آرایش مناسب اقتصادی باعث شکست تحریم ها می شود

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آرایش مناسب، برنامه جامع و هماهنگ ظرفیت‌های اقتصادی کشور را در پنج حوزه حاکمیت، دولت، شبه دولتی و شبه خصوصی، نهادهای عمومی غیر دولتی و بخش خصوصی ارائه کنید، در این صورت تحریم ها شکسته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز درباره تضعیف مجلس، رسیدگی به مصدومین حادثه دانشگاه آزاد، آرایش مناسب اقتصادی، مهار قیمت ها، لایحه بودجه ۹۸ ، عدم انتقال آب خوزستان، بودجه استانها به مسوولان اجرایی کشور تذکر دادند.

** تضعیف مجلس یعنی تضعیف مردم
محسن علیجانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری به سازمان صدا و سیما، گفت: در برنامه هایی دیده شده است که جایگاه رفیع مجلس مورد تعرض واقع می‌شود، چرا باید در برنامه های ساخت صدا و سیما بگویند شرم بر مجلس؟! تضعیف مجلس، چه خواسته و چه ناخواسته عاقبت خوبی ندارد، تضعیف مجلس یعنی تضعیف مردم.
وی در تذکری به رییس جمهوری گفت: حال که با توجه به شرایط کشور با تدبیر رهبر معظم انقلاب و تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی یک آرایش مناسب در مقابل تحریم های ظالمانه شکل گرفته است، برنامه جامع و هماهنگ ظرفیت‌های اقتصادی کشور را در پنج حوزه حاکمیت، دولت، شبه دولتی و شبه خصوصی، نهادهای عمومی غیر دولتی و بخش خصوصی ارائه کنید، در این صورت تحریم ها شکسته خواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از دولت می‌خواهم که برای استان تهران فکری کند، وضعیت استان تهران در بحث های بحران آب، بازسازی و نوسازی مدارس، سامان دهی آسیب های اجتماعی و شاخص های فرهنگی و اجتماعی اسفبار است.
علیجانی در تذکر دیگری گفت: از رییس دانشگاه آزاد می خواهم به مصدومین و خانواده های داغ دار حادثه دانشگاه علوم تحقیقات توجه کند و اقدام جدی برای جلوگیری از تکرار این حوادث اندیشیده شود، در غیر این صورت در آینده از شما مطالبه جدی خواهیم داشت و باید پاسخ دهید.

** دولت افسارگسیخته قیمت ها را مهار کند
مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: در بودجه ۹۸ اعتباراتی برای شرکت‌های دولتی در نظر گرفته شده که عمدتاً این شرکت‌ها زیانده محسوب می‌شوند و باید یک بار برای همیشه جلوی آنها گرفته شود.
وی ادامه داد: در این بین شرکت‌هایی هم وجود دارند که در بودجه ذکر نمی‌شوند اما اعتبار دریافت می‌کنند که به این مهم نیز باید رسیدگی شود.
نماینده مردم ممسنی در تذکری گفت: در سال گذشته مبلغی بیش از اعتبار پیش بینی شده در بودجه ۹۸ برای بازنشستگان در نظر گرفته شد، اما همسان‌سازی مناسبی صورت نگرفت که این امر باید مورد بازبینی قرار گیرد.
گودرزی در تذکر دیگری به رئیس جمهوری ضمن درخواست مهار رشد افسارگسیخته قیمت‌ها افزود: در این بین موضوع اشتغال روستایی و فراگیر نیز دو مولفه مهم هستند که پایش و نظارت آنها باید از سوی رئیس جمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گیرد.

** یکی از جاهای نمود انسجام ملت، مجلس است
همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: شرایط کنونی کشور خاص است و بیش از هر زمان دیگری نیاز به انسجام داریم و یکی از جاهایی که می‌تواند نمود انسجام در کشور باشد مطمئنا مجلس است پس هر رفتاری که نمایندگان می‌کنند باید به گونه‌ای باشد که انسجام بیشتری را در پی داشته باشد.
وی ادامه داد: خوشبختانه فهم عمومی مردم نسبت به فهم مسئولین بالاتر است و هر اقدامی که ما انجام می‌دهیم چه در دولت و چه مجلس توسط مردم تعبیر درست و مناسبی می‌شود، بنابراین اگر اقدامی انجام می‌دهیم چه در قالب استعفا و چه اعتراض در صحن علنی پیام مستقیمی به مردم دارد، باید رفتار ما به گونه‌ای مراقبت شود که پیام مناسبی را به مردم بدهیم.
نماینده مردم اهواز تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به حفظ منافع ملی داریم که یکی از راه‌های نمود و پاسداری از آن رفتارهای ما در مجلس است، همچنان که سابقه تاریخی آن را که در مجلس بررسی می‌کنیم به این نتیجه می رسیم که اقداماتی همچون استعفا و اعتراض نتیجه‌ای برای مردم در بر نداشته است به ویژه در سال‌های پایانی این دوره از مجلس که رو به سال چهارم می‌رویم نیاز به بلوغ بیشتری در رفتار نمایندگان داریم و این موضوعی است که مورد انتظار مردم است.
یوسفی یادآور شد: متأسفانه در هفته‌های اخیر شاهد بروز اقداماتی همچون استعفا و اعتراض در صحن مجلس بودیم که فهم و تعبیر مردم در مورد آن تنزل جایگاه مجلس بود بنابراین می‌توان گفت که این اقدامات مورد قبول مردم نبوده است.
وی گفت: مجلس نقطه اعتماد ملت است و اگر اقداماتی در جهت کاهش این اعتماد صورت گیرد ضربه به منافع و انسجام ملی زده‌ایم بنابراین باید توجه بیشتری به رفتارهای اینچنینی داشته باشیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه یادآور شد: یکی از مشکلات کنونی تورم سیاست در کشور است که عرصه را بر زندگی مردم تنگ کرده است که یکی از مصادیق آن سیاسی شدن موضوعاتی همچون آب است که اگر سیاسی نمی‌شد و به دست کارشناسان مربوطه کنترل می‌شد امروز شاهد مشکلاتی در این حوزه نبودیم.

** انتقال آب،‌محیط زیست و جلگه خوزستان و زاگرس را نابود می کند
مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس جمهوری گفت: برخی درباره اعتراضی که در روز ارائه لایحه بودجه سال ۹۸ در صحن علنی مجلس به رئیس جمهوری درباره انتقال آب از خوزستان شد، به گونه ای وانمود می کنند که گویی این اعتراض مشکلی ایجاد کرده و برخلاف مقررات و ناخوشایند بوده است.
وی افزود: تعجب می کنم از نماینده خوزستان که باید زبان مردم خوزستان باشد و اعتراض مردم خوزستان را به گوش مسئولان برساند، اما به گونه ای صحبت می کند که گویی ما اشتباه کرده ایم، باید گفت که ما اشتباه نکرده ایم و از سال ۸۴ که نماینده شادگان و خوزستان بوده ام، بحث انتقال آب مطرح بوده است.
ناصری ن‍ژاد با بیان اینکه خطرات این کار غیرقانونی و غیرمنطقی در جلسات مختلف از همان سال ۸۴ گوشزد شده است، ادامه داد: انتقال آب، محیط زیست، جلگه خوزستان و زاگرس را نابود می کند که همه این موضوع را قبول کرده اند و در چند ماه اخیر همه به این نتیجه رسیده اند که بحث انتقال آب منتفی و ردیف های انتقال آب از بودجه حذف شود که کار مهمی در این بخش صورت گرفت.
مسعود رضایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: تذکر من به رئیس جمهوری، هیات دولت و در یک کلمه کلیت نظام است، اکنون که لایحه بودجه سال ۹۸ تقدیم مجلس شده است، ضروری است توجه خاصی به اوضاع و احوال نامناسب کشور در ابعاد مختلف شود.

[ad_2]

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *