مهمترین نکاتی که هنگام واردات اسباب بازی از چین باید بدانید

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

واردات اسباب بازی از چین

آنچه در این مقاله میخوانید

اکثر کسانی که در صنعت واردات مشغولند، از جمله تامین کنندگان چینی، تمایل دارند از وارد کردن و عرضه اسباب بازی در تجارت خودداری کنند، چرا که تنوع محصولات اسباب بازی بسیار زیاد است و یافتن محصول مناسب برای فروش بسیار دشوار است. علاوه بر این، چند کشور قوانین سرسختی برای واردات اسباب بازی ها دارند که روند عرضه را با مشکل مواجه می کند یا به تعویق می اندازد. با این حال، واردات اسباب بازی، به ویژه از واردات اسباب بازی و عروسک از چین، آنقدرها هم که بسیاری فکر می کنند دشوار نیست. در این مقاله با گروه تجاری ققنوس همراه باشید تا شما را با نحوه واردات اسباب بازی از چین، واردات اسباب بازی در ایران و چگونگی انتخاب و بکارگیری تامین کنندگان زبده و کاربلد آشنا کنیم.

واردات کدام اسباب بازی ها از چین بهتر است؟

انواع مختلفی از اسباب‌ بازی‌ ها در چین تولید می‌شوند و خریدارات سلایق و علایق متفاوتی دارند. اولین نکته در واردات اسباب بازی و عروسک از چین این است که شما از خودتان بپرسید چه چیزی را می خواهید وارد کنید؛ مجسمه های اسباب بازی یا اسباب بازی های کلاسیک یا اسباب بازی های کودکانه. همانند هر تجارت دیگری باید تکلیف خودتان را مشخص کنید و با بررسی های میدانی به این سوال پاسخ دهید که کدام اسباب بازی ها تقاضای بیشتری دارند. معمولا هرسال یک گروه اسباب بازی بازار را دست می گیرد.

مثلا، در ۲۰۱۳ اسباب بازی های بافتنی بودند که بازار را در دست داشتند. در ۲۰۱۴ اسکوتر ها پرفروش بودند. ۲۰۱۷  اسپینرها تقاضای زیادی داشتند. اگر زودتر از رقبای خود دست به کار شوید و بتوانید یک گروه اسباب بازی پرفروش را انتخاب کنید، زودتر از دیگر شرکت ها می توانید آنها را وارد کنید و تفاوت های زیادی را جهت واردات اسباب بازی در بازار ایران رقم بزنید.

واردات اسباب بازی در ایران
واردات اسباب بازی در ایران

چگونه شرکت ها و تامین کنندگان اسباب بازی را پیدا کنیم؟

بسیاری از اسباب بازی های چینی در یک شهر خاصی تولید می شوند و پیدا کردن این شهرها بسیار برای تجارت شما مهم است. پس اگر در وبسایت های چینی و یا Alibaba.com به دنبال اسباب بازی موردنظرتان گشتید، حتما آدرس شرکت تامین کننده و شهر آن در چین را یادداشت کنید. برای واردات اسباب بازی و عروسک از چین و در ایران، خرید از علی بابا را فراموش نکنید و به طور کلی، اسباب بازی ها را می توان در این پنج شهر در چین پیدا کرد:

چانگهای

چانگهای یکی از بهترین شهرها برای تامین اسباب بازی های شما و واردات اسباب بازی و عروسک از چین است. تنوع شرکت های تولید اسباب بازی در این شهر بالاست؛ به همین خاطر بسیاری از وارد کنندگان از چانگهای بسیار راضی هستند. کارخانه های این شهر معمولاً نمونه های خود را به شرکت های تجارت اسباب بازی ارسال می کنند و برای کسانی که نیاز به تعداد بالای اسباب بازی دارند، چانگهای بهترین انتخاب است. اکثر شرکت های بازرگانی چینی نمایشگاه های مخصوص به خود را دارند که مشتریان می توانند از آنجا بازدید کنند، محصول را انتخاب کنند و سفارش دهند. در نهایت، چانگهای بهترین شهر برای تهیه وسایل الکترونیکی و واردات اسباب بازی های پلاستیکی از چین است.

ایوو Yiwu

شهر (ایوو) Yiwu جایی است که بیشتر اسباب ‌بازی ‌های ارزان‌ قیمت (یعنی اسباب‌ بازی‌ های ساختتنی کودکان) تولید می‌شوند. علاوه بر این، اکثر تامین کنندگان اسباب بازی چینی در این شهر گرد هم می آیند و بازارهای عمده فروشی ایوو، بازارهای زیادی برای فروش اسباب بازی دارند و یکی از بهترین مکان ها برای واردات اسباب بازی در ایران و کسب و کارهای خارجی می باشد.

یانگژو/ چینگدائو

در حالی که در چانگهای و ایوو تامین کنندگان اسباب بازی های مجلل و گران قیمت وجود دارند، بسیاری از فروشندگان و شرکت های اسباب بازی را جهت واردات اسباب بازی و عروسک از چین می توان در یانگژو یافت. همچنین اسباب بازی های پارچه‌ای در چینگدائو تولید می شوند و برای کسانی که می خواهند اسباب بازی های پارچه‌ای وارد کنند، بازار عمده فروشی یانگژو بهترین انتخاب است.

یونگجیا

برای اسباب بازی های تفریحی و آموزشی برای بچه ها، Qiaoxia، یک شهر کوچک در یونگجیا، بهترین شهر است؛ چرا که کارخانه های زیادی در این شهر این نوع اسباب بازی ها را تولید می کنند.

نحوه شناسایی تامین کنندگان با کیفیت و ماهر

چندین راه برای شناسایی تامین کنندگان باکیفیت و معتبر چینی وجود دارند که در ادامه بهترین روش ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

تحقیق و بررسی کنید

از پلتفرم های قابل اعتمادی مانند علی بابا برای جستجوی تامین کنندگان چینی استفاده کنید  و حتما به اعتبارسنجی فروشندگان علی بابا توجه داشته باشید؛ چرا که سایت علی بابا فروشندگان زیادی را در حوزه واردات اسباب بازی و عروسک به شما معرفی می کند. حتما آدرس شهر آنها را جهت واردات اسباب بازی در ایران بررسی و یادداشت کنید و دقت داشته باشید شرکت های تولید کننده ای که از شهر یا مناطقی با کارخانجات اسباب بازی کمتر عرضه کالا می کنند، می توانند خطرناک بوده و دلال باشند. کار کردن با این اشخاص شانس معامله خوب را کم می کند.

به علاوه، به خاطر داشته باشید که بیشتر عرضه کنندگان به صورت انلاین اسباب بازی های خود را به فروش می رسانند و سفارشات دریافتی خود را اکثرا از شرکت های بازرگانی دریافت می کنند. با این حال، برخی از کارخانه‌ها در فروشگاه‌های تجارت الکترونیک مانند علی‌بابا و فروشگاه DHGate چین مغازه‌هایی ایجاد کرده‌اند، اما به ندرت از خریداران خارجی سفارش می‌گیرند. کارخانه‌های اسباب ‌بازی معروف نیز در نمایشگاه‌های اسباب ‌بازی، مانند نمایشگاه منابع جهانی و نمایشگاه کانتون فیر گوانجو، همیشه حضور دارند.

تامین کننده مناسب را انتخاب کنید

بسته به قیمت و کیفیت، چندین شرکت خاص را جهت واردات اسباب بازی و عروسک از چین انتخاب کنید. محصول آنها را بررسی کنید تا ببینید آیا آنها فقط در زمینه اسباب بازی تخصص دارند یا محصولات دیگری نیز دارند. بهتر است با شرکتی کار کنید که به تنهایی در تولید اسباب بازی تخصص دارد و به توضیحات محصول نگاهی بیندازید. شرکت‌های قابل اعتماد توضیحات محصول را به حرفه ای ترین شکل ممکن نوشته شده‌اند، در حالی که بقیه شرکت‌ها توضیحات اضافی و بی ربط را بر روی محصول خود درج نموده اند.

با تامین کنندگان موجود ارتباط برقرار کنید

تامین کنندگان کاربلد همیشه مایلند تا تمام اطلاعات مربوط به اسباب بازی های خود را در اختیار مشتریانشان قرار دهند. آنها آماده پاسخگویی به سوالات و توضیح ویژگی های اسباب بازی ها هستند. مشتریان خارجی باید سؤالات جامع و کاملی از تأمین کنندگان بپرسند تا مشخص شود که آیا این تامین کنندگان در کارشان حرفه ای هستند یا خیر. مقایسه شرایط کیفی و قیمت اسباب ‌بازی ‌های چند شرکت می‌تواند به خریداران کمک کند تا بهترین تامین‌کننده را پیدا کنند. شما می توانید قبل از خرید عمده اسباب بازی ها، چند نمونه برای تایید کیفیت محصولات سفارش دهید تا اطمینان خاطرتان بیشتر شود. واردات نمونه بار یا سمپل همواره یکی از بهترین گزینه ها برای اطمینان از کیفیت و کمیت کالا به شمار میرود.

واردات عروسک از چین
واردات عروسک از چین

مشکلاتی که ممکن است هنگام واردات اسباب بازی با آنها مواجه شوید

از آنجایی که بیشتر اسباب بازی ها برای بچه ها تولید می شوند، اکثر کشورها استانداردهای ایمنی و شرایط ویژه ای برای اسباب بازی ها دارند و واردات اسباب بازی در ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. شما به عنوان وارد کننده  قبل از اینکه بتوانید محصولات را به کشور وارد کنید، باید با مراحل ترخیص کالا از گمرک آشنایی داشته باشید و چالش های آن را دریابید. از جمله مشکلاتی که ممکن است هنگام واردات اسباب بازی و عروسک از چین، با آن دست و پنجه نرم کنید شامل:

مشکل ایمنی و گواهی

گواهینامه و استانداردهای ایمنی برای اسباب بازی های وارداتی بسته به کشور متفاوت است. به عنوان مثال، در ایالات متحده، اسباب بازی ها باید سه نوع آزمایش مختلف را پشت سر بگذارند:

  • تست های ASTM F963: آزمایش اشتعال پذیری، آزمایش شیمیایی و آزمایش فیزیکی.
  • قانون بهبود ایمنی محصولات مصرفی (CPSIA)
  • تست سرب و فتالات و تست برچسب زدن

اگر اسباب ‌بازی ‌ها به اتحادیه اروپا صادر می‌شوند، باید نشان CE داشته باشند و دستورالعمل ایمنی اسباب ‌بازی (EN 71-1,2,3) را به همراه داشته باشند.

مشکل نقض طراحی

کارخانه‌های اسباب ‌بازی که شخصیت‌های انیمیشن معروف را روی محصولات خود چاپ می‌کنند، باید مجوز شرکت انیمیشن را دریافت کنند. اگر این کار را نکنند، دچار تخلف شده و محصول آنها کپی برداری محسوب می شود. همه اسباب ‌بازی‌ ها توسط گمرک چین و گمرک خارجی بررسی می‌شوند و به  آنهایی که مجوز ندارند، اجازه عبور داده نمی شود. واردکنندگان اسباب ‌بازی ‌ها جهت واردات اسباب بازی و عروسک از چین، حتی اگر بازرسی گمرکی را دور بزنند، در صورت مشاهده فروش محصولات غیرمجاز، ممکن است با همین مشکل از سوی مسئولان مواجه شوند. بنابراین بسیار هوشمندانه است که بررسی کنید آیا تامین کننده مجوزهای لازم را دارد یا خیر. در غیر این صورت، شما باید باید تامین کنندگان دیگری پیدا کنند، چرا که نبود مجوزها و مدارک لازم می تواند دردسرهای زیادی را برای محصولات وارداتی شما به ارمغان آورد.

کلام پایانی

فاکتورهای زیادی هستند که هنگام واردات اسباب بازی به ویژه واردات عروسک از چین باید مورد توجه قرار دهید و به غیر از پروسه حساسی که واردات کالا در پی دارد، واردات اسباب بازی در ایران هم به دلیل نوع کالاها از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است. هنگام واردات کالا از چین نکاتی مانند بررسی تامین کنندگان چینی و اعتبارسنجی فروشندگان را فراموش نکنید و سعی کنید با با بازرسی کالا در چین و بررسی انواع نمونه کالا، تا حد ممکن از کیفیت و سلامت محصولات مطمئن شوید.

از آنجا که یکی از مهمترین عوامل در تجربه تجارتی پرسود به خصوص هنگام واردات از چین، استفاده از خدمات شرکت های متخصص و فعال در این زمینه است. گروه تجاری ققنوس با ارائه خدمات خرید کالا از سایت های چینی، تامین و منبع یابی کالا، اعتبارسنجی فروشندگان، بازرسی کالا، انبارداری، حمل بار به ایران و در نهایت ترخیص کالا، در تمامی مراحل واردات و ترخیص اسباب بازی در چین و ایران و حمل بار دریایی همراه شما خواهد بود. پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات بیشتر، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *