ترخیص ماشین آلات چاپ از گمرک چگونه است؟ | صفر تا صد واردات دستگاه چاپ

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

ترخیص ماشین آلات چاپ

آنچه در این مقاله میخوانید

امروزه صنعت چاپ در دنیا به سرعت در حال رشد و پیشرفت و شکوفایی است و شرکت‌های خاصی در کشورهای مختلف به تولید دستگاه‌های چاپ می‌پردازند و در حال پیشی گرفتن از هم می‌باشند. صنعت چاپ در کشور ما به واردات دستگاه چاپ از این کشورها نیازمند است تا از تکنولوژی روز دنیا عقب نماند. از این رو هر ساله واردات و ترخیص ماشین آلات چاپ از شرکت‌هایی چون  هایدلبرگ، رولند، رایوبی، ساکورایی، ک ب آ و کوموری، انجام می‌شود. در این بین واردات دستگاه چاپ از چین نیز بهترین راه برای دستیابی به دستگاه‌های باکیفیت و قیمت مناسب می‌باشد. چین بزرگترین تولیدکننده انواع دستگاه‌های چاپ جهت واردات و ترخیص دستگاه چاپ از گمرک است و شما می‌توانید در این کشور تامین‌کنندگان زیادی پیدا کنید و به واردات اقدام نمایید. گروه تجاری ققنوس آماده کمک به شماست تا تامین‌کننده متناسب با شرایط خرید خود در چین پیدا و معامله کنید.

لیست مراحل واردات و ترخیص ماشین آلات چاپ از چین

برای واردات دستگاه چاپ از چین، ابتدا باید یک تأمین‌کننده معتبر پیدا کنید. سپس با توجه به مراحل و نکاتی که در این قسمت می‌گوییم، می‌توانید دستگاه چاپ معتبر و باکیفیت را خرید و وارد نمایید.

شناخت دستگاه‌هایی که می‌خواهید از چین وارد کنید

دانستن مشخصات و استانداردهای کیفیت دستگاهی که قصد واردات آن را دارید خیلی مهم است. بهتر است مشخصات فنی دستگاه شامل: ولتاژ، مدل، عملکرد، راندمان، سیستم کنترل، کلاس حفاظت و وزن را بدانید. همچنین شما به عنوان یک واردکننده باید استانداردهای ایمنی قابل اجرا و مستندات فنی لازم در کشور خود را به تولیدکننده اطلاع دهید، تا برای واردات و ترخیص دستگاه چاپ از گمرک با مشکلی مواجه نشوید. سپس باید برای ترخیص ماشین آلات چاپ یک گزارش تست که جزئیاتی مانند: سازنده، شرکت صادرکننده، شناسه محصول، تاریخ انتشار و مقررات لازم در آن موجود باشد را جهت اطمینان از ایمنی دستگاه درخواست کنید.

گزارش تست واردات دستگاه چاپ به دو روش می‌تواند انجام شود: اول انجام آزمایشات آزمایشگاهی توسط شخص ثالث معتبر که این روش پر هزینه خواهد بود. دوم: واردات ماشین‌هایی که قبلاً مراحل آزمایش آن انجام شده و گزارش‌های مربوطه‌اش موجود باشد.

ترخیص دستگاه چاپ از گمرک
ترخیص دستگاه چاپ از گمرک

درخواست نمونه

مهمترین نکته قبل از واردات و ترخیص ماشین آلات چاپ از چین، درخواست نمونه از تأمین‌کننده می‌باشد. با این کار مطمئن شوید که آیا تأمین‌کننده، دقیقا همان دستگاه و کارایی که مد نظر شماست را تحویل می‌دهد یا خیر؟ البته اکثر تولیدکنندگان نمونه‌های رایگان برای کالای خود ارائه می‌دهند و شما باید فقط هزینه‌های حمل و نقل و ترخیص کالا از گمرک را پرداخت کنید.

آزمون پذیرش کارخانه (FAT) برای واردات دستگاه از چین

برای واردات انواع دستگاه‌ها از چین و همچنین واردات دستگاه چاپ، باید آزمون پذیرش کارخانه را انجام دهید. این آزمایش باید شامل: مدل، طرح، MOC، کمیت، پنل کنترل و پنل PLC ، سنسورها RH، ویژگی‌های ایمنی و سنسورهای دما باشد تا مطمئن شوید که دستگاه کیفیت و عملکرد موثری دارد.

اطمینان از مطابقت دستگاه چاپ با تمام گواهینامه‌های استاندارد

تولیدکننده شما باید کلیه گواهینامه‌های لازم را که عملکرد کیفی دستگاه را تضمین می‌کند، برای واردات و ترخیص دستگاه چاپ از گمرک داشته باشد.

درخواست اسناد حیاتی برای واردات دستگاه چاپ

مدارکی چون ضمانت نامه، کتابچه راهنمای کاربر و… برای واردات و ترخیص ماشین آلات چاپ از چین بسیار ضروریست. شما با کمک این اسناد می‌توانید به شناسایی مالک، عملکرد دستگاه و اقداماتی که در صورت خرابی دستگاه باید انجام شود را بدانید.

داشتن خدمات پس از فروش

مشخصات و قابلیت استفاده انواع مختلف دستگاه‌های چاپ وارداتی متفاوت است. از این رو تامین‌کنندگان باید برای کارکرد و کارآمدی واردات دستگاه چاپ، خدمات پس از فروش مختلفی را به شما ارائه دهند. از جمله: نصب دستگاه؛ برخی از دستگاه‌ها ممکن است پیچیده یا فاقد تخصص محلی برای نصب باشند و وجود افرادی که بتواند دستگاه شما را پس از واردات نصب کنند لازم است. دیگری راه اندازی دستگاه چاپ؛ راه اندازی صحیح دستگاه، تضمین‌کننده مونتاژ مناسب قطعات، منبع تغذیه کافی و روش نگهداری مناسب است.

داشتن گارانتی واردات ماشین آلات چاپ وارداتی

بسیاری از تولیدکنندگان برای دستگاه خود گارانتی ارائه نمی‌دهند. تولیدکننده‌ای پیدا کنید تا در صورت آسیب‌دیدگی دستگاه، آن را تعمیر نماید. همچنین در واردات و ترخیص دستگاه چاپ از گمرک حتما با تولیدکننده راجع به هزینه ارسال و حمل و نقل در طول دوره گارانتی صحبت کنید.

بسته بندی و آماده برای حمل و نقل

نوع و اندازه دستگاه شما چگونگی حمل و نقل و بسته بندی آن را تعیین می‌کند. در ترخیص ماشین آلات چاپ بسته‌بندی درست اهمیت ویژه‌ای دارد. زیرا از آسیب رساندن عوامل خارجی به دستگاه شما جلوگیری می‌کند.

لیست تعرفه و هزینه های واردات و ترخیص ماشین آلات چاپ

فعالان صنعت چاپ برای واردات دستگاه چاپ موردنیازشان، می‌توانند ارز مبادله‌ای دریافت کنند. برای این کار باید با داشتن کارت بازرگانی کالا را سایت وزارت بازرگانی ثبت سفارش نمایید تا حالت تعلق ارز مبادله‌ای برایتان مشخص شود. برای واردات و ترخیص ماشین آلات چاپ برای دو نوع هزینه، ارز دریافت است.

هزینه حقوق گمرکی و سود بازرگانی ترخیص ماشین آلات چاپ

شما می‌توانید هزینه‌های مربوط به حقوق ورودی و مالیات ارزش افزوده که گمرک از شما می‌گیرد، را بر اساس نرخ ارز مبادله‌ای (تبدیل ارزش کالا به ریال با نرخ مبادله‌ای) پرداخت کنید. ترخیص دستگاه چاپ از گمرک ۶ درصد حقوق ورودی و ۸ درصد مالیات ارزش افزوده دارد.

هزینه‌های انجام خدمات

برای ترخیص ماشین آلات چاپ از گمرک، هزینه‌های خرید تجهیزات و یا ماشین‌آلات مورد نظر و حواله آن به فروشنده، هزینه‌های مرتبط با ثبت سفارش کالا و دریافت مجوزات مربوطه، هزینه حمل و نقل کالای خریداری شده تا گمرک جمهوری اسلامی ایران، هزینه ترخیصیه، دموراژ، هزینه‌های مرتبط با انبارداری، بیمه، پرداخت هزینه ترخیص کالا، کارمزد کارت بازرگانی و … توسط سازمان‌های ارائه دهنده خدمت دریافت می‌شوند.

این هزینه برای واردات دستگاه چاپ در گمرکات داخلی توسط انبارهای عمومی و هزینه‌های آزمایش و استاندارد، توسط سازمان ملی استاندارد و در بنادر سازمان بنادر توسط سازمان بنادر، هر کدام بر اساس نرخ‌های مصوب دریافت می‌شوند. هزینه‌ها غالبا به ریال هستند و ربطی به نرخ ارز ندارند. بنابراین پرداخت‌های گمرکی ترخیص دستگاه چاپ از گمرک نیز بر اساس فاکتوری که به گمرک ارائه می‌گردد، تعیین می‌شود و اغلب بر اساس وزن کالا است.

کد تعرفه گمرکی ماشین آلات چاپ

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص کتب نشریات و اوراق چاپی ۴۹۱۱- ۴۹۱۰- ۴۹۰۸-۴۹۰۸- ۴۹۰۲.

برای ترخیص ماشین آلات چاپ، لیتوگرافی، گراورسازی، حروف چینی و صحافی

۸۴۴۳- ۸۴۴۲- ۸۴۴۱- ۸۴۴۰.

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص ماشین‌های چاپ  ink-get ۸۴۴۳ می‌باشد.

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص دیگر ‌ماشین آلات و ‌دستگاه‌ها برای ساختن (Making up) خمیر کاغذ، کاغذ یا مقوا، همچنین ماشین‌های برش از هر نوع ۸۴۴۱۸۰۰۰ می‌باشد و برای ترخیص ماشین‌‌آلات چاپ افست، با تغذیه قرقره‌ای ۸۴۴۳۱۱۰۰ می‌باشد.

همچنین، کد تعرفه گمرکی برای ترخیص ماشین‌‌آلات چاپ برجسته (Letterpress)، با تغذیه قرقره‌ای، به استثنای چاپ فلکسوگرافیک  (Flexographic) 84431400 می‌باشد.

شما می‌توانید برای اطلاع از جزئیات بیشتر راجب تعرفه ورودی و حقوق گمرکی ترخیص و واردات دستگاه چاپ با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس تماس حاصل فرمایید.

قوانین واردات و ترخیص ماشین آلات چاپ از گمرک

برای واردات دستگاه چاپ، ۶ درصد حقوق ورودی (حقوق گمرکی و سود بازرگانی) و ۸ درصد مالیات ارزش افزوده وجود دارد. البته برای واردات و ترخیص ماشین آلات چاپ روزنامه، سود بازرگانی پرداخت نمی‌گردد.

دستگاه‌های چاپ دست نو نیازی به بازدید در گمرک ندارند؛ ولی دستگاه‌های دست دوم باید برای ترخیص دستگاه چاپ از گمرک بازدید بشوند. برای واردات ماشین آلات چاپ ارز مبادله‌ای تعلق می‌گیرد. البته با ذکر توضیحاتی می‌توان ب ذکر کشور مبدا نپرداخت. این قوانین را افراد باتجربه در زمینه واردات دستگاه چاپ به خوبی می‌دانند. بنابراین اگر دستگاه چاپ و کشور مبدا را برای خرید انتخاب کردید، برای دریافت مجوزهای مورد نیاز واردات و ترخیص ماشین آلات چاپ، بهتر است با افراد با تجربه مشورت نمایید.

همچنین، برای حمل و نقل و ترخیص دستگاه چاپ از گمرک هم به کارگزار گمرکی معتمد نیاز دارید. زیرا اگر یک شرکت بازرگانی حرفه‌ای که در این زمینه فعالیت دارد را بکار گیرید؛ هزینه بارگیری، بیمه و استاندارد و تخلیه و… برایتان کمتر خواهد شد. گروه تجاری ققنوس به عنوان یک شرکت فعال در این زمینه می‌تواند اسناد لازم برای گمرک را بطور کامل جمع‌آوری و بایگانی نماید. شما می توانید با کمک کارشناسان ما در این مجموعه به راحتی؛ سریع و با قیمت مناسب، ترخیص ماشین آلات چاپ خود را انجام دهید.

واردات دستگاه چاپ
واردات دستگاه چاپ

کد تعرفه گمرکی چیست؟

کد تعرفه گمرکی کالا عبارت است از نوعی سیستم استانداردسازی جهت کنترل و شناسایی کالاها. محصولات و کالاهای مختلف به وسیله کد تعرفه گمرکی و بر اساس بودجه و سیاست‌های اقتصادی، سیاسی و مالیاتی کشورها طبقه‌بندی می‌گردند. در این سیستم، اقدامات تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای در تجارت بین‌الملل و سایر فعالیت‌های اقتصادی تعرفه می‌شود. در تجارت و بازرگانی‌های بین‌المللی کلیه کالاهای تجاری مطابق با استاندارد جهانی دسته‌بندی می‌شوند و در دسترس مردم قرار می‌گیرند.

این دسته‌بندی‌ها و کد تعرفه گمرکی کالاها در ایران در کتاب مقررات واردات و صادرات که سازمان توسعه تجارت در ۲۱ بخش و ۹۸ فصل هرساله گرد آوردی و منتشر می‌کند. جهت واردات و ترخیص دستگاه چاپ از گمرک می‌توانید کد تعرفه انواع آن را در این کتاب نیز بیابید.

این کدها تمام مشخصات کالا را دارند و گویای تمام جزئیات کالا می‌باشند. در تمام سازمان‌ها و مراحل تجارتی و نیز در ترخیص ماشین آلات چاپ بکار می‌روند. فاکتورهای فروش تاجران و بازرگانان در بازارهای جهانی بر اساس کد تعرفه گمرکی کالاها ثبت می‌شوند و گمرک کالا را بر اساس آن کد بررسی می‌کند تا کارهای گمرکی آن انجام شود. این کدها یک سامانه بین‌المللی هستند که توسط WTO به اجرا در آمده‌اند و در سطح بین المللی آن را با نام Hs cod می‌شناسند. کد تعرفه گمرکی در واردات دستگاه چاپ نیز یک عدد ۱۰ رقمی است که ۶ رقم اول آن در بین همه کشورها مشترک است و بقیه رقم‌ها با توجه به طبقه‌بندی کالاها در هر کشور خاص و متفاوت است.

جمع بندی

کار واردات دستگاه چاپ از چین می‌تواند برای شما بسیار سخت باشد، به ویژه اگر در این کار تجاری مبتدی هستید. پیدا کردن یک شرکت بازرگانی معتبر می‌تواند دردسر شما را کمتر کند. شرکت تجاری ققنوس با داشتن دفاتری در کشور چین می‌تواند تمام مراحل واردات دستگاه شما (انتخاب تامین‌کننده مناسب با شرایط شما، معامله با او، مراحل واردات و ترخیص دستگاه چاپ از گمرک، انطباق دستگاه با الزامات قانونی و ایمنی کشور) را انجام دهد. بدین ترتیب واردات و ترخیص ماشین آلات چاپ خود را بدون هیچ گونه مشکلی به هر کشور مقصدی که می‌خواهید انجام دهید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *