متوقف شدن ۳۰ درصد از پروانه‌های بهره‌برداری از جنگل‌های شمال

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با تاکید بر اهمیت استراحت جنگل ها و توقف بهره برداری، اعلام کرد: تاکنون ۳۰ درصد از پروانه‌های بهره برداری از جنگل‌های شمال متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، خداکرم جلالی – معاون وزیر جهاد کشاورزی – اظهار کرد: تا پایان سال جاری تمامی پروانه های بهره برداری از جنگل های خطه شمال متوقف خواهد شد.

وی وضعیت سفره های آب زیرزمینی را نامساعد دانست و گفت: مهمترین چالش کشور در زمینه محیط زیست بیلان منفی آب های زیرزمینی است و در این راستا مهمترین اقدام زیربنایی مسئله آبخیزداری است.

جلالی شدت بارش ها را نشان دهنده تغییر اقلیم جغرافیایی دانست و افزود: ماحصل تغییرات اقلیمی در کشور کمبود آب شیرین و بیابان زایی در کشور خواهد بود.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: ۱۰۰ میلیون هکتار از زمین های کشور نیازمند آبخیزداری است که تا به امروز ۲۶ میلیون هکتار آن اجرایی شده و باید روند آبخیزداری در کشور تسریع شود. در این راستا حتی خیرین نیز در استان های هرمزگان و فارس فعال شده اند.

همچنین موسوی – رئیس حوادث غیرمترقبه وزارت جهاد کشاورزی – در این نشست عدم تخصیص به موقع منابع را عاملی در تشدید حوادث دانست و گفت: اگر تخصیص ها در برنامه های پیشگیرانه مدیریت بحران به ۱۰۰ برسد و دستگاه های مسئول در مدیریت بحران بتوانند تا پنج درصد از بودجه ملی خود را برای مدیریت بحران استفاده کنند، اقدامات با سرعت و دقت بیشتری انجام می شود.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *