واردات قطعات آسانسور چه مراحلی دارد؟ (راهنمای کامل)

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

واردات قطعات آسانسور

آنچه در این مقاله میخوانید

بطور کلی آسانسورها بهترین گزینه‌ برای جابجایی بین طبقات می‌باشند و اجرای آن در سازه‌های بیش از ۳ طبقه ضروری است. ولی تعداد زیادی از قطعات آسانسور امکان تولید در داخل کشور ندارند و باید از طریق واردات از کشورهای دیگر تامین شوند. واردات و ترخیص قطعات آسانسور از گمرک به علت درخواست بالا و نیاز صنعت ساختمان در ایران، بخش عمده‌ای از ترخیص‌ها در گمرک را تشکیل می‌دهد. از این رو در این مقاله از گروه تجاری ققنوس قصد داریم برای شما که در امر واردات قطعات آسانسور و پله برقی فعالیت دارید، اطلاعاتی راجع به نحوه واردات و ترخیص از گمرک ارائه دهیم. نکته‌ مهم این است که برای واردات آسانسور و پله برقی بهتر است با افراد ماهر و با تجربه در این زمینه مشورت نمایید تا مشکلی در زمان ترخیص پیش نیاید.

واردات قطعات آسانسور به چه نحوی انجام میشود؟

مراحل واردات قطعات آسانسور نیز مانند سایر کالاها می باشد. به طور کلی اگر بخواهید قطعات آسانسور از چین وارد کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا نوع آسانسور مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس باید یک تأمین‌کننده معتبر بیابید و در مورد ماهیت آن تحقیق کنید، هزینه کالا به صورت حواله یوان یا حواله دلار یا روش‌های دیگر پرداخت شود، انتخاب روش حمل کالا (به صورت دریایی و زمینی یا هوایی) و ترخیص قطعات آسانسور از گمرک.

ترخیص قطعات آسانسور از گمرک
ترخیص قطعات آسانسور از گمرک

ریز قطعات آسانسور شامل چه بخش هایی است؟

انواع واردات قطعات آسانسور از چین به کشورمان ایران شامل موارد زیر است:

دیکتاتور آسانسور

یکی از قطعات رایج آسانسور برای واردات است که شامل نمونه‌های فراوانی است. غالبا برای هر مدل آسانسور یک دیکتاتور خاص استفاده می‌شود. دیکتاتور بر روی درب آسانسور نصب می‌شود و از کوبیده شدن درب به کابین جلوگیری می‌کند و موجب روان بسته شدن آن می‌شود. اگر این قطعه بعد از عمر مفید تعویض یا تعمیر نگردد، به سایر اجزای آسانسور هم صدمات بیشتری وارد خواهد شد.

مگنت درب آسانسور

این قطعه با وجود تولید داخلی هنوز بخش عمده واردات قطعات آسانسور از گمرک را تشکیل می‌دهد. مگنت متشکل از یک سیم‌پیچ مغناطیسی، یک اهرم و یک جک است که بر روی کابین و طرف قفل ایمنی درب طبقات نصب می‌گردد. قفل درب موقع رسیدن به طبقات، با فشار این مگنت باز می‌شود. تنوع مدل مگنت‌های درب بسیار بالاست. 

الکترو سیگنال

در سیستم‌های جدید آسانسور در بخش شناسایی، دو سنسور جدید را جایگزین سنسورهای ثابت کرده‌اند. این سنسورها عملیات شناسایی طبقات را انجام می‌دهند و سیگنالها را به وسیله تراوبل کابل به جعبه فرمان می‌فرستند. از این طریق آسانسور در جایگاه مناسب و در طبقات موردنظر می‌ایستد. الکتروسیگنال نیز از موارد مهم در ترخیص قطعات آسانسور از گمرک می‌باشد.

گاورنر آسانسور

یکی از رایجترین واردات قطعات آسانسور که اهمیت بسیار بالایی دارد، واردات گاورنر آسانسور می‌باشد. راهکارهای فعال‌سازی ترمز ایمنی آسانسور (پاراشوت) روش فعال کردن توسط گاورنر است. وقتی سرعت کابین از سرعت تعیین شده (%۱۱۵ سرعت نامی کابین) بیشتر شود، گاورنر سیم بکسلی که به ترمز ایمنی (پاراشوت) متصل است را متوقف می‌کند و موجب فعال شدن ترمز ایمنی می‌گردد. نکته مهم راجب کاربرد این قطعه، مساله ایمنی در همه آسانسورهاست و تولید آن تحت استانداردهای شدیدی انجام می‌شود.

انکودر آسانسور

یکی دیگر از قطعات تعویضی آسانسور، انکودر آسانسور می‌باشد که بعد از مدت زمان معینی باید عملکرد آن بررسی شود. از موضوعات مهم مرتبط با آسانسور، بحث کنترل حرکت و سنجش دقیق میزان آن می‌باشد، انکودر از قطعاتی است که برای این منظور بکار می‌رود. این قطعه در داخل نیز تولید می‌شود ولی با این وجود در اشکال و انواع مختلفی در گروه واردات و ترخیص قطعات آسانسور از گمرک موجود است.

عملکرد این قطعه از آسانسور به این طریق است که به ازای هر دور ۳۶۰۰ پالس تولید می‌نماید. در نتیجه با شمارش این پالس‌ها، میزان چرخش و میزان جابه‌جایی کابین محاسبه می‌شود. علاوه بر اینها، واردات قطعات آسانسور مواردی چون سیم بکسل، وزنه تعادل، تابلو فرمانAC2، تابلو فرمان VVVF، جعبه رویزیون و تراول کابل را نیز شامل می‌شود.

[irp posts=”997335″ ]

لیست اسناد و مدارک مورد نیاز جهت واردات قطعات آسانسور

برای ترخیص قطعات آسانسور از گمرک استاندارد اجباری و گواهی COI از ضروریات است. بازرگانانی که قصد واردات قطعات آسانسور را دارند باید یک سری مدارک و اسناد مورد نیاز را تهیه و به کارشناسان گمرک تحویل دهند. به علت نیاز به تهیه این مدارک، فرایند ترخیص کالا یک مرحله پیچیده و دشواری است. از جمله این مدارک مورد نیاز می توان موارد زیر را نام برد.

تهیه مجوز ثبت سفارش کالا، مجوز های گوناگونی از اداره استاندارد و..، تهیه فاکتور و پیش فاکتور محموله وارداتی قطعات آسانسور، پکینگ لیست، قبض انبار، تهیه گواهی مبداء، گواهی ترخیصیه، تهیه گواهینامه بازرسی کالا، پروانه سبز گمرکی، تهیه نامه برای یا سند ارزش کالا، بیمه‌نامه محموله وارداتی قطعات آسانسور و تهیه بارنامه.

وسیله حمل و نقل مناسب جهت حمل قطعات آسانسور

قطعات آسانسور از محموله‌های سنگین به شمار می‌آیند. حمل و نقل و جابه‌جایی محموله‌های سنگین را، شرکت‌های باربری معتبر برای شما انجام می‌دهند. این شرکت‌ها مجهز به انواع ماشین‌های باری برای حمل واردات قطعات آسانسور می‌باشند و می‌توانند بهترین روش و وسیله حمل و نقل را متناسب با وزن و ابعاد بار در اختیار شما قرار دهند. همچنین شرکت‌های حمل و نقل دارای بارنامه و بیمه‌نامه هستند که از مجوزهای ضروری برای ترخیص قطعات آسانسور از گمرک است. شرکت حمل و نقل، خدمات حمل محموله‌های ترافیکی را نیز به طور تخصصی ارائه می‌دهند که برای آن علاوه بر بارنامه و بیمه‌نامه، مجوزهای ترافیکی و در صورت نیاز ماشین‌های اسکورت نیز نیاز است.

واردات قطعات آسانسور از چین
واردات قطعات آسانسور از چین

لیست هزینه و تعرفه های ترخیص کالا

بازرگانانی که در حیطه واردات قطعات آسانسور فعالیت دارند، باید در مرحله ترخیص از گمرک به شکل کاملا قانونی، بر اساس تعرفه گمرکی آسانسور با گمرک تسویه حساب نمایند. علاوه بر آن باید هزینه خدماتی که از دیگر نهادها و شرکت‌ها در روند واردات دریافت کردند را نیز بپردازند. در این صورت موفق به دریافت برگ سبز گمرکی و در نهایت ترخیص قطعات آسانسور از گمرک می‌شوند. در این قسمت لیست تمام هزینه‌هایی که باید در راستای واردات و ترخیص قطعات آسانسور پرداخت شود را می‌آوریم.

  • حقوق ورودی گمرک که طبق تعرفه قطعات وارداتی و برند آن‌ها محاسبه می‌گردد.
  • سود بازرگانی محموله واردات قطعات آسانسور
  • هزینه مالیات بر ارزش افزوده که به بار قطعات آسانسور شما تعلق می‌گیرد.
  • مالیات علی‌الحساب ۴ درصدی محموله
  • هزینه‌های حمل و نقل محموله قطعات آسانسور از کشور مبداء به مقصد
  • هزینه بیمه محموله جهت ترخیص قطعات آسانسور از گمرک
  • هزینه مربوط به تخلیه و بارگیری
  • هزینه ثبت سفارش کالا جهت واردات قطعات آسانسور
  • هزینه های مربوط به دریافت مجوز از ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه

تعرفه گمرکی آسانسور نیز تحت ردیف ۸۴۲۸۴۰۰۰ می‌باشد و حقوق ورودی آن ۲۰ درصد با احتساب ۹ درصد مالیات است.

[irp posts=”996700″ ]

لوازم آسانسور از چه کشورهایی وارد میشوند؟

اگرچه در داخل کشورمان ایران برخی قطعات آسانسور باکیفیت مناسبی تولید می‌گردد ولی به دلیل اینکه پاسخگوی نیازهای بازار نیست، همچنان واردات قطعات آسانسور نز تجار از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست. این قطعات بیشتر از کشورهای اروپایی، اسپانیا و ایتالیا وارد می‌شود. محصولات این کشورها در پروژه‌های مهم و بزرگ بین‌المللی بکار گرفته می‌شود. از مهم‌ترین برندهای اسپانیایی قطعات آسانسور موجود در بازار می‌توان از برند ساوارا نام برد که بسیار مورد تایید مشتریان است؛ برند ایتالیایی مارازی نیز استقبال زیادی دارد.

علاوه بر اسپانیا و ایتالیا، دو کشور چین و ترکیه نیز قطعات خوب و قابل رقابتی تولید می‌کنند. نزدیک ۸۰ درصد ترخیص قطعات آسانسور از گمرک ایران، از کشور چین وارد می‌شود. از مطرح‌ترین شرکت‌های چینی در این عرصه برند مونته فرو با نماد MF است. قطعات آسانسور ترکی نیز از فولادهای مرغوب و باکیفیتی ساخته می‌شوند و در برابر ضربه و انحراف و کج شدن بسیار مقاومت دارند. آنها محصولاتی مشابه برندهای مطرح دنیا را با قیمت‌های مناسب‌تری تولید می‌کنند و این امر موجب استقبال در ایران و دیگر کشورهاست. برند فالکون ترکیه بسیار مشهور و دارای گواهینامه بین‌المللی CE است.

جمع بندی

معمولا در ترخیص قطعات آسانسور از گمرک، واردات هر یک از اجزاء و قطعات آسانسور به طور جداگانه انجام می‌شود. البته گاهی با توجه به شرایط واردات آسانسور به طو کامل نیز صورت می‌گیرد. برای مثال مراحل ترخیص درب، کابین، ریل، جعبه برق و … هر یک باید جداگانه طی شود. شما می‌توانید از خدمات گروه تجاری ققنوس در زمینه واردات طعات آسانسور، استعلام قیمت قطعات آسانسور، ثبت سفارش، ترخیص انواع قطعات آسانسور از گمرکات کشور، ارائه مشاوره بازرگانی و بکارگیری کارشناسان متخصص و مجرب و انجام کلیه حوالجات ارزی استفاده کنید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *