راهنمای جامع خرید نمونه کالا و سمپل (sampel)

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

درخواست نمونه کالا

آنچه در این مقاله میخوانید

چگونه نمونه کالا ارزان و با کیفیت از منابع قابل اعتماد تهیه کنیم؟

حتما الان که قصد خرید نمونه کالا یا سمپل را دارید؛ به طور کامل با کالای سمپل آشنا شدید. در واقع کالای سمپل نمونه کم از کالایی است که قبل از واردات عمده کالا دریافت می‌کنید. به جرات می‌توان گفت خرید سمپل یا همان نمونه کالا در تجارت بین‌المللی و خرید های خارجی به عنوان یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای‌ جلوگیری‌ خسارت‌های‌ سنگین مالی است؛ پس حتما خرید آن را در اولویت کاری خود قرار دهید و هیچ عجله‌ای برای خرید عمده کالا در این زمینه نکنید چون مصداق بارز ضرب‌المثل محبوب “عجله کار شیطان” است، می‌باشد.

در مورد خرید سمپل در بازارهای بین المللی و یا فروشگاه های آنلاین جهانی، چه اطلاعاتی دارید؟ و یا چطور می‌توانید کالای اصل و تقلبی را در خرید کالای سمپل بین المللی تشخیص دهید؟

با پیشرفت تکنولوژی و ارتباط مردم ایران با سراسر جهان این امکان برای واردکنندگان پیش می‌آید که محصولاتی که امکان تهیه و فراهم کردن آن در ایران دشوار است یا وجود ندارد فراهم می‌شود.

توجه داشته باشید در زمینه دریافت سمپل و یا خرید سمپل هرچه بیشتر جلو می‌‌روید، روش های کاربردی و جدیدتری برای استفاده هر چه بهتر شما از این ابزار به‌وجود‌ می‌آید، اما سوال اینجاست که خرید سمپل چگونه باید انجام شود تا سود خوبی را به دست آوریم؟

آیا خرید نمونه کالا یا سمپل صرفه اقتصادی دارد یا نه؟

در نتیجه در ادامه این مقاله قصد داریم تا به جواب درست این سوالات بپردازیم و نیز در مورد میزان هزینه خرید نمونه کالا یا سمپل صحبت کنیم؛ تا با افزایش آگاهی یک عمر خریدی امن و پرسود را تجربه کنید.

سمپل یا نمونه کالا به زبان ساده

سمپل نمونه ای کم از کالا است.

تعریف ساده نمونه کالا یا سمپل در تجارت بین المللی این است که:

سمپل به مقدار کمی از یک محصول یا کالا گفته می‌شود؛ که شما به عنوان خریدار از فروشنده برای بررسی کارایی و عملکرد درست محصولات مد نظر خود، تهیه می‌کنید. امکان‌ خرید سمپل در تجارت بین المللی و خرید های خارجی برای بسیاری از محصولات مانند قطعات صنعتی، لوازم یدکی محصولات و … که نیاز دارید کیفیت آن را بررسی کنید؛ وجود دارد.

البته پیشنهاد می‌کنیم تا برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر و کاملتر در مورد نمونه کالا یا سمپل مقاله سمپل (Sampel) یا نمونه کالا چیست؟ را مطالعه کنید.

اهمیت وجود سمپل و یا نمونه کالا به تفصیل نشان داد که نقش مهمی زمینه تجارت بین المللی ایفا میکند، از این رو با توجه به اهمیت آن در خرید های خارجی در بخش‌ های بعدی به موضوعات دیگر مرتبط با آن خواهیم پرداخت.

آیا امکان درخواست سمپل یا نمونه کالا از کلیه فروشندگان خارجی امکان پذیر است؟

در پاسخ به این سوال ‌می‌توان گفت در زمینه تجارت بین‌ المللی و خریدهای خارجی، ممکن است با مواردی مانند عدم ارسال نمونه کالا توسط برخی از فروشندگان روبه‌ رو شوید.

البته این موضوع به عوامل متفاوتی بستگی دارد که ممکن است موجب شود تا فروشنده محصول، نتواند یا حتی نخواهد نمونه کالا را ارسال کند. البته نمی‌توان این مورد را برای تما‌می‌ فروشندگان در نظر گرفت. با توجه به اینکه ارسال نمونه بار یا همان سمپل برای فروشندگان نیز مزایای را به دنبال دارد؛ بسیاری از فروشندگان نمونه کالا یا سمپل را برای مشتریان خود ارسال ‌می‌کنند. از جمله مهمترین اهمیت ارسال نمونه کالا یا سمپل برای مشتریان ایجاد اعتماد است.

با توجه سخن کورت برگ وال (Kurt Berg wall) بزرگترین توانایی، قابل اعتماد بودن است؛ شما به عنوان یک فروشنده بیشترین چیزی که تجارت نیاز دارید اعتماد سازی است.

البته هر چند که در حوزه بازرگانی خارجی هیچ چیز قطعی نیست اما؛ جای نگرانی نیست، چون بسیاری از فروشندگان خارجی نمونه کالا یا سمپل را برای مشتریان خود ارسال ‌می‌کنند؛ تنها مشکلی که ممکن است وجود داشته باشد این است که بسیاری فروشندگان نمونه کالا یا سمپل را رایگان برای خریداران ارسال نمی‌کنند و هزینه هایی را دریافت ‌می‌کنند و خریداران باید نسبت به خرید سمپل اقدام کنند.

در ادامه ‌می‌توان گفت با توجه به اینکه امروزه خرید نمونه کالا به صورت آنلاین افزایش یافته است؛ اطلاع از نحوه خرید سمپل از فروشگاه‌ های اینترنتی بسیار اهمیت دارد؛ در نتیجه اگر این سوال برای شما نیز به وجود آمده است می‌‌توانید پاسخ آن را در ادامه مطلب پیدا کنید.

چگونه از فروشگاه‌‌ های آنلاین نمونه کالا یا سمپل بگیریم؟

فرض کنید شما قصد واردات و یا خرید کالای عمده را دارید و میخواهید آن را از  یک سایت آنلاین تهیه کنید؛ اما قبل از واردات به فکر خرید نمونه کالا یا سمپل هستید تا کیفیت محصول را بسنجید.

  • در این زمان باید چه اقداماتی انجام دهیم؟
  • چگونه به فروشگاه های آنلاین اعتماد کنیم تا پول و سرمایه خود را از دست ندهیم؟
  • چگونه باید درخواست خرید نمونه کالا یا سمپل کنیم؟
  • از چه سایت هایی میتوانیم کالا سمپل خود را خریداری کنیم؟

در پاسخ به این سوالات می‌ توان گفت روش‌‌های گوناگونی جهت درخواست خرید سمپل از فروشگاه‌‌های آنلاین وجود دارد که مهمترین این روش‌‌ها در ادامه آورده شده است ولی قبل از آن می خواهیم  لیستی از سایت هایی که می‌توانید خرید و واردات عمده کالای مد نظر خود را از آنها انجام دهید را برای شما بیان کنیم، کافی است با فروشندگان موجود در این سایت ها ارتباط بگیرید و درخواست سمپل یا نمونه کالا کنید:

  • Alibaba
  • Global source
  • made-in-china

خرید نمونه کالا یا سمپل از سایت علی بابا

استفاده از فرم های موجود در سایت

بسیاری از سایت‌ های معتبر فروش  عمده  کالا دارای فرم‌ های مخصوصی هستند. این فرم‌ ها به شما کمک خواهد کرد تا درخواست های خود به فروشندگان اطلاع دهید؛ به این صورت که شما می‌‌توانید با پر کردن این فرم ها درخواست خرید سمپل یا نمونه کالا از فروشنده کنید.

تماس تلفنی با شماره های موجود

در انتهای تمامی سایت‌ های فروش محصولات شماره تماس هایی قرار داده شده است تا متقاضیان برای برطرف کردن سوالات و مشکلات خود با آن تماس بگیرند.

درست است که از این شماره تماس‌ ها می‌توان برای خرید سمپل یا نمونه کالا استفاده کرد؛ اما در بسیاری از مواقع ممکن است شما تسلط کافی به زبان کشوری که فروشگاه آنلاین متعلق به آن است نداشته باشید؛ یا حتی ممکن است بعد از بارها تماس پاسخ درست سوالات خود را نیابید یا شاید اصلا پاسخی دریافت نکنید.

با وجود چنین پروسه سختی خرید سمپل یا نمونه کالا با چالش‌ هایی همراه خواهد بود؛ اما بهتر است بگوییم لازم نیست نگران چیزی باشید؛ چرا که شما می توانید تمامی سوالات خود را از کارشناسان ما در گروه تجاری و بازرگانی ققنوس بپرسید و حتی روند ترخیص، حمل و خرید نمونه کالا یا سمپل را با خیالی آسوده به ما بسپارید. بدین گونه دیگر نیازی به بررسی های زمان بر کالا، ترخیص و… نخواهد بود.

چگونه اعتبار فروشندگان را برای خرید سمپل یا نمونه کالا بررسی کنید؟

استفاده از تجربه و نظرات دیگران که قبل از شما به خرید سمپل از فروشگاه‌ های آنلاین  پرداخته‌ اند می‌ تواند به شما کمک زیادی کند. این نظرات میتواند شامل اطلاعات کاملی در مورد نحوه خرید نمونه کالا یا همان سمپل، کیفیت محصول، نحوه ارسال و هزینه‌ ها و سایر موارد مرتبط باشد. در نتیجه بهتر است از تجربیات افراد استفاده کنید؛ زیرا این مورد ممکن است موجب در آینده باعث همکاری های خوب شود.

هزینه خرید سمپل یا نمونه کالا از تامین کنندگان خارجی

هزینه دریافت و خرید سمپل از فروشنده خارجی میتواند بسیار متغیر باشد و به عوامل زیادی بستگی داشته باشد؛ بعضی از این موارد شامل موارد زیر می شود:

  • ارزش نمونه کالا
  • نوع نمونه کالا
  • مبدا و مقصد نمونه کالا

این موارد تنها بخش کوچکی از عوامل تاثیرگذار در هزینه خرید سمپل است؛ کاملا مشخص است که نمی‌ توان قیمت ثابتی را برای همه کالاها در نظر گرفت. از این رو برای اینکه بیشتر متوجه این موضوع شوید در ادامه به شرح بیشتر این موارد خواهیم پرداخت.

ارزش نمونه کالا

ارزش نمونه کالا ارتباط مستقیمی با با هزینه خرید آن خواهد داشت به صورتی که هرچه ارزش نمونه کالا بیشتر باشد مشخصاً هزینه بیشتری را بایستی جهت خرید آن پرداخت کنید.

نوع نمونه کالا

با توجه به چیستی کالا، هزینه خرید آن نیز متفاوت خواهد بود به صورتی که اگر کالا نمونه‌ های ساده و بی خطر باشد طبیعتاً هزینه‌ خرید آن کمتر خواهد بود. در غیر این صورت اگر کالا محصولی خطرناک و یا باتری دار باشد برای دریافت سمپل باید هزینه بیشتری نیز بیشتر پرداخت کنید.

مبدا و مقصد نمونه کالا

طبیعتاً اگر مبدا و مقصد نمونه کالا فاصله زیادی با یکدیگر داشته باشند هزینه حمل و خرید سمپل نیز بیشتر از زمانی خواهد شد که مبدا و مقصد در فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفتند؛ از این رو مبدا و مقصد نمونه کالا نیز به عنوان یکی از موارد تاثیرگذار بر هزینه‌ های خرید سمپل است.

با توجه به موارد فوق هزینه ارسال سمپل از کشورهای گوناگون، متفاوت است؛ در نتیجه نمی توان هزینه دقیقی را برای آن در نظر گرفت. البته نگران نباشید زیرا؛ در ادامه جدولی را برای شما طراحی کردیم تا با هزینه ارسال نمونه کالا یا سمپل با شرکای تجاری مهم ایران به صورت تقریبی آشنا شوید.

وزن (کیلوگرم) چین (دلار) هند (دلار) امارات (دلار) آلمان (دلار) کره جنوبی (دلار)
۱ ۲۰ ۱۸ ۲۲ ۲۵ ۲۴
۲ ۳۵ ۳۲ ۳۸ ۴۵ ۴۲
۳ ۵۰ ۴۶ ۵۴ ۶۵ ۶۰
۴ ۶۵ ۶۰ ۷۰ ۸۵ ۷۸
۵ ۸۰ ۷۴ ۸۶ ۱۰۵ ۹۶
۶ ۹۵ ۸۸ ۱۰۲ ۱۲۵ ۱۱۴
۷ ۱۱۰ ۱۰۲ ۱۱۸ ۱۴۵ ۱۳۲
۸ ۱۲۵ ۱۱۶ ۱۳۴ ۱۶۵ ۱۵۰
۹ ۱۴۰ ۱۳۰ ۱۵۰ ۱۸۵ ۱۶۸
۱۰ ۱۵۵ ۱۴۴ ۱۶۶ ۲۰۵

۱۸۶

لازم به ذکر است هزینه‌های ذکر شده برای کالاهای کاملا نرمال و فاقد باتری و کالای خطرناک می‌باشد.

همچنین اگر زمینه خرید، حمل و ترخیص سمپل سوالاتی دارید می‌‌توانید به صورت دقیق و کامل آنها را از کارشناسان ما در گروه تجاری و بازرگانی ققنوس بپرسید؛ کارشناسان با تجربه ما در کمترین زمان ممکن با توجه به نوع و حجم کالای شما، مبدا و مقصد به سادگی هزینه خرید سمپل را تخمین می‌زنند و این گونه شما می‌توانید در کسری از ثانیه بدون دردسر، هزینه خرید سمپل از فروشندگان خارجی را به دست آورید.تصویری که نشان دهنده اهمیت خرید سمپل است.

کلام پایانی

در این مطلب از سوی گروه تجاری و بازرگانی ققنوس به نحوه خرید نمونه کالا یا سمپل، هزینه ارسال سمپل و مواردی از این قبیل پرداختیم. توجه داشته باشید با داشتن دیدگاه مناسب از نحوه خرید نمونه کالا یا سمپل می‌توانید در مسیر درستی برای دریافت و واردات سمپل قرار بگیرید. همچنین با توجه به اینکه امروزه خسارات ناشی از عدم اعتماد به فروشندگان زیاد شده است؛ شما با دریافت و خرید سمپل خواهید توانست از این خطا جلوگیری کنید.

در نتیجه شما پس از مطالعه این مطلب و اطلاع از هزینه خرید سمپل و نمونه کالا باید بتوانید استراتژی‌های سودآور و مفید در زمینه کاری خود به کار گیرید.

البته اگر هنوز نیز در این زمینه ابهاماتی دارید می‌توانید کلیه سوالات خود را از کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس بپرسید و از خدمات حمل نمونه کالا و سمپل یا و نیز عملیات ترخیص آن بهره‌مند شوید.

در انتها اگر این مطلب برای شما جالب و مفید بود می توانید آن را با دوستان خود به اشتراک گذاشته تا آن ها نیز از این مطالب استفاده کنند. مشتاقانه منتظر نظرات شما در مورد این مطلب هستیم.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *