کارت عضویت؛ ابزار مهندسی انتخابات پارلمان بخش‌خصوصی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس – فاطمه اکبرخانی؛ یک عضو اتاق بازرگانی که نخواست نامش ذکر شود، در گفت‌و گو با خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوساز کاهش محسوس تعداد کاندیدا در دوره نهم چه از لحاظ کمی و چه کیفی خبر داد و گفت: به لحاظ شرایط بد اقتصادی و بی‌نتیجه ماندن مطالبات اتاق در دوره جدید شاهد ریزش کاندیدا و کناره‌گیری اعضای برجسته از انتخابات هستیم.

او با گلایه از این که کارت‌های عضویت نتیجه انتخابات اتاق را مشخص می‌کند، تصریح کرد: بارها به اتاق اعلام کردیم که تنها فعالان اقتصادی و تجار باید در انتخابات حق رای داشته باشند و یکسان کردن رای این فرد با شخصی که فقط هر سه سال یکبار وارد این فضا می‌شود و اقدام به تمدید و یا صدور کارت عضویت می‌کند، منطقی نیست.

این عضو اتاق اضافه کرد: کارت عضویت ابزار مهندسی انتخابات اتاق است؛ این کارت نقشی در توسعه اقتصادی و تجاری کشور ندارد و تنها به ابزاری برای سوء استفاده افراد تبدیل شده است.

او اتاق بازرگانی را متولی اصلی رسیدگی به این کارت‌‌ها دانست و گفت: ما بارها در خصوص این کارت‌ها اعتراض کردیم و اتاق به ظاهر با ما همگام بود اما در عمل عکس این قضیه را شاهد بودیم، البته با توجه به اهمیت موضوع، دولت و مجلس شورای اسلامی نیز باید به این قضیه ورود کنند.

این فعال بخش خصوصی درباره هزینه صدور این کارت‌ها توضیح داد: تا دوره قبل هرینه صدور هر کارت حدود ۶۰۰هزار تومان بود و در این دوره به حدود یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسیده است و به رغم افزایش حق عضویت امکان سوء استفاده وجود دارد به طوری که کاندیداها می توانند با پرداخت حق عضویت برای خود رای جمع کنند.

[ad_2]

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *