راهنمای کامل نمایشگاه تجاری کانتون فیر گوانجو چین (Canton fair)

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

نمایشگاه کانتون فیر گوانجو

آنچه در این مقاله میخوانید

  • صدها نمایشگاه تجاری در چین وجود دارد که بهترین گزینه­‌های پیش رو برای واردات کالا هستند. نمایشگاه کانتون فیر گوانجو چین یکی از بزرگترین و قدیمی ترین نمایشگاه های بین المللی چین است که در کنار نمایشگاه کالاهای صادراتی چین برگزار می­شود. شما می­توانید فاز بهاره این نمایشگاه را در آوریل و فاز پاییزه را در اکتبر انتخاب کنید و به این نمایشگاه سر بزنید. این نمایشگاه دارای سه فاز بوده و محوطه بزرگی دارد. سالانه حدود ۲۵۰۰۰ عرضه کننده در نمایشگاه تجاری کانتون شرکت میکنند. شرکت‌های موجود در سراسر جهان می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن با تامین‌کنندگان چینی زیادی ملاقات کنند. این مقاله از گروه تجاری ققنوس به شما توضیح می دهد که چرا و چگونه باید از نمایشگاه تجاری کانتون فیر گوانجو بازدید کنید. بیایید شروع کنیم!

    نمایشگاه تجاری کانتون فیر گوانجو چین چیست؟

    نمایشگاه واردات و صادرات چین از سال ۱۹۵۷ در کشور چین، شهر گوانجو، خیابان ۳۸۰ Guangzhou، منطقه Haizhu برگزار می شود. در واقع نمایشگاه کانتون فیر گوانجو هر ساله در ماه اکتبر یک فاز بهاره و یک فاز پاییزه برگزار می­کرد و اکنون به عنوان نمایشگاه کانتون یکی از مهمترین نمایشگاه های بین المللی چین شناخته می شود. در نمایشگاه کانتون فیر گوانجو چین هزاران تامین کننده محصولات خود را از بازارهای چین مانند بهترین بازارهای عمده فروشی چین به نمایش می گذارند. نمایشگاه واردات و صادرات چین بیش از ۱۵۰۰۰۰ محصول را با ویژگی های متمایز و با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می­دهد. لوازم خانگی، تجهیزات روشنایی، وسایل نقلیه، قطعات یدکی، ماشین آلات، سخت افزار، لوازم اداری و کیف، از محصولات موجود در این نمایشگاه است.

    نمایشگاه کانتون فیر چین در گوانجو توسط مرکز تجارت خارجی چین برگزار می شود. خریدارانی که از سرتاسر جهان در این نمایشگاه معمولا برای واردات کالا از چین شرکت می­کنند، با محصولات باکیفیت کارخانه­های چینی آشنا می شوند. از دیگر مزیت های نمایشگاه کانتون فیر گوانجو این است که امکان ملاقات حضوری را  به خریداران و فروشندگان می­دهد. پس به این ترتیب خریداران و فروشندگان می توانند در مورد کیفیت محصول، ویژگی ها و جزئیات ساخت آن گفتگو کنند. این نمایشگاه همچنین کار شرکت ها را برای بازرسی کیفیت کالاها را برای تجارت­ های آینده تسهیل کرده و یکی از بهترین گزینه ها برای بازرسی کالا در چین جهت تائید کیفیت و کمیت محصولات مورد نظر میباشد.

    نمایشگاه بین المللی کانتون چین
    نمایشگاه بین المللی کانتون چین

    چرا باید از نمایشگاه واردات و صادرات چین بازدید کرد؟

    بازارهای چین به ویژه بازار عمده فروشی گوانجو به عرضه کالاهای با کیفیت در سرتاسر جهان معروفند. اگر قصد وارد کردن کالاهای چینی را دارید اما در مورد خرید کالاهای چینی سردرگم هستید، از نمایشگاه واردات و صادرات چین دیدن کنید. موارد زیر می توانند دلایل خوبی برای بازدید از نمایشگاه های بین المللی چین باشند:

    یک نمایشگاه تجاری جامع در چین با طولانی ترین تاریخچه

    این نمایشگاه بین المللی برای اولین بار در سال ۱۹۵۷ توسط مرکز تجارت خارجی چین برگزار شد و اکنون بیش از ۶۱ سال از عمر آن می گذرد. نمایشگاه واردات و صادرات چین یکی از بزرگترین و قدیمی ترین رویدادها در کنار نمایشگاه کالاهای صادراتی چین به شمار می­رود. نمایشگاه تجاری کانتون فیر گوانجو کالاها را با بهترین کیفیت موجود عرضه می کند. جالب آنجاست که محبوبیت نمایشگاه­ های تجاری روز به روز در حال افزایش است. نمایشگاه تجاری بهترین مکان برای تهیه کالاهای باکیفیت برای کسب و کارهای شماست. شما می توانید وسایل روشنایی، ماشین آلات، لوازم برقی خانگی و محصولات بهداشتی را در نمایشگاه­های تجاری پیدا کنید.

    نمایشگاهی در بالاترین سطح و بزرگترین مقیاس

    نمایشگاه کانتون فیر گوانجو چین با کیفیت ترین کالاها را ارائه می کنند. می توانید عرضه کننده و تامین کنندگان مناسب خود را پیدا کنید تا با آنها به شکل حضوری تعامل داشته باشید. همچنین می‌توانید همه چیز را در مورد محصول مورد نیاز خود با عرضه کنندگان در میان گذاشته و اگر سوالی دارید از آنها نیز بپرسید.

    نمایشگاهی با کامل ترین گونه­‌های نمایشگاهی در چین

    تامین کنندگان حاضر در نمایشگاه کانتون چین سعی دارند محصولات خود را مقابل چشمان خریدار به نمایش بگذارند و توضیحات لازم را از کلیه کالاها ارائه دهند. در نمایشگاه تجاری کانتون فیر گوانجو می توانید پوشاک، کفش، لوازم اداری، کیف، ماشین آلات و تجهیزات پزشکی را پیدا کنید. همچنین لوازم خانگی برقی، تجهیزات روشنایی، وسایل نقلیه، قطعات یدکی و دکوراسیون منزل نیز در اینجا وجود دارد. علاوه بر این، نمایشگاه های بین المللی و تجاری با حضور هزاران بازدید کننده برگزار می شود؛ از این رو غرفه داران داران تمام تلاش خود را می کنند تا تنوع گسترده ای از کالاهای چینی را در معرض نمایش قرار دهند و از بهترین روش ها برای منبع یابی کالا از چین هستند.

    یک نمایشگاه بین المللی با حضور خریداران زیادی از خارج کشور و گردش مالی عالی

    نمایشگاه کانتون فیر گوانجو یک نمایشگاه تجاری بین المللی است که توسط چین و دولت گوانگجو میزبانی می شود و توسط مرکز تجارت خارجی چین برگزار می شود. این نمایشگاه تعداد بی شماری از بازدیدکنندگان را از سراسر جهان جذب می کند؛ بنابراین نمایشگاه تجاری کانتون فرصتی عالی برای بازدید از نمایشگاه و آشنایی با بازرگانان خارجی خواهد بود. از آنجا که ارتباط با تامین کنندگان چینی کمی دشوار است و مذاکره با آنها از مهمترین مراحل واردات کالا به شمار میرود، حضور یک مترجم چینی ماهر یا نماینگان سورسینگ گروه تجاری ققنوس میتواند بسیار مفید و کمک کننده باشد.

    بازاری بزرگ برای تامین باکیفیت ترین محصولات مورد نیاز شما

    نمایشگاه‌ های تجاری بزرگترین بسترهای موجود هستند که این اجازه را به خریداران می­دهند تا محصولات را مستقیماً از تأمین‌کنندگان تهیه کنند و منبع خوبی برای خرید مستقیم از چین هستند. تقریباً می­توانید همه چیز مانند وسایل روشنایی، محصولات تفریحی، داروها، لوازم الکترونیکی، قطعات، ماشین آلات، سخت افزار، ابزارها را در نمایشگاه ­های تجاری کانتون فیر گوانجو پیدا کنید. مهمتر از همه، شما می توانید با عرضه کنندگان ارتباط برقرار کرده و تمام جزئیات محصول مورد نیاز خود را بررسی کنید.

    بعد از کووید-۱۹، چه تفاوتی در نحوه برگزاری نمایشگاه کانتون چین ایجاد شد؟

    همه گیری COVID-19 نحوه برگزای نمایشگاه کانتون را تحت تاثیر قرار داده است. چین یک سیاست سختگیرانه “صفر کووید” دارد؛ بنابراین خارجی ها به سختی می توانستند وارد چین شوند. حتی در صورت دریافت ویزا، اجباری بود که خود را برای چندین هفته قرنطینه کنند. نمایشگاه کانتون چین در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار با ترکیبی از رویدادهای آنلاین و آفلاین برگزار شد. بازدیدکنندگان آنلاین می توانستند ۱۳۰امین دوره نمایشگاه کانتون را به صورت آنلاین از طریق سایت ببینند. یک نمایشگاه، جستجوی سریع، چت و عملکرد پخش زنده در وب سایت وجود دارد. تقریباً می­توانستید در تمام صنایع به صورت آنلاین سفارش داده و خرید کنید؛ به عنوان مثال محصولاتی از قبیل ماشین آلات، دکوراسیون منزل، لوازم برقی خانگی، محصولات بهداشتی، هدایا، و لوازم اداری.

    شما همچنین می توانستید لوازم الکترونیکی، ماشین آلات و مواد غذایی را از درگاه سایت دریافت کنید. شرکت‌هایی که از قبل در چین بوده­اند و شرایط مهار COVID-19 را اعمال کردند، می‌توانستند از نمایشگاه آفلاین در گوانگجو بازدید کنند. در غیر این صورت شرکت‌های خارجی نیز می‌توانستند از نمایندگان خود در چین بخواهند که به عنوان نمایندگان خرید در نمایشگاه کانتون فیر گوانگجو در محل حاضر شوند. با وجود شیوع COVID-19، مرکز تجارت خارجی چین نمایشگاه واردات و صادرات چین را متحول کرد. چه در رویدادهای آنلاین و چه در آفلاین، شرکت‌ها و نمایندگان خرید حاضر از بیش از ۲۰۰ کشور همچنان می‌توانند از این نمایشگاه صادراتی تک فاز خرید کنند.

    تاریخ نمایشگاه کانتون فیر گوانجو
    تاریخ نمایشگاه کانتون فیر گوانجو

    چگونه می توانم برای حضور در نمایشگاه کانتون دعوت نامه دریافت کنم؟

    اگر علاقه مند به حضور در نمایشگاه کانتون فیر گوانجو برای منبع یابی کالا در کسب و کارهای اینترنتی و.. خود هستید، باید دعوتنامه رسمی دریافت کرده باشید. پس از دریافت کارت دعوت برای ویزا اقدام کرده و قبل از اکتبر برای دریافت نامه ورود رایگان ثبت نام کنید. دو نوع کارت دعوت وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند دریافت کنند، کارت دعوت الکترونیکی و کارت دعوت کاغذی. قبل از ۳۰ مارس برای فاز بهار و قبل از ۳۰ سپتامبر برای فاز پاییز که در اکتبر شروع می­شود اقدام به دریافت دعوت نامه کنید.

    کارت دعوت الکترونیکی

    دعوت نامه الکترونیکی نمایشگاه بین المللی کانتون فیر گوانجو نوعی دعوت نامه رسمی است که توسط برگزار کننده یعنی مرکز تجارت خارجی چین برای شما صادر می شود. نسخه کپی شده نیز معتبر است و می تواند توسط گروهی از نمایندگان همان شرکت به اشتراک گذاشته شود. دعوتنامه را از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد. دعوت نامه الکترونیکی گزینه مناسب تری برای تمام شرکت های خارج از چین است. با داشتن این دعوتنامه به راحتی می توانید برای ویزا اقدام کنید. اگر قصد حضور در این نمایشگاه را با استفاده از دعوت نامه رسمی دارید، پروسه زیر مراحلی هستند که باید طی کنید:

    اقدام برای ویزای چین

    برای این که خودتان بتوانید در نمایشگاه های بین المللی حضور داشته باشید، همانند شرایط سفر به چین نیازمند ویزا هستید. پس از دریافت دعوتنامه باید برای دریافت ویزا به سفارت چین مراجعه کنید و یا می توانید در صفحه رسمی نمایشگاه کانتون فیر گوانجو ثبت نام کرده و سپس برای دریافت ویزا اقدام کنید.

    ثبت نام شدن و دریافت نشان ورود رایگان به نمایشگاه کانتون

    پس از ثبت نام در نمایشگاه واردات و صادرات چین، باید برای دریافت نشان ورود ویژه خریدار اقدام کنید. این نشان اجازه ورود به نمایشگاه تجاری کانتون را به شما می دهد.

    ثبت نام در وب سایت رسمی نمایشگاه کانتون

    برای حضور در این نمایشگاه واردات و صادرات چینی، باید قبل از مهلت تعیین شده ثبت نام کرده باشید. به این منظور، باید به سایت رسمی نمایشگاه کانتون فیر گوانجو سر بزنید و جزئیات نمایشگاه کانتون را جستجو کنید.

    دریافت نام کاربری و رمز عبور را در ایمیل خود

    شما می توانید تمام جزئیات خود را از طریق ایمیل دریافت کنید؛ جزئیاتی مثل نام، رمز عبور. هدف اصلی دعوت نامه الکترونیکی تسهیل روند حضور در نمایشگاه برای خریداران از سراسر جهان است.

    وارد حساب کابری خود شده و فرم درخواست دعوت نامه الکترونیکی را پر کنید

    از آنجایی که نام را با رمز عبور دریافت کرده اید، می توانید برای دریافت فرم درخواست وارد حساب کابری خود شوید و کارت دعوت را درخواست کنید.

    دریافت ایمیل تایید و در نهایت چاپ دعوت نامه الکترونیکی

    پس از دریافت ایمیل تایید، دعوتنامه الکترونیکی در اختیار شماست. حالا می توانید دعوتنامه را چاپ کنید و تجربه متفاوتی از حضور در بهترین نمایشگاه های بین المللی چین را داشته باشید.

    کارت دعوت کاغذی

    این نوع دعوت‌نامه نمایشگاه کانتون فیر گوانجو برای آن دسته بازدیدکنندگان نمایشگاه کانتون که متقاضی ویزای چین هستند ضروری است. یک کارت دعوت کاغذی می تواند توسط سه نماینده از یک شرکت به اشتراک گذاشته شود. کپی قابل استفاده نیست و نسخه اصلی از طریق بسته پستی ارسال می شود.

    با مراجعه به مراکز زیر برای دریافت دعوت نامه کاغذی اقدام کنید:

    بخش روابط خارجی، مرکز تجارت خارجی چین

    اگر می خواهید دعوت نامه کاغذی دریافت کنید، باید از طریق مرکز تجارت چین اقدام کنید.

    دفتر مشاور اقتصادی و بازرگانی سفارت چین در منطقه شما

    سپس برای دریافت ویزا از سفارت اقدام کنید که این کار کمی زمان بر است و پیشنهاد می­شود هر چه زودتر اقدام کنید.

    سازمان های تعاونی خارج از کشور مرکز تجارت خارجی چین

    پس از دریافت ویزا باقی مدارک لازم برای حضور در نمایشگاه بین المللی کانتون را درخواست کنید، بعد از آن می توانید تمام مدارک مورد نیاز برای ورود به نمایشگاه را دریافت کنید.

    ۵ نکته مهم برای حضور نمایشگاه کانتون فیر گوانجو

    بدون شک نمایشگاه کانتون فیر گوانجو یک فرصت طلایی به حساب می­آید؛ چرا که واردکنندگان می توانند با تولیدکنندگان ملاقات حضوری داشته باشند و با حضور در یکی از مهمترین شهرهای تجاری در چین، واردات پرسودتری را برای خود رقم بزنند. شما می توانید در مورد کیفیت محصول، نحوه حمل و نقل کالا از چین، هزینه یا اطلاعات دیگر پرس و جو کنید. اگر اخیرا به شرکت در نمایشگاه واردات و صادرات چین علاقه­مند شده اید، باید به توصیه های تخصصی ارائه شده در زیر توجه زیادی داشته باشید:

    نمایشگاه های بین المللی چین
    نمایشگاه های بین المللی چین

    برای بازدید از نمایشگاه کانتون فیر گوانجو از قبل برنامه ریزی کنید

    چه در فاز بهار در آوریل و چه در فاز پاییز در اکتبر، به یاد داشته باشید که قرار است در یک نمایشگاه تجاری بین المللی بزرگ شرکت کنید. استفاده مفید از زمان در آنجا بسیار حیاتی است چرا که زمان شما برای بازدید از این نمایشگاه محدود است. علاوه بر این، باید از صفحه نمایشگاه تجاری کانتون چین نیز دیدن کنید. این کار به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که در کدام فاز یا بخش از نمایشگاه تجاری شرکت کنید. فازهای مختلفی از محصولات صنعتی متنوع در این نمایشگاه وجود دارد؛ به عنوان مثال، لوازم خانگی، قطعات یدکی، مصالح ساختمانی، سخت افزار، داروها. شما فقط باید فاز مناسب خود را پیدا کنید. از طرف دیگر، یک جدول برنامه ریزی در طبقه سالن همایش نیز وجود دارد که به شما کمک می کند تا دوره بازدید از نمایشگاه خود را به وسیله این جدول برنامه ریزی کنید.

    در مورد شرایط تبادل اطلاعات خود آگاه باشید

    خب، شاید داشتن دو کارت ویزیت در نمایشگاه ناخوشایند به نظر برسد اما می تواند کمک زیادی به شما کند. بنابراین هر زمان که می خواهید در نمایشگاه کانتون فیر گوانجو چین شرکت کنید، دو کارت ویزیت به همراه داشته باشید. هزاران بازرگان در نمایشگاه گوانجو حضور خواهند داشت و شما حاضر نخواهید بود اطلاعات تماس خود را با آنها به اشتراک بگذارید. بنابراین می توانید یک کارت ویزیت به آنها بدهید که حاوی جزئیات شرکت شما باشد و اگر افرادی را پیدا کردید که قصد ایجاد روابط طولانی مدت را با آنها داشتید، باید کارت ویزیتی به آنها بدهید که حاوی تمام جزئیات تماس شرکتتان باشد. بنابراین، به جای اینکه اطلاعات تماس خود را با همه تامین کنندگان به اشتراک بگذارید، فقط با تعدادی از آنها ارتباط برقرار کنید و مطمئن باشید این کار بسیار سودمند خواهد بود.

    با خود یک کوله پشتی خالی یا در ایده آل ترین حالت، یک چمدان کوچک چرخ‌ دار بیاورید

    این یک حقیقت است که هیچ کس از نمایشگاه بین المللی کانتون چین دست خالی برنمی­گردد؛ بنابراین اگر قصد واردات عمده را ندارید، بهتر است یک کوله پشتی خالی یا یک چمدان کوچک چرخدار برای مدیریت حمل و نقل خود به همراه داشته باشید. همزمان که کارت ویزیت خود را در هر غرفه به اشتراک می گذارید، در عوض آنها نیز چیزی را با شما به اشتراک خواهند گذاشت. به عنوان مثال، آنها ممکن است کارت ویزیت، جاکلیدی، آویز یا شاید یک نمونه محصول را به شما بدهند. در کنار همه این­ها ممکن است محصولات دیگری نیز از بازارهای چین مانند بازار عمده فروشی ایوو خریداری کنید، پس شما به یک فضای خالی برای به خانه آوردن این وسایل نیاز پیدا می­کنید؛ بنابراین بهتر است یک کیف اضافی همراه خود داشته باشید.

    جزئیات سفر خود را مستند کنید

    سعی کنید در طول سفر عکس های زیادی بگیرید. این کار به تجارت حضوری شما در آینده کمک خواهد کرد. بنابراین باید یک دوربین، یک دفترچه یادداشت، یک خودکار و یک منگنه کوچک قابل حمل همراه خود داشته باشید. همانطور که با تامین کنندگان ملاقات می­کنید، تمام جزئیات مورد نیاز از محصول، بازار آنها، مجوزها، محل استقرار کارخانه آنها، ظرفیت تولید ماهانه را یادداشت کنید. قبل خروج از هر غرفه سعی کنید کارت ویزیت آنها را بردارید و آن را به دفترچه خود در کنار یادداشت ها منگنه کنید. علاوه بر این، می توانید از غرفه­‌هایی که محصولات جذابی دارند عکس برداری کنید.

    زمانی را به اوقات فراغت اختصاص دهید

    نمایشگاه بین المللی کانتون فیر گوانجو چین می تواند یک تجربه فوق العاده برای شما باشد. درباره تاریخ ها و دسته بندی های نمایشگاه کانتون تحقیق کنید تا از قبل برنامه ریزی کرده باشید. بهتر است برای کسب و کار یا لذت بیشتر، مدتی از مرکز همایش دور باشید. می توانید از کارخانه ها بازدید کنید یا حتی می توانید شبی را برای صرف شام با تامین کنندگان خود اختصاص دهید. اگر کمی وقت دارید، می توانید از برج کانتون، کوه بایون (Baiyun) یا جزیره شامیان دیدن (Shamian) کنید.

    چگونه در نمایشگاه کانتون مؤثرتر ظاهر شویم؟

    اگر میخواهید تجربه بهتری از خرید کالا برای واردات از چین داشته باشید و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، لازم به برخی نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید تا به طور کاملا حرفه‌ای ظاهر شوید و بتوانید بهترین فروشندگان را بشناسید. البته همیشه نیاز به حضور شما در نمایشگاه های تجاری چین نمیباشد، شما میتوانید کلیه امور سورسینگ کالا، خرید و تامین کالا، بازرسی و حمل بار هوایی از چین به ایران را به تیم حرفه‌ای ما در گروه تجاری ققنوس بسپارید.

    منبع یابی کالا در چین
    منبع یابی کالا در چین

    ثبت نام در نمایشگاه کانتون فیر گوانجو و دریافت ویزای خود به چین

    شما باید در صفحه نمایشگاه کانتون فیر چین ثبت نام کنید، اطلاعات خود را پر کنید و برای برای حضور در نمایشگاه گوانجو درخواست دعوت نامه بدهید. پس از دریافت دعوت نامه، توصیه می کنیم به وب سایت نمایشگاه کانتون سر زده و برای دریافت نشان ورود، گزینه “Pre-Application for Buyers Badge” را انتخاب کنید. لطفا برای اطلاعات بیشتر به سایت ثبت نام مراجعه فرمایید. پاسپورت و پرتره گذرنامه دیجیتال خود را برای ساختن نشان ویژه خریدار آماده کنید. اگر ویزای خود را دریافت کرده­اید، نشان خریدار  ۱۰۰ یوان (یا حدود ۱۵ دلار) هزینه خواهد داشت.

    سپس با نامه می توانید برای ویزای خود اقدام کنید. پس از دریافت دعوتنامه به سفارت چین مراجعه کنید. توجه داشته باشید که فرم درخواست ویزا، پاسپورت و یک کپی از دعوتنامه نمایشگاه کانتون چین را به همراه داشته باشید. اگر سفارتی نزدیک به شما نیست، می توانید شخص ثالثی را استخدام کنید تا تمام این کارها را انجام دهد.

    رزرو محل اقامت

    • مناسب ترین زمان برای رزرو محل اقامت چه زمانی است؟

    به طور کلی هنگام شروع رویدادها، رزرو هتل دشوار است. پس بهتر است یک ماه قبل از شروع نمایشگاه، هتل ها را به صورت آنلاین رزرو کنید.

    • چگونه یک منطقه مناسب برای اقامت پیدا کنیم؟

    پیدا کردن یک هتل در نزدیکی نمایشگاه­ های بین المللی کانتون چین کار راحتی است، اگرچه این هتل ها گرانتر خواهند بود. پیشنهاد می کنیم هتلی رزرو کنید که با سواری نیم ساعته به نمایشگاه برسید. اگر بودجه کمی دارید، می توانید هتلی نزدیک به خط ۸ نیز پیدا کنید که در نزدیکی مجموعه نمایشگاهی کانتون است. اگر قبلاً با کارخانه های چینی کار کرده اید یک راه حل جایگزین وجود دارد. می توانید از آنها بخواهید که از طرف شما مذاکره کرده و اتاقی مقرون به صرفه سفارش دهند..

    • پس از رزرو اتاق چه کاری باید انجام داد؟

    فراموش نکنید که آدرس هتل و اطلاعات تماس آنها را یادداشت کنید. بررسی کنید که هتل رزرو شده خدمات وانت فرودگاهی ارائه می دهد یا خیر.

    وسایل مورد نیاز برای حضور در نمایشگاه

    برای سفری مفید باید کارت ویزیت، خودکار، دفترچه و یک شارژر USB آماده کنید. همچنین باید یک دیسک USB یا یک هارد دیسک برای تصاویر گرفته شده در نمایشگاه کانتون فیر گوانجو آماده کنید. کارت ویزیت کافی به همراه داشته باشید تا حرفه‌ای تر به نظر برسید. از قلم و دفترچه برای یادداشت اطلاعات مهم و تجزیه و تحلیل اطلاعات پس از بازدید استفاده کنید. برای شارژ تلفن به شارژر USB نیاز دارید. به یاد داشته باشید که آب و هوا را برای برداشتن لباس مناسب بررسی کرده باشید. علاوه بر این، یک کیف چرخدار توصیه می­شود تا دچار کمر درد نشوید. شما در طول بازدید با نمونه محصول و کاتالوگ زیادی روبرو خواهید شد.

    جستجوی آنلاین اطلاعات

    در طول نمایشگاه انبوهی از نشریات را دریافت خواهید کرد. برای اینکه سفر شما متمرکزتر شود، قبل از ورود به نمایشگاه کانتون فیر گوانجو چین تحقیق کنید تا هنگام بازدید بی هدف نچرخید.

    اگر میخواهید بدانید چگونه برای بازدید از نمایشگاه تحقیقات موثر انجام دهید، موارد زیر را بررسی کنید:

    • محصول هدف خود را پیدا کنید
    • جایگاه عرضه کننده مدنظر خود را از قبل پیدا کنید و اطلاعات تامین کننده را دریافت کنید.
    • تاریخچه کاری تامین کنندگان را جستجو کنید و اطلاعات تماس آنها را دریافت کنید. آن دسته از تامین کنندگانی که با آن­ها قصد همکاری دارید جدا کنید.
    • به تامین کنندگانی که قصد بازدید از محصولاتشان را دارید ایمیل زده تا بررسی کنید که آیا در نمایشگاه شرکت می کنند یا نه و تمایل خود را برای بازدید از غرفه یا کارخانه آنها نشان دهید (اگر در نمایشگاه شرکت نمی­کنند).
    • زمان خود را در طول بازدید از نمایشگاه بر اساس ارتباط خود با تامین کننده مدیریت کنید و برای بازدید از نمایشگاه برنامه ریزی کنید.

    برنامه­‌هایی که باید روی گوشی نصب شود و VPN مناسب برای اتصال به اینترنت

    • Guangzhou Metro: این یک برنامه حیاتی است که زمان MTR را هنگام سفر نشان می دهد.
    • برنامه Jet Tag: از Jet Lag Rooster برای محاسبه زمان پرواز خود استفاده کنید. این برنامه به شما نشان می­دهد که چه زمانی از روز را بخوابید و چه زمانی بیدار بمانید.
    • Evernote: یک برنامه عالی برای ثبت یادداشت ها، تصاویر، لینک ها و فایل های صوتی است.
    • WeChat (معادل چینی WhatsApp)

    به سادگی این برنامه را از فروشگاه App خود نصب کنید زیرا یک برنامه جهانی ساخت چین است. با برنامه WeChat، برنامه ریزی جلسات با تامین کنندگان و حفظ ارتباط با خانواده راحت است. برای برقراری ارتباط بیشتر با تامین کننده می‌توانید کدهای QR تأمین‌کنندگان را در Wechat اسکن کنید. فراموش نکنید که نام مستعار آنها را در Wechat ویرایش کنید تا بدانید به چه علت نام آنها را ذخیر کرده اید. همچنین می توانید با اتصال کارت بانکی خود به وی چت، هزینه‌­های خود را با استفاده از کیف پول الکترونیکی پرداخت کنید. علاوه بر این، پیوستن به گروه‌های Wechat به شما امکان می‌دهد زمان خود را مدیریت کنید. اگر گم شدید، نیاز به ترجمه دارید یا سؤالی دارید، این برنامه می­تواند به شما کمک کند.

    برنامه چینی wechat
    برنامه چینی wechat

    حساب ALIPAY

    حساب علی پی رایج ترین روش پرداخت در چین است که احتمالا در نمایشگاه کانتون فیر گوانجو نیز به آن نیاز پیدا خواهید کرد. می توانید از آن برای تاکسی، غذا، هتل و سوپرمارکت استفاده کنید. تقریباً برای تمام نیازهای روزانه­ی شما در چین کاربرد دارد. برای استفاده، آن را روی تلفن خود نصب کنید و کارت های بانکی خود را در آن ثبت کنید. به سادگی از صندوقدار یا فروشنده بخواهید هنگام خرید هر چیزی، کد QR پرداخت شما را اسکن کند.

    اپلیکیشن ترجمه

    به جای کمک گرفتن از یک فرد چینی که زبان انگلیسی محدودی می داند، از اپلیکیشن کابردی Google Translate استفاده کنید. می توانید آن را از App Store نصب کنید. این اپلیکیشن کمک می کند تا کلمات خود را به چینی ترجمه کنید، و سپس می توانید آنها را تامین کننده نشان دهید.

    فیلترشکن (VPN)

    Expressvpn بهترین انتخاب است زیرا همه برنامه های مرتبط با گوگل در چین مسدود شده اند. به یاد داشته باشید که قبل از حرکت به سمت نمایشگاه بین المللی کانتون فیر گوانجو، یک VPN خوب تهیه کنید و آن را در همه دستگاه های خود نصب کنید. این کار دردسرهای اتصال به اینترنت را از بین می­برد.

    به دنبال یک مترجم باشید

    حقیقتا ما به شما توصیه نمی کنیم که مترجم بگیرید، زیرا می دانیم که در هر غرفه فردی وجود دارد که می تواند به زبان انگلیسی صحبت کند. اگر هنوز به یک مترجم چینی نیاز دارید، در اینجا راه هایی به شما پیشنهاد می­دهیم:

    • پیشنهاد می کنیم قبل از سفر با یکی از شرکت ترجمه همکاری کنید.
    • همچنین می توانید برای آپلود نیازهای خود به Upwork بروید و یکی از مترجمان را دریافت کنید.
    • می توانید مترجمی را در لابی در نمایشگاه استخدام کنید که البته کمی گران خواهد بود.
    • شما می توانید یک مترجم در نزدیکی نمایشگاه پیدا کنید. مترجمان زیادی وجود خواهند داشت که پلاکاردی با عنوان «مترجم انگلیسی، مترجم فرانسوی» در دست دارند، ممکن است گران باشد، شاید حدود ۵۰۰-۸۰۰ یوان (۱۰۰-۱۵۰ دلار آمریکا). اما به طور معمول همه غرفه داران برای ارتباط و گفت و گوی روان یک مترجم دارند.

    دریافت سیم کارت محلی برای گوشی

    یک سیم کارت محلی برای راحتی اقامت خود در چین کاملاً ضروری است. بنابراین، لطفاً به یاد داشته باشید که پس از فرود آمدن روی زمین، گوشی اضافه برای وارد کردن سیم کارت محلی به همراه داشته باشید. به طور کلی، سه راه برای دریافت سیم کارت وجود دارد.

    • در چین سه اپراتور اصلی سیم کارت وجود دارد: China Telecom’s China Unicom Office و China Mobile. کافی است یکی از آنها را انتخاب کنید و با پاسپورت خود به دفتر تجاری بروید.
    • زمانی که از هواپیما خارج شدید می توانید یکی از آن ها را تهیه کنید. در لابی فرودگاه یک غرفه برای ثبت سیم کارت وجود دارد که می توانید در صورت فرود بلافاصله و بدون ثبت نام آن را تهیه کنید.
    • یک سیم کارت را از فروشگاه تلفن تهیه کنید. به طور کلی، دسترسی به مکانی که بتوانید یک سیم کارت موقت بدون ثبت نام دریافت کنید، آسان است.

    زبان و ژست بدنی ساده برای گشت و گذار در نمایشگاه کانتون فیر گوانجو

    به یاد داشته باشید که هنگام حرکت در مجتمع نمایشگاهی از زبان ساده استفاده کنید. اگر مشکلی در ارتباط دارید، لطفاً با کلمات ساده، به آرامی و واضح صحبت کنید. علاوه بر این، چهره­ی با لبخند برای همه تامین کنندگان دلپذیر خواهد بود.

    دام هایی که نباید در آنها گرفتار شد

    • از اتلاف وقت بر روی تامین کنندگان بی صلاحیت خودداری کنید. برای صرفه جویی در زمان باید تا حد امکان به سراغ تامین کنندگان با کیفیت در نمایشگاه بین المللی کانتون فیر گوانجو بروید.
    • زمان را برای مذاکره بر سر قیمت تلف نکنید. رسیدن به قیمت دقیق در طول نمایشگاه غیرممکن است. فقط یک قیمت تقریبی بگیرید و ادامه دهید.
    • پیگیری را فراموش نکنید. به این ترتیب می توانید تامین کنندگان قابل اعتمادی پیدا کنید و نتایج بازدید خود را بررسی کنید.

    کلام پایانی

    نمایشگاه تجاری کانتون فیر گوانجو بزرگترین نمایشگاه بین المللی و تجاری در چین است. کسب‌ و کارهای هوشمند محصولات سودآوری مانند دستگاه‌های پزشکی، قطعات یدکی، ماشین‌آلات، سخت‌افزار، و اقلام روشنایی را از اینجا تهیه می‌کنند. همچنین می توانید لوازم برقی خانگی، لوازم الکترونیکی، کیف، هدایا و غذا را هم از این نمایشگاه تهیه کنید. مرکز تجارت خارجی چین با همه گیری کووید-۱۹ سازگار شده است؛ آنها نمایشگاه واردات و صادرات چین را به صورت آنلاین و آفلاین برگزار می­کنند.

    امیدواریم این مقاله با اطلاعات تجاری در مورد نمایشگاه کانتون چین به شما کمک کرده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیدا کردن منبع تامین مناسب از چین، می توانید با کارشناسان گروه تجاری ققنوس صحبت کنید. مشاوره صحیح و حرفه ای، ضمانت بهترین قیمت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب ضمن ارائه سرویس سه اصل اولیه است که گروه تجاری ققنوس از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد.

    از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *