گروپاژ (خرده بار) در حمل و نقل بین المللی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

حمل و نقل خرده بار

آنچه در این مقاله میخوانید

حمل و نقل گروپاژ اصطلاحی است که برای حمل و نقل اجناسی با حجم و وزن پایین به کار برده می شود. حمل و نقل مانند بسیاری از مقوله های دیگر دارای قوانین و ضوابط مربوط به خود بوده و همه تجار و شرکت های بازرگانی با  حمل خرده بار آشنایی دارند. در واقع این اصطلاح به گوش تمامی بازرگانانی که بارهای بزرگی برای حمل و نقل ندارند آشنا است. ما کارشناسان گروه تجاری ققنوس قصد داریم در این مقاله بیشتر در مورد حمل و نقل خرده بار و حمل گروپاژ از چین توضیح دهیم. از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اصطلاح گروپاژ یا حمل و نقل خرده بار در حمل بین المللی به چه معناست؟

گروپاژ در واقع نوعی حمل و نقل است که برای محموله های کمتر از ظرفیت کانتینر و حمل و نقل خرده بار انجام می شود. زمانی که میزان اجناس و محموله های یک بازرگان به حد استاندارد ظرفیت کانتینر نرسد، فضای کمتری را شامل می شود و حمل و نقل آن ها به صورت مستقل به صرفه نیست. در نتیجه لازم است شرکت های وارداتی مختلف از جمله گروه تجاری ققنوس که از خدمات فورواردی برخوردار هستند، بار مورد نظر را با اعلام قیمت مربوطه گروپاژ کنند. شرکت های بازرگانی از این موقعیت استفاده کرده و بار تجار مختلف را به صورت همزمان ارسال می کنند.

در حمل گروپاژ از چین موسسات حمل بار و شرکت های وارداتی، محموله را از شما تحویل گرفته و قیمت تمام شده را به شما اعلام می کنند. سپس حمل کننده بارها را در کنار هم قرار داده و تنها یک رسید به صاحبان کالا تحویل می دهد و برای این اجناس نیز تنها یک بارنامه صادر خواهد شد. در نتیجه زمانی که بار چند بازرگان به صورت گروپاژ حمل شود بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و این مسئله مهمترین ویژگی گروپاژ است.

حمل و نقل گروپاژ و حمل گروپاژ از چین قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد. در حمل خرده بار حمل اجناسی که نیاز به اخذ گواهی استاندارد دارند به همراه قطعات الکترونیکی و هر کالایی که نیاز به استاندارد اجباری ندارد کار اشتباهی است. به این دلیل که این امر موجب می شود اجناسی که نیاز به استاندارد ندارند تا زمان اخذ مجوز در گمرک بمانند و زمان زیادی برای رسیدن اجناس از بین برود.

حمل و نقل گروپاژ
حمل و نقل گروپاژ

چه بارهایی به صورت گروپاژ حمل می شوند؟

حمل و نقل گروپاژ دلایل متعددی دارد و طبیعتا هر نوع کالایی برای حمل  و نقل خرده بار مناسب نیست. در ادامه اجناسی را که در حمل گروپاژ از چین مناسب هستند شرح خواهیم داد.

  • اجناسی که از حجم و قیمت پایینی برخوردار هستند.
  • به منظور اخذ سمپل از شرکت های مختلف
  • اجناس نمایشگاهی بین دو شرکت مختلف
  • حمل و نقل دستگاه های بسیار حساس که باید با بیشترین میزان مراقبت حمل شوند.
  • واردات اجناس موقتی مثل قطعات الکترونیکی و تعمیرات دستگاه های صنعتی مختلف
  • سفارشات برای مصارف شخصی از سایت ها و بازارهای مختلف جهان

بسته بندی خرده بارها به چه شکل است؟

به منظور حفاظت از اجناس در حمل گروپاژ از چین لازم است که این خرده بارها بسته بندی شوند. بسته بندی در حمل و نقل خرده بار روش های متفاوتی داشته و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

  • جعبه های مقوایی

این جعبه ها برای محیط زیست مناسب نبوده و مضر می باشند. از طرفی مقاومت و استحکام کافی را برای حفاظت از اجناس در حمل و نقل خرده بار را نداشته و نمی توانند فشارهای وارده از سمت بارها را تحمل کنند. همچنین در برابر رطوبت نیز مقاومت و استحکام کافی را ندارند.

  • پالت های پلاستیکی

این پالت ها نسبت به جعبه های مقوایی برای حمل و نقل گروپاژ مناسب تر هستند  و مقاومت بیشتری نسبت به آن ها دارند. با این حال هنوز با یک گزینه ایده آل برای حمل و نقل گروپاژ فاصله دارند. چرا که این پالت ها در اثر حرکت جابجا شده و همچنان احتمال آسیب به خرده بارها وجود دارد. همچنین پلاستیک تحمل بار خیلی زیاد را نداشته و می شکند.

  • بسته بندی های کوچک

بسته بندی های کوچک با این که یک گزینه بسیار مقرون به صرفه در حمل و نقل گروپاژ محسوب می شوند اما هیچ گونه امنیتی را تضمین نمی کنند. به علاوه این بسته بندی ها قابل استفاده مجدد نبوده و برای طبیعت مضر می باشند.

  • پالت های چوبی

از انعطاف پذیرترین و با دوام ترین روش های بسته بندی در حمل خرده بار، پالت های چوبی هستند. این پالت ها بر خلاف پالت های پلاستیکی مقاومت خیلی بیشتری در برابر وزن خرده بارها داشته و همچنین در اثر حرکت جابجا نمی شوند. پالت های چوبی در حمل گروپاژ از چین بسیار مناسب بوده و سازگار با محیط زیست می باشند. این پالت ها جایگزین جعبه های مقوایی بوده و به راحتی انبار می شوند و فضای کمی را اشغال می کنند.

حمل و نقل خرده بار چگونه انجام می شود؟

حمل و نقل گروپاژ چند شیوه مختلف دارد. در این بخش دو نمونه از کانتینرهای مناسب برای حمل گروپاژ از چین را بیان می کنیم.

  • کانتینرهای FCL: کانتینرهای FCL به کانتینرهایی گفته میشود که اجناس درون آن همگی به یک پروانه گمرکی مربوط می شوند. به این کانتینرها کانتینرهای اخنصاصی نیز گفته می شود که برای حمل FCL و حمل و نقل گروپاژ مورد استفاده قرار می گیرند.
  • کانتینرهای LCL: کانتینرهای LCL در تعریف کاملا متضاد کانتینرهای FCL هستند. این کانتینرها که در حمل خرده بار مورد استفاده قرار می گیرند برخلاف کانتینرهای FCL، اجناس درون آن ها متعق به افراد و بازرگانان گوناگون است و چندین پروانه گمرکی را شامل می شوند. این کانتینرها از نظر حجمی نیز انواع مختلفی دارند. کانتیرهای FCL نسبت به این کانتینرها حجم بیشتری داشته و در واقع ۷۰ متر مکعب بار بیشتری در آن ها جا می شود. موسسات حمل و نقل گوناگون و شرکت های دارای خدمات حمل گروپاژ از چین این خرده بارها را از مشتریان تحویل گرفته و بعد از محاسبه قیمت ها اجناس را به صورت گروهی ارسال می کنند.
حمل گروپاژ از چین
حمل گروپاژ از چین

مزایا و معایب حمل و نقل گروپاژ

حمل و نقل گروپاژ مانند هر فرایند دیگری مزایا و معایب مربوط به خود را دارا است. این روش با وجود این که برای بازرگانان بسیار مقرون به صرفه می باشد، نسبت به حالت معمول به دلایل مختلفی مدت زمان بیشتری طول می کشد تا کالا به دست صاحب بار برسد. از جمله این که ممکن است اجناسی که نیاز به استاندارد اجباری دارند با سایر اجناس گروپاژ شوند.

جمع بندی

حمل و نقل گروپاژ یا حمل خرده بار روشی مناسب و مقرون به صرفه برای حمل اجناس و کالاهای جزئی است که در این مقاله در مورد مزایا و معایب و روش های بسته بندی خرده بارها توضیح دادیم. دانستیم که بهترین روش برای بسته بندی اجناس در حمل گروپاژ از چین استفاده از پالت های چوبی بوده که علاوه بر مقاومت بالا با طبیعت نیز سازگار هستند.

گروه تجاری ققنوس با بیش از ۹ سال سابقه در زمینه حمل گروپاژ از چین و خدمات ترخیص کالا فعالیت کرده و آماده خدمات رسانی به شما بازرگانان عزیز می باشد. از جمله دیگر خدمات گروه تجاری ققنوس می توان به پست دولتی از چین و هنگ کنگ، حوالجات ارزی و خرید از سایت های خارجی اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی بیشتر به جزئیات خدمات ما می توانید با مشاورین گروه تجاری ققنوس در ارتباط باشید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *