۱۰ شرکت بزرگ حمل و نقل کانتینری در جهان در سال ۲۰۲۲

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

شرکت حمل و نقل کانتینری

آنچه در این مقاله میخوانید

حمل و نقل کانتینری یکی از مهم ترین و ضروری ترین روش های حمل و نقل بار از طریق مسیرهای دریایی است. در زمان حاضر، هیچ انحصاری توسط هیچ یک از شرکت های حمل و نقل کانتینری وجود ندارد که به عدم اختلاف و تنش در جامعه بین المللی حمل و نقل کالا منجر شود. با این وجود، چند شرکت بین المللی حمل و نقل کشتیرانی وجود دارند که از نظر مقیاس عملکرد خطوط کشتیرانی خود در رقابت پیشتاز هستند. ده مورد از این شرکت حمل و نقل بین المللی پیشرو در حمل و نقل کانتینری بر اساس ظرفیت حمل بار را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

شرکت ام اس سی (MSC) شرکت حمل و نقل کانتینری مدیترانه

از زمانی که در سال ۱۹۹۶ از Evergreen سبقت گرفت، ام اس سی از نظر امتیاز شماره یک در زمینه حمل و نقل بین المللی بوده است. سلطه خط Maersk از نظر ظرفیت TEU برای اولین بار در ۲۵ سال گذشته توسط شرکت حمل و نقل کشتیرانی مدیترانه (MSC) شکسته شد. این یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی کانتینری سوئیسی است که در سال ۱۹۷۰ تأسیس شد. با خرید گذرگاه از کشتی‌های جدید و قدیمی، ام اس سی در یک سال گذشته تقریباً ۱۰۰ کشتی را به ناوگان خود اضافه کرد و دارای خطوط کشتیرانی با بیش از ۶۴۵ کشتی کانتینری بود. کنگلومرا به عنوان یکی از گسترده ترین شرکت های باربری در سطح جهان با ظرفیت TEU (واحد معادل ۲۰ فوت) حدود ۴۲۸۷۴۷۳ TEU رتبه بندی شده است.

شرکت های حمل و نقل کشتیرانی
شرکت های حمل و نقل کشتیرانی

شرکت حمل و نقل کانتینری مرسک دانمارک (APM-Maersk)

خط کشتیرانی مرسک، یک شرکت حمل و نقل کشتیرانی مستقر در دانمارک است که بیش از ۲۵ سال بر بازار جهانی حمل و نقل کانتینری تسلط داشته و رتبه اول را در اختیار داشت. خطوط کشتیرانی مرسک یک شعبه از شرکت AP Moller- Maersk است. خطوط مارسک که به خاطر ناوگان کشتی های کانتینری خود به طور گسترده شناخته شده است، اولین حضور خود را در عرصه حمل و نقل بین المللی کانتینری در سال ۱۹۰۴ انجام داد. اکنون این شرکت در حال تنوع بخشیدن به حضور خود در فضای سوخت سبز و فناوری دیجیتال است. در حال حاضر، این شرکت دارای ناوگانی متشکل از ۷۳۸+ کشتی کانتینری با ظرفیت حدود ۴۲۷۵۵۴۲ TEU (واحد معادل بیست فوت) است.

شرکت سی ام ای، سی جی ام (CMA-CGM)

شرکت پیشگام در کشتیرانی و حمل و نقل کانتینری فرانسه، CMA-CGM در سال گذشته (۲۰۲۱) در جایگاه چهارم قرار داشت. با اضافه شدن کشتی های بزرگ جدید به ناوگان خود، اکنون سومین شرکت بزرگ از نظر ظرفیت TEU است. CMA CGM در سال ۱۹۷۸ در نتیجه یک سری ادغام بین شرکت های کشتیرانی که قبلاً تأسیس شده بودند، به وجود آمد. ژاک سعد، رئیس این شرکت، نیروی ابزاری بود که در پشت آن شروع به فعالیت کرد. در حال حاضر، این شرکت دارای ناوگانی متشکل از ۵۶۸ کشتی در بیش از ۱۵۰ مسیر در سراسر جهان است. ظرفیت حمل آن در حدود ۳,۱۹۸,۲۱۷ TEU است.

شرکت کوسکو (COSCO) شرکت حمل و نقل کانتینری اقیانوس چین

شرکت حمل و نقل کشتیرانی کوسکو یا COSCO که در میان مردم شناخته شده است، یکی از شرکت های پیشرو در حمل و نقل کانتینری است. COSCO که امسال توسط CMA CGM در جایگاه چهارم قرار گرفت، فعالیت های خود را در ۴۰ کشور با ناوگانی متشکل از ۴۸۰ کشتی کانتینری با ظرفیت حمل کانتینر ۲,۹۳۲,۷۷۹ TEU گسترش داده است. با این حال، دفتر سفارش آن شامل ۵,۸۵,۰۰۰ TEU اضافی است که در سال آینده به ظرفیت شرکت اضافه خواهد شد.

هاپاگ لوید (Hapag-Lloyd)

شرکت آلمانی هاپاگ لوید یکی از مشهورترین و خوشنام ترین شرکت های حمل و نقل بین المللی است. این شرکت در سال ۱۹۷۰ به دلیل ادغام بین هامبورگ-آمریکن لاین و شرکت آلمان شمالی لوید تأسیس شد. امروزه این شرکت حمل و نقل کانتینری دارای بیش از ۲۵۰ کشتی با ظرفیت حمل کانتینر ۱۷۴۳۹۸۳ TEU در سراسر جهان است.

شرکت اوشن نتورک اکسپرس (ONE – Ocean Network Express)

One Network Express که در ۷ ژوئیه ۲۰۱۷ تأسیس شد، سه شرکت بزرگ حمل و نقل MOL، “K”-Line و NYK را ادغام می کند. راه اندازی در ژاپن و مقر آن در سنگاپور، ONE برای تقویت خدمات در آسیا، آمریکای لاتین و آفریقا تاسیس شد. اتحاد این سه شرکت در حال حاضر دارای ناوگان ترکیبی ۲۰۹ کشتی با ظرفیت حمل کانتینر ۱۵۳۱۵۳۰ TEU است که آن را به یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل کشتیرانی در جهان تبدیل می کند. با این حال، در مقایسه با سال ۲۰۲۱، کاهش ۲ درصدی در ظرفیت TEU عمدتاً به دلیل کاهش تعداد شناورهای اجاره شده است.

شرکت حمل و نقل کانتینری اورگرین (Evergreen Line)

شرکت حمل و نقل دریایی Evergreen Line یک شرکت کشتیرانی مستقر در تایوان است که در نوع خود بی نظیر است. این شرکت در سال ۱۹۶۸ توسط دکتر یونگ-فا چانگ تأسیس شد. در حال حاضر، این شرکت دارای دفاتری در سراسر جهان است و با ظرفیت عملیاتی بیش از ۲۰۴ کشتی کانتینری و ظرفیت حمل کانتینری ۱،۴۷۷،۶۴۴ TEU تاسیس شده است. شرکت اورگرین به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا در جهان شناخته می شود و در حال حاضر، Evergreen Line بزرگترین کشتی های کانتینری جهان را در ناوگان خود دارد.

شرکت هیوندای مرچنت مارین (Hyundai Merchant Marine)

HMM Co.LTD، که قبلا با نام هیوندای تجاری شناخته می شد، شرکت پیشگام در حمل و نقل کانتینری مستقر در کره جنوبی است. شرکت هیوندای مرچنت مارین با ناوگانی متشکل از ۷۵ کشتی و ظرفیت حمل بار بیش از ۸۱۹۷۹۰ TEU یکی از ۱۰ شرکت برتر حمل و نقل کشتیرانی در جهان است که بیشترین بخش صادرات کره جنوبی را جابجا می کند. HMM Co .LTD که یک شرکت تدارکاتی یکپارچه و برتر در سطح جهانی است و نقش مهمی در توسعه اقتصادی کره دارد.

حمل و نقل بین المللی دریایی
حمل و نقل بین المللی دریایی

حمل و نقل دریایی یانگ مینگ

یانگ مینگ شرکت حمل و نقل دریایی مستقر در کیلونگ تایوان، یکی از قدیمی ترین و بزرگترین شرکت های حمل و نقل در سراسر جهان است. این شرکت در سال ۱۹۷۲ تأسیس شد و با ناوگانی متشکل از ۹۰ کشتی در سراسر آسیا، اروپا، آمریکا و استرالیا خدمات ارائه می دهد. ظرفیت حمل کانتینر در حدود ۶۶۲۰۴۷ TEU است.

شرکت حمل و نقل کانتینری ZIM (خدمات حمل و نقل یکپارچه Zima Ltd)

خدمات حمل و نقل یکپارچه Zima Ltd ، که معمولاً با نام ZIM شناخته می شود، یک شرکت حمل و نقل بین المللی کانتینری اسرائیلی است. این شرکت در سال ۱۹۴۵ به عنوان شرکت ناوبری ZIM Palestine Ltd تأسیس شد. در حال حاضر، ZIM دارای ناوگانی متشکل از ۱۱۱ کشتی با مجموع ظرفیت حمل کانتینر ۴,۱۹,۰۶۴ TEU است. این شرکت در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۰ کشتی را به ناوگان خود اضافه کرده است و آن را به یکی از ۱۰ شرکت برتر حمل و نقل کشتیرانی در جهان تبدیل کرده است.

جمع بندی

حمل و نقل کانتینری یک صنعت بزرگ در تجارت است و کارگزاران آن از دقیق ترین مانورهای عملیاتی لازم برای قدرتمندتر شدن و تبدیل شدن به رهبران جهانی در شرکت تجاری استفاده می کنند، تا نه تنها در کشورهای خود، بلکه در سطح بین المللی مطرح شوند. کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس همراه با خدمات در زمینه منبع یابی کالا، حمل و نقل، بازرسی کالا، ترخیص کالا و … آماده اند تا به شما کمک راهنمایی های لازم در زمینه حمل بار دریایی ، حمل و نقل هوایی، حمل زمینی بار و.. ارائه دهند.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *