ترخیص یک روزه کالا چگونه است؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

ترخیص یک روزه کالا

آنچه در این مقاله میخوانید

کسانی که در عرصه تجارت فعالیت دارند حتما می‌دانند که زمان ترخیص کالا از گمرک بسیار مهم است. زیرا هر چقدر کالاها بیشتر در انبار بمانند، هزینه‌های پرداختی افزایش می‌یابد و یا صدمات جبران ناپذیری چون فساد مواد حساس و … پیش خواهد آمد که ضرر مالی به تاجر می‌زند. به همین منظور بهتر است نسبت به ترخیص سریع کالا از گمرک اقدام کنید. تجارت، به علم، سرمایه، تخصص و تمرکز بسیار بالایی نیاز دارد. در این بین ترخیص یک روزه کالا روشی برای ترخیص کالاهایی است که بنا به نیاز باید سریعا ترخیص شوند. در این مقاله به اهمیت و نحوه انجام این ترخیص می‌پردازیم.

اهمیت ترخیص یک روزه کالا

بزرگترین سرمایه تجار در دنیای تجارت، زمان است. برای فعالیت موفق در این عرصه باید همواره به نوسانات بازار ارز و رقابت‌های شدید موجود توجه داشت و تصمیمات به موقع و هوشمندانه گرفت. چون هر یک ساعت در بازار تجارت تعیین کنندۀ سرنوشت بیزینس شماست. در فرایند واردات و صادرات کالا، ترخیص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چرا که اگر کالاهای وارد شدۀ شما در انبار گمرک استوک شوند، به ازای هر یک روز ضرر سنگینی برایتان به دنبال خواهد داشت.

اینجاست که ترخیص سریع کالا از گمرک در اولویت قرار می‌گیرد، زیرا علاوه بر اینکه کالایتان دیرتر به بازار مصرف وارد می‌شود و چرخۀ سرمایه کند می‌گردد، شما مجبور به پرداخت هزینه‌های بالای نگهداری از کالا در انبار گمرک خواهید بود. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم کالای خود را در صورت ممکن با ترخیص یک روزه کالا در کم‌ترین زمان ممکن ترخیص نمایید. بهتر است از ابتدای فرایند واردات، از یک تیم مجرب برای ترخیص کمک بگیرید تا مهمترین سرمایه در تجارت یعنی زمان را ازدست ندهید.

ترخیص کالا
ترخیص کالا

آیا می‌توان کالاها را در طول یک روز ترخیص نمود؟

اخیرا ترخیص کالا از گمرک کاری بسیار سخت و زمان‌بر است؛ زیرا دولت پیوسته تلاش می‌کند تا با ممانعت از واردات کالا جلوی خروج ارز و افزایش نرخ ارز را بگیرد. از این رو با ساختارهایی چون صدور ثبت سفارش، تخصیص کد رهگیری بانک مرکزی و ترخیص از گمرک، سعی دارد کنترل دقیق روی واردات اعمال نماید. جهت ترخیص سریع کالا از گمرک، مهمترین کار اخذ ثبت سفارش برای واردات کالاست. دولت هر روزه لیست واردات و گروه‌های کالایی آن را تغییر می‌دهد و گاهی امکان دارد کالایی را وارد کنید، اما امکان ثبت سفارش و ترخیص آن نباشد. در این شرایط صاحب کالا با افزایش هزینه انبارداری و هزینه دموراژ متحمل ضرر خواهد شد. در این موارد باید از ترخیص یک روزه کالا با استفاده از بند ۱ ماده ۳۸ قانون امور گمرکی و ترخیص کالا بهره ببرید که برای کالاهای با ارزش حداکثر ۲۰۰۰ دلار بکار می‌رود.

البته برای این روش هم سختگیری‌هایی اعمال می‌شود، زیرا ترخیص به شکل پته از فرودگاه امام به سرعت انجام می‌گردد، در نتیجه تمایل تجار به دریافت ثبت سفارش واردات کمتر می‌شود. شما می‌توانید با این روش، بدون انجام ثبت سفارش و در صورت عدم نیاز به مجوز دیگر در حداکثر ۱ روز کاری کالای خود را ترخیص نمایید. ترخیص سریع کالا از گمرک در زمان و هزینه‌های ترخیص کالا صرفه‌جویی می‌کند، و این امر برای بازرگانان و واردکنندگانی مناسب است که مایلند حتی هزینه بیشتری بپردازند، اما کالایشان سریع‌تر ترخیص و در بازار توزیع شود. توجه کنید که شرکت‌های تولیدی از قاعده بند ترخیص سریع برای واردات برخی کالاها چون واردات مواد اولیه، قطعات یدکی، ماشین‌آلات تولیدی و.. مستثنی هستند. تولیدکنندگان با کارت بازرگانی تولیدی مجازند تا میزان بالایی حتی محموله‌هایی تا ۱۰۰.۰۰۰ دلار را نیز بدون نیاز به ثبت سفارش و با ترخیص یک روزه کالا انجام دهند.

مراحل ترخیص یک روزه از فرودگاه امام

هر کشوری برای واردات و صادرات کالا روش‌های قانونی و مقررات خاصی دارد که تجار بتوانند کالای مورد نظر خود طبق آن وارد و ترخیص کنند. در کشور ایران نیز راه‌های قانونی زمینی، دریایی، ریلی و هوایی تعریف شده‌ای وجود دارند که بتوانید با پیروی از آن‌ها ترخیص سریع کالا از گمرک را در تمام گمرکات انجام دهید. معمولا بازرگانان با توجه به حساسیت و اهمیت کالاها حمل هوایی را ترجیح می‌دهند تا بتوانند در اسرع وقت آن از گمرک فرودگاه امام خمینی ترخیص کنند. شما به عنوان یک واردکننده ابتدا باید فرایند ترخیص کالا و انواع روش‌های آن را به خوبی بررسی کنید. همچنین مدارک و مجوزهای مورد نیاز را با آگاهی کامل تهیه و ارائه نمایید. نکته مهم دیگری که باید به آن دقت داشته باشید، آشنایی کامل با قوانین ترخیص کالا می‌باشد.

در ترخیص یک روزه کالا از فرودگاه امام، ابتدا کالاها جمع آوری و سپس بارگیری می‌گردند. بعد از انتقال کالا توسط خطوط هوایی، عملیات مربوط به ترخیص کالا و تحویل آن از فرودگاه انجام می‌شود. بعد از تحویل کالا، مراحل نظارت و ارزیابی روی کالاها انجام و اظهارنامه گمرکی ثبت می‌شود. سپس اسناد مربوطه ارائه و نیز نتایج بررسی می‌گردند. بعد از تایید اسناد و پروانه کالاها، با وسیله حمل‌ونقل مناسب بارگیری و انتقال داده می‌شوند.

به چه کسی ترخیص کار می‌گویند؟

صاحبین کالا یا شرکت‌های تجاری به یک شخص حقیقی یا حقوقی وکالت می‌دهند تا کارهای ترخیص کالایشان را از گمرک انجام دهد، به این شخص ترخیص‌ کار می‌گوییم که با تخصص، مهارت و آگاهی به کلیه مسائل گمرکی، ترخیص سریع کالا از گمرک را انجام می‌دهد. یک ترخیص‌ کار ماهر از پرداخت هزینه‌های اضافی و زیان مالی صاحب کالا جلوگیری می‌نماید. ترخیص‌کار معتبر دارای کارت بازرگانی است و سنش باید بالای ۲۵ سال باشد، از اتباع ایرانی بوده و سوء سابقه و عملیات‌های قاچاق نداشت باشد، دارای شغل دولتی نباشد و از آزمون گمرک جهت دریافت کارت پذیرفته شود.

او باید بتواند اعتماد تاجران و صاحبان کالا را جلب کند و ترخیص یک روزه کالا را باتجربه خود و کمترین هزینه انجام دهد. به شرایط و قوانین فرایند ترخیص کالا آگاه، صادق، امانتدار و مورد اعتماد باشد. همچنین بتواند کلیه فیش‌های پرداختی و هزینه‌های انجام شده در گمرک را ارائه دهد. به صاحبین کالا در زمینه تعرفه کالاها مشاوره رایگان ارائه دهد و ارزش کالاهای وارداتی و صادراتی را پیوسته بررسی نماید.

اسناد و مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک

در مراحل تجارت بین المللی جهت ترخیص سریع کالا از گمرک و نشان دادن قانونی بودن فعالیت تجاری خود باید اسناد و مدارک لازم را به گمرک ارائه کنید. اسنادی چون بارنامه، پکینگ لیست، ترخیصیه، پروفرما، گواهی مبدا، پروانه بهره‌برداری، برگه کرایه حمل، مجوزهای ورود کالا به کشور، فاکتورهای خرید کالا، وکالت‌های مرتبط، گواهی بازرسی کالا در صورت نیاز، اصل کارت بارزگانی و کارت ملی و همچنین کپی از تمامی صفحات کارت بازرگانی و کارت ملی صاحب کالا یا نماینده قانونی وی، مجوزهای مربوط به استاندارد، بهداشت، وزارت ارشاد، سازمان انرژی اتمی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت ارتباطات، سناد مبارزه با موارد مخدر و غیره با توجه به نوع و ماهیت کالا و…

شما می‌توانید جهت اطلاع و انجام ترخیص یک روزه کالا با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید.

ترخیص یک روزه برای چه نوع کالاهایی کاربرد دارد؟

به طور کلی کالاهایی که از نظر زمانی بسیار مهم است که سریعا ترخیص و وارد بازار شوند به روش ترخیص سریع کالا از گمرک طی یک روز ترخیص می‌گردند.

  • محصولات فاسد شدنی: محصولاتی مانند مواد غذایی و دارویی که مهمترین معضل توقف آنها در گمرکات، احتمال فساد است و در صورتی که به موقع ترخیص نشوند امکان از بین رفتنشان وجود دارد.
  • عامل زمان: اکثرا واردکنندگان و افراد فعال در حوزه تجارت، زمان را یک موضوع اساسی می‌دانند و تمایلی به صرف زمان زیاد، برای ترخیص کالا ندارند، بهتر است از ترخیص یک روزه کالا استفاده کنند. این روش از تحمیل هزینه‌های مالی و زمانی بیشتر به صاحبان کالا جلوگیری می‌کند.
  • اعتبار: بسیاری از بازگانان و تولیدکنندگان نیز صرف زمان زیاد برای ترخیص کالا را خدشه‌ای به نام و اعتبار خود و شرکتشان در صنعت تجارت می‌دانند. ترخیص سریع کالا از گمرک از آسیب به اعتبار شرکت‌ها و کسب‌وکارها جلوگیری می‌کند. به همین دلیل افراد برای حفظ جایگاه و اعتبارشان، در تلاشند تا محصولات خود را در اسرع وقت و با ترخیص یک روزه کالا از گمرک خارج کنند.
ترخیص سریع کالا از گمرک
ترخیص سریع کالا از گمرک

خدمات گروه تجاری ققنوس در زمینه ترخیص یکروزه کالا

گروه تجاری ققنوس با سابقه فعالیت در حمل‌ونقل بین‌المللی و ترخیص کالا به همراه تیم مجرب و کارآزموده در انبارهای گمرک فرودگاه و همچنین کارشناسان متخصص در دفتر مرکزی، ترخیص سریع کالا از گمرک را برای شما انجام می‌دهد. اگر سرویس انتخابی شما برای حمل کالا، اکسپرس یا اکسپرس ویژه باشد، با صدور مجوز ترخیص توسط ارزیاب گمرک در روز ارزیابی، اجناس شما یک روزه ارزیابی و ترخیص می‌شوند. سپس به انبار شرکت تجاری ققنوس منتقل می‌گردند تا در سریع‌ترین زمان ممکن با هماهنگی‌های لازم تحویل شما ‌شوند.

از خدمات گروه ما در این زمینه:

  • هر روزه بیش از چندین تن کالا بدون فوت وقت به شکل تخصصی ارزیابی می‌شوند.
  • هماهنگی لازم با مشتری قبل از ترخیص یک روزه کالا و دریافت نظر مشتری
  • اختصاص کارشناسان مجرب جداگانه به هر کدام از مشتری‌ها با بهترین شرایط ترخیص
  • ارتباط مداوم کارشناسان با مشتریان در جریان ترخیص سریع کالا از گمرک
  • عقد قرارداد جهت ترخیص کالا در نرخ ثابت برای دفعات مشابه
  • توانایی رهگیری لحظه به لحظه مراحل ترخیص کالا در سایت توسط مشتری
  • ارائه مشاوره کاربردی و صادقانه به مشتری با توجه به شرایط حاکم
  • کاهش ریسک مشکلات و دغدغه‌های موجود در ترخیص کالاها و حرکت در جهت منافع مشتری
  • حذف واسطه‌ها و در نتیجه کاهش نگرانی‌ها، هزینه‌ها و زمان در ترخیص یک روزه کالا

جمع‌بندی

همانطو که دیدید ترخیص یک روزه کالا در مواردی بسیار مهم و ضروری است و تاجران به دلایل مختلف از این روش استفاده می‌کنند. گروه تجاری ققنوس کلیه اقلام شما را در سریع ترین زمان و با بهترین شرایط ترخیص می‌کند. شما عزیزان جهت ارتباط مداوم با مجموعه ما می‌توانید به صورت سالیانه قرارداد منعقد نمایید. اگر قصد ترخیص سریع کالا از گمرک را دارید کارشناسان ما با داشتن کارت بازرگانی، خدمات واردات و صادرات و قبول سفارشات خارجی شما را در اسرع وقت انجام می‌دهند. از دیگر خدمات مهم‌ ما ترانزیت داخلی و خارجی، حمل‌ونقل بین‌المللی و … می‌باشد.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *