۲۰ خودروی بی‌کیفیت داخلی را بشناسید

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

به گزارش تراز ،درجا‌زدن خودروسازان داخلی در جاده کیفیت در شرایطی به‌علت اصلی نارضایتی مشتریان داخلی و ناتوانی این شرکت‌ها در راهیابی به بازار‌های هدف صادراتی تبدیل شده که خط و نشان‌های وزارت صنعت و سازمان‌های متولی نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری نیز قادر به ارتقای سطح کیفی این خودروها نبوده است.

همچنین با وجود به کارگیری شیوه جدید ارزشیابی خودروهای داخلی از ابتدای امسال بازهم خودروهای دارای یک ستاره کیفی در پایین‌ترین سطح جدول رده‌بندی جاخوش کرده و در تیراژ‌های بالا تولید و به مشتریان عرضه می‌شود. برپایه تازه‌ترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(بازوی اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در طرح ارزشیابی کیفی خودروهای داخلی) طی تیرماه امسال تعداد ۸۷هزار و۹۳۳دستگاه خودرو تولید شده که ۹۹درصد از حجم این تولیدات به‌خودروهای گروه سبک و تنها یک درصد دیگر به‌خودروهای گروه سنگین اختصاص داشته است. همچنین خودروهای تولیدی کشور در این‌ماه شامل ۵۱مدل خودرو در گروه سبک(۴۳خودروی سواری و ۸خودروی وانت) و ۸مدل خودرو در گروه سنگین شامل کامیون، اتوبوس، کامیونت و کشنده بوده است.

۱۴سواری بی‌کیفیت داخلی
براساس گزارش وزارت صنعت از ارزشیابی کیفی خودروهای داخلی طی تیر‌ماه امسال هنوز هم ۱۴خودروی سواری تولید داخل تنها موفق به کسب یک ستاره کیفی شده و در قعر جدول ارزشیابی قرار گرفته‌‌اند. با این روند ایران خودرو با ۵محصول پژو ۴۰۵ خراسان، پژو پارس، پژو پارس مازندران، پژو پارس فارس، سمند تبریز و سایپا با ۵محصول شامل ساینا، تیبا۲، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱،‌ام وی‌ام با ۲خودرو‌ ام وی‌ام ۵۵۰و ‌ام وی ام ۱۱۰، کرمان موتور با لیفان ۶۰X و سرانجام پارس خودرو با سایپا ۱۳۱X تنها موفق به کسب یک ستاره در آسمان کیفیت خودروهای داخلی شده و همچنان بی‌کیفیت‌ترین خودروهای ایرانی در رده‌های مختلف قیمتی محسوب می‌شوند.

با این روند ۱۴خودروی سبک سواری تولید داخل با کسب یک ستاره کیفی دارای پایین‌ترین سطح کیفی هستند و در گروه خودروهای سبک وانت نیز از ۸خودرو مشمول این ارزشیابی تنها یک خودرو موفق به کسب ۳ستاره کیفی(وانت تندر ۹۰ایران خودرو) یک خودرو موفق به ۲ستاره کیفی(وانت پیکاپ فوتون ایران خودرو دیزل) و ۶خودروی وانت شامل سایپا X151 بن رو، وانت کارا تک کابین و دو کابین ۲۰۰بهمن موتور، وانت نیسان تک سوز و دوگانه سوز زامیاد و وانت آریسان ایران خودرو دیزل نیز حداقل یک ستاره کیفیت را به‌دست آورده‌اند تا تعداد خودروهای سبک سواری و وانت تولید داخل در پایین‌ترین سطح کیفی به ۲۰خودرو افزایش یابد. در گروه خودروهای سنگین نیز کیفیت ۸خودروی اتوبوس، کامیون، کامیونت و کشنده طی تیر‌ماه امسال بررسی شده که از این تعداد یک خودروی تک ستاره، ۲خودرو ۲ ستاره، ۲خودرو ۳ستاره و ۳خودرو موفق به کسب ۴ستاره کیفیت شدند.

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *