بهترین خودروهای وارداتی ایران که باید بشناسید

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این مقاله میخوانید

به دنبال صدور مجوز خودروهای وارداتی، همه منتظرند تا ببینند چه ماشین‌هایی به عنوان بهترین خودروهای وارداتی ایران خواهند آمد. البته از بین گزینه‌های موجود و موفق ترین خودروهای وارداتی با قیمت حدود ۲۰ هزار دلار، مدل‌های خیلی مطلوبی برای ورود به بازار داخلی ایران وجود دارند. با توجه به هزینه‌های گمرک و.. قیمت نهایی، بهترین ماشین وارداتی ایران شاید تقریبا به ۱ میلیارد تومان برسد. از بین خودروهای وارداتی نیز تنها تعداد کمی به عنوان موفق ترین خودروهای وارداتی در بازار ایران حضور خواهند داشت. عوامل صنعتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … در موفقیت یک خودرو به عنوان بهترین خودروهای وارداتی ایران تاثیرگذار است. در این مقاله از گروه تجاری ققنوس شما را با تعدادی از خودروهایی با قیمت ۲۰ هزار دلار که احتمال ورودشان به ایران هست، آشنا می‌کنیم. به نظر شما چه خودرویی بهترین ماشین وارداتی ایران خواهد بود؟

بهترین خودروهای وارداتی چه نوع خودرویی است؟

بسته به این که تعریف شما از بهترین خودرو چیست و با شنیدن نام «بهترین خودروهای وارداتی ایران» چه مشخصاتی در ذهنتان نقش می‌بندد، ملاک‌های متعددی وجود دارند که بر اساس آنها خودروها را از بد تا خوب طبقه‌بندی می‌کنید. در نظر برخی ممکن است فروش بالا به عنوان شاخصه‌ اصلی بهترین ماشین وارداتی ایران ذکر شود، اما برخی ممکن است تداوم در تولید یک خودرو را به عنوان عاملی بدانند که آن خودرو در لیست موفق ترین خودروهای وارداتی قرار گیرد.

پس ما در اینجا معیار موفقیت یک خودرو جهت کسب عنوان «بهترین خودروهای وارداتی ایران» را فروش بالا و محبوبیتی که میان مشتریان در یک بازار خاص دارد و همچنین تداوم تولید یعنی عرضه آن خودرو در بازار در نظر می‌گیریم. مطابق با این تعریف شاید یک خودرو در بازار ژاپن موفق به فروش باشد؛ اما در بازار آمریکا، اروپا یا ایران موفقیت و تقاضای چندانی ندارد و برعکس. امکان دارد خودرویی را بیابید که در تمام کشورهایی که عرضه‌ می‌شود موفق است؛ اما برای مثال در کشور ما به دلایل سیاسی یا اقتصادی نمی‌تواند به عنوان بهترین ماشین وارداتی ایران باشد.

دلایل موفقیت یک خودرو برای واردات چیست؟

عوامل متعددی در موفقیت یک خودرو اثرگذارند. عوامل سیاسی مانند تغییر قدرت سیاسی و تصویب قوانینی به نفع یا ضرر خودروهای خاصی وجود دارند. برخی خودروها در سال‌های گذشته فروش خوبی در بازار ایران داشتند و بهترین خودروهای وارداتی ایران بودند. ولی با تغییر دولت قانونی تصویب شد که در آن فروش خودروهایی با حجم پیشرانه بالا ممنوع و مانع از ورود این خودروها به بازار ایران شدند. مثال دیگر آمریکا و اروپاست که در سال‌های اخیر قوانین ممنوعیت فروش ماشین‌های سوخت فسیلی تصویب شد، تا خریداران را به خرید خودروی برقی تشویق کنند. این جریان موجب محبوبیت و موفقیت ناگهانی مدل‌های برقی تسلا طی چند سال به عنوان موفق ترین خودروهای وارداتی شده است. تحریم‌هایی که اخیرا علیه ایران اعمال شد از جمله عوامل سیاسی است که بر موفقیت عرضه خودروها موثر بود. این تحریم‌ها موجب توقف عرضه بعضی از مدل‌های خودروی وارداتی فرانسوی و اروپایی به ایران شد.

دلایل اقتصادی و افزایش قیمت ارز که از تحریم ها ناشی می‌شود نیز می‌تواند از عوامل موثر بر موفقیت یک خودرو برای واردات است. قبل از اعمال تحریم‌ها علیه ایران، قیمت بعضی از ماشین‌های وارداتی به ایران طوری بود که گاهی قشر متوسط جامعه هم می‌توانستند سوار مدل‌های خارجی شوند و این موضوع موجب افزایش واردات آن‌ها به عنوان بهترین ماشین وارداتی ایران بود. با شروع تحریم‌ها و افزایش شدید قیمت ارز و خودروهای وارداتی، اقشار مختلف جامعه با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه شدند و تعداد مشتریان و آن‌ها نیز کاهش یافت. عوامل اجتماعی سومین عامل موثر بر موفقیت یک خودروست. مثلا، برخی از خودروسازان، طیف جمعیتی یک کشور را بررسی می‌کنند و درمی‌یابند که نسل جوان علاقه خاصی به خرید خودروهای اسپرت دارد. در نتیجه محصولات اسپرت خود را به عنوان بهترین خودروهای وارداتی ایران با قیمت مناسب برای نسل جوان کشور ما تولید می‌نماید.

لیست بهترین خودروهای وارداتی با قیمت مناسب

شاید خودروهای زیر در لیست موفق ترین خودروهای وارداتی به ایران باشند:

کیاسول ۲۰۲۲

دارای تهویه خودکار، استارت دکمه‌ای، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی و مسیریاب. با قیمت تقریبی ۱۰۲۰۹۰۸۰۰۰ تومان، می‌تواند بهترین ماشین وارداتی ایران شود. کیا سول ۲۰۲۳ نیز امکان واردات دارد.

کیا فورته

دارای کیفیت فنی و عملکرد بالا، ترمزهای قوی‌تر، تنظیمات اسپرت سیستم تعلیق و سراگزوز دوتایی. کیافورته با قیمت حدود ۱۰۳۶۸۶۸۰۰۰ تومان شاید از بهترین خودروهای وارداتی ایران باشد.

نیسان ورسا

خودرویی جمع‌وجور با موتور ۴ سیلندری و ۱۲۲ اسب بخار و با قیمت احتمالی ۸۰۷۵۷۶۰۰۰ تومان و راحتی و ایمنی با کابین استاندارد جزء موفق ترین خودروهای وارداتی خواهد بود.

هیوندای اکسنت

این خودرو با موتور ۴سیلندر و ۱۲۰ اسب بخار و گیربکسCV، تجهیزات و امکانات جانبی لوکس و جذابی چون صندلی‌های گرم‌شونده و استارت دکمه‌ای دارد و مجهز به ایموبلایزر می‌باشد. قیمت احتمالی آن حدود ۸۸۵۵۱۴۰۰۰ تومان است.

هیوندای ونیو

با ظاهری لوکس و امنیت بالا و آپشن‌ها و کارکرد مطلوب، دارای پیشرانه‌ ۱ لیتری و ۱۲۰ اسب بخار قدرت و گشتاور آن ۱۷۲ نیوتن در متر می‌باشد. می‌تواند با قیمت احتمالی ۱۰۱۰۸۰۰۰۰۰ تومان از بهترین خودروهای وارداتی ایران گردد.

سوبارو ایمپرزا

دارای کابین لوکس با پوشش چرم و راحت و ظاهری مشابه خودروهای گران‌قیمت بازار بین‌المللی است. پیشرانه‌ ۲ لیتری و قدرت ۱۵۲ اسب بخار دارد. با قیمت تقریبا ۹۹۹۸۹۴۰۰۰ تومان شاید بهترین ماشین وارداتی ایران شود.

هیوندای النترا

این خودرو مجهز به موتور ۲ لیتری توربو، ۲۸۰ اسب بخار قدرت، ظاهری امروزی و لوکس دارد. با قیمت احتمالی ۱۰۵۶۰۲۰۰۰۰ تومان از گزینه‌های مناسب برای موفق ترین خودروهای وارداتی ایران است.

نیسان کیکس

خودرویی کم‌مصرف با کابینی جادار، سیستم تعلیق عالی، طراحی داخلی کابین با رنگ‌های متنوع، زیبا با قیمت احتمالی ۱۰۴۸۰۴۰۰۰۰ تومان خواهد بود. از دیگر خودروهای وارداتی می‌توان نیسان سنترا، کیا ریو و میتسوبیشی میراژ را نام برد.

خودروهای وارداتی به بازار چه زمانی عرضه ورود دارند؟

چند وقتی از زمانی که واردات خودرو در هیات دولت تصویب شد، می‌گذرد؛ ولی هنوز آیین‌نامه مربوطه نهایی نشده است. با توجه به این شرایط در ابتدا گفته شد که اولین گروه از بهترین خودروهای وارداتی ایران، تابستان به کشور وارد می‌شوند. ولی در عمل انتظار نمی‌رفت که این موضوع اتفاق افتد. با توجه به شرایط جدید نمی‌توان با قطعیت در مورد زمان ورود موفق ترین خودروهای وارداتی صحبت کرد. البته امکان دارد تمام خودروهای وارداتی به صورت هم ‌زمان به بازار عرضه نشوند. به نظر می‌رسد اولین گروه خودروها با مدل کیا به تازگی وارد شدند و به عقیده کارشناسان بقیه نیز تا بهمن ماه وارد خواهند شد. از سویی هم به نظر نمی‌رسد که ورود بهترین ماشین وارداتی ایران به بازار، در قیمت‌ها تاثیری داشته باشد، ولی مصرف‌کنندگان تمایل زیادی برای خرید خواهند داشت.

هزینه‌های واردات خودرو به ایران

هزینه‌های مختلفی جهت ورود بهترین خودروهای وارداتی ایران وجود دارند. از جمله هزینه های واردات خودرو میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده
  • ۴ درصد مالیات علی الحساب
  • برای ورود موفق ترین خودروهای وارداتی باید یک درصد عوارض به هلال احمر پرداخت نمود.
  • عوارض خاص خودرو نیز بر اساس ارزش فوب و به میزان ۵ درصد باید پرداخت گردد.
  • هزینه استاندارد، شماره‌گذاری و نقل و انتقال بهترین ماشین وارداتی ایران را هم به ترتیب: با توجه به نوع خودرو، ۱۰ درصد و ۳ درصد مشخص کرده‌اند.
  • عوارض شهرداری برای واردات خودرو به ایران هم بین ۳۰۰ الی ۷۰۰ تومان می‌باشد.

فروش اقساطی خودرو وارداتی چه شرایطی دارد؟

شما برای اینکه بتوانید بهترین خودروهای وارداتی ایران را متناسب با شرایط خود خریداری کنید، در وهله اول باید توجه نمایید که چه شرکتی را جهت خرید خودرو انتخاب کنید. در حال حاضر هر کدام از شرکت‌های فعال در زمینه فروش اقساطی خودرو، شرایط خاص خود را برای فروش خودروهایشان در نظر دارند. لازم است شما با توجه به این شرایط، تصمیم نهایی خود را بگیرید که آیا این شرایط را می‌پذیرید یا خیر؟ سپس نسبت به سفارش خودروی موردنظر به عنوان بهترین ماشین وارداتی ایران اقدام کنید.

کمتر شرکتی را می‌توانید بیابید که موفق ترین خودروهای وارداتی را با فروش اقساطی و شرایط ایده‌آل عرضه کند و شرایط اغلب شرکت‌ها زیاد مناسب نمی‌باشد. شرکت‌هایی نیز که خدمات فروش اقساطی خودروهای خارجی را دارند، باید با توجه به صرفه اقتصادی که برایشان فراهم می‌شود شرایط ویژه‌ای را جهت فروش خودروهای خود انتخاب کنند. شما می‌توانید جهت یافتن چنین شرکت‌هایی به قصد خرید بهترین ماشین وارداتی ایران، با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس در ارتباط باشید.

بهترین کشورها برای واردات خودرو به ایران

به گفته معاون حمل‌ونقل وزارت صمت در تدوین آیین‌نامه واردات خودرو جهت ورود بهترین خودروهای وارداتی ایران به شاخص‌های فنی چون خدمات پس از فروش باید توجه شود. از این رو واردکنندگان باید از کشورهایی جهت واردات خرید کنند که این شرایط را ارائه دهند و همچنین خودروهای به روزی تولید کنند. قبلا خبرهایی راجع به ورود خودرو از کشور هند به گوش می‌رسید، ولی چون هند شرط تولید محصولات به‌روز و ایمن جهت بهترین ماشین وارداتی ایران را ندارد، واردات از این کشور در دستورکار وزارت صمت نمی‌باشد. به نظر می‌رسد که موفق ترین خودروهای وارداتی از کشورهایی چون چین، کره و بعضی از کشورهای اروپای شرقی وارد شوند؛ زیرا این کشورها در خط تولید خود برندهای مطرح بین‌المللی را دارند.

بنا به نظر کارشناسان با خودروساز‌هایی مانند تویوتا ژاپن و شرکت‌های خودروساز آلمانی و چینی هم برای واردات خودرو مذاکراتی انجام شده است و از کشور روسیه هم سخنانی شنیده می‌شود. اما سوال اساسی این است که، آیا با وجود تحریم‌ها می‌توانیم از کشورهای اروپایی و ژاپن خودرو وارد کنیم؟ اگر مجبور به واردات خودرو از روسیه شویم، کیفیت خودروهای روسی چگونه است؟ در نهایت با توجه به این شرایط تحریمی، تنها کشوری که روابط سیاسی خوبی با ایران دارد و به راحتی می‌توانیم از آن بهترین ماشین وارداتی ایران را وارد نماییم، واردات از کشور چین می‌باشد. در ارتباط با کشورهای ژاپن، آلمان و کره هم همه چیز بستگی به نتیجه مذاکرات برجام دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله از میان انواع بهترین خودروهای وارداتی ایران نمونه‌هایی را نام بردیم که قیمتی مناسب، و در حدود ۲۰هزار دلار دارند. این خودروها در لیست موفق ترین خودروهای وارداتی جهان بوده، شهرت و محبوبیت جهانی دارند و از کیفیت بسیار مناسبی بهره‌مندند. یعنی می‌توان گفت با وجودی که قیمت بسیار بالایی ندارند، ولی در بازار بین‌المللی از گزینه‌های مطلوب جهت وارداتند. شما خودروهای کدام کشور را ترجیح می‌دهید و کدام‌ خودرو را بیشتر می‌پسندید؟ به نظر شما کدام یک موفق به ورود به بازار ایران می‌شوند؟

می‌توانید به کمک گروه تجاری ققنوس موفق ترین خودروهای وارداتی را با قیمت مناسب از شرکت‌هایی که شرایط خوبی برای فروش دارند تهیه کنید. با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا هزینه‌های خود را برای خرید خودرو کاهش دهید و با توجه به شرایط، بهترین ماشین وارداتی ایران را در کوتاه‌ترین زمان خرید نمایید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *