معرفی ۶ شهر تجاری در چین که بهترین انتخاب برای سفر تجاری و واردات کالا می‌باشند

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

شهر تجاری در چین

آنچه در این مقاله میخوانید

یکی از مسائل مهمی که در زمینه تجارت خارجی علی الخصوص تجارت با چین باید مورد توجه بازرگانان قرار بگیرد شهر های مهم تجاری در چین است. هر شهری در چین با توجه به داشتن امکاناتی چون خدمات زیر سازی، خدمات راه سازی، مسائل ترافیکی، بازارها، نمایشگاه‌ها، امکانات توریستی و غیره‌ای که دارد می تواند دارای یک موقعیت عالی به عنوان یک شهر تجاری در چین باشد و همچنین با نداشتن این امکانات از موقعیت خوبی برای تجارت برخوردار نباشد.

گروه تجاری ققنوس در تلاش است تا در این زمینه با نگارش این مقاله اطلاعات مفیدی را در رابطه با شهر های مهم تجاری چین در اختیار بازرگانانی که در حیطه تجارت های برون مرزی فعالیت می کنند قرار دهد.  علاوه بر این در این مقاله در رابطه مسائلی چون اهمیت واردات کالا از کشور چین و همچنین نکاتی که قبل از انتخاب بهترین شهر تجاری چین باید به آن توجه شود نیز توضیحاتی ارائه خواهد شد.

اهمیت واردات کالا از شهر های تجاری در چین

کشور چین یکی از بزرگترین قطب های تجاری در جهان می باشد. این کشور در روند تجارت محصولات گوناگون و خدمات متنوعی را به تاجران ارائه می دهد و یکی از مهم ترین کشور های صادر کننده کالا به سر تا سر جهان به شمار می آید. تاجران باید با توجه به نوع کالایی که قصد خرید آن را دارند یکی از شهر های مهم تجاری در چین را انتخاب کنند. اهمیت تجارت با کشور چین در رابطه با مسائلی چون نحوه پرداخت وجه معامله با توجه به روابط صلح آمیز بین دو کشور، امنیت موجود در راه های انتقال کالا و حمل و نقل از چین تا ایران و … می باشد.

هر کدام از شهر های تجاری در چین با وجود شرایط جغرافیایی خاصی که دارند مانند وجود بنادر، وجود نمایشگاه ها و بازار های معروف، وجود دفاتر تجاری گوناگون، نوع کالا و خدماتی که در آن شهر به وفور تولید و به تاجران و خریداران ارائه می شود نقش مهمی را در صنعت اقتصاد کشور چین ایفا می کند و همچنین از اهمیت بالایی برخوردار است.

شهرهای مهم تجاری در چین
شهرهای مهم تجاری در چین

مزایای واردات کالا از شهر های مهم تجاری در چین

تجارت با چین و وارد کردن کالا از این کشور مزایایی را برای تاجران به دنبال دارد. این مزیت ها شامل موارد زیر است:

  • وجود محصولات متنوع با چند درجه کیفیت گوناگون
  • وجود تامین کنندگان مختلف و محدود نشدن به یک تامین کننده
  • خرید از سایت های چینی و دارای سایت هایی همچون علی بابا، سایت خرید Ebay و.. در راستای خرید و معامله آنلاین
  • صرفه اقتصادی برای تاجران و خریداران در مقایسه با معامله با دیگر کشورها به دلیل اتوماسیون بودن روند تولید کالا و کاهش هزینه های نیروی کار
  • راه های نقل و انتقال آسان، راحت و مطمئن برای انتقال کالاهای خریداری شده به ایران
  • یکی دیگر از مزیت های واردات کالا از چین پرداخت وجه کالاها در مدت زمان طولانی است.
  • امکان وارد کردن کالا از چین با برند مخصوص به خود وارد کننده بر روی کالاها

نکاتی که قبل از انتخاب بهترین شهر تجاری در چین باید بدانید

زمانی که فردی با هدف تجارت و معامله با تامین کنندگان چینی قصد سفر به چین را دارد باید یکی از شهر های تجاری در چین را به عنوان مقصد نهایی خود برای انجام معامله و خرید کالا در این کشور انتخاب کند. نکته مهمی که در این جا قابل ذکر می باشد این است که در هنگام انتخاب یکی از شهر های تجاری کشور چین، باید به یک سری موارد توجه کرد که در این قسمت به چند مورد آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • منبع تولید کالایی که خریدار قصد خرید آن را دارد در کدام شهر است.
  • تامین کننده ای که خریدار آن را به واسطه سایت معتبر علی بابا پیدا کرده است در کدام شهر تجاری در چین فعالیت می کند.
  • کدام یک از شهر های تجاری در چین دارای نمایشگاه ها و بازارهای فروش معتبر در رابطه با کالا مورد نظر خریدار هستند.
  • برای انتقال کالا های خریداری شده توسط راه های آبی و حمل و نقل دریایی از چین، کدام یک از شهر های مهم تجاری در چین دارای بندرگاه و اسکله می باشند.

۶ شهر اصلی و تجاری در چین جهت واردات کالا

کشور چین یک کشور وسیع می باشد که تعداد زیادی شهر در آن قرار دارد. این شهر ها هر کدام با توجه به موقعیت جغرافیایی، معادن و غیره‌ای که دارند از کارایی های مختلفی در رابطه با اقتصاد چین برخوردار هستند. مانند شهرهایی که قطب گردشگری – توریستی چین محسوب می شوند و از این طریق برای این کشور درآمد زایی می کنند و همچنین شهر های تجاری – اقتصادی که نقش بسیار مهمی را در زمینه اقتصاد این کشور ایفا می کنند؛ از این رو در این قسمت به معرفی ۶ شهر مهم تجاری در چین می پردازیم.

هانگژو

یکی از شهر های مهم تجاری چین شهر هانگژو و یا هانجو می باشد. این شهر که نقش مهمی را در زمینه تجارت و وادرات کالا به دیگر کشورها در اقتصاد چین بر عهده دارد در مرکز استان ژجیانگ قرار دارد. شهر هانگژو قطب اقتصادی چین و تجارت الکترونیکی این کشور به حساب می آید. در این شهر شرکت های تجاری – بازرگانی بزرگی وجود دارد که از جمله آنها می توان به شرکت بزرگ علی بابا، شرکت بزرگ آب معدنی واها ها، شرکت خودرو سازی جیلی و لاکسجن، موتورولا، نوکیا، زیمنس و…. در این شهر قرار دارند.

شهر هانگژو علاوه بر این که یک شهر تجاری در چین به حساب می‌آید، به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی یکی از شهر های توریستی مهم در چین محسوب می شود. از جمله جاذبه‌های مهم گردشگری در این شهر می‌توان به دریاچه غربی این شهر به نام شیهو، کانال بزرگ چین و همچنین پارک ملی شی شی اشاره کرد که ثبت میراث جهانی می‌باشند. این شهر از گذشته تا کنون مرکزی برای تولید ابریشم در کشور چین به حساب آمده است.

از جمله نمایشگاه‌های واقع در این شهر هانگژو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایشگاه HNSE که یک نمایشگاه پرحرفه در شهر هانگژو می‌باشد. این نمایشگاه در زمینه مد، زیبایی، پوشاک و لباس فعالیت می‌کند.
  • نمایشگاه صنعت چاپ و بسته بندی هانگژو که در راستای بسته بندی و تبلیغات تجاری فعالیت می‌کند و یک سکوی پرش برای دیگر مشاغل محسوب می‌شود.
  • از دیگر نمایشگاه‌های معروف این شهر می‌توان به نمایشگاه بین المللی چین که در زمینه فناوری، تجهیزات و کاربرد گازها (IG چین) اشاره کرد.

چنگدو

یکی دیگر از شهر های مهم تجاری چین شهر چنگدو می باشد. این شهر مرکز استان سیچوآن و در جنوب غربی کشور چین واقع شده است و نقش بسیار مهمی را در زمینه اقتصاد، ترابری و ارتباطات کشور چین بر عهده دارد. البته این شهر به عنوان پناهگاه پانداها نیز به شنار می آید. جمعیت این شهر برابر با ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می باشد.

شهر تجاری چنگدو دارای صنایع و بازارهای مهمی می باشد. این شهر از زمان قدیم تا کنون به عنوان پایتخت طب سنتی چینی شناخته شده است و هم اکنون نیز در این راستا فعالیت های مهمی را بر عهده دارد. علاوه بر مورد ذکر شده این شهر در زمینه صنایع الکترونیک و بنیانگذار این صنایع و همچنین صنایع فناوری اطلاعات ملی در کشور چین نام آور است و نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کند. تولید ناخالص داخلی این شهر ۲۷۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

از جمله شرکت های مهمی که در این شهر در حال فعالیت هستند می توان به شرکت هایی چند ملیتی زیر اشاره کرد:

  • شرکت اینتل
  • شرکت آی بی ام
  • نوکیا
  • شرکت آلکاتل
  • موتورولا
  • شرکت ساپ
  • مایکروسافت

از جمله نمایشگاه های معروف این شهر در زمینه های مختلف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نمایشگاه DENTAL SHOW

این نمایشگاه در زمینه دهان و دندان و کلیه خدمات دندان پزشکی فعالیت می کند. این نمایشگاه بین المللی دندان پزشکی در غرب چین به یک سکوی مناسب تجارت تک مرحله ای در زمینه یادگیری و خرید تجهیزات مورد نیاز در صنعت دهان و دندان تبدیل شده است.

نمایشگاه NEE

یکی دیگر از نمایشگاه های معروف در شهر چنگدو نمایشگاه بین المللی خودرو های برقی می باشد. این نمایشگاه در زمینه خودرو های انرژی جدید و خودرو ها الکتریکی فعالیت می کند و تبدیل به یک نمایشگاه حرفه ای، معتبر و تاثیر گذار در صنعت خودرو های انرژی جدید شده است.

نمایشگاه CCBD

یکی دیگر از نمایشگاه های معتبر در شهر چنگدو نمایشگاه مصالح ساختمانی و دکوراسیون چنگدو می باشد. این نمایشگاه در زمینه ساخت و ساز فعالیت می کند و در سال ۲۰۰۴ تاسیس شده است. دفتر امور نمایشگاه و همچنین کمیته اقتصادی و فناوری اطلاعات شهرداری شهر چنگدو بر تبدیل این نمایشگاه به نمایشگاه برند چنگدو تمرکز دارند.

پکن

پکن پایتخت کشور چین می باشد و از پر جمعیت ترین شهرهای جهان به شمار می آید. در سال ۲۰۱۴ تعداد افراد ساکن در این شهر ۲۱۵۱۶۰۰۰ میلیون نفر برآورد شده است. شهر پکن بعد از شهر شانگهای دومین شهر پرجمعیت به حساب می آید و به عنوان مرکز سیاسی، فرهنگی و تجارت بین المللی در کشور چین شناخته شده است و یکی از دیگر شهر های مهم تجاری چین محسوب می شود.

در این شهر حدود ۵۰۰ شرک موفق و ثروتمند که در زمینه های گوناگون فعالیت می کنند وجود دارد که اکثر آنها شرکت های وابسته به دولت هستند. این شهر سیاست های سخت گیرانه ای در زمینه خارجی ها و تجارت های خارجی دارد به همین دلیل به عنوان اولین شهر مهم تجاری شناخته نمی شود. تولید ناخالص داخلی این شهر حدود ۵۵۴ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

از جمله نمایشگاه های مهم و معروف موجود در شهر پکن چین می توان به نمایشگاه های زیر اشاره کرد:

نمایشگاه CHINA WALLPAPER HOMDECOR

از جمله نمایشگاه های مهم موجود در شهر پکن باید به نمایشگاه بین المللی دیوار پوش و اثاثیه منزل چین اشاره کرد. این نمایشگاه در زمینه دیوار پوش و همچنین اثاثیه منزل فعالیت می کند یک سکوی بسیار مناسب برای آشنایی تولید کنندگان این گونه محصولات با تامین کنندگانی است که در این زمینه فعالیت می کنند.

نمایشگاه IEEVChina

از جمله دیگر نمایشگاه های موجود در پکن می توان به نمایشگاه بین المللی انرژی های جدید و وسایل نقلیه متصل هوشمند چین اشاره کرد. این نمایشگاه در زمینه تبلیغ و ارتقاء استفاده از انرژی های جدید در صنعت خودرو سازی و صرفه جویی در مصرف این گونه انرژی ها فعالیت می کند.

نمایشگاه CM

از جمله دیگر نمایشگاه های معروف در پکن می توان به نمایشگاه بین المللی فناوری و تجهیزات مهندسی دریایی CM اشاره کرد. این نمایشگاه در زمینه ارائه طراح ها و ابزارهای کشتی فعالیت می کند و یک سکوی مناسب برای آشنایی طراحان و کشتی سازان به شمار می آید.

گوانگژو

یکی دیگر از شهر های مهم تجاری چین شهر گوانگژو می باشد. این شهر در جنوب کشور چین قرار دارد و مرکز استان گوانگ دونگ می باشد. نام رسمی این شهر کانتون می باشد. این شهر بیشتر از ۲۲۰۰ سال قدمت دارد و برای جاده ابریشم باستان به عنوان یک پایانه عمل می کند. زبان اول مردمی که در این شهر زندگی می کنند کانتونی است؛ اما بسیاری از آن ها به زبان ماندارین چینی نیز صحبت می کنند. این شهر با داشتن ۱۸ میلیون جمعیت یکی از شهر های پر جمعیت کشور چین به حساب می آید. در شهر گوانگژو تعداد زیادی از ساکنین اهل آفریقا، آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه و اروپا می باشند. تولید ناخالص داخلی این شهر حدود ۳۸۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

از جمله نمایشگاه های شهر گوانگژو و یا همان شهر کانتون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نمایشگاه Guangzhou International Travel Fair

یکی از نمایشگاه های مهمی که در شهر گوانگژو دایره شده است، نمایشگاه بین المللی سفر و گردشگری این شهر می باشد که به طور خلاصه GITF نامیده می شود. این نمایشگاه در زمینه گردشگری و تجهیزات مورد نیاز در سفر به چین فعالیت می کند. در این نمایشگاه شرکت های فعال در زمینه گردشگری در چین شرکت می کنند و بازدید کنندگان بسیاری شامل مردم عادی، شرکت های گردشگری از سایر کشورها و همچنین آژانس های مسافرتی سایر کشورها از این نمایشگاه سالانه بازدید می کنند.

نمایشگاه DPES China (Sign & LED Expo China)

از دیگر نمایشگاه های واقع در شهر گوانگژو می توان به نمایشگاه چاپ و تبلیغات دیجیتال این شهر اشاره کرد که آن را به اختصار نمایشگاه D.PES می نامند. این نمایشگاه همانطور که از نام آن مشخص است در رابطه با صنعت چاپ و تبلیغات فعالیت می کند و شرکت های فعال در این عرصه در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای خود و همچنین تجهیزات مورد نیاز در این صنعت را به نمایش می گذارند.

نمایشگاه China Floriculture & Horticulture Trade Fair

یکی دیگر از نمایشگاه های فعال و مشهور در شهر گوانگژو نمایشگاه گل و گیاه و باغبانی می باشد که به اختصار آن را CFTF می نامند، است. این نمایشگاه همانطور که از نام آن پیداست در زمینه باغبانی فعالیت می کند و انواع گل، گیاه و انواع وسایل باغبانی را از جزئی ترین وسایل تا پیشرفته ترین ابزار آلات باغبانی را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد. در این نمایشگاه علاوه بر آنچه گفته شده به آموزش کاشت و نگهداری از انواع گیاهان پرداخته می شود.

قسمتی دیگر از این نمایشگاه در خصوص صنعت لوازم آرایشی بهداشتی است و شرکت هایی که با استفاده از انواع گیاهان به ساخت لوازم آرایشی می پردازند، در آن شرکت می کنند. در این نمایشگاه بیشتر غرفه‌ها مربوطه به کشور هایی چون آمریکا، فرانسه، هلند، ژاپن، هندوستان، کره جنوبی و مالزی می باشد.

شنزن

یکی دیگر از شهرهای مهم تجاری چین شهر شنزن می باشد. شنزن در استان گوانگ دونگ در قسمت جنوب شرقی کشور چین قرار دارد، همچنین این شهر در همسایگی هنگ کنگ و در ساحل شرقی رودخانه مروارید واقع شده است. این شهر از سال ۱۹۸۰ به عنوان اولین منطقه ی ویژه اقتصادی در کشور چین تاسیس شد. این شهر در رتبه بندی مراکز مالی جهانی در سال ۲۰۱۹ توانست رتبه ۹ را به خود اختصاص دهد. همچنین شنزن دارای سومین بندر بزرگ کانتینر در جهان است.

از جمله شرکت های چند ملیتی که دفاتر مرکزی آن ها در این شهر واقع شده است می توان به شرکت های زیر اشاره کرد:

  • شرکت Hytera
  • Vanke
  • شرکت JXD SF Express
  • شرکت هواپیمایی شنژن
  • Nepstar Hasee
  • شرکت پینگ بانکی
  • پینگ بیمه
  • شرکت بانک بازرگانان چین
  • گروه One plus
  • شرکت ZTE
  • Tencent
  • شرکت Evergrande
  • هواوی
  • شرکت فاکس کان

از جمله نمایشگاه های که در این شهر تجاری در چین قرار دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نمایشگاه ISLE

یکی از نمایشگاه های معروف و پر بازدیده فعال در شهر تجاری شنژن نمایشگاه بین المللی علائم و ال ای دی می باشد. این نمایشگاه در حیطه برق، الکترونیک، سرگرمی و رسانه فعالیت می کند.

نمایشگاه CHINA INTERNATIONAL OPTOELECTRONIC EXPO

یکی دیگر از نمایشگاه مهم و معروف واقع در شهر شنژن کشور چین نمایشگاه فناوری لیزر و تولید هوشمند می باشد که آن را به صورت اختصاری نمایشگاه CIOE می نامند. این نمایشگاه در زمینه مهندسی صنایع و فناوری اطلاعات فعالیت می کند. در این نمایشگاه مواد و اجزاء لیزر، سیستم کنترل حرکت و برش لیزری، سیستم کمکی، تجهیزات و لوازم جانبی لیزر، کاربرد های تخصصی لیزر پرینت سه بعدی و … ارائه می شود.

شانگهای

یکی دیگر از شهر های مهم تجاری چین شهر شانگ های می باشد. این شهر از جمله شهر های پر جمعیت کشور چین به حساب می آید و در دلتای رود یانگ تسه و در جنوب پای رود یانگ تسه در قسمت میانه ی انتهایی شرق خاک اصلی چین قرار گرفته است. شانگهای یکی از مراکز اقتصادی کشور چین به حساب می آید و بندرگاه آن از جمله پر تردد ترین بندر کانتینری جهان محسوب می شود. این شهر دارای ۲۴ میلیون جمعیت است و تولید ناخالص داخلی آن ۵۹۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

از جمله نمایشگاه های فعال و معروف در شانگهای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شهر تجاری مهم در چین
شهر تجاری مهم در چین

نمایشگاه Teaexpo

از جمله نمایشگاه های شهر شانگ های می توان به نمایشگاه بین المللی تجارت چای شانگهای اشاره کرد. این نمایشگاه در زمینه غذا و نوشیدنی فعالیت می کند. در این نمایشگاه به معرفی انواع مختلف چای، معرفی برند های فعال در این صنعت، پیشرفت های صنعت کشاورزی در زمینه کاشت و برداشت چای و… پرداخته می شود.

نمایشگاه CIPPME

یکی دیگر از نمایشگاه های معروف شهر شانگ های نمایشگاه بین المللی محصولات و مواد بسته بندی می باشد. این نمایشگاه در حوزه بسته بندی محصولات فعالیت می کند. در این نمایشگاه علاوه بر معرفی بروز ترین شیوه های بسته بنده  به معرفی برند ها و شرکت های فعال در این صنعت نیز پرداخته می شود.

نمایشگاه CITEXPO

یکی دیگر از نمایشگاه های شانگهای نمایشگاه بین المللی تایر چین می باشد. این نمایشگاه در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده است و در زمینه انواع تایر و چرخ فعالیت می کند. از جمله خدماتی که در نمایشگاه CITEXPO به بازدید کنندگان ارائه داده می شود خدماتی چون انواع لاستیک، لوله، تجهیزات تعمیر و نگهداری لاستیک، مواد ساخت، رینگ، چرخ و …. می باشد.

نمایشگاه ASCE

یکی دیگر از نمایشگاه های معروفی که در این شهر تجاری در چین قرار دارد نمایشگاه بین المللی خدمات حمل و نقل هوایی شانگ های می باشد. این نمایشگاه در زمینه ارائه خدمات هواپیمایی فعالیت می کند.

جمع بندی

برای این که به عنوان یک تاجر بتوانید به کشور چین سفر کنید و تجربه تجارت پر سود با چین داشته باشید و یا حتی بتوانید محصولاتی را به واسطه این کشور به خریدارانی از دیگر کشورها بفروشید، باید به خوبی با شهرهای مهم تجاری این کشور و همینطور نمایشگاه‌ها و بازارهایی که برای فروش محصولات مختلف در هر کدام از شهرهای مهم تجاری چین بر پا می شوند آشنایی داشته باشید. اگر نیاز به راهنمایی یشتر در رابطه با واردات کالا از چین و فرایندهای مربوطه دارید، میتوانید با کارشناسان گروه تجاری ققنوس در ارتباط باشید تا شما را به بهترین شکل در زمینه تجارت های بین المللی راهنمایی کنند.

واردات کالا از چین چه اهمیتی دارد؟

از آنجا که روابط میان ایران و چین افزایش یافته و کالاهای چینی از لحاظ کیفیت و تنوع در سطح بالایی نیز قرار دارند و مقرون به صرفه هستند، واردات انواع کالاهای پرسود از چین میتواند بسیار حائز اهمیت باشد.

مهمترین نمایشگاه‌های تجاری شهر گوانژو کدام‌اند؟

نمایشگاه Guangzhou International Travel Fair، DPES China، China Floriculture & Horticulture Trade Fair از مهمترین نمایشگاه‌های تجاری گوانژو برای خرید و واردات کالا میباشند.

بهترین سایت‌های چینی برای خرید چیست؟

سایت های بزرگ خرید و فروش چینی همچون علی بابا، Ebay، تائوبائو و.. از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی برای خرید انواع محصولات به صورت تکی و عمده از چین میباشند.

چرا برای واردات کالا از چین به یک کارگزار حرفه‌ای نیاز داریم؟

با توجه به اینکه فرایند واردات کالا و امور گمرکی امری پیچیده و دشوار است و لازم است در رابطه با بهترین محصولات، شیوه‌های حمل و نقل، شیوه پرداخت، اعتبارسنجی فروشندگان و.. اطلاعات کافی داشته باشید، حضور کارگزاران حرفه‌ای و کارشناسان فعال در این موارد میتواند کمک بسیاری به تسهیل و تسریع فرایندهای تجارت بین الملل کند.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *