وزیر جهاد کشاورزی: انتقال آب به اراضی کشاورزی کرمانشاه با کمک وزارت نیرو انجام شود

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه همه نوع پتانسیل و موقعیت در این استان وجود دارد و باید تا حدودی مردم را کمک کنیم، گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک وزارت نیرو کار انتقال آب به اراضی کشاورزی را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمود حجتی در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که عصر امروز(سوم مرداد) با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: حدود نیمی از جمعیت استان کرمانشاه در مرکز این استان زندگی می کنند و ۸۰ درصد جمعیت شهری این استان نیز در شهر کرمانشاه ساکنند و این یک تهدید جدی است که باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

وی افزود: مساحت استان کرمانشاه حدود دو و نیم میلیون هکتار است، اما نیمی از جمعیت استان تنها در هفت تا ۱۰ هزار هکتار مساحت زندگی می کنند و این درحالیست که در گوشه و کنار این استان همه نوع استعداد آبی و خاکی وجود دارد.

حجتی افزود: اگر جمعیت این استان در سطح وسعت آن پراکنده بود، شرایط توسعه کرمانشاه بگونه ای دیگر بود و باید هرچه سریعتر جلوی این بحران در استان گرفته شود.

وی به پتانسیل های استان کرمانشاه در بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: در همین استان برداشت ۱۵۰ تن گوجه فرنگی در هکتار را داریم، در حالیکه میانگین برداشت کشوری ۲۰ تا ۳۰ تن در هکتار است.

حجتی افزود: در این استان میزان محصول باغ انگور در سال دوم به ۲۰ تن در هکتار رسیده که قطعا در سال آینده به ۴۰ تن خواهد رسید و این یعنی پتانسیل ویژه استان کرمانشاه در بخش کشاورزی.

وزیر جهادکشاورزی در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در کشور در امر تجارت و صادرات چگونگی اتصال به مدیترانه و کشورهای اروپایی است، گفت: اگر راه آهن غرب کشور به عراق و سپس سوریه متصل شود، بسیاری از مسایل حوزه صادرات رفع می شود. باید تلاش کنیم با وجود همه محدودیتهای اعتباری پروژه راه آهن غرب کشور را تا اتصال به عراق ادامه دهیم و در ادامه به کشورهای اروپایی و مدیترانه متصل شویم.

وی همچنین با بیان اینکه مانده تسهیلات در بانکهای استان کرمانشاه محدود و پایین است و بانکهای استان نمی توانند جوابگوی نیازهای صنایع و سرمایه گذاران باشند، گفت: باید مانده اعتبارات در بانکهای استان را افزایش دهیم.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *