سهم ۵۴ درصدی کیش از جذب سرمایه‌گذاری خارجی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

بررسی آمار سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد طی سال‌های ۷۲ تا ۹۳ نشان می‌دهد که بیشترین سرمایه‌گذاری در سال ۸۲ صورت گرفته است. در سال‌های ۷۲، ۷۳ و ۷۴کمترین سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد انجام شده که این روند تقریبا در سال‌های ۸۴، ۸۵، ۸۶، ۸۷، ۸۹، ۹۰، ۹۱ و ۹۳ تکرار شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، مطابق نمودار منتشر شده از سوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به طور میانگین سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد کشور سالانه ۱۷۶ میلیون دلار بوده که این رقم در ۵ سال منتهی به ۹۳ به کمتر از ۶۰ میلیون دلار رسیده است.

در میان مناطق آزاد بیش از ۵۴ درصد سرمایه‌گذاری خارجی مربوط به منطقه آزاد کیش است.

از سوی دیگر میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در کشور (مجموع مناطق آزاد و سرزمین اصلی) در ۸ سال منتهی به سال ۲۰۱۶ حدود ۲۴ میلیارد دلار بوده است. بر این اساس بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در سال ۲۰۱۲ میلادی با ۴ میلیارد و ۶۶۲ میلیون دلار انجام شده و سال ۲۰۱۱ نیز میزان سرمایه‌گذاری بالاتر از ۴ میلیارد و بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۷۷ میلیون دلار بوده است.

کمترین سرمایه‌گذاری نیز مربوط سال ۲۰۱۵ است که حدود دو میلیارد دلار بوده است.

[ad_2]

Source link

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *