اموزش دراپ شیپینگ؛ دراپ شیپینگ چیست و چگونه صورت می‌گیرد؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

اموزش دراپ شیپینگ

آنچه در این مقاله میخوانید

روش دراپ شیپینگ اخیرا یک مدل کسب و کار بسیار محبوب است. در مقایسه با استفاده از آمازون FBA، در فروشگاه دراپ شیپینگ نیازی به خرده فروشانی نیست که اقلامی را ذخیره کنند، هزینه مورد نیاز کم است، ریسک پایین است و برای استارت آپ ها بسیار جذاب است. در ادامه این مقاله از گروه تجاری ققنوس با ما همراه باشید که به بررسی کامل نکات اموزش دراپ شیپینگ در ایران بپردازیم.

اموزش دراپ شیپینگ؛ منظور از Dropshipping چیست؟

روش دراپ شیپینگ یک روش انجام سفارش است که در آن فروشگاه موجودی محصولاتی را که می فروشد نزد خود نگه نمی دارد، بلکه موجودی کالا را از شخص ثالث (معمولاً یک عمده فروش یا تولید کننده) خریداری می کند و مستقیما از همان جا سفارش مشتری را ارسال می کند. بزرگترین تفاوتی که در آموزش دراپ شیپینگ بین dropshipping و انواع معمول خرده فروشی باید بگوییم این است که فروشندگان سهام ندارند و آنها به عنوان واسطه عمل می کنند. با روش دراپ شیپینگ، نیازی نیست که مدیریت موجودی انبارها و انجام سفارشات را که کاری خسته کننده است انجام دهید، بلکه می توانید زمان بیشتری را روی فروش و بازاریابی تمرکز کنید.

آیا دراپ شیپینگ قانونی است؟

مهمترین نکته‌ای که در آموزش دراپ شیپینگ باید به شما بگوییم این است که به جرات می توان گفت ارسال با دراپ قانونی است. خرده فروشان زیادی در سراسر جهان از این مدل کسب و کار استفاده می کنند. با این حال، در این فرآیند باید از برخی مشکلات آگاه بود، در غیر این صورت خطراتی وجود خواهد داشت. برای اموزش تجربه یک دراپ شیپینگ قانونی و موفق، موارد زیر را دنبال کنید:

روش کسب و کار دراپ شیپینگ
روش کسب و کار دراپ شیپینگ

با عرضه کنندگان قابل اعتماد کار کنید

یافتن تامین کننده ای که بتواند خدمات dropshipping را برای محصولات شما ارائه دهد بسیار مهم است. وقتی از روش فروشگاه دراپ شیپینگ استفاده می کنید، هم موجودی و هم محموله ها توسط عرضه کنندگان شما مدیریت می شود. بنابراین، همکاری با یک تامین کننده صادق و قابل اعتماد بسیار مهم است. در غیر این صورت ممکن است با این مشکلات مواجه شوید:

  • محصول ارسال شده توسط عرضه کننده با تصویر نمایش داده شده مطابقت ندارد.
  • عرضه کننده در زمان مقرر ارسال نمی کند.
  • محصول ارائه شده توسط عرضه کننده دارای گواهینامه مربوطه نمی باشد.

بنابراین گروه تجاری ققنوس حمل پیشنهاد می کند که ابتدا مطمئن شوید عرضه کننده شما قانونی و قابل اعتماد است. به عنوان مثال آشنایی با اموزش اعتبارسنجی فروشندگان علی بابا میتواند نقش موثری در شناسایی بهترین تامین کنندگان داشته باشد.

محصولات باید با قوانین و مقررات مربوطه مطابقت داشته باشند

برای برخی از محصولات، هر کشور دارای الزامات خاصی است. مانند لباس کودک، اسباب بازی، محصولات مایع و غیره. بنابراین قبل از اینکه این محصولات را بفروشید، باید بدانید که آیا بازار هدف شما دارای الزامات و گواهی لازم برای این محصولات است یا خیر. در غیر این صورت ممکن است در حین حمل و نقل محصول شما توسط گمرک مصادره شده و از دست برود و ترخیص کالا از گمرک با مشکلات جدی مواجه شود.

از قوانین پلتفرم فروش پیروی کنید

پلتفرم‌های فروش مقرراتی را تدوین می‌کنند تا فروشندگان را محدود کنند و اطمینان حاصل کنند که هیچ محصول پایین‌تری روی پلتفرم ظاهر نمی‌شود. برای جلوگیری از نقض قوانین، دانستن قوانین پلت فرم فروش که در شروع کسب و کار خود از آن استفاده می کنید نیز مهم است. در غیر این صورت ممکن است فروشگاه شما بسته شود. اگر بهترین فروشگاه های اینترنتی جهانی مانند ایبی و آمازون را برای فروشگاه دراپ شیپینگ خود انتخاب کرده‌اید، به قوانین و مقررات خرید از ebay، آمازون و.. توجه داشته باشید.

روش دراپ شیپینگ چگونه کار می کند؟

به طور ساده در اموزش دراپ شیپینگ، روش Dropshipping به این صورت عمل می‌کند که خرده‌ فروش سفارش خرید را از مشتری دریافت می‌کند و سفارش فروش آن را به عرضه‌کننده فروشگاه dropshipping می‌دهد و عرضه‌کننده سفارش را انجام می‌دهد. خرده‌ فروشان موجودی یا اقلام خود را ذخیره نمی‌کنند. در عوض، آنها عمدتاً بر بازاریابی، تبلیغات و مدیریت حضور آنلاین خود تمرکز می کنند. خرده فروشان از تفاوت بین هزینه اولیه کالا و قیمتی که آن را می فروشند سود می برند.

طرف هایی که در دراپ شیپینگ شرکت دارند

ممکن است برای شما سوال شود که طرفین روش دراپ شیپینگ چه کسانی هستند؟ در اموزش این روش باید اشاره کنیم که تولید کنندگان، عمده فروشان و خرده فروشان در این تجارت نقش دارند. تولید کنندگانی که محصولات را تولید می کنند؛ آنها معمولاً به مردم نمی فروشند، بلکه به صورت عمده به عمده فروشان و خرده فروشان می فروشند. عمده فروشان محصولات را از تولیدکنندگان خریداری می کنند و سپس آنها را قبل از فروش به خرده فروشان علامت گذاری می کنند. عمده فروشان معمولاً محصولات تولید کنندگان مختلف را ذخیره می کنند. ولی خرده فروشان محصولات را مستقیماً با یک نشانه گذاری به عموم می فروشند.

اموزش مراحل روش دراپ شیپینگ در کسب و کار

  • یک مشتری به کسب و کار شما (یعنی خرده فروش) سفارش می دهد.
  • شما به شریک فروشگاه dropshipping، تولیدکننده یا عمده فروش یادآوری می کنید که محصول را بسته بندی و برای مشتری ارسال کند.
  • شریک dropshipping هزینه خدمات را از شما (خرده‌فروش) می‌گیرد و شما از مشتری هزینه می‌گیرید.

در کل، هر چه زنجیره تامین کالا کوتاهتر باشد، سود شما بیشتر است.

dropshipping چیست
dropshipping چیست

چگونه بهترین تامین کننده کالا را دراپ شیپینگ پیدا کنیم؟

ممکن است یافتن تامین کننده دراپ شیپینگ معتبر کاری دشوار و وقت گیر باشد، اما این کار برای موفقیت هر کسب و کار دراپ شیپینگ بسیار مهم است و از مهمترین نکاتی است که در اموزش دراپ شیپینگ به آن خواهیم پرداخت. بسیاری از عرضه کنندگان محصول مشابهی را ارائه می دهند، پس از کجا بدانید کدام یک را انتخاب کنید؟ معمولاً می توانید عرضه کنندگان دراپ شیپینگ را به روش های زیر پیدا کنید:

با تولید کننده تماس بگیرید

با سازنده محصولی که می خواهید بفروشید تماس بگیرید تا لیستی از عرضه کنندگانی که با آنها کار می کنند را به شما بدهد. این مرحله ساده تضمین می کند که شما به دنبال عرضه کننده قانونی هستید. اگر نامی بارها و بارها در لیست تکرار شده بود، ممکن است همین عرضه کننده ایده آل شما برای فروشگاه دراپ شیپینگ باشد.

در نمایشگاه‌های تجاری شرکت کنید

حتما در جریان باشید که آیا نمایشگاه‌های تجاری در محل شما در نزدیکی شما برگزار می‌شود یا خیر. بلیط آنها ممکن است گران باشد، اما نمایشگاه های تجاری راهی عالی برای ملاقات با تامین کنندگان و دیدن محصولات به صورت حضوری است. اغلب تجار و واردکنندگی که قصد واردات کالا از چین را دارند، ترجیح میدهند در نمایشگاه های تجاری شرکت کنند. ما در اموزش روش دراپ شیپینگ پیشنهاد میکنیم حضور در بهترین نمایشگاه های تجاری چین را به عنوان یکی از اصلی ترین گزینه های منبع یابی و سورسینگ کالا در نظر بگیرید.

جستجوی گوگل

بسیاری از تامین کنندگان دراپ شیپینگ به ویژه آنهایی که در دراپ شیپینگ تخصص دارند، در گوگل بازاریابی می کنند. با جستجو در گوگل، می توانید به تامین کنندگان فروشگاه dropshipping در سرتاسر جهان دسترسی پیدا کنید. اما برخی از فروشندگان dropshipping نیز هستند که هنوز در بازاریابی تسلط ندارند. با در نظر گرفتن این موضوع، باید عبارات مختلفی را در گوگل جستجو کنید و فقط به صفحه اول نتایج گوگل نگاه نکنید. فروشندگان را فقط به این دلیل که سایت هایشان بی دقت و ساده است نادیده نگیرید.

توسط رقبا

برخی از محصولات را به یک رقیب یا دراپ شیپری که می خواهید باشید سفارش دهید. جستجوی آدرس بازگشت به شما خواهد گفت که تامین کننده فروشگه دراپ شیپینگ آنها کیست. این نکته در اموزش دراپ شیپینگ یک فرصت عالی است که هم نگاهی به رقابت داشته باشید و هم تامین کنندگان بالقوه را پیدا کنید.

وب سایت های دراپ شیپینگ

سایت هایی که خدمات dropshipping ارائه میدهند، پیشنهاد ما در اموزش روش دراپ شینگ در کسب و کارها هستند. این یکی از راه‌های مورد استفاده استارت‌آپ‌ها برای یافتن عرضه‌کنندگان dropshipping است. مزیت استفاده از وب سایت عرضه کننده دراپ شیپینگ این است که عرضه کنندگان زیادی وجود دارند که همان محصول را ارائه می دهند و شما می توانید با یک عرضه کننده چینی کار کنید. این کار به شما امکان می دهد قیمت خرید بهتری داشته باشید و سودتان را افزایش دهید. در زیر لیست تعدادی از سایت های رایگان محبوب توسط گروه تجاری ققنوس تهیه شده است. با این حال، درست مانند آمازون یا eBay، کاربران برای تعیین اینکه کدام عرضه‌کنندگان قابل اعتماد هستند، به بازخوردها و نظرات اعتماد می‌کنند.

AliExpress

علی اکسپرس یک وب سایت بسیار محبوب برای منبع یابی کالا در روش دراپ شیپینگ است. این وب سایت خرده فروشی  B2C (بین تولیدکننده و مصرف کننده) است که متعلق به علی بابا بوده و اساساً همه عرضه کنندگان آن چینی هستند. نکته مهم در اموزش دراپ شیپینگ این است که اکثر عرضه کنندگان این وب سایت خدمات dropshipping را ارائه می دهند. انجام عملیات ارسال بار از طریق AliExpress بسیار ساده است. هنگامی که فروشگاه شما سفارشی را دریافت می کند، فقط کافی است سفارش را مستقیماً در AliExpress ثبت کنید و آدرس خریدار را در محل آدرس تحویل پر کنید. سپس عرضه کننده AliExpress محصول را به مشتری شما تحویل می دهد. البته قبل از خرید از علی اکسپرس باید از قبل باعرضه کننده در مورد زمان تحویل، بسته بندی محصول، نحوه حمل، گارانتی پس از فروش و… به توافق برسید.

Dhgate

این نیز یکی دیگر از وبسایت های عمده فروشی چینی است که شبیه به AliExpress است. به همین ترتیب، DHgate طیف گسترده ای از محصولات و پشتیبانی از خریداران را ارائه می دهد، علاوه بر این دارای انبارهایی در ایالات متحده است که می تواند زمان تحویل را کوتاه کند. خرید از فروشگاه DHgate چین تقریباً مانند AliExpress عمل می کند. اکنون که در اموزش دراپ شیپینگ می دانید چگونه یک عرضه کننده برای فروشگاه dropshipping پیدا کنید، دانستن نکاتی برای شناسایی و انتخاب عرضه کنندگان مهم است. در اینجا سوالاتی وجود دارد که باید هنگام تماس با عرضه کننده خود به آنها توجه کنید:

کیفیت محصولات ارائه شده توسط عرضه کنندگان دراپ شیپینگ را بدانید

کمیت و کیفیت محصول مهمترین چیزی است که خریداران به آن اهمیت می دهند، بنابراین این یک عامل مهم در انتخاب عرضه کنندگان شماست. کیفیت محصول را می توان با مواد اولیه محصول، گواهینامه محصول، اندازه محصول و غیره بررسی کرد. البته این اطلاعات ممکن است درست نباشد. بنابراین بهترین راه برای تضمین کیفیت محصول، سفارش چند نمونه است تا خودتان از بسته بندی مناسب کالا، زمان تحویل و کیفیت محصول مطلع شوید. در واقع اگر قصد واردات از چین را دارید، بازرسی کالا در چین میتواند ایده بسیار خوبی برای اطمینان از تعهدات فروشنده باشد.

بدانید عرضه کنندگان چه هزینه‌ای می گیرند

قبل از انتخاب شریک روش دراپ شیپینگ، ارقام را محاسبه کنید. اگر قیمت های عمده فروشی برای شما کافی نیست تا بتوانید از محصول خود سود مناسبی کسب کنید، جاهای دیگری را جستجو کنید؛ زیرا توجه به هزینه ها یکی از مهمترین نکاتی است که در اموزش دراپ شیپینگ بیان میشود. علاوه بر این، برخی از شرکت های تخصصی دراپ شیپی وجود دارند که ممکن است هزینه حمل و نقل را دریافت کنند. اگر چنین است، ارزیابی کنید که چگونه بر میانگین سود شما تأثیر می گذارد. باز هم، هر هزینه و هر واسطه‌ای بر سود شما تأثیر می‌گذارد، بنابراین باید سعی کنید زنجیره تامین کالای خود را ساده تر کنید.

زمان تحویل عرضه کننده را بدانید

قبل از اینکه با یک عرضه کننده کار کنید، باید محاسبه کنید که آیا سرعت پردازش عرضه کننده با معیارهای شما مطابقت دارد یا خیر. اگر فروشگاه شما نشان می دهد که زمان تحویل ۳ روز است، عرضه کننده باید سفارش شما را ظرف ۳ روز پردازش کند و یک شماره پیگیری به شما بدهد تا بتوانید اطلاعات ارسال را پیگیری کنید. مطمئن شوید که عرضه کننده شما می تواند این کار را انجام دهد وگرنه مشتریان شما ممکن است محصول را برگردانند.

نحوه بسته بندی محصولات توسط تامین کنندگان را بیاموزید

آیا بسته بندی محصول امن است؟ از اهمیت بسته بندی کالا در اموزش روش دراپ شیپینگ نمیتوان چشم پوشی کرد؛ در غیر این صورت ممکن است محصول در حین حمل و نقل آسیب ببیند. آیا این بسته شامل اطلاعات عرضه کننده dropshipping می باشد؟ اگر مشتری متوجه شود که عرضه کننده واقعی محصول کس دیگری است ممکن است دیگر از شما خرید نکند. همه اینها مسائل مهمی هستند که بر کسب و کار شما تأثیر می گذارند. علاوه بر این، می‌توانید تلاش بیشتری برای بسته‌ بندی انجام دهید تا آن را متعلق به خودتان کنید. برای مثال، سفارشی‌سازی شامل بسته‌ بندی منحصربه‌فرد برای برند شما، کارت‌های تشکر سفارشی برای مشتریان شما و موارد دیگر.

روش حمل و نقل عرضه کننده را بشناسید

این گزینه در اموزش دراپ شیپینگ نیز در مورد زمان دریافت محصول توسط خریدار و هزینه شما می باشد. اگر عرضه کننده از حمل و نقل اقتصادی استفاده کند، ارسال به کندی انجام می شود و حتی شماره رهگیری برای ردیابی اطلاعات سفارش وجود ندارد. اگر تامین کننده از خدمات پست اکسپرس استفاده کند، هزینه حمل و نقل بین المللی می تواند بسیار گران باشد. شما باید بین هزینه و زمان حمل و نقل تعادل ایجاد کنید.

خدمات پس از فروش عرضه کنندگان فروشگاه دراپ شیپینگ را بدانید

همراه با حمل و نقل، خدمات بازگشت کالا نیز وجود دارد. در مورد بازگشت و خط مشی های گارانتی اطلاعات کسب کنید. لطفاً مراقب باشید اگر مرجوعی پذیرفته نشد یا محصول گارانتی نداشت.

از فرآیند صدور صورت‌حساب عرضه‌کننده اطلاع داشته باشید

آیا شریک فروشگاه dropshipping کارت اعتباری شما را بلافاصله پس از ارسال سفارش شارژ می کند؟ یا برای شما قبض ماهانه می فرستند؟ مطمئن شوید شریکی را انتخاب کنید که فرآیند صدور صورت‌حساب آنها برای جریان نقدی شما مناسب باشد.

شهرت عرضه کننده را بدانید

اگر به دنبال عرضه کننده آنلاین روش دراپ شیپینگ هستید، ارزش این را دارد که با بررسی نظرات و تعداد سفارش ها، ببینید که آیا آنها خدمات قابل اعتمادی ارائه می دهند یا خیر. علاوه بر آن دراموزش دراپ شیپینگ، می‌توانید نام یا آدرس تأمین‌کننده را در Google وارد کنید تا نتایج جستجو و همچنین عباراتی مانند تقلب یا کلاهبرداری را ببینید. اینها برخی از مواردی است که باید هنگام انتخاب عرضه کننده در نظر بگیرید تا از صحت و اعتبار عرضه کننده اطمینان حاصل کنید.

باز هم، عرضه کنندگان می خواهند صحت کسب و کار شما را تأیید کنند، بنابراین جزئیات ثبت شرکت خود را آماده کنید. سپس می توانید سؤالات فوق را از آنها بپرسید. شما باید جدی بودن خود را نشان دهید. به این ترتیب احتمال بیشتری وجود دارد که با شما کار کنند و حتی ممکن است درخواست‌های ویژه شما را برآورده کنند؛ مانند برچسب‌های سفارشی.

اموزش شروع کسب و کار دراپ شیپینگ

قبلاً در اموزش دراپ شیپینگ یاد گرفتیم که روش dropshipping چگونه کار می کند، اکنون بیایید نگاهی به روند خاص توسعه تجارت دراپ شیپینگ بیاندازیم:

فروشگاه دراپ شیپینگ
فروشگاه دراپ شیپینگ

محصولات مورد علاقه خود را انتخاب کنید

ابتدا باید جایگاه و محصول خود را در نظر بگیرید. باید مشخص کنید که چه چیزی را در فروشگاه دراپ شیپینگ خود می فروشید. محصولات بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

در حالت ایده‌آل، چیزی را انتخاب کنید که به خوبی به ان آشنایی دارید، مانند محصولی که در معرض آن بوده‌اید یا به سرگرمی‌ها و علایق شما مرتبط است. انتخاب چیزی که با آن آشنا هستید به کسب و کار شما کمک می کند. یا می توانید به پاپ و مد نگاه کنید. اگر فرد خلاقی نیستید، می‌توانید از ابزارها و وب‌سایت‌های زیر برای کشف ایده‌های محصول استفاده کنید:

  • محصولات پرفروش AliExpress: علی اکسپرس محبوب‌ترین محصولات خود را هر هفته منتشر می‌کند و به شما ایده می‌دهد که چه چیزی برای فروش آنلاین ترند است.
  • پرفروش‌ترین‌ محصولات آمازون: آمازون صفحه ای برای محصولات پرفروش خود دارد که هر ساعت به‌روزرسانی می‌شود و برای خرید از آمازون در اموزش دراپ شیپینگ بسیار پیشنهاد میشود.
  • پرفروش‌ترین‌های Ebay :Ebay فهرستی از پرفروش‌ترین‌ها را ارائه می‌کند که در آن به راحتی می‌توانید پرفروش‌ترین کالاهای روز را پیدا کنید.
  • ایده های Pinterest :Pinterest’s بهترین مکان برای یافتن ایده های محصول است. می‌توانید یک حساب کاربری ایجاد کنید و در دسته‌ها و فهرست‌های علایق و گروه‌ها اشتراک داشته باشید تا نیازهای واقعی بازار را در مورد محصول دنبال کنید.

پس از یافتن محصولی که می خواهید بفروشید، فوراً کسب و کار را راه اندازی نکنید. ابتدا بررسی کنید که محصول شما از این اصول پیروی می کند:

ویژگی های کالای مناسب برای دراپ شیپینگ

  • محصول نباید شکننده باشد و حمل و نقل آن آسان باشد.
  • اندازه محصول نباید خیلی بزرگ باشد، در غیر این صورت حمل و نقل گران خواهد بود.
  • این محصول نباید به راحتی در فروشگاه های معمولی موجود باشد.
  • صنعتی که محصول در آن قرار دارد در انحصار برندهای بزرگ نباشد.
  • محصولات باید دارای ارزش پیشنهادی قوی و یا فاکتور جالب توجه باشند.
  • قیمت محصول باید بیشتر از ۳۰ دلار باشد و حداقل ۲۰۰ درصد نشانه گذاری شود.

علاوه بر اینها موارد دیگری وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. نکته دیگری که در اموزش روش دراپ شیپینگ باید بگوییم این است که از سفارش محصولات مارک دار، محصولات تقلبی و ناقص خودداری کنید. در صورت وجود آرم یا شعار بر روی محصول، از آن ها اجتناب کنید. برای اطمینان از تجارت قانونی، سعی کنید از این محصولات بالقوه بد دوری کنید.

یک عرضه کننده قابل اعتماد برای محصول خود پیدا کنید

در مرحله بعد از اموزش راه اندازی فروشگاه دراپ شیپینگ، شما باید عرضه کنندگان dropshipping خود را شناسایی کنید. ممکن است برای مبتدیان این یک کار دلهره آور باشد. در چنین شرایط ارتباط با کارشناسان گروه تجاری ققنوس جهت منبع یابی و خرید کالا به شما کمک خواهد کرد که بهترین و باکیفیت محصولات را انتخاب و خریداری کنید.

کلام پایانی

ما در بسیاری از پیام های عمومی می بینیم که خیلی از افراد این مدل تجارت را تا حدودی می شناسند و با آن موافق هستند، ناگفته نماند که راه اندازی این کسب و کار نیازی به پرداخت هزینه زیادی هم ندارد، پس چرا آن را امتحان نکنید؟ گروه تجاری ققنوس با سابقه ۱۰ ساله در زمینه منبع یابی کالا، حمل و نقل، بازرسی کالا، ترخیص کالا و.. آماده است تا راهنمایی های لازم در روش دراپ شیپینگ و همچنین یافتن سایر روش های مناسب جهت راه اندازی کسب و کار موفق را به شما ارائه دهد.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

نظرات کاربران

2 پاسخ

  1. سلام. با اینکه این کار رو خیلی دوست دارم و حتماً انجامش میدم ولی بنظرم تو ایران وقت تلف کردنه! آخه درآمدش دلاره نه تومان…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *