هر جای دنیا بسیار بالاست و تجار برای حمل بار از امارات به روش هوایی باید هزینه زیادی متقبل شوند. از طرفی محدودیت وزنی هم وجود دارد و امکان حمل بار، تنها تا حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم از راه هوایی امکان‌پذیر است. قبلا هم گفتیم که عواملی چون نوع بار، حجم و اندازه آن و زمان لازم برای انتقال بار بر روی هزینه حمل تاثیر می‌گذارد، که باید در استفاده از روش هوایی به آنها توجه کرد.

[irp posts=”995888″ ]

لیست کالاهای مجاز برای واردات از دبی

دبی یکی از مهم‌ترین قطب‌های تجاری در خاورمیانه است، هر ساله کالاها و ابزار متنوع و بسیاری به کشورهای مختلف ارسال می‌‌شود. در این قسمت از مقاله، می‌خواهیم بپردازیم به اقلامی که در حمل کالا از دبی بیشترین هم را دارند. از جمله کالاهای مهم در حمل بار از امارات عبارتند از:

 انواع گوشی‌ موبایل، انواع تبلت‌ها و لپ‌تاب‌ها، نوشیدنی‌های انرژی زا، مکمل‌های ورزشی، پوشاک ورزشی، قطعات و شمش‌های گوناگون از جنس آهن و فولاد و سایر فلزات، مواد غذایی همچون شکر تصفیه شده عاری از مواد خوشبوکننده و یا رنگ‌دهنده، انواع لکوموتیوهای دیزلی و برقی، جو بدون بذر، اجزاء و قطعات مورد نیاز برای تولید توربین‌های بخار، تخمه‌ آفتابگردان به شکل سالم و یا خرد شده، خمیر چوب شیمیایی، چای سیاه، ابزار و وسایل حمل و نقل کالا دیزلی و یا غیر دیزلی، انواع بلبرینگ جهت حمل و ترخیص از دبی، دستگاه‌ها و ماشین‌های مورد استفاده برای بسته‌بندی، تخم سبزیجات برای کشاورزی، سیگار و دخانیات حاوی توتون، پنبه‌ حلاجی نشده، مواد غذایی همچون برنج نیمه سفید، دوربین‌های تلویزیونی و دیجیتالی و …

جمع بندی

مهمترین عامل در تجارت موفق و واردات و حمل کالا از دبی آشنایی با قوانین تجاری ایران و امارات است. اگر هر مرحله را طبق مقررات انجام دهید، گرفتار هزینه‌ها و صرف وقت اضافی نمی‌شوید و سود خوبی خواهید داشت. مطالعه قوانین و آشنایی با تمامی آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها هم می‌تواند مشکل و زمانبر باشد. از این رو اکثر بازرگانان و تجار با سابقه به منظور صرفه‌جویی در وقت و زمان خود کلیه مراحل تهیه کالا، و حمل و ترخیص از دبی را به شرکت‌های تجاری معتبر می‌سپارند. گروه تجاری ققنوس با داشتن سوابق درخشان در زمینه واردات و صادرات کالا و حمل بار از امارات تمام امور واردات شما را با تیم حرفه‌ای خود که آشنا با زبان و فرهنگ تجارتی دبی هستند، انجام می‌دهد. شرکت ما خدماتی چون تامین کالا، عقد قرارداد، واردات و ترخیص کالا را از دبی با کمترین هزینه و در اسرع وقت انجام می‌دهد.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *