بهترین روش‌های منبع یابی در کسب و کارهای اینترنتی چیست؟ (راهنمای ۲۰۲۲)

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

منبع یابی در کسب و کار

آنچه در این مقاله میخوانید

بدیهی است که شروع یک کسب و کار اینترنتی پرسود بدون داشتن هیچ محصولی یا ایده‌ای در مورد چیزی که باید تولید کنید و بفروشید سخت است. در واقع، اگر خودتان محصولی تولید نمی‌کنید، اولین گام یافتن یک منبع برای تامین‌ محصولات یا منبع یابی کالا است تا بتوانید کسب درآمد اینترنتی داشته باشید. اما اگر در حال راه‌اندازی کسب‌ و کار اینترنتی هستید، ده‌ها گزینه منبع یابی در کسب و کار شما وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا فروشگاه خود را با اقلام مورد تقاضای مردم پر کنید و با تولید‌کنندگانی که در تولید برخی کالاها تخصص دارند شریک شوید. آیا می خواهید محصولات سودآوری برای کسب و کارهای اینترنتی خود تهیه کنید؟ این راهنما از گروه تجاری ققنوس شما را با بهترین برنامه‌های کاربردی و روش ها در این زمینه آشنا می‌کند.

منظور منبع یابی در کسب و کار چیست؟

منبع یابی در کسب و کار مرحله‌ای است که پس از یافتن یک ایده تجاری درباره فروش کالا، در آن تعیین می‌کنید چگونه محصولاتی را که می‌خواهید بفروشید تهیه کنید. شما می‌توانید یک تولید کننده برای کالاهای سفارشی‌تان، یک عرضه‌کننده کالا و عمده فروشی برای کالاهای شخص ثالث پیدا کنید، یا با یک dropshipper شریک شوید. بسیاری از گزینه های منبع یابی و سورسینگ کالا که در این لیست ارائه خواهیم داد، به شما امکان می‌دهند از یک مدل ادراکی dropshipping استفاده کنید، به این معنی که نیازی به نگهداری یا مدیریت موجودی، یا ارسال سفارشات خود نخواهید داشت. این به عهده عرضه کننده‌ای است که انتخاب می کنید با او در راستای کسب و کارهای اینترنتی شریک شوید.

به این ترتیب، کمتر بر روی تهیه و تدارکات تمرکز خواهید کرد و بیشتر تمرکزتان بر روی ایجاد برند خود، اجرای کمپین های تبلیغاتی موثر و ارائه پشتیبانی عالی از مشتری خواهد بود.

 کالاهای مورد نیاز برای کسب و کارهای اینترنتی خود را چگونه تهیه کنید؟

چندین روش اصلی منبع یابی کالا برای کسب درآمد و کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد:

منبع یابی در کسب و کارهای اینترنتی
منبع یابی در کسب و کارهای اینترنتی

Dropshipping

دراپ شیپینگ ساده ترین راه تهیه محصولات برای یک فروشگاه آنلاین و کسب و کارهای اینترنتی مانند دراپ شیپینگ در ایبی است. این روش تنها یک تکنیک منبع‌ یابی در کسب و کار برای کسب درآمد پرسود اینترنتی نیست بلکه یک روش انجام سفارش نیز می‌باشد. در مقام یک dropshipper، شما فقط  از طریق تولیدکننده‌ای که محصول را برای شما نگه می‌دارد و ارسال می‌کند، محصولات را می‌فروشید. هیچ واسطه‌ای در این بین وجود ندارد.

روند کار ساده است. شما فقط کافی است با یک تامین کننده dropshipping شریک شوید. سپس می‌توانید محصولات را به فروشگاه خود اضافه کرده و بازاریابی آنها را شروع کنید. پس از ثبت سفارش، منبع یک پیام دریافت می‌کند و آنها محصول را برای شما ارسال می‌کنند.

دو راه برای شروع dropshipping وجود دارد:

  • مستقیما با تامین‌کننده‌ای که خدمات دراپ شیپینگ را ارائه می‌دهد کار کنید. مسئولیت انتخاب راهکارهایی برای مدیریت سفارشات و پرداخت‌ها با شما خواهد بود. کسب‌ و کارهای اینترنتی وقتی به دنبال محصولات خاص هستند بی درنگ در حال تلاشند، اما مدیریت آن سخت‌تر است.
  • از برنامه‌ای مانند DSers استفاده کنید که شما را به بازاری مانند AliExpress مرتبط می‌کند. با اپلیکیشنی مانند DSers، تا زمانی که کالا در انبار موجود است، می‌توانید فوراً محصولات را در فروشگاه خود پیدا کرده و فهرست کنید.

عمده فروشان

اگر می‌خواهید سریع شروع به کار کنید، خرید محصولات عمده‌فروشی یک استراتژی خوب برای منبع‌ یابی در کسب و کار شما و کسب درآمد اینترنتی است. مدیریت آن در مقایسه با سایر گزینه های منبع یابی کالا مانند تولید یا صنایع دستی آسان است. عمده فروشان و توزیع‌کنندگان اغلب طیف وسیعی از محصولات را ارائه می‌دهند که در بازار به فروش می‌رسند و شما ریسک کمتری برای فروش محصولی دارید که در بازار تقاضا ندارد.

میانگین سود عمده فروشی  بین ۲۰ تا ۶۰ درصد می‌باشد. چون وقتی شما به صورت عمده سفارش می‌دهید هزینه کمتری به ازای هر واحد پرداخت می‌کنید. یکی از معایب عمده فروشی، تمایز محصول است. بسیاری از خرده فروشان دیگر نیز ممکن است محصولات مشابه محصولات شما را بفروشند؛ بنابراین شما باید هم از نظر برند و هم در قیمت با آنها رقابت کنید.

بازارهای عمده فروشی مانند بازار عمده فروشی ایوو روند خرید را آسان‌تر می‌کند. هر عرضه‌کننده از قبل توسط تیمی از کارشناسان خرده فروشی بررسی می‌شود، بنابراین خطر کمتری برای آوردن یک محصول به بازار وجود دارد. بسیاری از آنها خدمات برچسب خصوصی را نیز ارائه می‌دهند، به این معنی که شما می‌توانید محصولات آنها را برند کنید و سپس آن را به عنوان محصول خود بفروشید.

سایر بازارهای محبوب B2B برای یافتن عمده فروشان عبارتند از:

منبع یابی در سایت علی بابا
منبع یابی در سایت علی بابا

تولیدکنندگان

تولید کالاها ایده خوبی برای کسب و کارهای اینترنتی است که یک ایده خاص یا تنوعی از ایده‌ها را برای کارشان دارند. اگر قبلاً بازار یک محصول را بررسی کرده‌اید و مطمئن هستید که آن محصول به فروش می‌رود، این یک روش خوب برای منبع یابی در کسب و کار شما و تهیه محصولات است. تحقیقات در مورد بازار بسیار مهم است زیرا تولید نیازمند بیشترین سرمایه گذاری اولیه است.

شما می توانید دو نوع محصول را از طریق تولید کنندگان تهیه کنید:

  • برچسب خصوصی: تولید کننده فقط برای کسب و کار شما محصولات با برچسب خصوصی تولید می‌کند. شما تعیین می‌کنید که چه چیزی وارد کالا می‌شود، چگونه بسته بندی می‌شود و برچسب ها چگونه باشند. اگر به دنبال تولید کالاهای منحصر به فرد هستید، این بهترین کار جهت کسب درآمد اینترنتی است.
  • برچسب سفید: این محصولات عمومی هستند و به خرده فروشان مختلف فروخته می‌شوند. این محصولات برای گروه مشتریان بزرگتر بهتر هستند.

تولید به طور کلی به شما کنترل بیشتری بر برند و قیمت می‌دهد. همچنین می‌توانید کیفیت محصول نهایی را کنترل کنید، در صورتی که عمده فروش باشید احتمال کنترل این موارد کمتر است. پس از هزینه‌های اولیه، تولید می‌تواند به صرف هزینه کمتر برای هر واحد و میانگین سود بیشتری منجر شود. با این حال، چند اشکال در کار تولید وجود دارد. بسته به اینکه محصول شما چقدر هزینه برداشته، شما باید بتوانید حداقل مقادیر سفارش (MOQ) را برآورد کنید. این کار می‌تواند منجر به هزاران یا ده‌ها هزار دلار هزینه شود. اگر تولیدکننده‌ای در حال نمونه‌سازی، نمونه‌برداری، پالایش و تولید محصول باشد، راه‌اندازی و اجرای آن نیز زمان می‌برد.

نمایشگاه‌های تجاری

یکی از بهترین روش های منبع یابی در کسب و کار، شرکت در نمایشگاه‌های تجاری جهت توسعه کسب و کارهای اینترنتی خود است. در نمایشگاه تجاری مشاغل و خریداران گرد هم می‌آیند تا آخرین محصولات و خدمات را به نمایش بگذارند و درباره آن ها بحث کنند. این رویدادها اغلب در مراکز همایش در شهرهای بزرگ برگزار می‌شوند و چند روز طول می‌کشد. همچنین نمایشگاه‌های تجاری محلی کوچک‌تری نیز وجود دارد که در مناطق مختلف در سراسر جهان برگزار می‌شود.

این یک فرصت عالی برای خریداران است تا قبل از خرید با کالاها آشنا شوند و با دیگر صاحبان مشاغل ارتباط داشته باشند. همچنین می‌تواند برایتان الهام بخش ایده‌هایی در مورد محصولات جدید باشد. نمایشگاه‌های تجاری همچنین کارگاه‌ها و پیشنهادات، پانل‌ها و سایر وقایع غرفه داران را به شما معرفی می‌کند.

تولیدات صنایع دستی

ساختن محصولاتی با دستان خود برای فروش در کسب و کارهای اینترنتی نیز یک روش رایج برای بسیاری از علاقمندان است. در صنایع دستی چه محصولات زیبایی باشد، چه پوشاک یا جواهرات، شما کنترل کامل بر کیفیت و برند محصول دارید. اما اشکال کار اینجاست که این کار زمان بر بوده و تعیین معیاری برای تشخیص ارزش آن سخت است.

هزینه های دیگری که باید هنگام ساخت محصولات خود در نظر بگیرید عبارتند از:

  • مواد خام
  • انبارداری و ذخیره سازی
  • نیروی کار

تولید محصولات خودتان می‌تواند به یک سرمایه‌گذاری تجاری سودآور تبدیل شود و کسب درآمد اینترنتی فوق العاده‌ای را با خود به همراه داشته باشد.

۱۲ اپلیکیشن کاربردی برای منبع یابی کالا جهت توسعه کسب و کارهای اینترنتی

فرقی نمی‌کند در حال اجرای اولین یا پنجمین کسب‌ وکار اینترنتی خود باشید، می‌توانید ۱۲ برنامه زیر را برای تهیه محصولات فروشگاه خود امتحان کنید:

Handshake: بازار عمده فروشی Shopify

Handshake یک بازار عمده فروشی و برنامه منبع یابی کالا است که توسط Shopify ساخته و اداره می شود. این برنامه به شما امکان می‌دهد تا از بین صدها هزار محصول از برندهای مختلف سراسر ایالات متحده (در حال حاضر تنها کشوری که این برنامه در آن وجود دارد) انتخاب کنید. شما در کاتالوگ Handshake طیف وسیعی از محصولات را می‌بینید. استفاده از این برنامه روشی عالی برای منبع یابی و سورسینگ کالا است که می‌تواند بدون توجه به جایگاهتان در بازار به شما کمک کند کالای پرفروش بعدی خودتان را بیابید و کسب درآمد اینترنتی داشته باشید. برخی از دسته بندی‌های برتر آن عبارتند از:

  • پوشاک
  • شمع ها
  • لوازم التحریر
  • عطرها
  • خانه و زندگی
کسب و کارهای پرسود اینترنتی
کسب و کارهای پرسود اینترنتی

Printify: تزئینات و چاپ عکس‌های دلخواه بر روی لباس

اگر می‌خواهید در آنچه می‌فروشید کمی خلاقیت به خرج دهید، محصولات چاپی دلخواه، انتخابی محبوب هستند. از طریق Printify، می‌توانید از میان کاتالوگ بزرگی از محصولات برای انحصاری کردن طرح‌های خود انتخاب کنید. با توجه به اینکه استفاده از Printify رایگان است (شما برای محصولات به ازای هر سفارش پرداخت می‌کنید)، زمانی که آماده مقیاس‌بندی هستید می‌توانید با پرداخت ۲۹ دلار در ماه کار خود را به یک طرح پولی ارتقا دهید تا میانگین سود خود را روی همه محصولات با ۲۰ درصد تخفیف بهبود بخشید.

همچنین با Printify شما می‌توانید طرح‌های خود را روی موارد زیر بزنید:

  • تی‌شرت
  • هودی
  • کیف‌های مسافرتی
  • لیوان‌های قهوه
  • برگردان دیوار
  • پوسترها
  • حوله ساحل
  • نوت بوک
  • تخت حیوانات خانگی
  • و غیره

Dripshipper: یک دراپشیپر قهوه با کیفیت

  • قیمت: ۳۰ دلار در ماه

آیا خود را در کار فروش قهوه خبره می‌دانید اما نگران فروش یک محصول در زیرمجموعه آن هستید؟ Dripshipper، یک برنامه dropshipping قهوه، ممکن است برای شما جهت منبع یابی در کسب و کار خود مناسب باشد. دانه‌های کامل قهوه در همان روزی ارسال می‌شوند که آنها برای قهوه‌ برشته شده‌اند برای اینکه قهوه تا حد ممکن تازه باشد.

لوگوی خود را آپلود کنید، نوع قهوه‌ای را که می‌خواهید ارائه دهید انتخاب کنید، و برچسب‌های خود را سفارشی کنید تا قهوه با برچسب سفید را با نام تجاری خود مستقیماً به مشتریان خود بفروشید. حتی می‌توانید اشتراک قهوه ارائه دهید، بنابراین مشتریان می‌توانند با پایان یافتن عرضه قبلی، یک کیسه تازه تحویل بگیرند.

انواع محصولات قهوه ای که می توانید بفروشید عبارتند از:

  • قهوه تک منشا (لائوس، پاپا گینه نو، کلمبیا و غیره)
  • کپسول قهوه یک بار مصرف
  • قهوه بدون کافئین
  • محصول سفارشی قهوه (منشا، برشته، اندازه، کیسه و غیره را انتخاب کنید)

DSers: انتخاب از بین میلیون ها محصول برای فروش

شما می‌توانید از میان میلیون‌ها محصول که تقریباً در هر بازار ویژه‌ای که فکرش را می‌کنید، وجود دارند انتخاب کنید و آن‌ها را در یک فروشگاه آنلاین مارک دار برای ارائه خدمات به مخاطبان خاص، مانند لوازم مورد نیاز حیوانات خانگی برای صاحبان حیوانات خانگی یا تجهیزات عکاسی تلفن هوشمند برای مسافران، قرار دهید. از همه بهتر اینکه، DSers اطلاعاتی در مورد عملکرد هر محصول نیز به شما می‌دهد، بنابراین می‌توانید در مورد آنچه به فروشگاه و کسب و کارهای اینترنتی خود اضافه می‌کنید آگاهانه‌ تصمیم بگیرید.

انواع محصولاتی که می توانید بفروشید:

  • طناب
  • عینک آفتابی
  • ساعت
  • پوشاک
  • لوازم الکترونیک
  • لوازم جانبی گوشی
  • و غیره

Spocket: عرضه کنندگان ایالات متحده و اتحادیه اروپا

Spocket یکی دیگر از برنامه‌های منبع یابی در کسب و کار به ویژه کسب و کارهای اینترنتی است که به شما امکان می‌دهد محصولاتی از عرضه کنندگان dropship در ایالات متحده و اتحادیه اروپا اضافه کنید. همچنین کاتالوگ بزرگی از محصولات با کیفیت و فاکتورهای مارک دار، به علاوه زمان حمل و نقل سریع را ارائه می‌دهد. همچنین این سرویس از طریق قیمت‌ گذاری عمده، تخفیف ۳۰ تا ۶۰ درصدی را در قیمت خرده‌ فروشی همه محصولات نوید می‌دهد و میانگین سود زیادی را برای شما ایجاد می‌کند و امکان می‌دهد برای ایجاد خلاقیت تخفیف هایی ارائه دهید.

محصولاتی که می توانید از طریق Spocket تهیه کنید عبارتند از:

  • آویزها
  • پوشاک
  • لوازم ورزشی و فضای باز
  • کفش
  • وسایل حمام و زیبایی
  • و غیره

Syncee: بازار جهانی عرضه کنندگان

در این روش از موجودی کالا تا قابلیت اعتماد و زمان تحویل، فاکتورهای زیادی برای یافتن منبع عرضه کننده جهت منبع یابی در کسب و کار شما وجود دارد. با Syncee، می‌توانید کاتالوگی از عرضه‌کنندگان قابل اعتماد از سراسر جهان را مرور کنید و به راحتی کالاها را به فروشگاه خود وارد کرده و کسب درآمد اینترنتی کنید.

محصولاتی که می توانید وارد کنید عبارتند از:

  • کالاهای کودک
  • ساعت
  • مد
  • اسباب بازی
  • لوازم جانبی ماهیگیری
  • عطر
  • و غیره

Creative Hub: فروش آثار هنری ساخته شده توسط هنرمندان معاصر

با Creative Hub، برای فروش آنلاین هنر، نیازی به هنرمند بودن ندارید. این بازار در بریتانیا مستقر بوده و به شما این امکان را می‌دهد که به آثار هنری ویژه هنرمندان معاصر برای فروش در فروشگاه خود دسترسی داشته باشید. برای هر قطعه، قیمت خرده‌فروشی (حداقل قیمتی که می‌توانید آن را بفروشید) و سهم شما به‌عنوان فروشنده (چقدر می‌توانید در قیمت خرده‌فروشی سود کنید) به شما گفته می‌شود. حتی برخی از چاپ‌ها در نسخه‌های محدود هستند و قیمت بالاتری دارند.

هزینه حمل و نقل بین المللی ثابتی دارد که حمل و نقل را آسان می‌کند و به شما امکان می‌دهد هر کالایی که بخواهید در هر کجای دنیا به هر کسی بفروشید. باید توجه داشته باشید که در این برنامه فریم ها گنجانده نشده‌اند (شاید ممکن است بتوانید آنها را از منبع دیگر تهیه کرده و از طریق یکی از برنامه های دیگر در این لیست ارائه دهید).

Printful: محصولات چاپی دلبخواه با قابلیت کنترل بالا

Printful یکی دیگر از شرکت‌های چاپ بر اساس درخواست مانند Printify است، اما با برخی تفاوتهای مهم. این اپلیکیشن گزینه‌های سفارشی‌سازی محصول قوی‌تری را همراه با توانایی برندسازی بر اساس تجربه سلیقه مشتری (با برچسب‌های مارک، درج بسته‌ها و برچسب‌ها) ارائه می‌کند. همچنین می‌توانید نمونه‌های محصول را با قیمت تخفیف دار سفارش دهید، بنابراین می‌توانید قبل از شروع به تبلیغ محصولات خود، ببینید چه شکلی خواهند بود. در نتیجه میتواند گزینه مناسبی برای منبع یابی در کسب و کارهای اینترنتی شما باشد.

انواع محصولاتی که می توانید سفارشی کنید عبارتند از:

  • تی شرت
  • پوسترها
  • ساق بند
  • کلاه های گلدوزی شده
  • نیم تنه‌های اسپرت
  • جوراب
  • قاب گوشی
  • بالش
  • جوگرها
  • کاپشن بمب افکن
  • و غیره

My Online Fashion Store: مد و تزئینات برای خانم ها

قیمت: ۲۹ دلار در ماه

My Online Fashion Store، یک dropshipper مستقر در ایالات متحده با موجودی زیادی از پوشاک شیک برای خانم ها می‌باشد. در این فروشگاه تعداد زیادی اقلام از بالا تا پایین، از جواهرات گرفته تا کفش، وجود دارد که هر کدام قیمت فروش پیشنهادی دارند. علاوه بر این، همراه با بازپرداخت رایگان و نرخ حمل و نقل عالی برای شماست، ولی از آنجایی که در حال حاضر فقط می‌تواند به مشتریان در ایالات متحده خدمت کند، این باعث می‌شود که بازار شما محدود شود.

محصولاتی که می توانید بفروشید عبارتند از:

  • روسری
  • تاپ بدون آستین چسبیده
  •  لباس زیر زنانه
  • عینک آفتابی
  • کیف های دستی
  • کلاه
  • کمربند
  • و غیره

Lulu Direct: چاپ کتاب‌ها و تقویم‌های درخواستی

قیمت: نصب رایگان

Lulu Direct به طور انحصاری بر کتاب‌ها و تقویم‌ها تمرکز دارد و با کمک آن می‌توانید برای عرضه محصول کتاب خود، با توجه به میزان تقاضایتان درخواست چاپ کنید. می‌توانید قالب و اندازه کتاب را انتخاب کنید، می‌خواهید جلدش چگونه باشد سخت یا نرم، چه جوهری باشد رنگی یا سیاه و سفید، و کیفیت کاغذی که می‌خواهید برای صفحات داخلی استفاده کنید.

انواع کتاب هایی که می توانید سفارش دهید عبارتند از:

  • کتاب عکس با جلد گالینگور
  • رمان ها
  • کتاب کمیک
  • کتاب های کار
  • مجلات شعر
  • تقویم ها
  • مجلات و نوت بوک

Shapeways: پرینت سه بعدی درخواستی

Shapeways یک نوع خدمات پرینت و اجرای سه بعدی است که به شما امکان می‌دهد مدل‌های سه بعدی خود را آپلود کرده و آنها را به صورت محصولات فیزیکی زنده درآورید و کسب درآمد اینترنتی داشته باشید. اگرچه این برنامه ممکن است یکی از گران‌ترین برنامه‌ها برای استفاده در این لیست باشد (با توجه به هزینه‌های اولیه مدل‌سازی سه بعدی)، ولی می‌توانید از آن برای تولید محصولات با کیفیت بالا و واقعاً منحصربه‌ فرد جهت فروش بر اساس تقاضا یا به عنوان نمونه اولیه فوری در کسب و کارهای اینترنتی استفاده کنید.

مواد پرینت سه بعدی موجود عبارتند از:

  • پلاستیک
  • فولاد
  • طلا
  • آلومینیوم
  • ماسه سنگ
  • کربن
  • و غیره

Modalyst: شبکه بزرگی از عرضه‌کنندگان با حمل و نقل سریع

قیمت: طرح رایگان در دسترس (۵٪ کارمزد تراکنش در فروش)

Modalyst یک تیم عرضه کننده است که به شما امکان دسترسی به dropshipper های مستقر در ایالات متحده با زمان حمل و نقل نسبتاً سریع را می دهد. در انجا می‌توانید مارک‌های خوب، محصولات مد روز و کالاهای ارزان قیمت را برای فروش در فروشگاه خود پیدا کنید. بسیاری از مارک‌های مستقل آنها شامل سایر بازرگانان Shopify هستند که الزامات سختگیرانه‌ای دارند آماده ایجاد شراکت دراپ شیپینگ هستند.

محصولاتی که می توانید در Modalyst پیدا کنید عبارتند از:

  • کوله پشتی
  • لباس های رسمی
  • تی شرت
  • کفش
  • لباس شنا
  • جواهر سازی
  • الکترونیک
  • و غیره

مهمترین نکات برای منبع یابی در کسب و کارهای اینترنتی

در ادامه چند مورد از مهمترین نکاتی که باید جهت منبع یابی موفق در کسب و کار خود را بدانید را بیان کرده‌ایم:

کسب درآمد اینترنتی
کسب درآمد اینترنتی

در مورد بازار تحقیق کنید

تحقیقات بازار شامل جمع آوری اطلاعات در مورد افراد، شرکت ها و یک بازار، سپس تجزیه و تحلیل آن برای درک نیازهای آن بازار است. تحقیقات بازار در جهت کمک به صاحبان کسب و کار در تصمیم گیری آگاهانه در مورد توسعه محصول، بازاریابی و هدف‌ گذاری به کار می‌رود. جرید اسمیت، مدیر عامل جوی ارگانیکس، به کسب و کارهای خرده فروشی پیشنهاد می‌کند که همیشه تغییرات بازار را در نظر داشته باشند. اینکه دقیقاً چه نوع کالاهایی در بازار موفق ترند؟ چه چیزی باعث می شود یک کالا برای نیازهای مخاطب هدف شما مناسب باشد؟ بقای شرکت شما به یافتن پاسخ این سؤالات بستگی دارد.

زمانی که شما به دنبال محصولات هستید، می‌خواهید نکات مهم راجب آن محصول را بدانید:

  • روندهای صنعت
  • نیازهای مصرف کننده
  • روندهای قانونی

دانستن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا قبل از یافتن عرضه کننده، کالای مناسب را انتخاب کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا یک مشکل یا فرصت را تشخیص دهید و برای حل آن برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، اگر پارچه‌ای که به تازگی تولید شده است به کوهنوردان کمک می‌کند تا عرق کنند و ساعت‌ها خشک بمانند، فروشگاه لباس در فضای باز شما ممکن است بخواهد طرح‌هایی را با این پارچه امتحان کند.

درباره محصول خود تحقیق کنید روندها و داده ها را جهت منبع یابی موفق در کسب و کار خود ارزیابی کنید. تحقیقات بازار در تعیین محصول و قیمت مناسب برای شرکت شما حیاتی است. شما باید مطمئن شوید که تقاضای مصرف کننده وجود دارد تا چیزی که می‌فروشید ارزشمند باشد. این اطلاعات به شما امکان می‌دهد که هنگام انتخاب عرضه‌کنندگان خود تصمیمات آگاهانه بگیرید.

ابتدا یک نمونه از کالا درخواست کنید

هنگامی که یک محصول خوب با یک تامین‌کننده قابل اعتماد برای کسب درآمد اینترنتی پیدا کردید، برای مرحله بعدی آماده هستید: گرفتن نمونه. درخواست نمونه مهم است زیرا می‌خواهید کیفیت محصولات بالقوه ای را که در کسب و کارهای اینترنتی خود می‌فروشید آزمایش کنید. همانطور که می‌دانید یک محصول ممکن است در تصاویر جالب به نظر برسد و شما می‌خواهید قبل از ارائه آن به مشتریان خود، درجه بالا بودن آن را تضمین کنید.

درخواست یک نمونه از کالا همچنین به شما کمک می‌کند تا شایستگی عرضه‌کننده را بررسی کنید. شما به روابط اجتماعی آنها پی خواهید برد، چگونه سفارشات را پردازش و ارسال می‌کنند و چگونه محصولات را بسته بندی می‌کنند. همچنین به یک عرضه کننده بالقوه نشان می‌دهد که شما در مورد همکاری با یکدیگر جدی هستید.

نمونه‌های کالا به شما امکان می‌دهد سطح کیفیت آن را بررسی کنید تا بتوانید مطمئن شوید که هر سفارش ارزش سرمایه‌گذاری شما را دارد. داشتن یک نمونه در دسترس همچنین برای عکسبرداری از کالا برای مواد فروش و بازاریابی در وب سایت تجارت الکترونیک شما مفید است.

هنگام ارائه درخواست، موارد زیر را رعایت کنید:

  • مشخصات دقیق کالا را درج کنید با جزئیات کامل. اگر اطلاعات مهمی مانند رنگ ها یا سبک های خاص دارید، آن را به اشتراک بگذارید.
  • از تامین کننده بخواهید که بسته نمونه شما را به عنوان “فاقد ارزش تجاری” برچسب گذاری کند تا در صورت تامین منابع از خارج از کشور، از تغییر وظیفه جلوگیری کنید.
  • برای اینکه نمونه‌ها در طول آزمایش از هم  متمایز و قابل شناسایی باشند، برچسب شرکت و شماره مدل را درخواست کنید.
  • اگر کالای شما انحصاری است، قبل از گرفتن نمونه، هرگونه حق ثبت اختراع و علامت تجاری آن را دریافت کنید. زیرا عرضه‌کنندگان می‌توانند به راحتی کالای شما را بازسازی کنند و نسخه دیگری را به شرکت‌های دیگر بفروشند.

وقتی که شما به دنبال یک عرضه‌کننده محصول خوب می‌گردید، توصیه تایلر این است که از سه تا پنج عرضه‌کننده نمونه بگیرید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا میزان کیفیت، قیمت و خدمات موجود را بسنجید. و با سفارش نمونه در رنگ‌ها و سبک‌های مختلف، می‌توانید تعیین کنید که کدام محصول و عرضه‌کننده برای کسب‌ و کارهای اینترنتی جهت کسب درآمد اینترنتی شما مناسبتراست.

در صورت امکان از منابع محلی استفاده کنید

منبع‌ یابی محلی به دریافت محصولات ازعرضه‌کنندگان داخلی به جای عرضه‌ کنندگان بین المللی اشاره دارد. منبع “محلی” می‌تواند به معنای جوامع نزدیک شما یا کشور شما باشد. منبع یابی محلی می تواند هزینه های زنجیره تامین کالا را کاهش دهد، و به شما کمک کند محصولات را سریعتر راه‌اندازی کنید و درآمد بیشتری کسب کنید.

به عنوان مثال، ایجاد روابط با عرضه‌کنندگان محلی می‌تواند به شما کمک کند تا نظارت بیشتری بر هر عنصر و بخش‌های مهم فرآیند تدارکات داشته باشید. در اینجا اندکی زیرکی نیز لازم است. عرضه‌کنندگان در منطقه شما احتمالاً به نیازهای شما به عنوان یک تجارت واکنش بیشتری نشان می‌دهند و می‌توانند محموله ها را در یک بازه زمانی کوتاه برآورد کرده و هماهنگ کنند.

با عرضه‌کنندگان محلی، می‌توانید محصولات را شخصاً بررسی کرده و حضوری با آنها ملاقات کنید، این امر روابط شما را صمیمانه تر می‌کند. برای یافتن عرضه‌کنندگان محلی، می‌توانید از یک جستجوی ساده در گوگل مانند (محل) (محصولات) عمده‌فروش استفاده کنید.

با چندین عرضه کننده جهت منبع یابی در کسب و کار خود کار کنید

کار با یک عرضه کننده برای شرکت شما منبع یابی کالا را ساده می‌کند. یک یا دو عرضه کننده دیگر را به ترکیب اضافه کنید البته با این کار ممکن است روابط عرضه‌کننده را پیچیده کنید و ریسک پرداخت بیشتر برای حجم سفارشات کمتر را داشته باشید. با این حال، روش کار با عرضه‌کننده چندگانه می‌تواند ریسک زنجیره تامین کالا را کاهش دهد و به برآوردن نیازهای کسب‌وکار شما کمک کند.

اما با چند عرضه‌کننده باید کار کنید؟ هیچ پاسخ مشخصی در این مورد برای هر کسب و کاری وجود ندارد. اما در مواجهه با مواقع بحران زنجیره تامین کالا، ایده خوبی برای کسب‌وکارها است که فعال باشند و با چندین عرضه‌کننده روابط برقرار کنند و عرضه‌کنندگان پشتیبان را به عنوان بخشی از استراتژی تدارکات خود داشته باشند. استراتژی کار با چندین عرضه‌کننده‌ به کسب‌وکارها انعطاف‌پذیری می‌دهد و در مواجهه با کمبود کالا، تاخیر و سایر مشکلاتی که می‌تواند آنها را با مشکلات جدی سهام مواجه کند، ایمن می‌کند.

هرگونه خطر ناشی از این استراتژی کار با عرضه‌کننده چندگانه را می‌توان با همکاری با عرضه‌کنندگان با کیفیت بالا کاهش داد. قبل از کار با هر عرضه‌کننده، معیارهای زیر را ارزیابی کنید:

  • کیفیت محصول
  • زمان تحویل
  • برگشتی‌ها
  • عیوب و نقص ها
  • شکایات مشتری
  • ظرفیت

چگونگی روابط با عرضه‌کننده یک مزیت رقابتی دارد؛ بنابراین اگر احساس می‌کنید یک عرضه‌کننده به نفع شما کار نمی‌کند و به کسب درآمد اینترنتی شما کمکی نمیکند، در رابطه‌تان تجدید نظر کنید. زیرا مذاکره مجدد در مورد قراردادها و بررسی گزینه‌های دیگر بخشی از مالکیت یک تجارت الکترونیک است. اطمینان حاصل کنید که عملکرد یک تامین کننده با اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شما مطابقت دارد و آنها می توانند نیازهای شما را برآورده کنند. در غیر این صورت، تامین کننده دیگری را به لیست خود اضافه کنید.

جمع بندی

با افزایش عرضه‌کنندگان شخص ثالث و کسب و کارهای اینترنتی، مانند مواردی که در بالا به آن پرداختیم و ده‌ها مورد دیگر که می‌توانیدپیدا کنید، عرضه دیگر آن مانعی نیست که زمانی برای راه‌اندازی یک کسب‌ وکار کوچک بود. این برنامه‌ها راهی عالی برای راه‌اندازی یک کسب‌ و کار با سرمایه‌گذاری کم، گسترش خط تولید و کسب درآمد اینترنتی کارآمد هستند. گروه تجاری ققنوس از اولین و مورد اعتمادترین شرکت‌های بازرگانی دارای مجوز برای خدمات مختلف کسب و کار و حمل و نقل می‌باشد و می‌تواند بهترین راهنمایی‌ها را در مورد تامین بی خطر کالا برایتان ارائه دهد.

منبع‌یابی کالا در کسب و کار یعنی چه؟

برای شروع یک کسب و کار، شما بعد از اینکه یک کالایی برای فروش و یا ایده‌ای در مورد فروش کالایی انتخاب کردید، تصمیم می‌گیرید که کالایتان را چگونه و از کجا تهیه کنید. این مرحله را منبع یابی کالا می‌گویند. برای این کار شما می‌توانید با یک تولیدکننده کالاهای خاص، یک عرضه کننده کالا و یا با یک عمده فروش شریک شوید.

کالاهای مورد نیاز برای شروع کسب و کارمان را چگونه تهیه کنیم؟

دراپ شیپینگ، خرید عمده کالا، تولید کالا و شرکت در نمایشگاه های تجاری از جمله بهترین روش هایی هستند که میتوانید برای تهیه کالاهای مورد نیاز جهت شروع کسب و کار تجاری خود، استفاده کنید.

چه برنامه هایی برای آشنایی با منبع یابی کالا وجود دارد؟

در این مقاله ۱۲ برنامه کاربردی برای منبع‌یابی کالا معرفی کردیم. که با آنها می‌توانید کالای مورد نظر خود را از بین میلیون‌ها محصول از برندهای مختلف تهیه کرده، به فروش برسانید. این برنامه ها عبارتند از:
Handshake، Printify، Dripshipper، DSers، Spocke، Syncee، Creative Hub، Printful، My Online Fashion Store، Lulu Direct، Shapeways، Modalyst.

در منبع یابی کالا به چه نکاتی باید توجه کرد؟

تحقیق راجب نیازهای به روز بازار: تا در مورد تهیه نوع کالا و بازاریابی آن آگاهانه تصمیم بگیرید. برای اطمینان از مطابقت کالا با نیازهایتان یک نمونه از کالا قبل از سفارش درخواست کنید. با چندین عرضه‌کننده همکاری کنید تا در صورت بروز مشکل، نگرانی از جهت کمبود کالا نداشته باشید. کالایتان را از منابع محلی تهیه کنید: عرضه کنندگان محلی بیشتر با نیازهای شما آشنا می‌باشند و کالایتان سریعتر و با هزینه حمل و نقل کمتر به دستتان می‌رسد.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *