واردات ته لنجی پارچه از دبی را به طور کامل بشناسید

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

واردات ته لنجی پارچه

آنچه در این مقاله میخوانید

همانطور که می‌دانید دنیای تجارت بسیار ریسک‌پذیر و پر رقابت می‌باشد. بازرگانان و فعالین در حوزه واردات و صادرات کالا همیشه در تلاشند تا بهترین روش‌ها را بکار ببرند و با هزینه و ریسک کمتر سود خوبی کسب نمایند. یکی از کالاهای مورد نیاز مردم در زندگی انواع پارچه برای پوشاک و سایر مصارف است. از این رو واردات ته لنجی پارچه نیز به عنوان یک روش پرسود و محبوب برای فعالین در حوزه نساجی است که به صورت عرضه‌کننده و خرده‌ فروش آن را انجام می‌دهند.

واردات بار ته لنجی دردسر زیادی ندارد و هزینه حمل‌ و نقل آن هم کم‌تر است. ولی این کار نیز باید طبق اصول و مقرراتش انجام شود تا به جای سود، باعث دردسر‌های بزرگ و اتلاف وقت و سرمایه واردکننده نگردد. چنانچه هرگونه سوالی در مورد واردات ته لنجی پارچه دارید، در این مقاله با ما در گروه تجاری ققنوس همراه شوید.

شرایط واردات ته لنجی پارچه از دبی

ته لنجی یک روش واردات کالاست که در شهرهای جنوبی کشور رواج دارد. طبق تعریف هم، کالای ته لنجی که به آن کالای ملوانی هم می‌گویند، توسط صاحبان لنج و خدمه وارد کشور می‌شود. مطابق با آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، هر کدام از ملوانان می‌توانند هر سال ۶ دفعه کالای ته لنجی را به میزان ۱۵۰۰ دلار بدون پرداخت هزینه گمرکی به کشور وارد کنند.

واردات بار ته لنجی برای ۱۵۰۰ نفر در مرز چزابه و ۲۰۰۰ نفر در مرز شلمچه ایجاد شغل کرده است و بازارهای ته لنجی ایران هم در شهرهای آبادان، اهواز، بندر عباس و گناوه دیلم دایر می‌باشند. می‌شود گفت در واردات کالا از دبی به روش ته لنجی یا لندینگ تقریبا هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و افراد قادرند کالای مورد نظر را با قیمت پایین و در زمان مناسب تهیه و وارد کنند.

اگر شما یک شرکت مناسب برای این کار بیابید، واردات ته لنجی پارچه گزینه بسیار خوبی است که با کمترین سختی آن را وارد و به محل مورد نظرتان انتقال دهید. برای واردات، ملوانان در محلی به نام جاشوا جمع می‌گردند و کالاهای مختلف را هر ساله به مقدار مشخص شده بدون اینکه عوارض گمرکی بپردازند، وارد کشور می‌نمایند. بدین معنی که هر لنج اجازه ندارد بیشتر از مقدار معین شده در قانون، کالای ته لنجی وارد کند. حتما در سفر به شهرهای جنوبی با مغازه‌های زیادی که این اجناس را می‌فروشند دیدید که مردم استقبال خوبی از کالای ته لنجی به علت قیمت مناسبش دارند. واردات بار ته لنجی پارچه هوشمندترین نوع واردات کالا از دبی می‌باشد

واردات ته لنجی پارچه
واردات ته لنجی پارچه

قوانین و محدودیت های واردات ته لنجی پارچه

مهم‌ترین نکته در مورد شروع فعالیت در بازار ته لنجی پارچه، یادگیری و آشنایی با قوانین آن می‌باشد. طبق قوانین بهتر است شما ابتدا با یک شرکت بازرگانی جهت ترخیص کالایتان هماهنگ نمایید. در این بین، شرکت‌های فعال در عرصه حمل‌ بار ته لنجی وجود دارند که  به شما در این زمینه کمک خواهند کرد. مهم است بدانید که آیا محصول مورد نظر شما در بازار خریدار دارد یا خیر؟

در ضمن هر یک از کالاهایی که به ایران وارد می‌کنید مشمول هزینه‌های اضافه مالیاتی و پرداختی‌های سنگین گمرک کشور نخواهند شد. سخت‌‌گیری‌های کشور مبدأ نیز برای واردات بار ته لنجی بسیار کم است، در هر دو کشور بنادر مختلفی برای این کار موجودند و پنجره تبادلات مالی دبی با کشورهای دیگر نیز باز است.

موضوع مهم دیگر امکان حمل بار از چین به دبی است که موجب شده این روش انتقال محصولات و محموله‌ها مورد توجه ویژه‌ای واقع شود و تاجران و واردکنندگان خرده‌ پا از آن استفاده کنند. پس شما می‌توانید بازار ثانویه و کشور چین را هم برای واردات بار ته لنجی انتخاب نمایید و با انتقال آن به دبی به شکل ته لنجی وارد کشور کنید.. ولی باید توجه کنید که خریدتان را به گونه‌ای انجام دهید که با عره آن در بازار ایران حاشیه سود مناسبی کسب کنید.

از این رو در واردات ته لنجی پارچه برای خرید به سراغ محصولات از فروشگاه‌های سطح شهر نروید، توصیه می‌کنیم که کالای موردنظرتان را از بازارهای خاص و یا فروشگاه‌هایی که حاشیه سود کم‌تری در نظر می‌گیرند و یا قیمت همکار معامله می‌کنند بخرید.

چه عواملی بر مدت زمان حمل بار ته لنجی از دبی تاثیرگذارند؟

حالا که با واردات ته لنجی آشنا شدید، و دانستید که به چه نحو انجام می‌شود؛ نکته مم دیگر مدت زمان حمل بار به این طریق و عوامل موثر بر آن هستند. احتمال دارد برخی از شما بازرگانان و واردکنندگان عزیز این موضوع را ندانید که مدت زمان لازم جهت انجام این فرایند که طی آن کالاهای شما از دبی به ایران وارد شوند تحت تاثیر عوامل مختلفی می‌باشد.

این عوامل در جایگاه خود نقش و تاثیر زیادی در تعیین زمان رسیدن واردات بار ته لنجی به مرزهای کشور دارند. در این قسمت اشاره مختصری به این عوامل داریم که واقعا بر مدت زمان حمل بار از دبی به صورت ته لنجی اثرگذارند.

  • وضعیت آب و هوایی و شرایط جوی دریا
  • مراحل بارگیری در داخل بنادر دبی
  • مدت زمانی که معمولا طول می‌کشد تا لنج مورد نظر در واردات ته لنجی پارچه از دبی به بنادر ایران برسد.
  • مدت زمان لازم برای انجام امور ترخیص بار ته لنجی در داخل خاک ایران
  • سرعت عملی که شرکت طرف قراردادتان دارد و نیز تعداد نیروهای آن

مزایای واردات ته لجی پارچه

گفتیم که این روش واردات مزایای زیادی دارد که می‌توانید با استفاده از این فرصت عالی، از شرایط و امتیازات ویژه واردات ته لنجی استفاده و با هزینه کم‌تر و سود بیشتر کالای خود را وارد کشور کنید. در ترخیص کالای ته لنجی هم به پرداخت هزینه گمرکی نیاز نیست. گذشته از اینها، شما می‌توانید با بازرگانان مختلف هم در ارتباط باشید و در واردات بار ته لنجی دغدغه کمتری در مورد انتخاب فروشنده و تأمین‌کننده دارید. اگر از خدمات شرکت‌های واسط فعال در واردات ته لنجی استفاده کنید، تمام مراحل کارتان در کم‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

البته مدت زمان پروسه بسته به شرایط حاکم بر دریا، مراحل بارگیری و حمل‌ونقل متغیر است ولی در کل مدت زمان کوتاهی طول می‌کشد، ولی نمی‌توان زمان دقیقی مشخص کرد. چون در واردات ته لنجی پارچه و سایر کالاها هیچ وقت نمی‌توان وضعیت دریا و حرکت لنج‌ها را پیش‌بینی نمود.

شرایط ترخیص پارچه از دبی

جهت ترخیص، ابتدا باید پارچه یا هر کالای دیگر که بود را تحویل گمرک کشور مبدأ ‌دهید. در کشور دبی و در یکی از بنادر موجود، بار شما تحویل گرفته می‌شود و بازرسان آن را مورد بررسی قرار می‌‌دهند. یک سری اسناد و مدارکی نیز لازم می‌باشد که باید آن‌ها را نیز اخذ کنید؛ مهمترین آنها برگ سبز گمرک، برگه ترخیص و مالیات هستند. همچنین کالای شما باید مجوز حمل بار هم دریافت کند. در عین حال یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌ خرید به این روش و واردات بار ته لنجی به کشور، عدم نیاز به پرداخت مالیات‌های سنگین می‌باشد.

در حقیقت شما در روش ته لنجی، معاف از پرداخت بسیاری از ارقام مالیاتی مرسوم در واردات هستید. لازم است دقت کنید که کشورهای مختلف فعال در حوزه عرضه کالاهای خود به بازارهای ایران، هر یک قوانین خاص و منحصر به خود را دارند.

بعضی از کشورها امکان فروش مستقیم به کشور ما ایران را ندارند، ولی در مورد طرف تجاری کشور عربی هیچ گونه مشکلی در این باره موجود نیست. به دو روش مختلف می‌توانید بار ته لنجی را از کشور مبدأ ترخیص نمایید. در روش اول خودتان به ‌صورت مستقیم اقدام می‌کنید. ولی در روش دوم واردات ته لنجی پارچه شما از طریق شرکت‌ها و مؤسسات تجاری فعال در این زمینه، فرایند ترخیص را انجام می‌دهید.

به عبارتی کار ترخیص واردات بار ته لنجی را به آنها می‌سپارید. روند ترخیص کالاهایی که خطر فاسد شدن ندارند، حتی اگر  مدت‌ زمان طولانی هم طول بکشد مشکل خاصی برایتان ایجاد نخواهد نمود. و البته گمرک کشور مبدأ هم هیچگاه در واردات ته لنجی برای شما بهانه‌تراشی‌های بیهوده و بی‌پایه نخواهد کرد. این یک روش تبادلات مالی می‌باشد و اصلی‌ترین خدمت هر دو کشور در ارتباطات مدنی سیاسی‌شان است که برای واردکنندگان در نظر گرفته‌‌اند.

واردات بار ته لنجی
واردات بار ته لنجی

چه کالاهایی را با ته لنجی می‌توان از دبی وارد کرد؟

اگر می‌پرسید چه کالاهایی را می‌توانم از دبی با روش ته لنجی وارد کنم، در بررسی این سوالتان باید بگوییم که برای واردات بار ته لنجی اجناس خاصی مشخص نشده است و هیچ محدودیت خاصی هم در انتخاب اجناس برای شما وجود ندارد. شما می‌توانید با بررسی بازار، کالایی را وارد کنید که تقاضای خوبی دارد و به فروش می‌رسد.

ولی به طور کلی می‌توان کالاهای زیر را شامل واردات به این روش دانست:

واردات ته لنجی پارچه و پوشاک از دبی، واردات خشکبار از دبی، وارد نمودن لوازم الکترونیکی از دبی همچون تلفن همراه، لپتاپ و اکسسوری‌های الکترونیکی، واردات مواد غذایی و انواع خوراکی، حمل و نقل لوازم و تجهیزات صنعتی از دبی، واردات انواع قطعات ماشین از دبی و…

جمع بندی

به علت همسایگی با کشورهای حوزه خلیج‌فارس، امروزه واردات بار ته لنجی در ایران مزیتی فوق‌العاده به شمار می‌رود. طبق این روش شما می‌توانید به‌راحتی هر نوع کالایی که خواستید را به‌ صورت مجاز و قانونی به خط مرزی ایران وارد نمایید که مسلما مسیر انتقال به‌صورت دریایی است. هزینه‌ حمل بار شما هم در واردات ته لنجی پارچه بسته به وزن، ابعاد کالا و شرایط عمومی انتقال آن است.

استفاده از خدمات یک شرکت واسط برای این کار گزینه خوبی برایتان خواهد بود. واردات بار ته لنجی خود را بدون دغدغه به گروه تجاری ققنوس بسپارید تا تمام مراحل کار را بدون اتلاف وقت برایتان انجام دهد. می‌توانید در این مسیر از خدماتی چون تامین کالای موردنظرتان، حمل‌ونقل با لنج، تهیه مدارک لازم و ترخیص کالا استفاده کنید و کالا را در مکان دلخواهتان تحویل بگیرید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

2 پاسخ

  1. واقعا ذوق زده شدم از اینهمه خانم جوان که در این زمینه فعالیت می کنند.برای خودتون و کار تون بهترینها را آرزو دارم.زنده ایران و ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *