قوانین واردات تجهیزات کشاورزی / تمام آنچه که باید بدانید

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

قوانین واردات تجهیزات کشاورزی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • توجه به قوانین واردات تجهیزات کشاورزی از سایر کشورها در سال های اخیر بسیار رواج یافته است. اما برای واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی مانند هر محصول دیگری باید قوانین آن کشور را بدانید. اما نخست باید بدانیم از چه رو دانستن قوانین واردات تجهیزات کشاورزی اهمیت زیادی برای تجار ایرانی دارد. ایران در زمین های کشاورزی بسیار موفق است و روستاییان زیادی به این شغل مشغول هستند. بنابراین برای انجام هر چه بهتر کشاورزی به ابزار و تجهیزات زیادی نیاز است. به همین دلیل تجار موفق قبل از واردات هر محصولی ابتدا مراحل و روند واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی را با کارشناسان متخصص بررسی می کنند. ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی آن دسته از ابزارهایی هستند که می توانند تولید محصولات کشاورزی را سرعت و کیفیت ببخشند. در این مقاله از گروه تجاری ققنوس در رابطه با نکات و جزییات قوانین واردات تجهیزات کشاورزی صحبت خواهیم کرد.

    اهمیت آشنایی با قوانین واردات تجهیزات کشاورزی

    قبل از پرداختن به قوانین واردات تجهیزات کشاورزی باید اهمیت واردات ادوات کشاورزی را مورد توجه قرار دهیم. تامین مواد غذایی بیشترین و مهم ترین نیاز انسان است، خوشبختانه کشور ما نیز دارای منابع فراوان و محصولات کشاورزی بسیاری است، از همین رو از این منابع می توان برای تامین نیازهای غذایی روزانه مردم کشور و کمک به کشور در زمینه های  تجاری و اقتصادی استفاده کرد. اما باید در نظر گرفت که با ماشین آلات قدیمی نمی توان به تولید در مقیاس های بزرگ پرداخت و روند کاشت، کشت و برداشت محصول را سرعت بخشید.

    در همین راستا برندهای مختلفی در زمینه های طراحی و ساخت ماشین آلات کشاورزی پیشتاز بوده و قادر به رفع نیازهای تولیدکنندگان مواد غذایی و تولید ماشین آلات کشاورزی پیشرفته و همچنین فرآیند کاشت، برداشت و فرآوری و تسریع رشد بازار بوده اند. همانطور که می دانید بیشترین تامین نیازهای غذایی انسان از طریق کشاورزی انجام می شود. بنابراین واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی مدرن و پیشرفته کشاورزی رونق بیشتری را برای کشاورزی به همراه خواهد داشت. به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذاران و تجار برای تهیه محصولات کشاورزی انواع لوازم و تجهیزات را وارد می کنند. این کار به نفع کشاورزان و سرمایه گذاران است.

    ترخیص ماشین آلات کشاورزی
    ترخیص ماشین آلات کشاورزی

    نقش تامین کننده در قوانین واردات تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی

    قوانین واردات تجهیزات کشاورزی به گونه ای است که بایستی قبل از واردات به انتخاب تامین کننده دستگاه های کشاورزی دقت کنید. انتخاب یک تامین کننده خوب یکی از مهم ترین عواملی است که هنگام واردات باید به آن توجه کنید. در حال حاضر شرکت های زیادی در کشورهای مختلف در حال تولید تجهیزات کشاورزی هستند. اما شما به عنوان وارد کننده باید بهترین برند را برای خرید انتخاب کنید. حتما باید تمامی هزینه های مربوط به واردات را بررسی کرده و با هزینه های بازار فروش مورد مقایسه قرار دهید. برای واردات هرگونه تجهیزات کشاورزی از کشورهای دیگر باید بر قوانین واردات تجهیزات کشاورزی اشراف کامل داشته باشید و از ابتدای مسیر با متخصصین این کار مشورت نمایید.

    معرفی انواع تجهیزات کشاورزی

    برای واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی ابتدا باید با انواع این دستگاه ها آشنا باشید. انواع ماشین آلات و دستگاه های کشاورزی قابل واردات به صورت دست دوم و نو با توجه به شرایط ورود و بر اساس قوانین گمرکی ایران شامل موارد زیر می باشد: ماشین های برداشت محصول، انواع دروگر خودگردان، کمباین، ماشین های سمپاش، کود پاش و بذر پاش، دستگاه تولید علوفه به روش های صنعتی، انواع لوازم یدکی برای دستگاه های کشاورزی، یونجه چین و پرس یونجه، بیل زن، تراکتور و غیره.

    مراحل و قوانین واردات لوازم کشاورزی

    واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی و سایر دستگاه های مورد نیاز کشاورزی مانند سایر کالاهای وارداتی بر اساس قوانین تعریف شده هر کشوری و بر اساس تعرفه های گمرکی مشخص انجام می شود. از این رو برای شناخت قوانین واردات تجهیزات کشاورزی نیاز به کارشناسان حرفه ای و متخصصین ترخیص کالا دارید تا شما را در این مسیر یاری کرده و باعث سرعت بخشیدن به کارتان شوند.  بنابراین شما می توانید با کمک گرفتن از مشاورین با تجربه در شرکت های بازرگانی معتبر مانند مشاوران متخصص ما در گروه تجاری ققنوس در زمینه واردات و ترخیص کالا اطلاعات لازم را کسب را کنید. چرا که مطالعه و شناخت کافی از قوانین تجاری مانند قوانین واردات تجهیزات کشاورزی به شما کمک می کند تا همیشه با اطلاعات به روز وارد زمینه های تجاری شده و با کمترین هزینه و صرفه جویی در زمان به سود بالایی برسید.

    با بهره گیری از مشاورین متخصص در زمینه واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی نو و مستعمل می توانید با اطمینان بیشتری در راه گام بردارید. مراحل مهمی که باید پشت سر بگذارید عبارتند از: مطالعه قوانین و بخشنامه ها، دریافت مجوزهای لازم برای واردات تجهیزات و ادوات کشاورزی، سورسینگ کالا و یافتن تامین کننده مناسب، انتخاب نوع ماشین آلات کشاورزی برای واردات، تهیه پیش فاکتور و پرداخت مبالغ خرید، بسته بندی مناسب برای ادوات کشاورزی و حمل آن به کشور، بیمه کالای کشاورزی وارد شده به ایران و ترخیص ماشین آلات کشاورزی. متخصصین گروه تجاری ققنوس در حوزه های مختلف بازرگانی با تسلط بر قوانین واردات تجهیزات کشاورزی به شما کمک می کنند تا با دانش و آگاهی عمیق در این راه گام نهاده و با مدیریت و برنامه ریزی پیش بروید و بتوانید با وجود تحریم ها و بدون هیچ مشکلی تجهیزات کشاورزی خود وارد کنید.

    نحوه ترخیص تجهیزات کشاورزی

    به صورت کلی به کلیه مراحلی که انواع ماشین آلات کشاورزی وارداتی و صادراتی در فرآیند جمع آوری و ترخیص کالا از گمرک باید بپیمایند، ترخیص تجهیزات کشاورزی از گمرک گفته می شود. برای خروج لوازم کشاورزی از گمرک باید تمامی مدارک مورد نیاز از کالای ورودی گرفته تا بسته بندی و حمل و نقل  و برگه ترخیصیه انبار گمرک به صورت الکترونیکی یا فیزیکی ارائه شوند. همچنین باید هنگام خروج تجهیزات و قطعات کشاورزی وارداتی از گمرک، تمامی هزینه های خروج کالا از گمرک مانند هزینه های حمل، عوارض گمرکی و مالیات ، سود تجارت کالا و غیره، توسط صاحب کالا پرداخت شود.

    قبل از واردات تجهیزات کشاورزی باید کفش های آهنی بپوشید و با توجه به قوانین واردات تجهیزات کشاورزی اقدام به واردات و ترخیص کالاهای کشاورزی خود کنید. زیرا گمرک ایران قوانینی را برای جلوگیری از قاچاق وضع کرده است که تخطی از این قوانین منجر به شکست شما در فرآیند واردات ادوات کشاورزی می شود. در نتیجه آگاهی از کلیه قوانین گمرکی و قوانین واردات تجهیزات کشاورزی و تهیه مدارک مورد نیاز از قبیل پروفرما، قبوض انبار، بارنامه محصول و سایر موارد لازم برای ترخیص تجهیزات کشاورزی از گمرک الزامی است. همچنین می توانید با سپردن فرآیند واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی به گروه تجاری ققنوس کار خود را راحت تر کنید.

    تعرفه گمرکی ادوات کشاورزی

    یکی از مزیت های آشنایی و تسلط بر قوانین واردات تجهیزات کشاورزی آگاهی از تعرفه های گمرکی تجهیزات کشاورزی برای سرعت بخشیدن به ترخیص آن ها است. تعرفه گمرکی برای ترخیص ماشین آلات کشاورزی برخی از کالاهای خانواده ماشین آلات کشاورزی برای ترخیص تیلر در صورت تهیه دائمی کوپه (غیر قابل تفکیک) در ردیف ۸۴۳۲۸۰۰۰ دفتر تعرفه گمرکی کشور درج شده است که حقوق ورودی آن ۸ درصد است.  همچنین تعرفه گمرکی برای ترخیص دستگاه کمباین دارای کد درج شده در ردیف ۸۴۳۳۵۳۱۰ یا ۸۴۳۳۵۳۹۰ بوده که بسته به کاربری آن ۴ یا ۸ درصد حقوق ورودی را شامل می شود. این تعرفه برای ترخیص نشانگر برنج در ردیف ۸۴۳۲ درج شده است.

    انواع تجهیزات کشاورزی
    انواع تجهیزات کشاورزی

    حمل و نقل مناسب برای ماشین آلات کشاورزی

    به منظور حفاظت از ادوات کشاورزی باید به شیوه اصولی بسته بندی شوند. زیرا برای حمل و نقل تجهیزات کشاورزی باید از روش حمل بار دریایی استفاده کرد. همانطور که می دانید در این روش رطوبت زیادی وجود دارد که ممکن است به محصولات وارداتی شما آسیب برساند. در نتیجه مهم ترین مرحله واردات تجهیزات کشاورزی روش حمل و نقل آن است که دقت بالایی را می طلبد. برای حمل بار دریایی می توانید از خدمات حمل بار گروه تجاری ققنوس استفاده کنید و بدون نگرانی و با بهترین شکل و بسته بندی ایمن کالای کشاورزی خود را در سریع ترین زمان ممکن در ایران دریافت کنید.

    جمع بندی

    در مطالب فوق به همراه گروه تجاری ققنوس به تمامی فرآیندها و روش های واردات و ترخیص ماشین آلات کشاورزی پرداخته ایم و انواع مختلف ادوات کشاورزی را برایتان مطرح کردیم. همچنین دانستید که پیش از هر اقدامی بایستی از قوانین واردات تجهیزات کشاورزی اطلاعات کافی داشته باشید و یا با تیمی خبره مشارکت کنید تا بتوانید بدون مشکلات احتمالی برای واردات لوازم و تجهیزات کشاورزی اقدام نمایید. با توجه به نیازهای جوامع برای پیشرفت و بهبود صنعت کشاورزی وجود ماشین آلات کشاوری لازم و ضروری است و از همین رو می تواند سود بسیار بالایی برای تاجرین رقم بزند. شما عزیزان می توانید برای اطلاعات بیشتر در رابطه با قوانین واردات تجهیزات کشاورزی و نحوه واردات این دستگاه های پرکاربرد و سودآور با همکاران ما در گروه تجاری ققنوس در تماس باشید و سوالات خود را در خصوص تمام ریزه کاری های واردات ادوات کشاورزی با ما ققنوسی ها مطرح نمایید.

    از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *