راهنما و آشنایی کامل با واردات از بندر شیامن

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

واردات-از-بندر-شیامن

آنچه در این مقاله میخوانید

  • مقدمه

    در شهر شیامن چین یک بندر بین‌المللی بزرگ وجود دارد که یکی از بنادر درجه‌ یک و بسیار توسعه‌یافته در منطقه آسیا و اقیانوسیه می‌باشد. بندر شیامن چین، هشتمین بندر بزرگ کانتینری در چین و هفدهمین در جهان است. همچنین چهارمین بندر بزرگ چین با ظرفیت حمل‌ونقل نسل ششم کشتی‌های کانتینری بزرگ می‌باشد. در سال ۲۰۱۰، بندر شیامن از طریق ادغام با بندر همسایه ژانگژو، بزرگ‌ترین بندر جنوب شرقی چین را تشکیل داد.

    شهر شیامن از قرن دوازدهم، خاستگاه مهمی برای اکثر مهاجران به سنگاپور، مالزی، اندونزی و فیلیپین بود. بعدها به دنبال حمایت چینی‌های خارج از کشور چین از مؤسسات آموزشی و فرهنگی آن، این شهر  در دسته یک کلان‌شهر بندر بزرگ طبقه‌بندی شد و مقصد بسیاری از بازرگانان برای واردات از شهر شیامن شد. برای آشنایی بیشتر با واردات و صادرات از این شهر، در ادامه با گروه تجاری ققنوس همراه باشید.

    معرفی بندر شیامن چین

    بندر شیامن، یکی از بنادر عمیق در جزیره‌ای به همین نام، در فاصله‌ای نزدیک به ساحل مرزی و در دامنه رودخانه جیولانگجیانگ در فوجیان جنوبی واقع شده است. این بندر ارتباطات قوی با کائوسینگ در تایوان دارد و به عنوان یکی از مهمترین بنادر در ناحیه اقیانوس آرام شناخته می‌شود. بندر شیامن با بیش از ۶۸ مسیر کشتیرانی و حمل‌ونقل به بیش از ۵۰ کشور، جزو پرمخاطب‌ترین بنادر منطقه است.

    هشتمین بندر بزرگ کانتینری در چین و هفدهمین بندر در سطح جهان و یکی از چهار بندر چین که توانایی مدیریت کشتی‌های کانتینری نسل ششم را جهت واردات از شهر شیامن داراست. در ۳۱ اوت ۲۰۱۰، بندر شیامن چین با ادغام قانونی با بندر همسایه‌اش ژانگژو، به عنوان بزرگترین بندر جنوب شرقی چین شناخته شد که یک اتفاق بسیار نادر است. این بندر دوازده منطقه را شامل می‌شود که هپینگ، دانگدو، هایتیان، شیهوشان، گائوکی، و لیوودیان (در منطقه تانگان) است.

    ۶۶ شرکت برتر حمل‌ونقل جهان، تمام مسیرهای حمل‌ونقل اصلی خود را از بندر شیامن انجام می‌دهند. با بیش از ۶۹ مسیر حمل‌ونقل، تقریباً به تمام بنادر اصلی جهان خدمات ارائه می‌دهند و در هر ماه، بطور متوسط ۴۶۹ کشتی در بندر شیامن چین حضور دارند. همچنین، برای علاقمندان به واردات از شهر شیامن، خدمات مسافرتی از شیامن به هنگ کنگ، گوانگجو، شانگهای، ونژو و خدمات تردد مکرر به ترمینال شویتو در جزیره کینمن (R.O.C.) نیز ارائه می‌گردد.

    بر اساس گمرک شیامن، این بندر به عنوان بندر اصلی حمل‌ونقل زغال سنگ، در جولای ۲۰۱۰، حدود ۹۰۰۰۰۰ تن زغال سنگ از کشورهای جنوب شرقی آسیا وارد کرد. در هفت ماه اول سال ۲۰۱۰، حدود ۶/۵ میلیون تن زغال سنگ با ارزش کلی ۴۰۰ میلیون دلار وارد کرد. ظرفیت بارگیری زغال سنگ این بندر به نرخ حدودی ۹۰۰۰۰۰ تن در ماه و ۱۱ میلیون تن در سال می‌رسد.

    زیرساخت های بندر شیامن چین

    بنادر شیامن در چین دارای زیرساخت‌های بسیار توسعه یافته‌ای هستند که موجب تسهیل واردات از شهر شیامن شده است. بندر Dongdu که در منطقه Haicang واقع شده، به عنوان بخش اصلی بندر شیامن چین شناخته می‌شود. زیر ساخت های این بندر عبارتند از:

    • خط ساحلی به طول ۳۰ کیلومتر (۱۹ مایل) و عمق آب تا ۱۷ متر (۵۶ فوت)
    • دارای ۷۴ اسکله
    •  توانایی پذیرش کشتی‌های ۱۰۰۰۰۰ تنی یا بیشتر
    •  23 اسکله برای کشتی‌های ۱۰۰۰۰ تن یا بیشتر و دو کشتی بین اسکله برای ظرفیت ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ تن با پشتیبانی همزمان
    •  9 ترمینال کانتینری

    کشتی‌هایی که جهت واردات از شهر شیامن از این بندر خارج می‌شوند، از کانال بین جزیره‌ای دادان تحت کنترل ROC و جزیره Qingyu تحت کنترل (PRC) برای دسترسی به تنگه تایوان استفاده می‌کنند. از دسامبر ۲۰۱۵، وزارت حمل‌ونقل و ارتباطات تایوان کانال بین جزیره دادان و جزیره منگو (هر دو تحت کنترلROC) را به عنوان مسیری برای کشتی‌هایی که از منطقه لیوودیان، در بندر شیامن چین عبور می‌کنند، ایجاد کرده است.

    شیامن یکی از ۷۰ شهر برتر جهان در زمینه تحقیقات علمی است که با استفاده از شاخص طبیعت ارزیابی شده‌اند. همچنین خانه چندین دانشگاه بزرگ از جمله دانشگاه شیامن که به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های چین و عضو پروژه ۹۸۵، دانشگاه Huaqiao، Jimei، دانشگاه فناوری Xiamen و کالج پزشکی Xiamen شناخته می‌شود. علاوه بر این زیرساخت های علمی، این شهر مقصد خوبی برای بازرگانان جهت واردات از شهر شیامن چین است.

    بندر شیامن چین یک بندر خط ترانک درجه ‌یک واقع در منطقه آسیا و اقیانوسیه است. در سال ۲۰۰۳، ۳۴ میلیون تن محموله از جمله ۲.۳۳ میلیون واحد معادل TEU  از این بندر جابجا شد. این تعداد در سال ۲۰۱۳، به ۱۹۱ میلیون تن محموله افزایش یافت.

    تاریخچه بندر شیامن

    منطقه شیامن در چین تاریخچه‌ای پررونق دارد. این منطقه به ‌واسطه تأثیرات تاریخی چین و هان، و همچنین استعمار گوانگدونگ، به شکلی ویژه شکل گرفته است. در زمان‌های گذشته، شیامن پایگاهی برای مبارزات نظامی و فعالیت‌های تجاری و صادرات و واردات از شهر شیامن بود. شیامن در سال ۲۸۲ پس از میلاد به عنوان شهرستان تونگان شناخته شد، اما در گذر زمان، این وضعیت تغییر کرد و شهرستان Tong’an در سال ۹۳۳ توسط تانگ دوباره تأسیس گردید.

    از زمان حمله وفاداران مینگ جنوبی و همچنین اشغال ژاپنی‌ها، بندر شیامن چین محل تأمین مواد غذایی و تجارت از طریق تایوان بوده است. در این میان، صادرات شهر از محصولات متنوعی از جمله چای، چینی، شکر و پنبه بوده و همچنین وارداتی نیز داشته است.

    پس از تأسیس جمهوری چین، شیامن به نام شهرستان سیمینگ شناخته شد و تحت تأثیر جنگ اول چین و ژاپن قرار گرفت. ژاپنی‌ها در دوران جنگ جهانی دوم شیامن را اشغال کردند. اما پس از انقلاب کمونیستی، شیامن به عنوان یک شهر تحت مدیریت استان به شکل کنونی تبدیل شد. صادرات و واردات از شهر شیامن، با آغاز سیاست‌های اقتصاد باز توسط دنگ شیائوپینگ رونق گرفت و شیامن به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی معرفی شد.

    سپس با سرمایه‌گذاری‌های خاص، جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، به ویژه از جانب چینی‌های خارج از کشور، تجارت در آن گسترش یافت. ایجاد منطقه پردازش صادراتی Huli نشان از توسعه شهری و اقتصادی گسترده بندر شیامن چین دارد.

    شرایط واردات از شهر شیامن چین

    همان‌طور که می‌دانید، فعالیت در عرصه تجارت و واردات و صادرات بسیار پر ریسک و حساس است؛ یک اشتباه کوچک در آن می‌تواند به کل فرایند شما لطمه بزند. گروه تجاری ققنوس در این قسمت تصمیم دارد برای جلوگیری از این‌گونه اشتباهات، به بیان شرایط و مقررات مهم واردات از شهر شیامن چین بپردازد. البته با وجود این که کشور چین شرایط و قوانین سختگیرانه‌ای جهت تجارت بازرگانان ندارد، اما آشنایی با بندر شیامن چین و مراحل و شرایط واردات، تاثیر خوبی به نتیجه کار شما خواهد داشت.

    • در گام اول و قبل از هر کاری باید مشخص کنید که خودتان شخصا می‌خواهید فرایند واردات را انجام دهید یا یک فرد حقیقی یا حقوقی را نماینده انجام امور تجاری خود انتخاب کنید. اگر انتخابتان گزینه اول است، ابتدا باید به وزارت بازرگانی بروید و جهت شروع تجارت و واردات از شهر شیامن چین کارت بازرگانی دریافت نمایید.
    • سپس باید لیستی از فروشندگان معتبر کالای مدنظر خود را از شهر و بندر شیامن چین پیدا کنید و با روش‌های اعتبار سنجی و کیفیت، فروشنده مناسب را انتخاب کنید.
    •  در مرحله بعد در مورد تمام موارد معامله از جمله قیمت کالا و نحوه خدمات پس از فروش با فروشنده مذاکره کنید.
    • با مذاکره و توافق اولیه، باید پروفرما را از فروشنده درخواست کنید که حاوی تمام مشخصات کالاست و امکان مقایسه قیمت‌ها و انتخاب بهترین کالا برای واردات از شهر شیامن را می‌دهد. اگر با شرایط موجود در پروفرما موافقید، آن را تایید و قراردادی تنظیم نمایید.
    • سپس با ثبت سفارش و انجام امور بانکی و پرداخت هزینه به فروشنده، نوبت انتخاب یک شرکت حمل‌ونقل جهت حمل کالا از بندر شیامن چین به ایران است.

    اگر مراحل واردات خود را به گروه تجاری ققنوس بسپارید، انجام تمام مراحل بالا بر عهده آنان خواهد بود و نیازی نیست شما این همه دوندگی کنید.

    شرایط صادرات به شیامن

    علاوه بر اینکه تجار می‌توانند واردات از شهر شیامن را برای کالاهای مختلف تولیدی انجام دهند، صادرات به شیامن نیز امکان دارد. فقط باید با اصول و شرایط آن آشنا باشید و یا از افراد با تجربه کمک بگیرید. ما برای کمک به شما عزیزان، در جدول زیر برخی از اصول و قوانینی که لازم است برای صادرات به بندر شیامن چین رعایت کنید را آورده‌ایم.

    شرایطتوضیحات
    بازاریابیبازاریابی اولین قدمی که باید در صادرات به آن توجه کنید. اگر با بازار شهر شیامن آشنا نباشید، ممکن است کالایی صادر کنید که در آن بازار به وفور یلفت می‌شود و هیچ نیازی به آن نیست.
    انتخاب کالای مناسبسپس کالایی که در بازار شیامن با کمبود موجه است و تقاضای خوبی دارد را برای صادرات انتخاب کنید.
    جمع‌آوری مجوزات لازمدر تهیه مجوزهای مورد نیاز باید دقت کنید که هر کالایی به مجوز خاص خود نیاز دارد. این امر بویژه هنگام ترخیص از بندر شیامن چین بسیار مهم است.
    رعایت دقیق مقررات گمرکیپس از تکمیل کلیه مدارک و مجوزها، طبق مقررات باید آن‌ها را بدون کم و کاست به گمرک ارائه کنید تا اجازه ترخیص بار را دریافت و کالا آماده ارسال به شیامن ‌شود.

    با رعایت شرایط و مقررات تعیین شده برای صادرات و واردات از شهر شیامن، مشکل خاصی در این مسیر نخواهید داشت. با این وجود می‌توانید جهت آسودگی خاطر و تسهیل امور خود، کار را به کاردان بسپارید و از شرکت بازرگانی ققنوس کمک بگیرید.

    سوالات متداول

    بندر شیامن کجاست و چه نقشی در تجارت بین المللی دارد؟

    از مهمترین بنادر ناحیه اقیانوس آرام که بیش از ۶۸ مسیر کشتیرانی دارد و با انتقال بار به بیش از ۵۰ کشور، از پرتردد‌ترین بنادر چین است. ۶۶ شرکت برتر حمل‌ونقل جهان از مسیر این بندر بزرگ کانتینری چین که توانایی مدیریت کشتی‌های کانتینری نسل ششم را دارد استفاده می‌کنند.

    مهمترین زیر ساخت های بندر شیامن کدامند؟

    بخش اصلی بندر شیامن یعنی دونگدو دارای زیر ساخت هایی چون: خط ساحلی ۳۰ کیلومتری (۱۹ مایل) و عمق آب تا ۱۷ متر (۵۶ فوت)، دارای ۷۴ اسکله با توانایی پذیرش کشتی‌های ۱۰۰۰۰۰ تنی یا بیشتر،  ۲۳ اسکله برای کشتی‌های ۱۰۰۰۰ تن یا بیشتر و دو کشتی بین اسکله برای ظرفیت ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ تن با پشتیبانی همزمان و ۹ ترمینال کانتینری می‌باشد.

    چگونه می‌توانم مراحل واردات از شهر شیامن را انجام دهم؟

    تمام مراحل واردات خود را به تیم گروه تجاری ققنوس بسپارید تا با خیال راحت پرسودترین کالاها را از شیامن با قیمت و کیفیت عالی به کشور وارد کنید. ما با ارائه خدمات حمل بار دریایی از بندر شیامن چین، کالاهای شما را در اسرع وقت با کمترین هزینه ممکن تحویل می‌دهیم.

    چه کالاهایی می‌توان به شیامن صادر کرد؟

     برای این منظور بازاریابی و شناسایی نیازهای بازار شیامن لازم است. در این زمینه بهتر است از تجربه افراد فعال یا شرکت ‌تجاری معتبر استفاده کنید تا پر تقاضاترین کالا در شیامن را صادر نمایید.

    جمع بندی

    در این مقاله از وبسایت گروه تجاری ققنوس سعی کردیم شما را با بندر شیامن چین آشنا کنیم. زیرا آشنایی با بنادر و مراکز دخیل در تجارت بین المللی برای بازرگانان بسیار ضروری است. همچنین اطلاع از خدماتی که این بندر در حمل و نقل و انتقال محموله‌های تجاری دارد می‌تواند برایتان مفید باشد. ولی باز هم صحبت درباره تمام جوانب این شهر و بندر چین، در این مقاله نمی‌گنجد. پس می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد صادرات و واردات از شهر شیامن، با مشاوران مجموعه ما تماس بگیرید و سؤالات خود مطرح نمایید.

    شما می‌توانید از خدمات شرکت بازرگانی ققنوس در زمینه خرید کالا از شهر شیامن، صادرات، واردات و حمل و نقل محموله از و به مقصد بندر شیامن چین استفاده نمایید.

    سوالات متداول

    از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *