فریت بار مسافری چیست و چگونه میتوانیم از آن استفاده کنیم؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

فریت بار مسافری

آنچه در این مقاله میخوانید

امروزه روش‌های فراوانی جهت انتقال بار در سراسر دنیا وجود دارد. اگر قصد ارسال وسایل شخصی و اثاث منزلتان را به خارج از کشور دارید، بهترین روش فریت بار مسافرتی است. طبق فریت بار شما به جای اینکه مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین اضافه بار مسافری باشید، و محدودیتی در حمل بارتان نباشد، می‌توانید با پرداخت مبلغی کمتر (در حدود ۳۰٪ مبلغ اضافه‌بار )، کلیه وسایل منزل یا لوازم شخصی‌تان را قبل از پروازتان، به کشور مقصد فریت یا ارسال کنید. فریت بار مسافری از طریق ارسال بار هوایی، دریایی و زمینی انجام می‌شود و تمام مراحل فریت بار باید قبل از سفرتان انجام شود. در این مقاله از گروه تجاری ققنوس به شما خواهیم گفت که چگونه بارتان را با تمام جزئیات به شرکت ما تحویل دهید و در خارج از کشور آن را با خیال راحت تحویل بگیرید.

شرایط فریت بار مسافری

بطور کلی باید گفت تمام کالاهایی که لوازم شخصی مسافر به حساب می‌آیند، اجازه دارند به صورت فریت بار مسافری ارسال گردند. موارد استثنا غیر از این به قوانین کشور مقصد (قوانین گمرکات جمهوری اسلامی ایران) و قوانین شرکت هواپیمایی حمل‌کننده و در موارد خاصی نیز مراحل فریت بار به قوانین کشور مقصد، وابسته است. مطابق قوانین گمرکات هنگام ارسال بار هوایی (فریت بار مسافری) حتما لازم است شخص مسافر و یا یکی از اقوام درجه یک او همراه با مدارک شناسایی و بلیط و پاسپورت مسافر حضور داشته باشند.

در فریت بار مسافری نباید موادی مانند عطر، ادکلن، اسپری، شامپو، نرم کننده، مواد آرایشی، الکل، آبلیمو، ترشی و سرکه به همراه داشت و حمل آنها ممنوع می‌باشد؛ زیرا این مواد ممکن است امنیت پرواز و هواپیما را به خطر بیندازند. همنین از لحاظ قانون گمرکی خروج اشیا عتیقه، آثار هنری اصل، کتب خطی، اوراق مینیاتور، طلا و نقره، ارز و ریال، سنگ های قیمتی و میراث فرهنگی نیز ممنوع است. از لحاظ ایمنی و حراستی خروج و به همراه داشتن هر گونه اسلحه و یا سلاح سرد و همچنین هر نوع ماده مخدر یا الکلی از کشور نیز ممنوعیت دارد.

مراحل فریت بار
مراحل فریت بار

تعرفه و هزینه های فریت بار مسافری

اگر با بلیط مسافری، کالاهای شخصی را ببرید، محدودیت وزنی خواهید داشت (حدود ۲۵ کیلوگرم برای هرنفر) و اگر بیشتر از این مقدار به داخل هواپیما ببرید جریمه خواهید شد (به ازای هر کیلو حدود ۳۰ دلار). با ارسال بار هوایی و فریت کردن وسایل شخصی، می‌توانید با هزینه‌ای کمتر، مقدار زیادی وسایل را جا به جا کنید. عواملی متعددی در تعیین هزینه و مراحل فریت بار مسافری موثرند: شهر مقصد، حجم و وزن بار، ایرلاینی که جهت فریت لوازم خود انتخاب نموده‌اید و نوع بسته بندی و خدمات دیگری چون استفاده از کارت بازرگانی، برای افرادی که بار غیر تجاری و یا نمونه‌های تجاری و یا بار نمایشگاهی را ارسال می‌کنند و یا قصد خروج موقت به خارج از کشور دارند.

شما می‌توانید جهت آشنایی با هزینه‌های فریت بار در فرودگاه امام و خدمات مرتبط با آن و چگونگی مدیریت هزینه‌های فریت، با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس در تماس باشید. لازم به ذکر است که در فرودگاه مقصد، از بار مسافری شما که از ایران فریت کرده‌اید، فقط هزینه کمی برای ترخیص کالا دریافت می‌کنند. این هزینه‌ی ورودی در گمرک فرودگاه، بسته به نوع، میزان و ارزش کالا، در کشورهای مختلف، متفاوت است. فریت بار مسافرتی در گذشته هزینه یکسان و مشخصی داشت. ولی امروزه در هر کشوری پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و نمی‌توانیم قیمت ورودی بار مسافری را بدون در نظر گرفتن مراحل فریت بار در مقصد مشخص، دقیقا حدس بزنیم.

در چه صورتی میتوانیم از این روش استفاده کنیم؟

معمولا افرادی که قصد مهاجرت به کشور دیگری دارند، برای اینکه بتوانند وسایل و لوازم مورد نیازشان را بدون هزینه اضافی به کشور مقصد انتقال دهند از فریت بار مسافری استفاده می‌کنند. در واقع این نوع ارسال بار هوایی، اکثرا برای مقاصد شخصی صورت می‌گیرد و بار خصوصی به حساب می‌آید. ارسال فریت هیچ‌ گونه ماهیت تجاری ندارد. این روش انتقال کالا مشکلات مسافران را در زمینه جا نشدن وسایل در چمدان و کوله پشتی برای ارسال به خارج حل کرده است. کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس با ارائه خدمات تخصصی در تمام مراحل فریت بار، کار مشتریان را آسان نموده‌اند. البته امروزه با توجه به افزایش نرخ ارز، بسیاری از تاجران نیز در کنار مسافران جهت ارسال کالاهای تجاری خود از خدمات فریت بار شرکت تجاری ققنوس استفاده کرده و کالاها را در زمان معین به دست مشتریانشان می‌رسانند.

مراحل انجام فریت بار مسافری

کسانی‌ که برای اولین بار از فریت بار استفاده می‌کنند، ضروریست که با مراحل فریت بار آشنا شوند. بعد از تهیه‌ تمام مدارک و مجوزهای لازم برای ارسال کالا، باید از شرکت‌های حمل و نقل بین المللی چون شرکت‌های هواپیمایی و یا کشتیرانی نوبت رزرو شود. به این ترتیب که با ارائه‌ی مجوزهای گمرکی و دیگر مدارک مورد نیاز برای فریت بار مسافری، به دفاتر فروش بار این شرکت‌ها مراجعه کرده و درخواست ارسال بار خود را می‌نمایید. سپس این شرکت‌ها بارنامه را صادر کرده و بار شما را حمل و ارسال می‌کنند. بار شما (بصورت ارسال بار هوایی یا زمینی و یا دریایی) انجام می‌گیرد. و در نهایت شما و یا نماینده‌ی قانونی شما در کشور مقصد، می‌توانید اقدام به ترخیص بار از گمرک آن کشور نمایید.

بطور خلاصه مراحل فریت بار به شکل زیر است:

تماس با شرکت مورد نظر جهت ثبت سفارش فریت بار، حضور کارشناسان شرکت در محل شما جهت بازدید و مشاوره، بسته بندی ویژه بار شما مطابق استانداردهای حمل هوایی، حمل بار شما تا فرودگاه یا بنادر جهت حمل خارجی، بازرسی توسط گمرک و اخد مجوزات لازم گمرکی جهت فریت بار، بازرسی بار توسط حراست فرودگاه، رزرو، پذیرش و انبارداری کالا جهت ارسال به مقصد مورد نظر شما، ارسال بار توسط شرکت هوایی مورد نظر، ترخیص بار در فرودگاه مقصد.

لیست نکات مهم فریت بار مسافری

در مراحل فریت بار مسافری دانستن نکات زیر نیز حائز اهمیت است:

اگر شما با شرکت هواپیمایی خاصی مسافرت می‌کنید، حتما لازم نیست انتقال بار خود را هم با همان شرکت هواپیمایی انجام دهید. شما می‌توانید شرکت دیگری را برای فریت بار مسافری خود انتخاب نمایید.

برای ارسال بار هوایی شرکت دارای مجوز را انتخاب کنید که مکان مشخصی در فرودگاه داشته باشد. در زدن بارنامه دقت کنید که از تحویل پته سبز به افراد غیر مسئول خودداری کنید.

یادتان باشد که هزینه‌ فریت بار مسافری برای بارنامه هوایی و.. است و آن را هم باید با شرکتی که مسئول حمل و نقل بار شماست حساب نمایید. گمرک ایران برای انجام مراحل اولیه گمرکی هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کند و تنها مبلغ هزار تومان جهت صدور پته کالای فوریتی می‌گیرد.

شرکت‌های هواپیمایی در انجام مراحل فریت بار رقابت شدیدی با هم دارند و هر کدام برای مسیرهای مختلف، قیمت‌های مختلفی را پیشنهاد می‌دهند. بنابراین بهتر است همیشه از چند شرکت هواپیمایی قیمت بگیرید تا با بهترین قیمت فریت بار مسافری انجام دهید.

ارسال بار هوایی
ارسال بار هوایی

نحوه بسته بندی مناسب

کالاها در فریت بار باید به گونه‌ای بسته‌بندی شوند تا در تمام مراحل فریت بار آسیب نبینند و سالم به مقصد برسند. در این باره رعایت نکات زیر الزامیست:

  • در ارسال بار هوایی مسافر (فریت بار مسافری) بسته‌بندی باید طوری باشد که کالا تکان نخورد و قطعات بار در داخل جعبه‌ها حرکت نکنند.
  • محافظت لوازم شکستنی توسط نایلون حباب دار و ضربه گیرها.
  • پر کردن فضای داخل جعبه‌ها با مواد سبک ضربه گیر.
  • کالاهای حجیم مانند مبلمان، چوب اسکی و غیره باید با چندید لایه فوم و نایلون حباب دار محافظت شوند تا محموله ارسالی آسیب نبیند. قاب عکس و آینه باید در صندوق چوبی قرار داده شوند.

حتما توجه کنید که:

  • اگر صندوق چوبی به آمریکا و کانادا ارسال می کنید، صندوق حتما باید سم پاشی گردد.
  • بسته‌بندی کالاهایی که بر اساس قوانین بین‌المللی جزو کالای خطرناک محسوب می‌شوند، باید تحت شرایط و قوانین خاص بین المللی انجام شود.

فریت بار به چه کشورهایی میتواند انجام بگیرد؟

ارسال بار هوایی خارجی یا فریت بار مسافری می‌تواند به هر شهر و کشوری در هر کجای دنیا که دارای فرودگاه است انجام گیرد. همچنین چنانچه شهر یا کشور مقصد شما دارای فرودگاه نباشد، برخی از شرکت‌های ویژه ارسال بار هوایی، این امکان را دارند که محموله و بار مسافران را تا نزدیکترین فرودگاه به شهر یا کشور مقصد ارسال می‌کنند. سپس محموله از طریق حمل بار زمینی یا دریایی به شهر یا کشور مقصد حمل می‌شود. شرکت تجاری ققنوس نمایندگی‌های گوناگون در کشورهای مختلف دارد و می‌تواند تمام مراحل فریت بار را انجام داده و بار شما را حتی به شهرهایی که فرودگاه بین‌المللی ندارند، به شکل ترانزیتی و ترکیبی ارسال کند.

جمع بندی

در این مقاله از گروه تجاری ققنوس با فریت بار مسافری و مراحل فریت بار آشنا شدید. حتما اکنون می‌دانید برای افرادی که قصد مهاجرت دارند و یا دانشجویانی که می‌خواهند لوازم و وسایل شخصی خود را به خارج ارسال کننذ، ارسال فریت بهتری روش انتقال کالا با هزینه مناسب خواهد بود. شرکت تجاری ققنوس این اطمینان را به شما می‌دهد که تمام مراحل گمرکی در فرودگاه و ارسال بار هوایی کالا به شهر مقصد را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهد. کارشناسان متخصص ما در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند تا با مناسبترین هزینه ارسال بار هوایی از طریق معتبرترین ایرلاین‌های بین‌المللی، فریت بار مسافری انجام دهید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *