۱۰ تا از مهمترین بنادر چین برای واردات و صادرات کالا

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

مهمترین بنادر چین

آنچه در این مقاله میخوانید

بنادر دریایی چین و شناخت دقیق مهمترین بنادر اقتصادی چین در حوزه صادرات و واردات برای فعالان حوزه تجارت از موضاعات ضروری به شمار می آید . کشور چین دارای عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان می باشد که سعی دارد به مقام اول برسد. وجود خط ساحلی و  دارا بودن کارخانه های بزرگ کشتی سازی در این کشور، چین را  به یک ابرقدرت اقتصادی از طریق دریا تبدیل کرده است. تعداد بندرهای تجاری در چین بسیار زیاد بوده و همین موضوع  سبب گستردگی تجارت در بنادر دریایی چین است. بنابراین برای تجارت بهتر با چین و کسب سود از این طریق باید مهمترین بنادر اقتصادی چین را بشناسید، البته باید بدانید که سرعت نقل و انتقال کالا در هر کدام از این بنادر متفاوت است. از آن جایی که داشتن اطلاعات کافی در رابطه با مهمترین بنادر چین  در امر تجارت بسیار حائز اهمیت است در این مقاله قصد داریم شما را با مهمترین بنادر دریایی چین آشنا کنیم.

علت انتخاب مهمترین بنادر چین برای واردات کالا

بنادر دریایی چین، در چند دهه گذشته و با گسترش صادرات از چین و رشد اقتصادی آن کشور، مهمترین راه ارائه خدمات اقتصادی به تجار و بازرگانان به شمار می روند. از طرفی، ۶۰ تا ۷۵درصد از کل بنادر برتر دنیا به مهم‌ترین بنادر اقتصادی چین تعلق دارند. بنادر دریایی چین از سال ۱۹۸۰ میلادی با تحولات گسترده‌ای مواجه بوده‌اند و به همین دلیل این بنادر با قابلیت‌های شگرف توانسته اند در زمزه بهترین ها قرار گرفته و چین را در رده بهترین های حوزه اقتصادی قرار دهند. تولیدات انبوه و وسیع در کشور چین بنادر دریایی چین را به قطبی بزرگ در حوزۀ تولید و اقتصاد تبدیل کرده‌اند. از طرفی دیگر، وجود نیروهای کار بسیار ماهر همراه با فناوری ‌های پیشرفته و همچنین دستمزدهای پایین برای کارگران در بنادر دریایی چین، آن را به یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین کشورها برای تجارت بین المللی تبدیل نموده‌اند.

 همچنین، به دلیل تحریم ها و کمتر شدن مراودات تجاری ایران با کشورهای دیگر، واردات از مهمترین بنادر اقتصادی چین در سال های اخیر بیشتر از پیش شده است و بسیاری از تجار و بازرگانان مشتاق به تجارت با چین هستند. تجارت از طریق مهمترین بنادر چین سابقه درازمدتِی دارد که به زمان مسیر راه ابریشم برمی گردد. با همه این ها، تجارت با مهمترین بنادر اقتصادی چین نیازمند دانش کافی است که ممکن است سوالات زیادی را در اذهان تجار و بازرگانان ایجاد کند. در این مقاله، گروه تجاری ققنوس بر آن است تا این سوالات را در خصوص واردات از بنادر دریایی چین و همچنین ترخیص کالاها از چین به ایران پاسخ دهد. واردات و امور گمرکی همانند ترخیص کالا از کشور چین به ایران از خدمات تخصصی گروه تجاری ققنوس به شمار می رود.

بنادر دریایی چین
بنادر دریایی چین

چه کالاهایی برای واردات از چین مناسب هستند؟

بهترین کالاها برای واردات از مهمترین بنادر اقتصادی چین، محصولاتی پرمصرف، عجیب و ارزان ‌قیمت هستند که برای واردکنندگان با سودی کلان همراهند. این کشور با مهمترین بنادرش یکی از برترین کشورها به لحاظ اقتصادی و تولیدی است؛ همچنین اقتصاد کشور چین در حال رقابت با اقتصاد کشور آمریکا است. کشور چین با تولید تمامی محصولات و کالاهای مورد نیاز و با کیفیت بالا و قیمتی مناسب برای همه اقشار جامعه، توانسته است به رده برتری در دنیای اقتصاد تبدیل شود.

بازرگانان و تجار کشورهای مختلف، از جمله ایران، می‌توانند از طریق مهمترین بنادر اقتصادی چین محصولات و کالاهای چینی را با قیمت هایی مناسب و در اشکالی جدید وارد کشورهایشان کنند و از این طریق سرمایه هایشان را چندین برابر کنند. در فهرست کالاهای وارداتی از مهمترین بنادر کشور چین می توان اقلامی پرسود را دید که با سود کلانی برای تجار همراهند. از این اقلام می‌توان به ماشین آلات صنعتی، لوازم یدکی خودروهای سنگین و سواری، مواد غذایی بسته بندی و محصولات ساخت و سازها و خیلی از کالاهای دیگر اشاره کرد. بسیاری از این محصولات از طریق مهمترین بنادر اقتصادی چین به ایران وارد می شوند که غالبا برای تجار مقرون به صرفه و مناسب هستند.

عمده صادرات چین به ایران

بازرگان و تجار محترم باید از تنوع کالاهای صادراتی از بنادر دریای چین آگاهی و اطلاع کافی داشته باشند. بنابراین، با ارزیابی تقاضاهای داخلی می توانید از بازارهای وارداتی چین سود کلانی ببرید. در بخش زیر می‌خواهیم واردات برخی از کالاهای سودآور از مهمترین بنادر اقتصادی چین را معرفی کنیم:

  • دستگاه‌های الکتریکی برای دفع حشرات موذی: در اکثر شهرهای شمالی کشور و نواحی جنگل این کالا تقاضای زیادی دارد.
  • شارژرهایی که بی‌سیم هستند: امروزه چین این شارژرها را برای اکثر برندهای گوشی مانند اپل، سامسونگ و شیائومی تولید می کند.
  • چمدان‌های مخصوصِ مسافرت و کوله‌پشتی‌ها: بزرگترین تولیدکنندگان این گونه از چمدان ها و کیف ها و چمدان ها کشور چین است.
  • لوازم آشپزخانه: صادرات انواع متنوعی از لوازم آشپزخانه بسیار ارزان قیمت از طریق بنادر دریایی چین صورت می گیرد.
  • قطعات رایانه: چین چندین سال است که در تولید قطعات رایانه پیشگام بوده است.
  • پوشاک: بخش اعظم واردات از مهمترین بنادر چین به پوشاک تعلق دارد؛ زیرا تقاضای بازار پوشاک در ایران به شدت بالا است.
  • لوازم زیبایی برای ناخن: تولید وسایل مربوط به حوزۀ آرایش بانوان در کشور چین بسیار فعال است به طوری که این وسایل با نازلترین قیمت در اختیار واردکنندگان قرار دارند.
  • علاوه بر موارد بالا، صادرات برخی از کالاها از طریق مهمترین بنادر اقتصادی چین نیز صورت می گیرد که برای تجار و بازرگانان ایرانی بسیار مقرون به صرفه است، این موارد عبارتنداز: لامپ میز کار USB، پوشاک حیوانات خانگی و مژه مصنوعی و عینک های آفتابی.

لیست مهمترین بنادر اقتصادی چین به همراه معرفی کامل

بنادر دریایی چین منبع ارسال محصولات از چین به ایران هستند. آشنا شدن با مهمترین بنادر اقتصادی چین می تواند کمکی بزرگ برای تجار و بازرگانان باشد تا بهترین مسیرها را برای حمل و نقل کالاهایشان انتخاب نمایند. بهتر است پس از انتخاب کارخانه برای خرید کالاهایتان، نزدیک ترین بندر را شناسایی نمایید تا در هزینه حمل و نقل زمینی تا حد امکان صرفه جویی کنید و با کمترین هزینه کالاهایتان را به این بندرها برسانید. در زیر با ۵ بندر دریایی مهم در چین آشنا خواهید شد:

مهمترین بنادر اقتصادی چین
مهمترین بنادر اقتصادی چین
  • بندر شانگهای: بزرگترین بندر در جهان است؛ این بندر به عنوان یکی از مهمترین بنادر چین با افتخارات بین المللی متنوعی همراه است.
  • بندر شنزن: این بندر به بیش از ۵۰ خط حمل‌ونقل بین‌المللی خدمات رسانی می کند. همچنین بیش از ۱۳۰ مسیر بین‌المللی دارد که سالانه به ۱۰ هزار کشتی سرویس می دهد و در صنعت گردشگری نیز پرکاربرد است.
  • بندر نینبگو ژوشان: این بندر سالیانه بیش از ۱ میلیارد تن بار را سرویس دهی می‌کند و شلوغ‌ترین بندر دریایی چین در حوزۀ بارکشی است.این بندر از مهمترین بنادر چین است که دارای ترمینال اختصاصی برای پردازش نفت خام است. همچنین، یکی از بزرگترین میادین برای بهره‌برداری از سنگ معدن است.
  • بندر گوانگجو: گوانگجو در دلتای رود مروارید قرار دارد. این بندر بزرگترین بندر جنوبی در چین است که در حال حاضر با بیش از ۸۰ کشور و ۳۰۰ بندر مراودات تجاری دارد. این بندر با خطوط ریلی، آبی، هوایی و جاده‌ای ارتباط خوبی دارد.
  • بندر هنگ‌کنگ: هنگ کنگ بندری پرازدحام و بزرگ دریایی در آب های عمیق به شمار می رود که در بندر ویکتوریا در بخش جنوب چین قرار دارد. هنگ‌کنگ یکی از قطب‌های مالی و تجاری مشهور به شمار می رود.

جمع بندی

واردات و صادرات از مهمترین بنادر چین نیازمند توانایی ها و کسب مهارتهای زیادی است. از طرف دیگر، با وجود قوانین تجاری مختلف و اصلاحات مداوم در این قوانین، این روند روزبه روز دشوارتر و پیچیده تر می شود. به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم پیش از هر گونه فعالیت تجاری در حوزه واردات از بنادر دریایی کشور چین، با متخصصان و کارشناسان گروه تجاری ققنوس مشورت کنید. گروه تجاری ققنوس همزمان در هر دو کشور چین و ایران فعالیت داشته و در هر دو کشور دفتری رسمی با کارکانی مجرب و متخصص دارد. درضمن، آماده ارائه هر گونه خدمات مشاوره ای و حمل و نقل محصولات به شرکت های ایرانی و تجار و بازرگانان است.

گروه تجاری ققنوس با برخورداری از کادری باتجربه و فارسی زبان در مهمترین بنادر کشور چین آماده ارائه هرگونه خدمات بازرگانی در کوتاه ترین زمان ممکن است که از جمله از خدمات می‌توان به خدماتی مانند منبع یابی کالا در چین، مذاکره، عقد قرارداد ، بازرسی کالا، دریافت کالا، انبارداری، انجام حمل ونقل دریایی به بنادر ایران اشاره کرد.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *