شرکت حمل و نقل بین المللی

شرکت های حمل و نقل بین المللی تسهیل کننده امور واردات و صادرات کالا به کشور میباشند، یکی از خدمات اصلی گروه تجاری ققنوس ارائه خدمات حمل و نقل بین المللی به صورت هوایی،زمینی،دریایی، اکسپرس و درب به درب میباشد که به صورت ۰ تا ۱۰۰ به  مشتریان خود ارائه میکند.

خانه » شرکت حمل و نقل بین المللی و خدمات حمل بار (هوایی،دریایی،زمینی)
نمایش ویدیو درباره شرکت-حمل-و-نقل-بین-المللی
فهرست مطالب این سرویس

دریافت اقامت در ۱۵ روز

اگر به دنبال رشد کسب و کار خود هستید و میخواهید یک زندگی سطح بالا در یک کشور با امکانات بینظیر داشته باشید گروه تجاری ققنوس به شما در دریافت اقامت و ثبت شرکت در کشور امارات متحده عربی فقط در طی کمتر از ۱۵ روز کاری کمک خواهد کرد.

world

اقامت برای  فرزند و همسر

اگر به دنبال ایجاد زندگی بهتر و با کیفیت تری برای فرزندان و همسر خود هستید و همیشه به دنبال ساخت آینده بهتری برای خوانواده خود هستید دریافت اقامت کشور امارات متحده عربی اولین و مهمترین قدم برای شما میباشد ما در کل فرایند دریافت اقامت برای خوانواده شما در کنار شما هستیم.

air-cost

افتتاح حساب بانکی

افتتاح حساب در کشور امارات متحده عربی برای ایرانیان یکی از چالش های مهمی میباشد که ایرانیان با ان روبه روز هستند، پس از دریافت اقامت و ثبت شرکت ما برای شما در بانک های مطرح امارات نظیر NBD و… حساب بانکی معتبر افتتاح خواهیم کرد.

support

اجاره دفتر در دبی

نگران اجاره برای محل کسب و کار خود در شهر دبی نباشید،ما در کلیه فرایندهای اجاره دفتر و تجهیز آن در کنار شما هستیم، شما میتوانید با توجه به بودجه خود دفاتر مورد نظر خود را اجاره نمایید و کسب و کار خود را در کمترین زمان ممکن در کشور امارات متحده عربی راه اندازی نمایید.

شرکت-حمل-و-نقل-بین-المللی

مقدمه

به عنوان یک تاجر قطعا یکی از اهداف شما در حوزه توسعه کسب و کار خود، فعالیت در زمینه تجارت های بین المللی میباشد. فعالیت در حوزه تجارت های برون مرزی تنها زمانی سودآور خواهد بود که بتوانید با تسلط با هر مرحله از واردات یا صادرات کالا، بهترین انتخاب را داشته باشید. برنامه ریزی برای حمل و نقل کالاها، اطمینان از اعتبار فروشنده، جستجوی بهترین کالاها، انجام سریع تشریفات ترخیص کالا بخشی از اموری هستند که موظف به انجام آنها هستید. در این میان انتخاب مناسبترین روش حمل و نقل بین المللی و شناسایی بهترین شرکت حمل و نقل بین المللی بسیار حائز اهمیت است.

ممکن است شما بتوانید برخی از مراحل واردات یا صادرات کالا را به سادگی و فقط با جستجوی اینترنتی انجام دهید؛ اما حمل و نقل کالاها بخش مهمی از فعالیت های تجاری است که نمیتوان از اهمیت انجام صحیح آن چشم پوشی کرد. علاوه بر این، وجود تحریم های بین المللی سبب شده تا حمل و نقل بین المللی کالاهای تجار ایرانی با چالش های زیادی رو به رو شود. در چنین شرایطی، گروه تجاری ققنوس با ارائه بهترین خدمات تخصصی در زمینه انواع روش های حمل و نقل کالا همراه شما هستند تا سریع ترین و مقرون به صرفه ترین راه انتقال کالاها را تجربه کنید.

انواع روش های حمل و نقل بین المللی بار

برای این که بتوانید مناسبترین روش حمل و نقل کالا را انتخاب و خدمات شرکت های حمل و نقل بین المللی را به خوبی مورد بررسی قرار دهید، پیشنهاد میکنیم آشنایی کافی با انواع روش های حمل بار داشته باشید تا دچار سردرگمی نشوید. به عنوان مثال حمل و نقل هوایی همواره یکی از مطمئن ترین و سریع ترین روش های نقل و انتقال انواع کالاهای با ارزش، خطرناک، حساس و مهم میباشد. حمل و نقل هوایی به شیوه های مختلفی برای حمل کالا، حمل مسافر و حمل کالا و مسافر انجام میگیرد که بسته به نیاز خود یکی از آنها را میتوانید انتخاب کنید. روش دیگری که از گذشته تاکنون مورد توجه بسیاری از افراد برای حمل انواع کالاها در سراسر جهان بوده است، حمل و نقل دریایی میباشد که امکان حمل کالاهای حجیم و سنگین در مسافت های طولانی را فراهم کرده است. امنتیت بیشتر، خسارت و آسیب کمتر، صرفه اقتصادی و.. از دیگر مزایایی هستند که این شیوه حمل بار با خود به همراه دارد.

علاوه بر این، در دنیای مدرن امروز پست اکسپرس از جمله روش های سریع، مقرون به صرفه و ایمن است که امکان ارسال پستی کالاها را در داخل و خارج از کشور فراهم میکند. زمان دقیق تحویل بسته در این روش ممکن است مشخص نباشد اما شما میتوانید به بهترین شکل محموله خود را بسته بندی و وضعیت آن را در طول مسیر کاملا پیگیری کنید. حمل و نقل زمینی یا جاده‌ای به نوعی واسطه برای انواع روش های حمل و نقل داخلی و بین المللی کالا به شمار میرود. حمل بار زمینی در فرایندهای مربوط به ترخیص کالا بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و روشی به صرفه در واردات و صادرات کالا میباشد. سرویس حمل درب به درب یا Door to Door روش حمل دیگری است که نقل و انتقال راحتتر کالاها به مقصد کمک بسیاری میکند. خدمات درب به درب به این صورت است که کالا مستقیما از کارخانه فروشنده یا محل تولید آن دریافت و با انجام کلیه مراحل حمل و نقل و تشریفات ترخیص کالا به دست خریدار خواهد رسید.

تمام این سرویس ها دارای مزایای منحصر به فردی هستند که توسط شرکت های حمل و نقل بین المللی ارائه میشوند. با ما در گروه تجاری ققنوس همراه باشید تا در ادامه به بررسی دقیق تر تمام جوانبی که در زمینه انواع روش های حمل و نقل بین المللی باید بدانید، آشنا شوید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

وظایف یک شرکت حمل و نقل بین المللی چیست؟

چرا به یک شرکت حمل و نقل بین المللی نیاز دارید؟ شرکت های حمل و نقل بین المللی چه خدماتی به مشتریان خود ارائه میدهند؟ برای پاسخگویی به این سوالات باید بدانید که فعالیت تخصصی این شرکت ها در چه زمینه‌ای میباشد. شرکت های حمل و نقل کالاهای صاحبان کالا را با عملیات ترانزیت کالا یا حمل و نقل تحت پوشش خود قرار میدهند، در نتیجه موظف به انجام فعالیت های فورواردی، فرایندهای کریری و پروسه قانونی حمل کالا با حضور در گمرکات، مناطق مرزی و بندری برای مشتریان شرکت خود هستند. ۴ روش لجستیک هوایی، دریایی، زمینی یا جاده‌ای و ریلی وجود دارند که توسط شرکت های حمل و نقل بین المللی ارائه میشود.

البته توجه داشته باشید که خدمات شرکت های حمل و نقل نظیر گروه تجاری ققنوس تنها به ارسال کالا از مبدا به مقصد محدود نمیشود و شما میتوانید از انجام سایر امور از جمله خدمات انبارداری، تشریفات گمرکی و ترخیص کالا از گمرک، تخلیه و بارگیری کالا و.. توسط آنها مطمئن باشید. علاوه بر این که شرکت های حمل و نقل بین المللی فعالیت های مربوط به دریافت محموله از فرستنده و تحویل آن به گیرنده را انجام میدهند و با حضور در گمرکات و بندر آماده ترخیص کالاهای وارداتی یا صادراتی میباشند، در زمینه ترانزیت کالا هم خدمات ویژه‌ای را به مشتریان خود ارائه میدهند. حمل زمینی به صورت خرده بار (حمل LTL)، حمل و نقل ترکیبی یا چند وجهی، صادرات هفتگی، بسته بندی کالاها، مشاوره بازرگانی، حمل کالاهای نمایشگاهی و کالاهای پروژه، خدمات مربوط به مناطق آزاد و.. از جمله این وظایف میباشند.

 از دیگر وظایف بخش های مختلف یک شرکت حمل و نقل بین المللی میتوانیم به موارد زیر هم اشاره کنیم:

بخش امور مالی شرکت: وظایف مربوط به تسویه حساب با مشتریان برعهده این بخش ازیک شرکت حمل و نقل میباشد که با نظارت مدیریت شرکت انجام میگیرند.

مدیریت: اصلی ترین وظیفه مدیریت یک شرکت حمل و نقل، توسعه فعالیت ها و پیشبرد اهداف شرکت میباشد.

بخش ترافیک _ واردات: نظارت و رسیدگی بر تمامی فرایندهای واردات و کالاهای وارداتی برعهده این بخش میباشد.

بخش ترافیک _ صادرات: وظایف مربوط به کالاهای صادراتی از جمله صدور اسناد حمل و بارگیری کالاها برعهده این قسمت از شرکت حمل و نقل بین المللی میبشد.

امور اجرایی و اداری: وظایفی نظیر اخذ مجوزهای لازم، تخلیه و بارگیری کالاها در گمرک، دریافت اسناد و مدارک مربوطه حمل و نقل، قبض انبار و اخذ سند ترخیصیه و بارنامه و.. برعهده پرسنل این قسمت ازشرکت میباشد

آشنایی با راهنامه در شیوه حمل و نقل بین المللی زمینی

از هر یک از روش های حمل و نقل بین المللی برای جابجایی محمولات خود استفاده کنید، به احتمال زیاد به خدمات شرکت های حمل و نقل زمینی یا جاده‌ای هم نیاز پیدا خواهید کرد. با توجه به این که حمل بار زمینی سریع و امن و کم هزینه است و برای مسیرهای کوتاه بسیار مناسب میباشد و دسترسی به جاده ها و راه های زمینی هم تقریبا در تمام نقاط جهان فراهم است، رایج‌ترین شیوه حمل و نقل بسیاری از کالاها محسوب میشود. شرکت های حمل و نقل بین المللی جاده ای که در زمینه حمل بار زمینی فعالیت میکنند، با برخورداری از انواع کامیون های یخچالی، کانتینربر، کامیون چادری و.. امکان حمل انواع محصولات از جمله مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، مایعات و کالاهای فاسد شدنی را فراهم میکنند.

از آنجا که حمل و نقل زمینی به دو روش حمل فول تراک (FTL) و خرده بار (LTL) میتواند انجام بگیرد، شرکت های حمل و نقل بین المللی جاده ای دارای خدمات حمل بار خرده بار و فول تراک از سراسر جهان میباشند. حمل ویژه کالاهای سنگین، کالاهای پروژه‌ای و ترافیکی، ترانزیت و تشریفات گمرکی کالا، برخورداری از انبار و… از دیگر خدماتی هستند که به طور اختصاصی ارائه میدهند. علاوه بر این، شرکت حمل و نقل بین المللی زمینی موظف است تا امنیت و سرعت مناسب نقل و انتقال کالاها را فراهم کند و با نگهداری آنها در پالت ها و کانتینرهای مناسب از آسیب و خسارت به محموله جلوگیری کند. همچنین موظف است تا با ارائه مشاوره های لازم و راهنمایی مشتریان خود بهترین کیفیت و خدمات را برای آنها فراهم کند.

آشنایی با گمرکات کارنه تیر

در حمل و نقل بین المللی زمینی، کالاها از گمرکات مختلفی عبور می‌کنند و جهت عبور از هر مرز ورودی به تنطیم اظهارنامه برای انجام بازرسی‌های گمرکی نیاز دارند. از آنجا که تشریفات گمرکی و ترخیص کالا در هر گمرک سبب اتلاف وقت و هزینه زیادی می‌شود، کنوانسیون تیر جهت تسریع و تسهیل فرایند حمل بار زمینی ایجاد شده است. اعضای این کمیسیون با ثبت تعهداتی می‌توانند بدون نیاز به چنین تشریفاتی، کالا را عبور دهند. گمرکات کارنه تیر نیز گمرکاتی هستند که از این قوانین بین المللی پیروی می‌کنند و اسامی آنها به شرح زیر است:

گمرکات کارنه تیر (مبدا)

  • گمرک فرودگاه امام خمینی
  • گمرک غرب تهران
  • منطقه ویژه سهلان
  • گمرک بازرگان
  • گمرک اصفهان
  • گمرک ذوب آهن
  • منطقه یژه بوشهر ۲ منطقه ویژه بندر امام خمینی
  • زنجان
  • سمنان
  • زاهدان
  • گمرک استان البرز

گمرکات تیر (مقصد)

  • گمرک تهران
  • گمرک فرودگاه امام خمینی
  • گمرک غرب تهران
  • منطقه ویژه سهلان
  • بازرگان
  • اردبیل
  • اصفهان
  • ذوب آهن
  • منطقه ویژه بوشهر
  • منطقه ویژه اقتصادی سرخس
  • اهواز
  • منطقه ویژه بندر امام خمینی

منظور از حمل و نقل زمینی به صورت داخلی چیست ؟

حمل و نقل‌های داخلی درون محدوده یک کشور و براساس قوانین و مقررات حمل و نقل همان کشور صورت می‌گیرند. در رابطه با حمل زمینی و جاده‌ای کالا در ایران نیز قوانین و مقرراتی وضع‌ شده‌اند که تمام شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان وسایل نقلیه مختلف مستلزم به رعایت آنها هستند. شرکت‌های پتروشیمی، شرکت‌های بازرگانی، شرکت‌های عمرانی و اشخاص حقیقی و حقوقی بیشتر مشتریان این سیستم حمل و نقل داخلی می‌باشند و برای جابجایی کالاهایی همچون مواد غذایی، لوازم الکترونیکی، محصولات آرایشی و بهداشتی و…. از سرویس حمل و نقل زمینی استفاده می‌کنند.

چه کالا هایی میتوانند از طریق حمل زمینی وارد ایران شوند ؟

معمولا افرادی از سرویس حمل و نقل زمینی استفاده می‌کنند که نیاز به جابجایی کالاهای حجیم و سنگین و مقاوم دارند. در چنین شرایطی اگر نیاز به سرعت عمل بالا و محدودیت زمانی نداشته باشید، ترانزیت زمینی می‌تواند نسبت به حمل هوایی یا دریایی مناسب‌تر باشد. محصولات غذایی (مانند چای، قهوه، مرغ گوشت، سبزیجات، میوه و..)، محصولات آرایشی و بهداشتی، کتاب، انواع دارو، مواد شوینده، محصولات ابزار دقیق (لول گیج، فلومتر و..)، انواع شیرهای صنعتی، انواع کمپرسورها (مانند کمپرسورهای سلندر پیستونی و اسکرو)، لوازم آشپزخانه و تجهیزات پزشکی همچون ایمپلنت‌های پزشکی از جمله محصولاتی هستند که به صورت زمینی حمل می‌شوند.

هزینه‌ های حمل بار زمینی به چه عواملی بستگی دارند ؟

محاسبه هزینه‌ها و بررسی هزینه‌های حمل و نقل همواره یکی از مهمترین بخش‌های فرایند نقل و انتقالات بوده است. عوامل متعددی نیز بر هزینه‌ها و قیمت گذاری‌های حمل زمینی بار از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اروپایی به ایران موثرند که لازم است مورد توجه قرار بگیرند. وزن و حجم بار، وزن حجمی، قیمت کرایه حمل شرکت حمل و نقل و هزینه متفاوت ارسال بار از شهرهای مختلف و مسافت مبدا و مقصد بر هزینه نهایی حمل و نقل تاثیر بسزایی دارند. به عنوان مثال وزن و حجم محموله بر هزینه نهایی تاثیر مستقیم دارد و هر چقدر وزن بار بیشتر باشد، قیمت تمام شده کاهش می یابد.

شرکت‌ های حمل و نقل زمینی چه وظایفی بر عهده دارند ؟

برای اینکه بتوانید مسئولیت حمل و نقل محموله مورد نظر خود را به شرکت های حمل و نقل معتبر و مطمئن بسپارید، بهتر است با وظایف آنها در این حوزه آشنا شوید. شرکت‌های حمل و نقل همچون گروه تجاری ققنوس از حمل کننده‌ها و وسایل نقلیه خود برای نقل و انتقالات استفاده می‌کنند یا اینکه از وسایل نقلیه اجاره‌ای برای انجام مبادلات بهره می‌برند. شرکت‌های حمل و نقل بین المللی سرویس‌های مختلفی در زمینه حمل هوایی، زمینی و دریایی ارائه می‌دهند و با انجام وظایف متعددی همچون عقد قرارداد و صدور بارنامه یا راهنامه، تهیه مدارک لازم جهت کارنه تیر و کارنه تو پاساژ، تامین کامیون‌های مناسب و تحویل کالا از فرستنده به گیرنده، به تسهیل فرایند انتقال بارهای وارداتی کمک بسیاری می‌کنند.

لیست کشور های شامل سرویس حمل بار زمینی به ایران

امروزه حمل زمینی کالا از اروپا یکی از متداول‌ترین و مرسوم ترین روش‌های نقل و انتقال کالا از کشورهای اروپایی به ایران و بالعکس می‌باشد. هزینه‌های مقرون به صرفه، امکان ارائه سرویس درب به درب یا درب به گمرک و کاهش هزینه‌های بسته بندی از جمله مزیت‌هایی هستند که این سرویس با خود به همراه دارد. سرویس‌های حمل بار زمینی گروه تجاری ققنوس از مبدا تمام کشورهای اروپایی، خدمات متعددی را به هر دو صورت فول تراک و گروپاژ ارائه می‌دهند و می‌توانید از مزایای حمل سریع و مقرون به صرفه آن نسبت به حمل هوایی کالا بهره مند شوید. لیست کشورهای اروپایی که دارای سرویس حمل و نقل زمینی به ایران هستند، به صورت زیر می‌باشد:

  • آلمان
  • فرانسه
  • سوئد
  • انگلیس
  • لهستان
  • ترکیه
  • اتریش
  • ایتالیا
  • مجارستان
  • لهستان
  • اسلواکی
  • چک
  • یونان

کارگزار گمرکی کیست و چه اهمیتی دارد؟

شرکت های حمل و نقل بین المللی به طور کلی وظیفه حمل بار شما و تشریفات مربوط به آن را برعهده دارند، اما از آنجا که کالای وارداتی شما باید از قلمروی گمرکی کشور خارج شود، به انجام تشریفات ترخیص کالا نیز نیاز خواهید داشت. روند ترخیص کالا از گمرک مراحل متعددی اعم از ثبت اظهارنامه و پرداخت هزینه های گمرکی را شامل میشود که هر یک از آنها، چالش ها و شرایط خاص خود را دارند و اغلب مواقع، به تنهایی نمیتوانید تمامی مراحل را به راحتی پشت سر بگذارید.

با توجه به این که پروسه ترخیص کالا به روندی دشوار در کشور ما تبدیل شده است، حضور کارگزاران گمرکی نظیر گروه تجاری ققنوس که دارای پروانه های مخصوص از گمرکات جهت ترخیص کالا هستند، از راهکارهاست. کارگزار گمرکی به نیابت از صاحب کالا و تحت وکالت نامه ای که توسط گمرک ایران تنظیم شده است، به انجام تشریفات گمرکی میپردازد. کارگزار گمرکی تمامی مراحل مورد نیاز جهت ترخیص و خروج بار از گمرک را به طور کاملا قانونی و با تجربه و تخصص خود انجام میدهد تا هیچ مشکلی در روند انجام عملیات گمرکی وجود نداشته باشد. البته توجه داشته باشید، اگر کارگزار گمرکی در انجام مراحل ترخیص کالا مانند تنظیم اظهارنامه گمرکی دچار اشتباهی شود، شما به عنوان صاحب کالا متحمل خسارت و زیان خواهید شد. بنابراین، مهم است تا بتوانید این امور را به شرکتی معتبر و مجرب در این حوزه بسپارید.

شرکت های حمل و نقل بین المللی که تسریفات گمرکی را انجام میدهند، باید پروانه کارگزاری گمرک را داشته باشند؛ از این رو، گروه تجاری ققنوس علاوه بر ارائه خدمات اختصاصی جهت حمل بار از چین، امارات و کشورهای اروپایی به ایران، مسئولیت ترخیص بار شما در گمرکات سراسر کشور را نیز برعهده میگیرد. لازم به ذکر است، برای انجام عملیت گمرکی حمل و ترانزیت، به پرونده کارگزاری گمرکی و وکالت نامه نیازی نیست و بارنامه حمل کالا کفایت میکند. بارنامه سندی بین المللی است که جزئیات روش حمل و نقل، نوع کالا، حجم و وزن بار، اطلاعات گیرنده و فرستنده بار و.. را شامل میشود و از جمله مهمترین اسناد و مدارکی است که برای واردت و ترخیص کالا از گمرک نیاز دارید.

سهولت در واردات و صادرات با گروه تجاری ققنوس

استفاده از خدمات شرکت های بازرگانی چه مزایایی دارد؟ حتما شما به عنوان یک تاجر یا بازرگان به دنبال سهولت در فعالیت ای واردات و صادرات کالا هستید؛ از این رو، استفاده از خدمات شرکت بازرگانی گروه تجاریققنوس مزایای زیادی نظیر ترخیص به موقع کالاها، کاهش چشمگیر هزینه ها، کاهش کاغذ بازی ها، صرفه جویی در زمان، تنظیم و تکمیل اظهارنامه گمرکی و.. خواهد داشت. به علاوه، دقت داشته باشید که شرکت های بازرگانی از نظر مالیاتی و قانونی نیز مزایای ویژه ای به همراه دارند؛ به طوری که میتوانند هزینه عملیاتی مربئط به گمرک را تا حد زیادی کاهش دهند.

در رابطه با تسهیل فعالیت های واردات و صادرات کالا باید بگوییم که شرکت بازرگانی ققنوس میتواند ریسک ناشی از واردات یا صادرات کالا را کاهش دهد؛ چرا که تمامی کارگزاران و کارشناسان ما به طور کامل بر امور داخلی و بین المللی مسلط هستند. بدیت ترتیبب، دیگر نیازی به یادگیری تمامی مراحل و قوانین داخلی و بین المللی نخواهید داشت و میتوانید با خیال راحت، صفر تا ۱۰۰ امور مربوط به خرید و تامین کالا، واردات، حمل و نقل و ترخیص کالا را به ما در گروه تجاری ققنوس بسپارید.

شرکت حمل و نقل بین المللی چیست؟

زمانی که اقدام به واردات یا صادرات کالا به مقصد یک کشور میکنید، نیاز به یک شرکت واسطه برای حمل و نقل کالاهای وارداتی یا صادراتی خواهید داشت. اگر بخواهیم تعریفی کلی از شرکت حمل و نقل بین المللی داشته باشیم، میتوانیم بگوییم که آنها نقش  همین واسطه را در نقل و انتقالات کالا ایفا میکنند. شرکت های حمل و نقل موظف هستند تا کالا را از کشور مبدا دریافت کنند و به گیرنده در کشور مقصد تحویل دهند. علاوه بر این، تامین ایمنی و امنیت کالا در طول مسیر برعهده آنها میباشد. از آنجا که شرکت های حمل و نقل بین المللی وظایف متعددی دارند، به چند دسته تقسیم بندی میشوند تا هر یک از آنها بتواند خدمات تخصصی در زمینه حمل و نقل انواع کالاها ارائه دهند.

در یک توضیح کامل تر از معرفی شرکت حمل و نقل بین المللی میتوان گفت شرکتی هستند که وظایف مربوط به نقل و انتقال محموله ها و بارها میان کشورهای مختلف از سراسر جهان برعهده آنها میباشد. همچنین این شرکت ها موظف به صدور سندی تحت عنوان بارنامه حمل هستند که جزئیات حمل و نقل کالا را برای اطلاع صاحب کالا به طور کامل در خود جای داده است. نام شرکت های حمل و نقل طبق فعالیتی که به طور تخصصی انجام میدهند، میتواند یکی از نام های شرکت فورواردر یا شرکت کریر باشد. با توجه به این که شرکت های حمل و نقل بین المللی نقش بسیار مهمی در تجارت های برون مرزی ایفا میکنند و میتوانند از بروز بسیاری از خسارت ها جلوگیری کنند، در ادامه به وظایف انواع شرکت های حمل و نقل به طور کامل خواهیم پرداخت.

وظایف یک شرکت حمل و نقل بین المللی دریایی

شرکت های حمل و نقل بین المللی دریایی چه وظایفی دارند و چگونه میتوانند به شما کمک کنند؟ خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی دریایی بسیار گسترده است و به انواع روش های متنوع و در شرایط مختلفی میتوانند نقل و انتقال محموله های سبک و سنگین شما را به وسیله کشتی ها و از طریق دریا انجام دهند. با توجه به این که حمل و نقل دریایی نیاز به شرایط خاص دریایی و دسترسی به آب های آزاد دارد، استفاده از این صنعت برای همه کشورها یا از تمام گمرکات میسر نیست. معمولا از این روش حمل و نقل برای جابجایی کالاهای سنگین و حجم شخصی یا تجاری که محدودیتی در  زمان ارسال کالا وجود ندارد، استفاده میگردد. به همین منظور شرکت های حمل و نقل بین المللی دریایی با برخورداری نیروی متخصص و باتجربه خدمات متنوعی را جهت حمل بار دریایی ارائه میدهند.

شرکت های حمل و نقل دریایی از طریق اقیانوس ها و دریا به جابجایی کالاها میپردازند. همچنین ممکن است شرکت های کشتیرانی علاوه بر خدمات حمل کالا، افراد را به وسیله ناوگان های حمل دریایی خود مانند کشتی و سایر شناورها جابجا کنند. توجه داشته باشید که حمل بار دریایی به دلیل حجم و وزن بالای محموله ها از سرعت پایینی برخوردار  است؛ بنابراین یکی از اصلی ترین وظایف شرکت حمل و نقل بین المللی دریایی افزایش سرعت عملیات حمل و انتقال کالا از مبدا به مقصد میباشد. برخورداری از امکانات و تجهیزات مناسب در اسکله ها، بنادر و گمرکات، استفاده از پرسنل مجرب و نمایندگان خود در بنادر دریایی بعد از پهلو گرفتن کشتی و انجام کلیه امور لازم برای تخلیه و بارگیری کالا با حفظ سرعت و امنیت از دیگر وظایف مهمی هستند که این شرکت ها باید به مشتریان خود ارائه دهند.

وظایف یک شرکت حمل و نقل بین المللی هوایی

حمل و نقل هوایی یک روش امن و سریع برای حمل کالاهای حساس و با ارزش به شمار میرود. شرکت های حمل و نقل بین المللی هوایی موظف به حمل کالا یا افراد به وسیله ناوگان های هوایی به مقصد مورد نظر هستند و در صورت بروز هرگونه خسارتی باید به دنبال جبران خسارت پیش آمده باشند. شرکت های پیشرو در زمینه حمل و نقل هوایی بین المللی با برخورداری از کارشناسان مجرب خود پاسخوگی نیاز بازار و مشتریان خواهند بود و خدمات بسیار متنوعی را ارائه میدهند. از جمله وظایف اصلی شرکت حمل و نقل بین المللی هوایی میتوان به عقد قرارداد اختصاصی با خطوط هوایی خارجی و داخلی، برخورداری از نمایندگان حرفه‌ای در شبکه های وسیع حمل و نقل هوایی و لجستیکی، ارائه سریع ترین و مطمئن ترین خدمات از لحظه آماده سازی محموله تا تحویل در مقصد و ارائه بهترین هزینه ها اشاره کرد.

علاوه بر این، شرکت های حمل و نقل هوایی بین المللی امکان حمل محصولات صنایع گوناگون نظیر صنایع دارویی، غذایی، تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی، کشاورزی، صنعتی و.. را در کوتاهترین زمان ممکن فراهم میکنند. ارائه خدمات متنوع در زمینه حمل و نقل و لجستیک هوایی و ارائه خدمات مورد نیاز جهت حمل کالاهای نمایشگاهی، عودت و مرجوع نمودن کالا، انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا در کشور مبدا و مقصد، ارائه خدمات جانبی در خصوص بسته بندی، لیبلینگ، پالت بندی و.. محصولات صادراتی از دیگر وظایفی هستند که این شرکت ها برعهده دارند. خدمات برخی شرکت های حمل و نقل بین المللی هوایی میتواند بیش از این موارد یا کمتر باشد؛ اما اصلی ترین وظیفه آنها حمل سریع و امن کالا میباشد که باید مورد توجه بیشتر و دقیق تری قرار بگیرد.

گروه تجاری ققنوس از جمله شرکت های حمل و نقل بین المللی هوایی معتبر در کشور میباشد که تلاش کرده با ارائه انواع خدمات تخصصی در زمینه حمل و نقل بار هوایی از کشورهای آسیایی، اروپایی، کانادا و آمریکا امکان جابجایی محموله شما را با کمترین هزینه و با سرعتی بالا فراهم کند. حمل بار هوایی از بسیاری از کشورها به ایران، خدمات پست اکسپرس هوایی و کارگو هوایی، ارائه خدمات حمل و نقل هوایی کالاهایی با وزن ۱۰ تا ۱۵ هزار کیلوگرم و حمل بار هوایی در حداقل ۲ تا حداکثر ۴ روز کاری از تمام کشورها بخشی از خدمات تیم حرفه‌ای گروه تجاری ققنوس میباشند.

وظایف یک شرکت حمل و نقل بین المللی ریلی

همانطور که از نام حمل و نقل بین المللی ریلی مشخص است، در این روش شرکت حمل و نقل بین المللی موظف به حمل و انتقال محموله ها از طریق شبکه راه آهن و ایستگاه ها میباشد. با توجه به این که حمل بار توسط یک قطار باری انجام میگیرد، ظرفیت بیشتری نسبت به حمل بار زمینی با کامیون ها دارد. علاوه بر این، توقف و ترافیکی هم در مسیر نقل و انتقال کالاها صورت نخواهد گرفت و محموله در مدت زمان کوتاهتری به مقصد میرسد. تمام این موارد سبب میشود تا هزینه حمل و نقل بین المللی ریلی نسب به حمل و نقل جاده ای کمتر باشد؛ اما توجه داشته باشید که شرکت حمل و نقل ریلی وظیفه دارد تا ابعاد کالا، نوع و ماهیت کالا، مسافت، نوع تحویل بار، بیمه، ترخیص کالا از گمرک و.. را در نظر داشته باشد و مشاوره های لازم را به شما ارائه دهد تا مشکلی در فرایند حمل و ارسال کالا ایجاد نشود.

آشنایی با کنوانسیون TIR

کنوانیسیون تیر، یک کنوانسیون گمرکی محسوب می‌شود که تحت نظارت و بازبینی کمیسیون اقتصادی اروپایی سازمان ملل قرار دارد. این کنوانسیون به منظور تسریع حمل و نقل بین المللی محصولات تحت پوشش کارنه ایجاد شد و توانست با ایجاد قوانین و مقررات ترانزیت جاده‌ای، بر روابط بین حمل کننده، گمرک و موسسه ضامن کنترل بیشتری داشته باشد. قوانین کنوانسیون TIR بارها مورد اصلاح و تغییر قرار گرفته تا به تسهیل و تسریع ترانزیت بین المللی کالاها کمک بیشتری کنند. این سیستم تمام اروپا، خاور نزدیک، خاورمیانه و شمال آفریقا را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و کشورهایی همچون کانادا، آمریکا، شیلی و اروگوئه نیز از اعضای این کنوانسیون می‌باشند. براساس عهدنامه این کنوانسیون، نیازی به بازرسی‌های بین گمرکی قبل از ترخیص کالا نیست؛ اما باید دستورالعمل‌هایی نظیر پلمپ وسیله نقلیه در گمرک مبدا، استفاده از انواع محفظه و کانتینر و تامین پوشش هر گونه ریسکی در حقوق و عوارض گمرکی را رعایت کرد.

آشنایی با کارنه تیر

کارنه تیر یا دفترچه تیر، یک سند گمرکی، مالی و ترانزیتی می‌باشد که براساس قوانین و مقررات کنوانسیون بین المللی تیر ایجاد گردیده است. کارنه تیر یک کلمه فرانسوی و مخفف Transport Int’l Road است که جهت نقل و انتقالات زمینی و جاده‌ای به کار برده می‌شود. از ویژگی‌های این اسناد می‌توان به قابل تمدید نبودن اشاره کرد و صاحب آن موظف است با اتمام مدت زمان اعتبار کارنه تیر، ظرف ۱۰ روز سند را به موسسه صادر کننده بازگرداند. براساس قوانین جدید تیر، کارنه تیرها در ۶ و ۱۴ برگ چاپ می‌شوند و دارای اعتبار ۷۵ روزه و برای هر جلد ضمانت ۱۰۰ هزار یورویی نیز می‌باشند.

علاوه بر این، لازم است بدانید کارنه تیر توسط موسسه صادرکننده برای اعضای آن موسسه صادر می‌گردد، حتما باید در مدت زمان اعتبارش مورد استفاده قرار بگیرد، جلد کارنه تیر به زبان انگلیسی یا فرانسه می‌باشد و برای فرایند حمل و نقل زمینی توسط هر کامیون یا ترکیب وسایل نقلیه، به یک کارنه تیر نیاز است. همچنین در حال حاضر حداکثر تعداد گمرکات مجاز مبدا و مقصد جهت عبور نباید بیشتر از ۴ گمرک باشد.

منظور از حمل و نقل زمینی کالا به صورت بین المللی چیست؟

در حمل و نقل زمینی به صورت بین المللی، برخلاف حمل و نقل داخلی جابجایی و انتقال افراد یا کالاها میان چند کشور و در سطح جهانی انجام می‌گیرد. در حمل و نقل زمین به صورت بین المللی از وسایل نقلیه همچون کامیون، تریلی، اتوبوس و ماشین‌های سنگین طبق قوانین حمل و نقل جهانی استفاده می‌شود و فاصله مبدا تا مقصد، نوع کالا و.. در هزینه‌های آن تاثیرگذارند.

اگر به دنبال حمل بارهای وارداتی از کشورهای اروپایی نظیر آلمان، فرانسه، انگلستان و ترکیه به ایران هستید، سرویس حمل بار زمینی گروه تجاری ققنوس می‌تواند برای شما مناسب باشد. این سرویس به هر دو صورت فول تراک و گروپاژ ارائه می‌گردد و همراه با مزایای ویژه‌ای، محموله را در کوتاهترین زمان ممکن و با قیمتی مناسب به دست شما می‌رسانند.

مدارک لازم جهت حمل زمینی کالا چیست ؟

به طور کلی اسناد و مدارک مورد نیاز جهت حمل زمینی کالا به دو دسته اسناد متداول و اسناد خاص تقسیم بندی می‌شوند که بیشتر اسناد متداول در دومین مرحله از فرایند حمل و نقل، یعتی ترخیص بار از گمرک مورد استفاده قرار می‌گیرند. بارنامه زمینی، فاکتور، گواهی مبدا، پکینگ لیست، گواهی بازرسی و بیمه نامه از جمله مدارکی هستند که طی انجام فرایند نقل و انتقال کالا از کشور مبدا به مقصد باید با خود به همراه داشته باشید. علاوه بر این، جهت ترخیص کالا از گمرک نیاز به تنظیم اظهارنامه و مجوزها و گواهینامه‌های معتبر گمرکی دارید که حضور ترخیص کاران و کارگزاران حرفه‌ای می‌تواند به تسریع و تسهیل تمام امور و تشریفات گمرکی کمک بسیاری کند.

وسایل نقلیه مورد استفاده در حمل زمینی کالا کدام اند ؟

ترانزیت زمینی از رایج‌ترین و به صرفه‌ترین روش‌های حمل و نقل موجود می‌باشد. حمل زمینی کالا به صورت داخلی و بین المللی صورت می‌گیرد و با توجه به نوع کالا، حجم و مسافت مبدا و مقصد با وسایل نقلیه متفاوتی نیز انجام می‌شود. انواع کامیون‌ها، وانت‌ها و ماشین‌های سنگین بر اساس نوع و ابعاد کالاها با کابین‌های مخصوصی ساخته شده‌اند که برای باربری زمینی مناسب هستند و امنیت و سلامت محموله را حفظ می‌کنند. در این روش جابجایی افراد با استفاده از خودرو، قطار، مترو، اتوبوس و دوچرخه در مسافت‌های کوتاه و طولانی صورت می‌گیرد؛ اما برای نقل و انتقال انواع اجناس از کامیون‌های یخچالی، کامیون‌های کفی، تانکر و تریلی استفاده می‌شود.

کدام کشور ها جهت حمل زمینی کالا به ایران مناسب هستند ؟

حمل و نقل زمینی بار از اروپا به دلیل مزیت‌های زیادی که نسبت به حمل هوایی با خود به همراه دارد، بسیار رایج است. ترانزیت زمینی از کشورهای اروپایی مقرون به صرفه‌تر می‌باشد و امکان جابجایی کالا را در مدت زمان کوتاه‌تر فراهم می‌کند. علاوه بر این، عدم محدودیت جغرافیایی و دسترسی، سرویس‌های بسته بندی مناسب، پیگیری لحظه‌ای بار و کامیون، عدم نیاز به تخلیه و بارگیری مجدد، وجود شبکه گسترده از کامیون‌های حمل بار در سراسر اروپا، وجود انبارهای مناسب، امکان ارائه سرویس درب به درب و امکان ارائه سرویس حمل خرده بار و بار سنگین از جمله مزایای حمل از کشورهای اروپایی نظیر آلمان، فرانسه، سوئد، انگلیس، لهستان، ترکیه و اتریش به ایران می‌باشند. سرویس حمل بار زمینی گروه تجاری ققنوس امکان جابجایی کالاهای وارداتی از مبدا تمام این کشورهای اروپایی را با بهترین خدمات برای مشتریان خود فراهم می‌کنند.

شیوه محاسبه وزن حجمی در حمل بار زمینی

نحوه محاسبه وزن بارنامه از مهمترین مواردی است که اغلب اوقات سبب سردرگمی در حمل و نقل‌های بین المللی می‌شود. لازم است بدانید در حمل و نقل‌های بین المللی وزنی تحت عنوان وزن حجمی محاسبه می‌شود و از ضرب بزرگترین طول در بزرگترین عرض و ارتفاع و تقسیم بر ۶۰۰۰ به دست می‌آید. این مقدار حتما باید بر حسب کیلوگرم اندازه گیری شود و طول و عرض لازم طبق سانتی متر باشند. در محاسبه هزینه حمل و نقل هوایی، اندازه هر کدام از وزن‌های حقیقی یا وزن حجمی بزرگتر باشد، به عنوان وزن بارنامه نوشته خواهد شد.

شرکت‌ های حمل و نقل زمینی چه خدماتی به مشتریان خود ارائه میدهند ؟

داشتن شبکه حمل زمینی از کشورهای اروپایی به ایران

  • ارائه قیمت‌های رقابتی و مناسب جهت حمل زمینی از اروپا به ایران
  • داشتن دفتر بین المللی در چین و آلمان جهت ارائه سرویس‌های با کیفیت و سریع
  • داشتن سرویس‌های منظم هفتگی
  • امکان حمل زمینی به دو صورت FTL و LTL
  • مدت زمان بسیار مناسب حمل
  • انجام امور گمرکی در مبدا و ترخیص کالا از گمرک
  • اخذ مجوزهای وارداتی
  • پیگیری لحظه‌ای کالا
  • امکان حمل کالاهای خطرناک و فاسد شدنی

تمام مواردی که ذکر کردیم بخشی از خدمات و مزایای سرویس حمل و نقل زمینی گروه تجاری ققنوس به مشتریان می‌باشند.

انواع روش های حمل بار دریایی به ایران

به دلیل موقعیت ویژه ای که ایران از لحاظ جغرافیایی داراست، امکان استفاده از تمامی روش های حمل بار دریایی جهت نقل و انتقال بار از بسیاری از کشورها به صورت دریایی و از طریق کشتی ها وجود دارد. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس آمادگی ارائه تمامی خدمات حمل بار دریایی به روش های کراس استافینگ، چارترینگ، ترانشیپ کالا، حمل بار گروپاژ و حمل و نقل کالاهای فله ای را دارا میباشد و میتوانید به راحتی و بسته به نوع کالا و شرایط خود، یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش ها را انتخاب نمایید. برای آشنایی با هر یک از این سرویس ها، فهرست زیر را دنبال کنید:

حمل و نقل کراس استافینگ cross stuffing))

برای استفاده از خدمات کراس استافینگ باید توجه داشته باشید که به اسناد و مدارکی نظیر پکینگ لیست، بارنامه، پروفرما اینویس، گواهی مبدا و.. نیاز داریم و همگی باید توسط فروشنده یا شرکت حمل و نقل مربوطه صادر شده باشند. این روش اغلب در بندر جبل علی امارات متحده عربی انجام میگیرد و یکی از بهترین روش ها جهت حمل و نقل دریایی از امارات به ایران میباشد. تمامی مدارکی که ذکر کردیم باید به اسم شرکت در امارات صادر شده باشند و پیش از رسیدن محموله به بندر جبل علی، اصل بارنامه یا تلکس آن باید به شرکت اماراتی تحویل داده شود. با رسیدن کالا به مقصد، شرکت کارگزار قبض ترخیص را دریافت خواهد کرد و نسبت به اظهار کالا در ایران اقدام مینماید. معمولا کالاهای تحریمی که نمیتوانند به طور مستقیم به ایران وارد شوند یا قابلیت ورود به بنادر کشور از طریق خطوط کشتیرانی را ندارند، با استفاده از کراس استافینگ حمل میشوند.

حمل و نقل به صورت چارترینگ (chartering)

از دیگر روش های حمل و نقل دریایی که توسط شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس ارائه میشود، حمل و نقل دریایی به روش چارترینگ میباشد که برای بارهای بسیار بزرگ و سنگین مناسب است. در این روش، برای کالاهای سنگین یا کالاهایی که قابلیت بسته بندی آنها وجود ندارد، کشتی های باربری اجاره میشود. به عبارتی دیگر، چارترینگ فعالیتی است که به وسیله آن، مالک یک کشتی استفاده از کشتی خود را به فرد چارتر کننده اجاره میدهد. قراردادی که میان مالک و اجاره کننده کشتی منعقد میشود باید شامل اطلاعات صاحب کشتی، اطلاعات اجاره کننده کشتی، مقدار و مشخصات بار، نام، مشخصات و ظرفیت کشتی، بندر مقصد یا محل تخلیه و برگیری، نحوه پرداخت کرایه و اجاره بها، زمان و مکان تحویل کشتی، نرخ کلی اجاره بها و کرایه، مدت مجاز برای بارگیری و تخلیه کالا و.. باشد.

ترانشیپ کالا

با استفاده از روش ترانشیپ کالا، محموله از یک کشتی به کشتی دیگر منتقل میشود. زمانی میتوانیم از این روش استفاده کنیم که یک بندر به صورت مستقیم توانایی حمل دریایی کالا را نداشته باشد؛ در حیقیت به شکلی که ممکن است فضای کافی جهت ورود کشتی های ترانزیتی وجود نداشته باشد. به عبارتی دیگر، ترانشیپ کالا به معنای حمل بار از مقصد میتنی به مقصد اصلی است و زمانی صورت میگیرد که مسیر مستقیمی جهت حمل بار دریایی به مقصد مورد نظر فراهم نباشد. از جمله دلایل دیگر استفاده از این روش میتوانیم به تغییر وسیله حمل کننده بار در طول سفر و ادغام محموله های کوچکتر به یک محموله بزرگ اشاره کنیم.

حمل دریایی گروپاژ

از جمله خدمات حمل و نقل شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، حمل بار دریایی به صورت گروپاژ یا خرده بار است. این روش به این صورت است که چند تاجر یا وارد کننده با یکدیگر قراردادی مبنی بر استفاده گروهی از یک کشتی جهت ارسال بار، منعقد میکنند. شما میتوانید کالاهای کوچک خود مانند کالاهای نمایشگاهی میان دو کشور مختلف، خریدهای کم حجم، واردات کالاهای موقت و نمونه بارها را از این طریق و به صورت مشترک با دیگر افراد، حمل کنید. به علاوه، مزیت ویژه حمل بار گروپاژ در این است که نقش بسزایی در کاهش هزینه های واردات و حمل و نقل کالا ایفا میکند.

حمل و نقل کالاهای فله ای (bulk)

حمل و نقل کالاهای به صورت فله ای شباهت زیادی به حمل و نقل چارترینگ دارد. تنها تفاوت در این است که تمامی کالاهای کوچک و بزرگ بدون بسته بندی به شکل فله ای، ترانزیت میشوند. لازم است بدانید که دو نوع کشتی حمل بار فله خشک و مایع وجود دارند که بسته به نوع کالاها طراحی شده اند. کشتی حمل ار فله برای حمل غلات بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و از کشتی های حمل بار فله مایع برای نفت خام و فراورده های نفتی، کازهای مایع و مواد شیمیایی استفاده میکنند.

انواع-شرکت-های-حمل-و-نقل-بین-المللی

انواع شرکت های حمل و نقل بین المللی

شرکت های حمل و نقل بین المللی را براساس نوع فعالیتی که انجام میدهند و خدماتی که ارائه میدهند باید مورد بررسی قرار دهید تا بسته به نیاز خود، یکی از روش های نقل و انتقال محموله را انتخاب و از افزایش هزینه های اضافی جلوگیری کنید. همانطور که کمی بالاتر اشاره کردیم، شرکت های حمل و نقل بین المللی براساس نوع خدمات تخصصی که در این زمینه به مشتریان خود ارائه میدهند، به دو گروه شرکت فورواردر و شرکت کریر تقسیم بندی میشوند. وظایف این دو نوع شرکت با یکدیگر تفاوت هایی دارند که در ادامه به توضیح کامل هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

شرکت فورواردر چیست؟

اصطلاح فورواردر یا Forwarder از مصدر Forward ساخته شده و در حوزه حمل و نقل بین المللی به شخص یا شرکتی گفته میشود که نقش واسطه را در فعالیت‌های مربوط به حمل و نقل ایفا میکند. فورواردرها متصدیان حمل و نقل کالا میباشند که به عنوان میانجی میان صاحب کالا و شرکت های کریر، مسئولیت های مربوط به نقل و انتقال کالاها را براساس کنوانسیون های جهانی برعهده میگیرند. به طور کلی میتوان گفت که شرکت های فورواردر مسئولیت کمتری در حمل و ارسال کالاها به عهده دارند؛ اما در برخی مواقع و بنا به درخواست صاحب کالا، ممکن است خدمات بیشتری را نسبت به کریرها نیز ارائه دهند. از جمله خدمات ویژه‌ای که توسط فورواردرها به مشتریان ارائه میگردد، سرویس حمل درب به درب یا Door to Door میباشد که کلیه امور مربوط به دریافت کالا از درب کارخانه تا تحویل آن به مقصد مورد نظر خریدار را انجام میدهند.

فعالیت فورواردرها به ۴ دسته تقسیم میشوند که عبارتند از:

  • زمینی
  • فورواردر هوایی
  • دریایی
  • فورواردر ریلی

شرکت کریر چیست؟

در قوانین مختلف کشور در زمینه حمل و نقل، به حمل کننده یا متصدیانی که مسئولیت حمل فیزیکی کالا را بر عهده دارند، کریر گفته میشود. شرکت های کریری میتوانند شرکت کشتیرانی، شرکت های هواپیمایی، شرکت حمل و نقل جاده‌ای و راه آهن باشند که خود دارای وسیله حمل کننده اختصاصی هستند. اعلب این شرکت های حمل و نقل بین المللی دارای وسیله حمل و نقل مورد نیاز هستند و معمولا به طور مستقیم طرف قرارداد فرستنده محموله قرار نمیگیرند (به جز در حمل ساده). وظایف و مسئولیت های کریرها توسط کنسوانسیون های بین المللی، قوانین و مقررات کشوری و عرف بین المللی تا حدودی تعریف شده است و با شرکت های فورواردر میتوانند برخی وظایف مشترک نیز داشته باشند.

تفاوت شرکت حمل و نقل بین المللی کریر و فورواردر

انگیزه و اهداف طرفین قراداد در تجارت های داخلی معمولا با تجارت های بین المللی تفاوتی ندارد؛ زیرا همواره تجار به دنبال تجربه تجارتی پرسود با حذف هزینه های اضافه هستند. چیزی که در تجارت های برون مرزی بیشتر از سایر موارد مورد توجه صاحبان کالا قرار میگیرد، هزینه بالای تجارت خارجی نسبت به فعالیت در تجارت های داخلی میباشد.

دلیل افزایش این هزینه ها میتواند تعرفه های گمرکی، هزینه های حمل و نقل بین المللی کالا، هزینه های مربوط به تفاوت قانونی، گمرکی و زبانی در کشوری دیگر و.. باشد؛ بنابراین در چنین شرایطی، داشتن یک برنامه ریزی دقیق برای انتخاب یک شرکت حمل و نقل بین المللی مناسب میتواند در مدیریت هزینه ها و افزایش سرعت پروسه واردات یا صادرات کالا بسیار موثر باشد. تیم مجرب گروه تجاری ققنوس همراه شما هستند تا با انجام تخصصی شیوه حمل و نقل مورد نظر شما (حمل زمینی فول تراک و خرده بار، کارگو هوایی، حمل بار دریایی، پست اکسپرس و حمل درب به درب) نقل و انتقال محموله های شما را در کوتاه‌ترین زمان و با هزینه‌ای مقرون به صرفه به انجام برسانند.

تعریف شرکت کریر و فورواردر در لغت ساده به نظر میرسد، اما برای درک بهتر تفاوت کریر و فورواردر باید با مسئولیت های آنها به طور دقیق تر آشنا شوید. با توجه به توضیحاتی که ارائه دادیم، فورواردر شخصی حقیقی یا حقوقی است که با دریافت دستمزد خود، شرایط حمل و نقل کالا از مبدا به مقصد را فراهم میکند و مسئولیتی در قبال حمل کالا برعهده ندارد؛ اما شرکت کریر یا حمل کننده کالا با فرستنده بار قراردادی میبندد و مسئولیت حمل کالا از مبدا به مقصد را توسط وسله حمل کننده خود عهده دار میباشد.

مسئولیت های شرکت فورواردر در حمل و نقل بین المللی کالا

  • دریافت اطلاعات و دستورالعمل های لازم از ازفرستنده بار برای صدور پروفرما یا پیش فاکتور، بارنامه و ساید اسناد و مدارک حمل کالا
  • انعقاد قرارداد حمل و خدمات فورواردری
  • عقد قرارداد شیوه اجرای عملیات حمل و نقل براساس خواسته های مشتری
  • نظارت بر فرایند حمل و ارسال کالا و اعلام وضعیت به مشتری
  • تحویل کالا به بندر یا گمرک کشور مقصد
  • تسویه دستمزد شخص حمل کننده یا پیمانکاران ذیربط و تسویه حساب با فرستنده بار
  • دریافت صورت جلسه ها از شرکت حمل کننده کریری و ارائه به صاحب کالا
  • اعلام ورود کالا به صاحب کالا و صدور برخی مجوزها
  • انجام امور گمرکی و تشریفات ترخیص کلا (براساس قرارداد منعقده)
  • انجام عملیات حمل کالا از گمرک تا انبار صاحب کالا (درصورت توافق در قرارداد)
  • دریافت مجوز ورود موقت کانتینرهای وارد شده به کشور و بازگرداندن آنها در مهلت تعیین شده
  • مسئولیت های شرکت کریر در حمل و نقل بین المللی کالا
  • وظیفه آموزش رانندگان خود برای اجرای درست حمل و نقل بین المللی کالا براساس دستورالعمل ها و آئین نامه های موجود
  • آگاهی کامل از قوانین و مقررات مربوط به تردد کامیون ها در کشورهای بین راهی و آموزش آنها به رانندگان
  • قبول کردن تمامی مسئولیت های ذکر شده در کنواسیون تیر و ضمایم مربوطه در مواقعی که کالا به صحابت کارنه تیر جابجا شده است.
  • ملزم به مراقبت در حسن انتخاب و رفتار راننده ها و پرسنل و انجام اقدامات قانونی درصورت مشاهده تخلف
  • ملزم به رعایت کلیه آئین نامه ها و بخشنامه های جدیدی که به تصویب مراجع میرسند.
  • پرداخت کرایه حمل، حق توقف و سایر هزینه های مربوط به رانندگان وسیله حمل کننده
  • قبول تمامی مسئولیت های مربوط به تاخیر یا آسیب دیدگی کالا و پرداخت غرامت در کنوانسیون M.R

وظایف مشترک شرکت حمل و نقل بین المللی فورواردر و کریر

  • ملزم به رعایت مسیر مشخص شده و مدت زمان تعیین شده جهت حمل و نقل کالا توسط مقامات گمرکی
  • انعقاد قرارداد حمل
  • کنترل نحوه بارگیری کالا
  • جمع آوری اسناد و مدارک مورد نیاز برای بیمه نامه
  • ارائه ضمانت های لازم به به سزمان های مربوطه برایاخذ اسناد و مدارک ضروری
  • تامین کامیون مناسب برای حمل و نقل جاده‌ای در مدت زمان مقرر شده براساس قراداد حمل
  • تحویل کالا از فرستنده و نظارت بر بارگیری کالا توسط کامیون براساس شرایط درج شده در اسناد حمل
  • صدور راه نامه
  • لزوم دقت بالا در تحویل کالا به مقصد و اخذ گواهی های مربوطه
  • نظارت بر تعداد، آسیب دیدگی و.. کالا
  • تحویل کالا به گیرنده در مقصد مورد نظر
  • ارائه اسناد و مدارک به مسئولین گمرکی
  • تهیه و جمع آوری اسنادی همچون کارنه تیر، کارنه دو پاساژ، ویزا، گواهی قبولی و غیره
مدت-زمان-حمل-بار-زمینی-از-کشور-های-اروپایی-به-ایران

مدت زمان حمل بار زمینی از کشور های اروپایی به ایران

معمولا تجار و وارد کنندگانی از حمل و نقل زمینی کالا برای انتقال بار خود از اروپا به ایران استفاده می‌کنند که قصد جابجایی محموله سنگین و حجیم خود را در مدت زمانی کوتاه‌تر دارند و زمان کافی برای استفاده از حمل و نقل دریایی وجود ندارد. سرویس حمل زمینی گروه تجاری ققنوس امکان نقل و انتقال کالا از اروپا را در حداقل ۷ روز و حداکثر ۱۰ روز فراهم کرده است و شما می‌توانید در مدت زمان کوتاه و با قیمتی مناسب بار خود را در ایران تحویل بگیرید. مسافت و فاصله مبدا تا مقصد در زمان ارسال بار بسیار موثرند؛ اما زمان تقریبی را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

هزینه حمل زمینی بار از / به ایران
آلمان ۷ روز
فرانسه ۸ روز
سوئد ۹ روز
انگلیس ۱۰ روز
لهستان ۶ روز
ترکیه ۸ روز
اتریش ۹ روز
ایتالیا ۷ روز
مجارستان ۸ روز
لهستان ۶ روز
اسلواکی ۶ روز
چک ۱۰ روز
یونان ۸ روز

هزینه حمل بار زمینی از کشور های اروپایی به ایران

حمل و نقل زمینی بار از کشورهای اروپایی به دلیل هزینه‌های مناسب‌تر و مدت زمان کوتاه‌تر ارسال کالا، به انتخاب اول بسیاری از وارد کنندگان و بازرگانان ایرانی تبدیل شده است. در این میان عوامل مختلفی همچون نوع و ارزش کالا، نوع بسته بندی، حجم کالا، نوع وسیله نقلیه و.. بر قیمت نهایی حمل زمینی تاثیرگذارند؛ اما گروه تجاری ققنوس سعی کرده تا با ارائه خدمات گسترده و متنوع در زمینه حمل و نقل زمینی، امکان جابجایی کالا از کشورهای اروپایی به ایران را با هزینه‌ای مقرون به صرفه و مناسب فراهم کند. هزینه حمل بار زمینی از کلیه کشورهای اروپایی به ایران با استفاده از روش FTL (فول تراک) از ۵۰۰۰ یورو تا ۷۰۰۰ یورو متغیر می‌باشد که در جدول زیر به خوبی مشخص است:

مبدا هزینه حمل
آلمان ۵۲۰۰ یورو
فرانسه ۵۵۰۰ یورو
سوئد ۶۰۰۰ یورو
انگلیس ۶۲۰۰ یورو
لهستان ۵۰۰۰ یورو
ترکیه ۵۲۰۰ یورو
اتریش ۶۲۰۰ یورو
ایتالیا ۷۰۰۰ یورو
مجارستان ۶۸۰۰ یورو
لهستان ۶۵۰۰ یورو
اسلواکی ۵۶۰۰ یورو
چک ۷۰۰۰ یورو
یونان ۵۵۰۰ یورو

در مورد شرکت حمل و نقل بین المللی سوال دارید؟

خدمات حمل و نقل بین المللی گروه تجاری ققنوس میتواند به روش های حمل بار دریایی، حمل و نقل زمینی، حمل بار هوایی، حمل و نقل ریلی و پست اکسپرس ارائه گردد. معیارهای متعددی هستند که هنگام تصمیم گیری درباره بهترین شیوه حمل و نقل بار باید مورد توجه قرار دهید، اما از جمله مهمترین فاکتورهایی که باید در نظر بگیرید، میتوانیم به نوع کالاها، کشور مقصد و نیازهای تجاری اشاره کنیم. دقت داشته باشید که برای جابجایی برخی کالاها از بعضی از روش های حمل و نقل بین المللی نمیتوان استفاده کرد و محدودیت های زمانی و سرمایه شما هم نقش بسزایی در انتخاب حمل بار دریایی، زمینی، هوایی یا ریلی دارند. به علاوه، نوع کالا، محدودیت فضا و میزان آسیب پذیری آن از جمله فاکتورهایی هستند که انتخاب روش حمل و نقل بین المللی را تحت تاثیر قرار میدهند.

مهمترین وظیفه شرکت های حمل و نقل بین المللی قطعا نقل و انتقال سریع و امن انواع محموله ها میباشد. اما زمانی که حمل و نقل کالاهای خود را به شرکت های حمل و نقل بین المللی میسپارید، آنها وظایف دیگری هم در قبال محموله شما دارند. از جمله مهمترین وظایف شرکت های حمل و نقل کریری و فورواردری میتوانیم به صدور راهنامه و عقد قرارداد حمل بار، آماده سازی اسناد و مدارک حمل، ارائه ضمانت نامه های لازم، کنترل و نظارت بر فرایند بارگیری، صدور بارنامه، تعیین مسیر و مدت زمان حمل و نقل بار، بسته بندی بار، انجام تشریفات ترخیص کالا و.. اشاره کرد. علاوه بر ارائه انجام وظایف به بهترین شکل ممکن، خدمات حمل و نقل حرفه‌ای با برخورداری از پرسنل و تیمی متخصص و باتجربه در کنار تعداد وسایل نقلیه فعال و ارائه قیمت های رقابتی با ظرفیت مالی بالا از دیگر وظایف مهم بهترین شرکت های حمل و نقل بین المللی هستند.

حمل و نقل زمینی داخلی همانطور که از نام آن پیداست، مربوط به حمل بار در داخل کشور و به وسیله ناوگان های زمینی میشود. قصد واردات یا حمل و نقل هر گونه کالایی را از خارج از کشور یا به داخل کشور داشته باشید، به احتمال زیاد به حمل و نقل زمینی داخلی هم نیاز پیدا خواهید کرد و این دقیقا بخاطر مزایای ویژه‌ای است که این روش از حمل و نقل با خود به همراه دارد. زمانی که نقل و انتقال کالاهای تجاری یا شخصی از یک نقطه در داخل کشور به نقطه دیگری در همین کشور انجام میگیرد، حمل و نقل زمینی داخلی صورت گرفته است که از پرکاربردترین و مقرون به صرفه ترین روش های لجستیک محسوب میشود.

هزینه های پایین، حمل درب به درب و دسترسی راحت از جمله مزایای حمل بار زمینی هستند که میتواند به دو روش حمل خرده بار (گروپاژ) و حمل فول تراک بسته به کالا و شرایط شما مورد استفاده قرار بگیرد.

برای نقل و انتقال محموله خود در خارج از کشور و در سطح بین المللی، نیاز به خدمات حمل و نقل بین المللی دارید. حمل و نقل بین المللی نقش ویژه‌ای را در تجارت های بین المللی ایفا میکند و به قدری در تجارت های خارجی حائز اهمیت است که نمیتوان از آن چشم پوشی کرد. حمل و نقل بین المللی میتواند به روش های دریایی، زمینی، هوایی و ریلی صورت بگیرد و انتخاب هر یک از این روش ها، به نوع و ماهیت کالاهای وارداتی یا صادراتی و میزان سرمایه شما بستگی دارد. شرکت های حمل و نقل بین المللی مشاوره های لازم را در خصوص تصمیم گیری بهتر جهت حمل سریع و مقرون به صرفه ارائه میدهند و مهم است که بتوانید بهترین و مناسب ترین روش حمل و نقل بین المللی را برای حمل سریع، امن و مطمئن محموله های وارداتی و صادراتی خود انتخاب کنید.

پیش از این که به این سوال پاسخ دهیم، لازم است با در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای مهم، بهرین شیوه حمل و نقل بین المللی کالا را برای حمل محموله های خود انتخاب کنید. هر یک از روش های مختلف حمل و نقل بار مزایا و معایبی دارد که بررسی آنها برای جلوگیری از خطرات و خسارت های احتمالی الزامی میباشد. به عنوان مثال، میتوانیم بگوییم که حمل بار دریایی برای حمل بارهای حجم و سنگین با قیمتی مقرون به صرفه بسیار مناسب است، اما به زمان زیادی نیاز دارد. حمل بار زمینی کم هزینه و در دسترس است، اما احتمال آسیب با این روش بیشتر است. حمل و نقل هوایی هم امکان حمل بسیار سریع و امن را برای طیف گسترده‌ای از کالاها فراهم میکند، اما بسیار گران تر از سایر روش های حمل و نقل بین المللی میباشد.

اگر قصد ارسال بار به دیگر کشورها را دارید و به خدمات حمل و نقل بین المللی گروه تجاری ققنوس نیاز دارید، لازم است تا اسناد و مدارکی را تهیه کنید که برای حمل و نقل بار ضروری هستند. مدارک و اطلاعات شخصی صاحب کالا و مشخصات کالا مانند پروفرما از جمله مهمترین مدارکی هستند که برای حمل بار و صدور بارنامه به آنها نیاز داریم. در ادامه، بارنامه، فاکتور، گواهی مبدا، پکینگ لیست، گواهی بازرسی کالا و بیمه نامه از دیگر اسناد و مدارکی هستند که در حمل و نقل بین المللی و ترخیص کالاهای وارداتی یا صادراتی به کار برده میشوند و اطلاعات درج شده در هر یک از این اسناد، برای انجام مراحل مختلف حمل بار و ترخیص کالا ضروری میباشد. هنگام تهیه اسناد و مدارک مورد نیاز حمل و نقل بین المللی توجه داشته باشید که اطلاعات اشتباهی درج نشده باشند تا دچار مشکلات مختلف نشویم.

شناخت کالاهای مجازوارداتی به کشور را در اولویت خود قرار بدهید و سعی کنید ابتدا با سنجیدن شرایط و شنایی با کالاهای بدون مجوز و غیراستاندارد، از ضرر و زیان های اقتصادی جلوگیری کنید. فهرست کالاهای مجاز وارداتی به کشور بسیار طولانی است اما برای این که به این سوال شما پاسخ دقیقی بدیم، بخشی از مهمترین محصولات وارداتی به ایران را معرفی خواهیم کرد.

انواع گوشی های هوشمند، لپ تاپ، لوازم و ابزارهای الکترونیکی، بازی های ویدئویی، لوازم آرایشی و محصولات بهداشتی؛ مواد اولیه آرایشی و بهداشتی، قطعات یدکی خودرو و کامپیوتر، ذرت دامی، لوبیای سویا،برنج، جو، قسمت های بی استخوان و منجمد گاوی، مواد شیمیایی، جرثقیل های برجی، قطعات ماشین های حفر زمین، قطعات برای تولید وسایل حمل و نقل کالا، ماشین های بافندگی و.. از جمله مهمترین و پرسودترین کالاهای مجاز وارداتی به ایران هستند که اغلب از کشورهایی مانند چین، ترکیه، هند، کره جنوبی و.. وارد کشور میشوند.

تفاوت وسایل نقلیه‌ای که در حمل و نقل بین المللی بار استفاده میشود، بسیار متنوع است و بسته به نوع و نیاز کالا و انتخاب شما، تنوع بسیاری دارند. ناوگان های دریایی، هوایی، زمینی و ریلی که در حمل و نقل بین المللی مورد استفاده قرار میگیرند، برای حمل انواع کالاها مجهز شده‌اند و مدت زمان و شیوه حمل بار با هر یک از انواع انها با دیگری میتواند بسیار متفاوت باشد. کشتی های کانتینر بر، کشتی های فله بر، کشتی های تانکر نفتی، کشتی های حمل گاز، کشتی های یخچال دار، کشتی های رو _ رو، دام بر و کشتی های چند منظوره به علاوه بارج ها و لندینگ کرافت ها در حمل بار دریایی کاربرد دارند. هواپیماهای مجهز، انواع کامیون ها مانند تریلی، کامیون کمپرسی، کامیون اتاق دار، کامیون سقف دار، کامیون یخچال دار و.. از جمله وسایل نقلیه مورد استفاده در حمل بار هوایی و زمینی میباشند.

مهمترین فاکتوری که جهت محاسبه هزینه های حمل و نقل بین المللی محموله خود باید در نظر داشته باشید، نوع کالا و ماهیت آن میباشد. به غیر از این که انواع روش های حمل و نقل بین المللی هزینه های متفاوتی هم با خود به همراه دارند، اما نوع کالا، حجم، وزن و مقدار آن مهمترین فاکتورهایی هستند که نرخ ترابری بین المللی را میتوانند تحت تاثیر خود قرار دهند. به طور کلی، با استفاده از حمل بار زمینی یا دریایی میتوانید تا حد زیادی هزینه ها راکاهش دهید، اما توجه داشته باشید که هزینه های حمل و نقل بین المللی تنها شامل هزینه حمل بار نمیشود و هزینه هایی مانند هزینه صدور بیمه نامه، تخلیه و بارگیری محموله ها، بسته بندی، نوع کانتینرها و.. نیز در نرخ کلی ترابری بین المللی تاثیر گذارند.

بسته به این که کدام روش حمل و نقل بین المللی را انتخاب میکنید، مدت زمان حمل بار متفاوت است. اگر محدودیت زمانی ندارید، برای محموله های سنگین حمل بار دریایی را پیشنهاد میکنیم که هزینه کمتری دارد اما مدت زمان بیشتری طول میکشد. در حمل بار زمینی و ریلی نیز مسافت نقش تعیین کننده‌ای در مدت زمان حمل بار دارد و در کل، حمل بار زمینی به زمان بیشتری نیاز دارد. حمل بار هوایی از چین، امارات و.. سریع ترین و امن ترین شیوه حمل و نقل بین المللی بار میباشد، اما نسبت به سایر روش ها، گران تر است.

خدمات حمل و نقل بین المللی گروه تجاری ققنوس امکان حمل سریع و امن کالا را برای شما فراهم میکند. سرویس حمل بار دریایی ما از بنادر چین به ایران، حدود ۱۵ تا ۲۰ روز طول میکشد و حمل دریایی از بنادر امارات در حداقل ۳ تا حداکثر ۷ صورت میگیرد. همچنین مدت زمان حمل و ترانزیت بار هوایی از چین به ایران حدود ۱ تا ۱۲ روز کاری میتواند باشد که بستگی به مقصد شما دارد. مدت زمان حمل بار پست اکسپرس توسط گروه تجاری ققنوس نیز حداقل ۷ تا حداکثر ۱۰ روز کاری میتواند طول بکشد که بسته به مبدا حمل متفاوت است.

جمع بندی

حمل و نقل زمینی بار از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین روش‌های نقل و انتقال انسان و انواع کالا به شمار می‌رود که به دو صورت FTL و LTL انجام می‌گیرد. تنوع وسایل نقلیه و دسترسی راحت به جاده‌های زمینی در کنار مزایای فوق العاده‌ای نظیر هزینه مقرون به صرفه، امکان ارائه سرویس درب به درب، رهگیری وضعیت محموله در طول مسیر و سرعت بیشتر نسبت به حمل دریایی از جمله دلایلی هستند که بسیاری از تجار و بازرگانان حمل زمینی را برای جابجایی کالاهای حجیم و سنگین خود از اروپا انتخاب می‌کنند. سرویس حمل و نقل زمینی گروه تجاری ققنوس با ارائه خدمات متنوعی در این زمینه، امکان حمل سریع و مقرون به صرفه را برای مشتریان خود به هر دو صورت فول تراک و گروپاژ از کلیه کشورهای اروپایی به ایران فراهم کرده است. علاوه بر این شما می‌توانید در کنار خدمات حمل زمینی، از خدمات ترخیص کالای گروه تجاری ققنوس بهره مند شوید و از ورود سریع و امن کالای خود به ایران مطمئن باشید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *