مراحل فریت بار در فرودگاه امام به چه صورت است؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

مراحل فریت بار

آنچه در این مقاله میخوانید

مراحل فریت بار و چیستی این موضوع  از اصطلاحات حمل و نقل مهم و رایج در تجارت است که دانستن مفهوم آن برای بازرگانان امری پر اهمیت می باشد. در حال حاضر شیوه های انتقال بار گسترده تر از پیش شده و به طرق مختلفی انجام می‌شود و شرکت‌های حمل و نقل گوناگون در این زمینه فعالیت دارند. فریت بار یکی از روش های رایج حمل و نقل بار است. مراحل فریت بار می تواند به صورت هوایی، زمینی ریلی و دریایی به اجرا درآید. فریت بار هوایی به گونه ای است که روند انتقال سریع تر اتفاق می افتد. در انجام فریت بار شما بار خود را به همراه جزئیات به شرکت های حمل و نقل تحویل می دهید و در خارج از کشور آن را تحویل می‌ گیرید.

در ادامه این مطلب با گروه تجاری ققنوس همراه باشید تا با اصطلاحات حمل و نقل و فریت بار هوایی هر چه بیشتر آشنا شوید.

فریت بار چیست؟

کاربران بسیاری به دنبال پاسخ این سوال هستند  به طور کلی فریت بار به ارسال هوایی بار مسافران گفته می شود. اصطلاح فریت بار از کلمات لاتین فریت (Freight) و بار (Cargo) گرفته شده که از اصطلاحات حمل و نقل بین المللی به شمار می آید. این نوع از حمل و نقل می تواند به صورت فریت بار هوایی، زمینی و دریایی و ریلی باشد. کسانی که که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی در بازه های زمانی طولانی مدت را دارند برای نقل و انتقال وسایل منزل خود باید از فریت بار استفاده کنند. این خدمات را بیشتر شرکت‌های حمل و نقل بین المللی به هر شخص حقیقی و حقوقی ارائه می‌دهند.

بهتر است بدانید که از فریت بار برای مقاصد داخلی هم استفاده می‌شود. به طور کلی مراحل فریت بار شامل ارسال و حمل بار یا کالا با کامیون، کشتی، قطار و هواپیما می باشد. امروزه حمل و نقل هوایی برای انجام فریت بار هوایی و سرعت بالا بسیار مطرح است، فریت بار هوایی شامل ارسال و حمل بار با هواپیما است.

مراحل فریت بار به ایران

فریت بار هوایی معمولا چند روز زودتر انجام می شود و پس از آن که مسافر به کشور مقصد رسید می تواند با ارائه بار نامه خود، تمامی وسایل و باری را که با استفاده فریت بار هوایی به کشور مقصد ارسال کرده است دریافت کند. هزینه انجام مراحل فریت بار با توجه به وزن و حجم بار و فاصله کشور مبدا تا کشور مقصد و نحوه  ارسال بار به صورت فریت بار هوایی یا دریایی یا زمینی و هزینه شرکت انجام دهنده فریت بار و مالیات تعیین شده برای بار تعیین می‌شود. این هزینه نامتغیر است و پس از مراجعه به شرکت های حمل و نقل بار می ‌توانید از هزینه دقیق فریت بار آگاه شوید. شما می توانید از اطلاع از شرایط و آشنایی با اصطلاحات حمل و نقل از گروه تجاری ققنوس کمک بگیرید.

مراحل فریت بار:

  • محموله باید پالت بندی شود
  • برای انجام فریت بار نیاز به تشریفات گمرکی محموله می باشد
  • برای فریت بار هوایی به مقصد، صدور بارنامه شرکت های هواپیمایی لازم است
  • بسته بندی اصولی محموله
فریت بار هوایی
فریت بار هوایی

فریت بار فرودگاه امام خمینی چگونه انجام میشود؟

بخشی که به فریت بار فرودگاه امام، با نام دایره فریت بار فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) مربوط است بار مسافران را دریافت می‌کند و مراحل فریت بار و ارسال کالاهای هوایی را انجام می‌دهد. برای بهره‌مندی از خدمات مربوط به بخش فریت بار هوایی فرودگاه امام، چند روز پیش از تاریخ پرواز باید به دایره فریت بار فرودگاه امام مراجعه بفرمایید و از مسولان موردنظر برای ورود کالاها به محوطۀ مدنظر مجوزهای لازم را دریافت نمایید. پس از حمل کالاها تا دایره ارزیابی گمرک، ماموران این حوزه محموله‌ شما را ارزیابی می‌کنند و پس از انجام ارزیابی‌های موردنظر، پته سبز گمرکی را برایتان صادر می‌کنند.

بعد از دریافت آن به دفاتر حمل و نقل بین المللی و مستقر در خارج از فرودگاه امام مراجعه خواهید کرد تا بارنامه و تگ بار ویژه‌ای برایتان صادر شود. پس از اینکه تگ بار و بارنامه را دریافت کردید باید دوباره به بخش فریت بار فرودگاه امام بازگردید تا تگ بار را بر روی کالایتان نصب کنند و سایر کارهای مربوط به مراحل فریت بار و فریت بار هوایی را انجام دهند.

چه کالاهایی را میتوان از این طریق به ایران وارد کرد؟

در جهت ارسال کالا به ایران عمدتا باید  بدانید که شرکت حمل و نقلی که انتخاب کرده اید در آنجا نمایندگی دارد یا خیر. مسئلۀ مهم دیگر این است که بدانید حمل کالا به ایران در برخی از کالاها اندکی پیچیده است. دومین مساله نوع بار شماست. همانطور که می دانید حمل بار به ایران و فریت بار هوایی برای تعدادی از بارها با پیچیدگی هایی همراه است. همین طور باید آگاه باشید که در بعضی مواقع  ممکن است هزینه ارسال کالا به ایران و مراحل فریت بار به ایران بیشتر از ارزش بار باشد و از این بابت اصلا برای شما توجیه اقتصادی نداشته باشد.

بنابراین برای ارسال کالا به ایران و فریت بار هوایی باید اطلاعات دقیقی در خصوص جزییات بار داشته باشید و پس از آن اقدام کنید. شما می توانید از این خصوص برای آگاهی از حداقل و حداکثر هزینه ها از مشاوران حرفه ای گروه تجاری ققنوس مشاوره های لازم را دریافت کنید.

لیست کالاهای ممنوعه

وقتی سخن از فریت بار هوایی کالا به میان می‌آید، محدودیت‌ های مربوط به ارسال کالا اهمیتی بیش‌ از پیش پیدا می‌کنند. زیرا ارسال برخی از کالاها، نظیر مواد اشتعال‌زا و اسیدی، ممکن است حوادثی را در پی داشته باشند و جان افراد را با خطر مواجه کنند. در فهرست زیر می‌توانید مواردی از این کالاها را مشاهده کنید تا با اطلاعاتی بیشتر بار سفرتان را ببندید :

  • اسلحه و مهماتی که برای حمل هوایی مجوز ندارند
  • هرگونه باتری ازجمله قلمی، لیتیومی، باتری موبایل و…
  • انواع اسپری‌ها و ادکلن‌هایی که بیش از ۲۰۰ سی‌سی باشند
  • لوازم آرایشی اشتعال‌زا و یا خورنده که می‌توان به لاک، رنگ مو و… اشاره کرد
  • انواع مایعات همچون شامپو، آبلیمو، آبغوره، شیره و روغن
  • الکل، سرکه و انواع ترشیجات
  • کپسول‌های گاز، کبریت، فندک و سایر موارد آتشزا
  • اسباب‌بازی یا وسایل الکترونیکی صدادار
  • آهنرباهایی که بسیار قوی هستند
  • همچنین سایر کالاهایی که با ریسک حمل در هواپیما همراهند
  • اقلام دارای ارزش بالا و گرانبها مانند طلا، نقره، سنگ‌های قیمتی و انواع لوازم آنتیک و عتیقه، کتاب­ها و نسخه‌های خطی،اشیای تاریخی و قالی های قیمتی، تابلوها و آثار هنری اصیل که جزئی از میراث و آثار فرهنگی و تاریخی کشور باشد.

مزایا و معایب ارسال بار به روش فریت

هم کدام از اصطلاحات حمل و نقل کالا با حالات مختلف همراه است و هر کدام از این حالات مزایا و معایب مختص به خودشان را دارند که در این بین می‌خواهیم با مزایای متعدد و معایب ناچیز مراحل فریت بار آشنا شویم. با گروه تجاری ققنوس همراه باشید تا برخی از این مزایا و معایب را بدانیم. از مزایای فریت بار هوایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سریع‌ترین شیوه حمل و نقل
  • دقیق بودن زمان ورود و عزیمت بار
  • بارتان را به هرجایی که بخواهید می‌توانید ارسال کنید
  • همراه با حق بیمه اندک که به‌منزلۀ پس انداز زیاد است
  • امنیت بالا و کاهش هر گونه خطر سرقت و آسیب
  • کمتر بودن نیاز به انبار
  • نیازمندی به بسته بندی کمتر
  • پیگیری کردن وضعیت بار

و اما از معدود معایبش می‌توان به هزینۀ بالای آن در مقایسه با سایر حالات حمل و نقل اشاره کرد.

کارگو چیست ؟

اصطلاح کارگو به چه معناست (cargo)؟ این کلمه یکی از اصطلاحات حمل و نقل می باشد و به حمل کالاهایی اطلاق می‌شود که با کشتی یا هواپیما ارسال می‌شوند. کالاها و محصولاتی که به‌عنوان کارگو حمل می‌شوند از ماهیتی تجاری برخوردارند. تجار عموما از این روش برای ارسال کالاهایشان استفاده می‌کنند و برای حمل کالا از هواپیماها و یا کشتی‌های خاص استفاده می‌کنند. گروه تجاری ققنوس یکی از معتبرترین و با تجربه‌ترین‌ها در این حوزه است و شما می‌توانید در کنار ما با خیالی راحت و بدون نگرانی تجربه بسیار خوبی را در حوزۀ کارگو و یا انجام مراحل فریت بار تجربه نمایید.

تفاوت فریت بار و کارگو چیست ؟

تفاوت کارگو و فریت بار چیست؟ هر دوی این کلمات از اصطلاحات حمل و نقل می باشند. تفاوت اصلی در میان این دو اصطلاح به هزینه های دریافتی از سوی شرکت های حمل و نقل برمی‌گردد. عموما، ارسال کالا بار کارگو به کالاهایی مربوط می‌شود که از طریق وسایل نقیله بزرگ تر نظیر کشتی و هواپیماهای باری حمل می‌شوند. اما ارسال کالا در  فریت بار توسط وسایل نقیله کوچک تر همچون کامیون و کشتی و هواپیماهای کوچک صورت می‌گیرد. یکی دیگر از تفاوت‌ها‌ بین این دو اصطلاح به نوع حمل و نقل بار ربط دارد.

حمل بارها و کالاها از خشکی به فریت بار و حمل کالاها از مسیر هوایی و یا دریایی را کارگو می‌گویند؛ هرچند امروزه از هواپیما و کشتی در انجام مراحل فریب بار استفاده می‌کنند اما با توجه به مطالب مذکور، فریت بار به ارسال کالاهای شخصی اختصاص دارد. تفاوت دیگر به حجم و وزن بار مربوط است، برای حجم و وزن بار بسیار زیاد از کارگو باید استفاده کنید.

اصطلاحات حمل و نقل بین المللی
اصطلاحات حمل و نقل بین المللی

روش بسته بندی مناسب برای فریت بار هوایی

یکی از موارد مهم در مراحل فریت بار استفاده از بسته بندی مناسب برای فریت بار هوایی است. ادامه مطلب را با همراهی گروه تجاری ققنوس از دست ندهید تا به خوبی از نکات مهم برای بسته بندی فریت بار هوایی مطلع شوید.

  • در بسته بندی بار هوایی مسافر (یعنی فریت بار مسافری) باید از تکان خوردن و حرکت بار در داخل جعبه ها پیشگیری شود.
  • برای بسته‌بندی لوازم شکستنی باید از نایلون حباب دار و ضربه گیرها استفاده کرد.
  • فضای داخل جعبه ها را باید با مواد سبک ضربه گیر پر کرد.
  • برای بسته‌بندی کالاهای بزرگ مانند مبلمان و موارد دیگر باید از لایه فوم و نایلون حباب دار استفاده کرد همچنین قاب عکس و آینه را باید در داخل صندوق چوبی قرار داد.

همچنین توجه به دو نکته زیر در امر بسته‌بندی مهم است:

  • برای ارسال صندوق چوبی به آمریکا و کانادا حتما باید سم پاشی شود.
  • بسته‌بندی کالاهای خطرناک از شرایط و قوانین خاص بین المللی پیروی می‌کنند.

جمع‌ بندی

در مطالب بالا به درک درست از اصطلاحات حمل و نقل از جمله فریت و بار و کارگو همچنین تفاوت‌هایشان دست یافتیم. همانطور که عنوان کردیم فریت بار در ارسال کالاهایی با مقاصد شخصی به کشوری دیگر کاربرد دارد و کارگو یکی از حالات حمل و نقل برای بارهای تجاری با هواپیما یا کشتی‌های باری ویژه است. اگر قصد دارید به مدت طولانی از کشور خارج شوی و قصد دارید تا وسیله‌های خود همراه خود ببرید یا برعکس برای ورود به ایران و دریافت لوازم خود در کشور ایران، باید به خوبی با مراحل فریت بار آشنا شوید.

فریت بار هوایی بهترین و سریع ترین روش انتقال کالا برای شما است. به این موضوع توجه کنید که محموله شما در رده کالاهای ممنوع فریت قرار نگرفته باشد تا بدون نگرانی این کار را انجام دهید. برای بهره‌مندی از خدمات و انجام مراحل فریت بار و کارگو به سایت گروه تجاری ققنوس مراجعه کنید و حمل و نقل کالاهایتان را با خیالی راحت به ما بسپارید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *