حمل هوایی بار سنگین (مراحل، شرایط و هزینه ها)

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

حمل هوایی بار سنگین

آنچه در این مقاله میخوانید

حمل کالای سنگین به کالاهایی که با وزن و تناژ بالا حمل و نقل شوند، می گوییم. هر ساله میلیون‌ها تن بار سنگین همچون کالا و تجهیزات صنعتی، مواد خام، اقلام خانگی و تجاری به وسیله راه‌های هوایی حمل و میان صاحبان صنایع و مردم کشورهای مختلف رد و بدل می‌شود. هزینه حمل هوایی بار سنگین از این طریق در واردات و صادرات به عوامل مختلفی بستگی دارد. به حمل هوایی کالاهای سنگین غیر مسافری کارگو گفته می‌شود که به طور عمومی جهت صادرات یا واردات کالاهای سنگینی چون تجهیزات صنعتی، فرش، محصولات کشاورزی، مواد معدنی، مواد خام و کالاهای دیگری است که معمولا توسط صاحبان صنایع انجام می‌شود.

نحوه انجام حمل هوایی بار سنگین

معمولا تنها کمتر از یک درصد حمل و نقل کالاهای سنگین در دنیا توسط حمل هوایی و با هواپیما انجام می‌گیرد. ولی با این وجود یکی از مهم‌ترین انواع حمل و نقل در جهان، حمل و نقل محموله‌های سنگین با استفاده از هواپیما است. در روش‌های حمل و نقل هوایی باید به برخی مواد توجه ویژه‌ای هنگام حمل شود. مانند مواد فاسد شدنی مثل سرم‌ها و اندام‌های اهداکننده انسانی، کالاهای با ارزشی مثل الماس و طلا، کالاهای خطرناک، باتری‌ها و… . در این بین یکی دیگر از موارد مهمی که نیاز به توجه ویژه دارد، حمل هوایی کالاهای سنگین می‌باشد؛ زیرا هواپیماها محدودیت وزنی در حمل کالا دارند و باید با مجوزهای لازم و رعایت استانداردها نسبت به حمل کالای سنگین اقدام شود.

باید گفت که حمل هوایی بار سنگین توسط شرکت‌های باربری معتبر انجام می‌شود. این شرکت‌ها به انواع ماشین‌های باری مجهز هستند و می‌توانند بهترین وسیله را متناسب با وزن و ابعاد محموله مورد نظر شما در اختیارتان قرار دهند. همچنین شرکت‌های حمل بار برای حمل و نقل کالا، بارنامه و بیمه نامه دارند که از مجوزهای بسیار ضروری برای حمل و نقل کالاها، به ویژه حمل هوایی کالاهای سنگین می‌باشند.

حمل هوایی بار سنگین مزایایی هم دارد، سرعت ارسال مهمترین مزیت آن است. محموله‌ها با هواپیما در سریع‌ترین زمان ممکن بین کشورهای مختلف جابجا می‌گردند. همین سرعت عمل، مهمترین عامل انتخاب پست سریع بین‌المللی به صورت هوایی است. یکی از خدمات گروه تجاری ققنوس ارائه سرویس حمل  و نقل هوایی کالاهای سنگین است. ما تاکنون حمل و نقل محموله‌های سنگین زیادی را با موفقیت انجام داده‌ایم. شما عزیزان می‌توانید جهت ارسال هوایی کالای سنگین خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

حمل هوایی کالاهای سنگین
حمل هوایی کالاهای سنگین

هزینه حمل کالای سنگین به چه عواملی بستگی دارد؟

در تعیین نرخ هزینه حمل هوایی بار سنگین عوامل مختلفی اثرگذارند که از بین آن‌ها می‌توانیم به قیمت ارز، نوع آژانس هواپیمایی، نوع و کیفیت خدمات بار، مسافت بین کشور مبدا و مقصد، وزن محموله و نوع بار اشاره کنیم. چنانچه نوع بار سنگین شما در دسته کالاهای خطرناک قرار بگیرد، به دلیل اینکه اقدامات امنیتی هم باید برای آن انجام شود، تعرفه آن کالا از بارهای معمولی بیشتر خواهد شد. در نتیجه به هزینه‌های حمل هوایی کالاهای سنگین افزوده می‌شود. از مهمترین نکات دیگری که باید به آن توجه کنید این است اگر بار از نوع فوق سنگین باشد، باز هم تعرفه حمل آن از انواع محموله‌های معمولی دیگر بیشتر خواهد بود. البته باید گفت که روش حمل هوایی به ندرت برای بارهای فوق سنگین به کار می‌رود و بنا به ضرورت و با توجه به عوامل و شرایط مختلفی کالاهی فوق سنگین به روش هوایی حمل می‌شوند.

[irp posts=”989281″ ]

کالای سنگین چه نوع باری است؟

کالاهای سنگین در همه جای دنیا وجود دارند و بر اساس نیاز صنایع و افراد، بین نقاط مختلف شهر یا بین کشورها در حال جابه جایی است. منظور از کالای سنگین تمامی وسایل و تجهیزات مربوط به کارخانه‌های تولیدی، وسایل خانگی مانند: لباسشویی، یخچال، اتومبیل، ماشین‌ها، محصولات کشاورزی، ماشین‌آلات راه‌سازی، وسایل ساختمان‌سازی و امثال این است. انواع مختلفی کامیون با توجه به نوع بار، برای حمل هوایی بار سنگین موجودند که آنها را تا هواپیما انتقال می‌دهند.

برخی از انواع دیگر بار سنگین در حمل هوایی کالاهای سنگین عبارتند از: حمل و نقل خانه‌های از پیش ساخته شده و کانکس، حمل و نقل ماشین‌هایی مانند لودر و بلدوزر، حمل و نقل وسایل آهنی در تناژ بالا، حمل و نقل دکل‌های مخابراتی، حمل و نقل تجهیزات راه و شهر سازی، حمل و نقل انواع مختلف تانکر، حمل و منتقل کردن سنگ های معدنی و حمل و نقل سازه‌های بزرگ از جنس فلز.

خدمات حمل هوایی بار سنگین توسط گروه تجاری ققنوس

گروه تجاری ققنوس جهت کسب رضایت مشتریان خود، با دارا بودن همکاران و نمایندگان بین‌المللی خود در سراسر جهان و به ویژه در کشور چین، امکان حمل هوایی بار سنگین (Cargo) وارداتی و صادراتی شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم می‌نماید. کالاهای وارداتی و صادراتی شما از سرویس حمل هوایی کالاهای سنگین شرکت‌ ما جهت حمل و نقل بین‌المللی بهره خواهد برد. گروه ما توسط تیم مجرب و متخصص در سریع‌ترین زمان، محموله مشتریان محترم را به مقصد می‌رساند. شما می‌توانید با ارسال پکینگ و پروفرما اینویس به کارشناسان باتجربه این مجموعه،  قبل از بارگیری کالای سنگین خود از قیمت نهایی حمل و نقل و مراحل ترخیص آن مطلع گردید. گروه تجاری ققنوس طرف قرارداد ایرلاین‌های معتبر و متفاوتی می‌باشد. از این رو می‌تواند خدمات حمل بار سنگین شما را با کمترین تعرفه حمل بار سنگین در مقایسه با شرکت‌های موازی ارائه دهد.

چالش های حمل کالای سنگین از طریق هوایی چیست؟

کالاهای سنگین در موارد کمی توسط هواپیما حمل می شوند. زیرا برخی از این کالاهای سنگین جهت حمل و نقل از طریق هوایی بسیار خطرناک می‌باشند. در این صورت حمل هوایی کالاهای سنگین فقط با مجوزهای بسیار دقیق که توسط مقامات هواپیمایی کشوری صادر می‌شود، فقط از طریق هواپیماهای باری قابل حمل است. برخی دیگر از کالاهای سنگین را می‌توان هم با هواپیماهای باری و هم مسافربری حمل نمود. ولی در کل گذشته از نوع هواپیما برای حمل هوایی بار سنگین، همیشه چالش‌هایی خاصی وجود دارند که شرکت هواپیمایی و یا صاحب کالا با آنها مواجه است.

  • هزینه بالا: بزرگترین مشکل شیوهحمل و نقل هوایی هزینه بالای آن نسبت به روش‌های دیگر حمل و نقل است. به ویژه در مورد حمل هوایی کالاهای سنگین که تعرفه و هزینه بیشتری دارد. از این جهت تجار باید انتخاب کنند که سرعت رسیدن کالاهایشان به مقصد مهمتر است یا صرفه‌جویی در هزینه حمل و نقل کالاهای سنگین.
  • با هواپیما هر کالای سنگینی را نمی‌شود حمل نمود: حمل و نقل هوایی برای کالاهای بسیار حجیم و سنگین توصیه نمی‌گردد؛ زیرا عموما کالاهای خیلی با ارزش و نسبتا کم حجم و با ابعاد متوسط مناسب جهت حمل هوایی است.
حمل و نقل هوایی
حمل و نقل هوایی

حمل و نقل هوایی در مقایسه با سایر اشکال حمل و نقل چگونه است؟

دو عامل مهم ارزش کالاها و سرعت حمل و نقل، انتخاب حمل و نقل هوایی را نسبت به دیگر روش‌های حمل و نقل در اولویت قرار می‌دهد. موادی که باید فوری تحویل شوند مانند رادیوداروها برای تشخیص یا درمان‌های پزشکی، و یا کالاهای با ارزش بالا همچون محصولات فناوری معمولاً به روش محموله هوایی حمل می‌گردند. این دو عامل در مورد حمل هوایی بار سنگین نیز صدق می‌کند. درست است که بهترین روش حمل کالاهای سنگین و فوق سنگین روش دریایی و ریلی است، زیرا محدودیتی در حجم ندارند و حجم سنگین و زیادی از کالاها را حمل می‌کنند؛ اما اگر کالای سنگین از نوع با ارزش و یا تحویل فوری باشد، حمل هوایی کالاهای سنگین را شاهد خواهیم بود.

پروازهای تجاری حمل و نقل کالا به دور روش فریت و کارگو انجام می‌گیرد. در روش کارگو این امکان وجود دارد که کالاها به صورت دسته جمعی حمل شوند و این امر هزینه‌های ترانزیت را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد. این کاهش هزینه نیز یکی دیگر از دلایل انتخاب روش حمل هوایی نسبت به دیگر روش‌هاست. روش حمل و نقل هوایی همچنین برای حمل بعضی از محصولات غذایی چون ماهی تازه، میوه‌های عجیب و غریب و گل‌های شاخه بریده بسیار ایده آل می‌باشد. افزایش تقاضا برای حمل و نقل محصولات دارویی و بهداشتی نیز موجب شد تا مقررات جدیدی جهت مدیریت مناسب کالاهای حساس به زمان و دما ارائه شود. بنابراین به نظر می‌رسد این نوع مقررات نیز با روش حمل هوایی بهتر برآورده می‌شوند.

[irp posts=”997305″ ]

جمع ‌بندی

در این مقاله شما را با حمل هوایی بار سنگین آشنا نمودیم. در روش هوایی ایمنی و سرعت حرف اول را می‌زند، زیرا نه خبری از ترافیک است و نه خطری کالاها را تهدید می‌کند. حمل و نقل هوایی انواع مختلفی دارد که هر کدام برای امری ویژه‌ای مناسب است. برای حمل هوایی کالاهای سنگین بهتر است به متخصصین و فعالین در این زمینه مراجعه نمایید. گروه تجاری ققنوس با تخصص در حمل کالاهای سنگین و مجهز به وسایل و ماشین‌آلات مخصوص جهت حمل کالاهایی با تناژ بالا در خدمت شما عزیزان می‌باشد. همچنین گروه ما با داشتن بیمه‌نامه و بارنامه جهت جابجایی و حمل کالای سنگین، آماده انجام سرویس‌های درب به درب و ترانزیت کالای دسته جمعی شما نیز می‌باشد.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *