تغییر ساعت کار برای فرار از خاموشی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]


تراز: طبق تصمیم هیئت دولت با هدف مدیریت مصرف برق در فصل تابستان؛ به استانداران استان کشور اختیار داد که ساعات کار فعالیت دستگاه‌های اجرایی را تغییر دهند.

به گزارش تراز ، هیأت دولت با هدف مدیریت مصرف برق در تابستان، به استانداران ۹ استان هرمزگان، خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، یزد، ایلام و سمنان که دمای همه یا برخی از شهرهای زیر مجموعه آنها بالاتر از ۴۵ درجه است، اختیار داد که ساعات کار فعالیت دستگاه‌های اجرایی را تغییر دهند.
به موجب این تصمیم، این استانداران اختیار یافتند بنا بر تشخیص شرکت‌های توزیع نیروی برق، ساعات شروع و پایان کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی در شهرهای گرم را به ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ تغییر دهند. پیش از این توانیر از دولت درخواست کرده بود که ادارات و نهادهای دولتی را به مدیریت مصرف برق و۱۰ درصد صرفه‌جویی برق موظف کند. همچنین چندی پیش نیز دفتر مدیریت مصرف توانیر از مذاکره با استانداران مناطق گرمسیر برای تغییر ساعت‌کاری دستگاه‌های دولتی در فصل گرما و موافقت استانداران خوزستان، ایلام، قم، بوشهر و کرمان با این پیشنهاد خبر داده بود.
هیأت وزیران کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی غیردولتی و بنگاه‌های تولیدی را نیز مکلف کرد نسبت به تولید برق با استفاده از مولدهای اضطراری خود در ساعات ۱۲ الی ۱۶ در ماه‌های تیر و مرداد اقدام کنند. این دستگاه‌ها همچنین موظف هستند با مدیریت مصرف برق، مصرف خود را حداقل ۱۰ درصد نسبت به‌مدت مشابه در سال قبل کاهش دهند و ضمن تنظیم دمای محیط کار تا دمای حداقل ۲۵ درجه سانتی‌گراد، سیستم‌های سرمایشی و روشنایی را نیز پس از پایان وقت اداری از مدار خارج کنند.
عبور از خاموشی با صرفه‌جویی ۱۰تا ۱۵درصدی
مصرف برق از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۸.۶درصد رشد داشته و این افزایش در زمان پیک امسال نسبت به سال گذشته به ۹.۳درصد رسیده است. آرش کردی، مدیرعامل توانیر رشد ۹.۳درصدی برق را نگران‌کننده توصیف کرده و شرط عبور بدون خاموشی از پیک تابستان را منوط به صرفه‌جویی۱۰ تا ۱۵ درصدی مردم دانسته است.
در این میان سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا تغییر ساعات کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی می‌تواند منجر به کاهش مصرف برق شود؟ در حقیقت تجربه‌های تغییر ساعت در سال‌های اخیر در چند استان ازجمله بوشهر و خوزستان تجربه شده و مسئولان مدعی هستند که منجر به صرفه جویی شده است اما بازتاب نظرات مردم این استان‌ها در رسانه‌ها نشان می‌دهد صرف تغییر ساعت کار، چندان تاثیری بر میزان مصرف برق ندارد اما می‌تواند بخشی ازمصرف برق را از ساعات پیک (۱۱تا ۱۶) به ساعات غیرپیک منتقل و از خاموشی در ساعات پیک جلوگیری کند.
از دیگر سو یکی از نقدهای مردم به طرح تغییر ساعات کار دستگاه‌های اجرایی، عدم‌همخوانی این مسئله با ساعت فعالیت ناوگان حمل‌ونقل است چراکه کارکنان این دستگاه‌ها اکنون باید یک ساعت زودتر در محل کار حاضر شوند و چنانچه ناوگان حمل‌ونقل طبق روال قبلی فعالیت خود را آغاز کند، یقینا با مشکل مواجه خواهند شد.

منبع: همشهری آنلاین

اخبار اقتصادی
اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *