واردات بار از کره جنوبی | مراحل و شرایط واردات از کره جنوبی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

واردات بار از کره جنوبی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • در سال های اخیر اقتصاد کره جنوبی رشد زیادی داشته و این رشد اقتصادی اهمیت تجاری این کشور و واردات کالا به ایران را برای بازرگانان دو چندان کرده است. امروزه امتیاز کره جنوبی در بین ۴۰ کشور آسیا و استرالیا در رتبه ۷ قرار دارد که بالاتر از میانگین منطقه و جهان می باشد. این امر نشان دهنده اهمیت واردات بار از کره جنوبی به کشور است. به همین منظور برای بازرگانان لازم است که قبل از هرگونه اقدام به واردات کالا از کره، با بنادر این کشور و شرایط واردات بار از کره جنوبی آشنایی لازم را داشته باشند. ما کارشناسان گروه تجاری ققنوس قصد داریم در این مقاله در مورد واردات کالا از کره و مراحل و شرایط آن بیشتر توضیح دهیم. از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله از گروه تجاری ققنوس با ما همراه باشید.

    تجارت جهت واردات بار از کره جنوبی

    کره جنوبی یکی از پیشرفته ترین اقتصادها در آسیا و جهان را دارا است و در سطح جهانی رتبه ۱۱ و در آسیا دارای رتبه ۴ می باشد. به دلیل کیفیت بالای محصولات و اجناسی که در این کشور تولید می شود و همچنین قیمت مناسب محصولات، واردات بار از کره جنوبی به کشورها، بین بازرگانان تبدیل به رقابت شده است. واردات کالا از کره به سایر کشورها روند روزافزونی داشته و باعث پیشرفت روزافزون این کشور می شود. از دیگر دلایل پیشرفت کره جنوبی دسترسی مناسب به دریا و همجوار بودن با کشورهای صنعتی مثل چین و ژاپن و روابط صنعتی و تجاری با آن ها است که واردات کالا از کره را برای آن ها مطلوب تر کرده است.

    این کشور به دلیل به کار بردن از پیشرفته ترین و مجهزترین تکنولوژی ها در ساخت محصولات و داشتن برندها و شرکت های متنوع محبوبیت زیادی برای واردات کالا به ایران دارد.

    موقعیت جغرافیایی و بندرهای تجاری کره جنوبی

    کره جنوبی از نظر وسعت صد و سومین کشور جهان بوده و واقع در شمال شرق آسیا است. این کشور در شرق با ژاپن و دریای ژاپن، در شمال با کره شمالی و در جنوب با کشور چین همسایگی دارد. در شرق کره جنوبی دریای زرد قرار دارد که باعث رشد بنادر زیادی در این منطقه شده است. شبه جزیره کره، کشوری کوهستانی بوده و جلگه ها نیز در آن وسعت فراوانی دارند. مهمترین رودهای کره جنوبی عبارتند از: سومجینوکوم هان پوکهان و ناکتونگ. این کشور با آب و هوای گرم و مرطوب دارای جزایر و بنادر متعددی است.

    همان طور که گفتیم کره جنوبی جزایر و بنادر زیادی دارد. بعضی از بنادر این کشور دارای تجهیزات و فناوری های منحصر به فردی برای واردات بار از کره جنوبی به سایر کشورها است. در ادامه به معرفی مهمترین بنادر کره جنوبی برای واردات کالا از کره خواهیم پرداخت.

    واردات کالا از کره
    واردات کالا از کره

    بندر بوسان

    بندر بوسان از بزرگترین بنادر کره جنوبی بوده که در سال ۱۸۷۶ برای تسهیل حمل و نقل و تجارت دریایی با کشورهایی مثل ژاپن و چین افتتاح شد. این بندر که در دهانه رودخانه ناکتانگ و در جنوب شرقی شبه جزیره کره قرار دارد، در حال حاضر بزرگترین مرکز حمل و نقل در شمال شرق آسیا و پنجمین بندر پر تردد کانتینری در جهان به شمار می رود. در این بندر کارخانه هایی مثل کاغذ، سرامیک، مواد شیمیایی و شرکت های کشتی سازی و همچنین صنایع خودرو سازی واقع شده است.

    ترمینال کانتینری این بندر سالانه ۱.۷ میلیون TEU جابجا کرده و می تواند به طور همزمان پذیرش ۴ کشتی به وزن DWT50000 را داشته باشد. ترمینال مسافربری بوسان نیز با ۱۴ اسکله سالانه توانایی جابجایی ۲.۸ میلیون مسافر را دارد. علاوه بر این بندر جدید بوسان که در سال ۲۰۰۶ بازگشایی شد برای پذیرش کشتی هایی با ظرفیت ۲۰۰۰۰ TEU بسیار مناسب است و سهم زیادی در واردات کالا از کره به سایر مناطق دارد.

    بندر اینچئون

    بندر اینچئون دومین بندر بزرگ در کره جنوبی بوده و به عنوان دروازه جوانجین بزرگترین منطقه اقتصادی کره جنوبی محسوب می شود که علاوه بر جابجایی محموله های نفتی، کالاهای عمومی، LNG و انواع کانتینرها در حوزه جابجایی مسافر نیز فعال است. این بندر که در چند کیلومتری سئول و در دهانه رود هان واقع شده از دو بخش داخلی و بیرونی تشکیل شده است. بندر داخلی که در سال ۱۹۷۴ به عنوان اولین بندر کانتینری در کره جنوبی افتتاح شد دارای ۴۶ اسکله بوده و می تواند پذیرای کشتی هایی تا وزن ۵۰۰۰۰ DWT باشد. از طریق این بندر اجناسی مثل غلات، وسائط نقلیه، اتومبیل و… جابجا می شوند.

    بندر ماسان

    بندر ماسان که در قرن ۱۹ افتتاح شد در نزدیکی خلیج ماسان واقع شده و از طریق خط ریلی و جاده ها به بوسان متصل می شود. این بندر به دلیل موقعیت مناسبی که در سواحل جنوبی دارد و همچنین کانال ناوبری وسیع که برای کشتی های متفاوت مناسب است به یک بندر تجاری بین المللی برای محصولات دریایی تبدیل شده است. ترمینال کانتینری ماسان دارای ۱۱ مسیر بین المللی است که این بندر را به تاسیسات اصلی کانتینری در کشورهای شرق آسیا و چین متصل می کند.

    بندر دونگهائه

    بندر دونگهائه که در بخش شرقی کره جنوبی و رو به دریای ژاپن واقع شده است با عمق آب کافی توانایی پذیرش بزرگترین کشتی های کانتینری موجود در جهان را دارا می باشد. این بندر در تقویت روابط تجاری با سایر کشورهایی که در حوزه دریای ژاپن واقع شده اند بسیار موثر است. سالانه واردات بار از کره توسط این بندر بیش از ۲۰ میلیون تن محموله می باشد. این بندر خطوط کشتی رانی منظمی داشته و یک مرکز صادرات مصالح ساختمانی از جمله سیمان، فروآلیاژها، سنگ به ژاپن و چین و روسیه است.

    مراحل واردات بار از کره جنوبی

    واردات بار از کره جنوبی مثل هر فرایندی مراحل و ضوابط مربوط به خود را دارد و بر هر تاجری واجب است که اطلاعاتی در این زمینه داشته باشند. در ادامه مراحل واردات کالا به ایران را شرح خواهیم داد:

    1. انتخاب کالا: اولین مرحله برای واردات بار از کره جنوبی، مورد بررسی قرار دادن بازار کره و یافتن اجناس مورد نیاز توسط تاجر است. تجار باید بر اساس معیارهای مورد نظر اجناس مناسب را انتخاب کنند. از جمله این معیار ها شامل:

    عواملی که به بازار کشور و محیط رقابتی آن وابسته است مثل: بازار هدف، حداقل مقدار سفارش، سبک زندگی مصرف کنندگان، عوامل مربوط به قوانین و مقررات واردات کالا به ایران مثل قوانین و آیین نامه های گمرکی، اخذ مجوزهای لازم، ارزش و حقوق گمرکی، عواملی که به شرایط خود بازرگان بستگی دارد مثل: کیفیت بسته بندی، توانایی فروش، مقدار درصد سود، مواردی که در انتخاب تامین کننده تاثیر دارد مثل: توانایی تولید، موقعیت مالی، موعد تحویل، ضمانت نامه ها و مجوزها، روابط سیاسی و اقتصادی بین کشورها، خدمات پس از فروش و… .

    1. دریافت پروفرما: بعد از انتخاب کالا و و مذاکرات لازم برای فروش آن، لازم است برای واردات کالا از کره اقدام به دریافت پروفرما کنید. پروفرما سندی است که در معاملات بین المللی صادر شده و شرایط مربوط به معامله در آن ذکر می شود. این سند در مراحل مختلف واردات بار از کره جنوبی از جمله اخذ مجوز ثبت سفارش، گشایش اعتبار سندی و ترخیص کالا مورد استفاده قرار می گیرد.
    2. اخذ مجوز ورود: در مرحله چهارم واردات کالا به ایران لازم است که از وزارت صنعت و معدن و تجارت مجوزهای مورد نیاز را دریافت کنید.
    3. پرداخت بین الملل: بعد از دریافت مجوزهای لازم برای واردات کالا به ایران لازم است که پول اجناس را انتقال دهید. برای انتقال پول ۴ روش پیش روی شما است: تجارت بر مبنای تجارت باز، پیش پرداخت، برات، اعتبار اسنادی.
    4. بیمه حمل و نقل محموله: قبل از واردات کالا به ایران بهتر است اجناس را از طریق یک شرکت بیمه گر بیمه کنید.
    5. حمل و نقل بین الملل: در نهایت برای واردات بار از کره جنوبی لازم است این امر را به یک شرکت حمل و نقل بین المللی مثل گروه تجاری ققنوس محول کنید.

    چه کالاهایی را میتوانید از کره جنوبی وارد کنید

    در سال های اخیر واردات کالا به ایران از کره به میزان قابل توجهی افزایش داشته و ظرفیت و پتانسیل هر دو کشور برای واردات کالا به ایران بسیار بالا است. واردات بار از کره جنوبی در زمینه های مختلفی انجام می شود و بازرگانان می توانند در زمینه های گوناگونی اقدام به واردات کالا به ایران کنند. اما واردات کالا از کره به ایران به دلیل فرایند پیچیده گمرکی این کشور مشکل است و به همین علت مشارکت های تجاری ما با کره به حد نهایی خود نرسیده است. اما با وجود چنین موانعی باز هم این کشور از محبوبیت و جذابیت خاصی نزد تاجران برای واردات کالا به ایران برخوردار است.

    از جمله دلایلی که بیشترین واردات کالا به ایران از این کشور صورت می گیرد وجود برندهای معتبر، با کیفیت و متنوعی است که در این کشور حضور دارند. مهمترین اجناس و کالاهای وارداتی از کره جنوبی شامل موارد زیر است:

    • انواع خودرو، لوازم جانبی و قطعات مربوطه
    • ماشین آلات مورد استفاده در صنعت
    • لوازم خانگی (برقی و غیر برقی)
    • قطعات ماشین آلات صنعتی موجود در کارخانجات
    • دوربین های فیلمبرداری و عکاسی
    • لپ تاپ، تبلت، گوشی های هوشمند و قطعات مربوطه
    • اجناس فولادی و آهنی
    • مواد خام اولیه مورد نیاز کارخانه ها
    • پلی اورتان
    • انواع کشتی های مختلف و تجهیزات مربوط به آن ها در صنعت کشتی سازی
    • تجهیزات و لوازم مهم مربوط به مخابرات از جمله واردات بار از کره جنوبی به ایران است.
    واردات کالا به ایران
    واردات کالا به ایران

    مزایای واردات بار از کره جنوبی

    واردات بار از کره جنوبی به شرط آن که از مسیر درستی انجام شود بسیار پر سود خواهد بود. کشور کره در بسیاری از تشکل های بین المللی و اقتصادی حضور فعال داشته و بیشتر کشورهای تولید کننده کالا نیز در این کشور حضور مستقیم و غیرمستقیم دارند. به همین علت واردات کالا از کره به ایران پر از سود و منفعت است. از دیگر علل سودمند بودن واردات کالا به ایران از کره شامل:

    • متعدد بودن تولید کننده ها و برندها و کالاهای تولید شده
    • خریداری بهترین اجناس از بهترین شرکت ها با قیمت بسیار مناسب
    • تنوع در اجناس و کیفیت بالای آن ها

    جمع بندی

    کره جنوبی از پیشرفته ترین اقتصادهای دنیا در جهان است و بنادر تجاری متعدد و مجهزی را دارا می باشد. این کشور به دلیل تولید اجناس بسیار باکیفیت و با قیمت بسیار مناسب بازرگانان زیادی را شیفته خود کرده است. بازرگانان برای واردات کالا به ایران لازم است با فرایند های واردات بار از کره جنوبی به خوبی آشنا بوده و همچنین بهترین اجناس را با توجه به شرایط وارد کنند.

    گروه تجاری ققنوس با بیش از ۹ سال سابقه در زمینه ترخیص و واردات کالا از کره جنوبی آماده خدمات رسانی به شما بازرگانان عزیز می باشد. این شرکت همچنین در زمینه حمل و نقل بین المللی کالا (هوایی، زمینی و دریایی)، پست اکسپرس، فروش، واردات، حمل و ترخیص ماینر آماده خدمات رسانی می باشد. برای اطلاعات بیشتر در زمینه واردات بار از کره جنوبی و همچنین دیگر خدمات ما می توانید با مشاورین گروه تجاری ققنوس در ارتباط باشید.

    از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *