صفر تا صد واردات و ترخیص دستگاه حفاری از گمرک

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

ترخیص دستگاه حفاری از گمرک

آنچه در این مقاله میخوانید

واردات و ترخیص دستگاه حفاری از آن جایی که این دستگاه از دستگاه های پرکاربرد در راه سازی به حساب می آید، سود بالایی را برای تجار و واردکنندگان به دنبال دارد. از این رو در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با واردات و ترخیص دستگاه حفاری آشنا کنیم. دستگاه حفاری تونل یا TBMنوعی دستگاه حفاری است که از آن برای ایجاد تونل و حفاری استفاده می شود. ترخیص ماشین آلات حفاری به دلیل استفاده از ماشین آلات حفاری تونل و مزایای زیادی که در پروژه های راه سازی دارند، تاجران زیادی را به فکر واردات این محصول پر سود وامیدارد. البته در کنار سود زیاد، نگرانی هایی نیز در رابطه با ترخیص دستگاه حفاری از گمرک ذهن بازرگانان را به خود مشغول می دارد. شما می توانید برای تسریع فرآیند ترخیص دستگاه حفاری از کمرگ و ترخیص ماشین آلات حفاری روی کمک مشاوران و ترخیص کاران حرفه ای گروه تجاری ققنوس حساب کنید.

مراحل واردات و ترخیص دستگاه حفاری تونل از گمرک چیست؟

واردکنندگان و تجاری که برای واردات و ترخیص دستگاه حفاری اقدام می نمایند. باید مراحل مختلف قانونی را طی کنند تا در هنگام ترخیص ماشین آلات حفاری از گمرک به مشکل برنخورند. برای همین ما در گروه تجاری ققنوس قصد داریم تمام مراحل واردات و ترخیص دستگاه حفاری از گمرک را برای شما توضیح دهیم. مراحل زیر از ضروریات واردات و ترخیص دستگاه حفاری می باشند :

  • داشتن کارت بازرگانی برای واردات و ترخیص دستگاه حفاری
  • باید از سامانه سازمان تجاری و توسعه کشور نسبت به دریافت مجوز ثبت سفارش کالا اقدام کرد.
  • ثبت سفارش کالا در سامانه جامع امور گمرکی و درج اطلاعات پیش فاکتور دستگاه های حفاری در سایت و دریافت کد هشت رقمی ثبت سفارش کالا.
  • انجام امورات تخصیص ارز جهت پرداخت هزینه های واردات و ترخیص دستگاه حفاری
  • دریافت مجوزهای مورد نیاز از سازمان های مربوطه برای ترخیص ماشین آلات حفاری بر اساس نوع دستگاه و تعداد
  • تشکیل پرونده در گمرک برای ترخیص دستگاه حفاری از گمرک و تهیه مدارک مورد نیاز برای ترخیص ایمن
  • مشخص کردن مسیر گمرکی برای بازرسی دستگاه حفاری وارداتی توسط مسئولین گمرک با استفاده از مدارکی که توسط واردکننده به گمرک ارائه می شود و انتخاب یکی از مسیرهای گمرکی زرد، سبز و قرمز
  • تسویه حساب با اداره گمرک شرکت های مرتبط و ارائه مدارک لازم به گمرک
  • دریافت نامه خروج و تحویل گرفتن دستگاه حفاری وارداتی
واردات و ترخیص دستگاه حفاری
واردات و ترخیص دستگاه حفاری

لیست هزینه های واردات دستگاه حفاری تونل

تاجران موظف هستند جهت ترخیص دستگاه حفاری از گمرک به صورت قانونی هزینه هایی را به گمرک و نهادها و همچنین شرکت های واسطه ای که از آن ها خدماتی را برای واردات و ترخیص دستگاه حفاری و ترخیص ماشین آلات خدماتی دریافت نموده اند، پرداخت نمایند و با ارائه مدارک تسویه حساب به اداره گمرک و دریافت نامه خروج مراحل ترخیص ماشین آلات حفاری را به اتمام برسانند. هزینه هایی که تجار باید برای ترخیص دستگاه حفاری از گمرک پرداخت نمایند، بر اساس کد تعرفه گمرکی مختص دستگاه های حفاری محاسبه می شود و برای هر نوع از ماشین آلات حفاری وارداتی رقمی متفاوت است. این تعرفه زیر ردیف ۸۴۳۰۳۱ قرار دارد. هزینه های دیگری که جهت ترخیص ماشین آلات حفاری باید پرداخت شوند به شرح زیر هستند:

  • حقوق و عوارض گمرکی برای ترخیص ماشین آلات حفاری که میزان آن از طریق کد تعرفه گمرکی حساب می شود.
  • سود بازرگانی
  • مبلغی جهت ثبت سفارش کالا باید پرداخت شود
  • هزینه های مرتبط با حمل و نقل دستگاه حفاری از کشور مبدأ به کشور مقصد
  • مبلغ مربوط به بیمه دستگاه حفاری وارداتی
  • هزینه های مربوط به گرفتن مجوز های مورد نیاز برای ترخیص دستگاه حفاری از گمرک
  • حق انبار

[irp posts=”997574″ ]

عوامل موثر جهت کمتر شدن هزینه واردات دستگاه حفاری

وقتی صحبت از هزینه می شود چیزی که به ذهن اکثر افردا خطور می کند هزینه های پولی هستند. اما در بسیاری از موارد در کنار هزینه های ارزی هزینه های دیگری نیز هستند که مهم ترین آن ها مبحث زمان می باشد. زمان در امور تجاری به جهت عقب نماندن از رقبا در بازار و سرعت بخشیدن به تشریفات گمرکی و ترخیص کالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برای واردات و ترخیص دستگاه حفاری شما نیازمند تیمی حرفه ای هستید که در یافتن دستگاه با کیفیت و کم هزینه شما را همراهی کند و سپس با انتخاب شیوه مناسب حمل و نقل آن را به دستتان برساند. حمل و نقل مناسب باید به گونه ای باشد که محموله شما را با کمترین هزینه و در مدت زمان کوتاه و بصورت ایمن به دستتان برساند . تمامی این فاکتورها از عواملی هستند که در کاهش چشمگیر هزینه ها دخیل می باشند. البته فرآیند ترخیص ماشین آلات حفاری نیز مقوله ای است که اگر به دست ترخیص کاران حرفه ای انجام شود در وقت شما صرفه جویی خواهد شد. گروه تجاری ققنوس با سابقه حرفه ای و تجربه ای بالا و با مشاورین حرفه ای می تواند شما تجار عزیز را در تمامی مراحل خرید و واردات و ترخیص دستگاه حفاری همراهی نماید.

نکات مهم جهت واردات و ترخیص دستگاه حفاری تونل از گمرک

ترخیص دستگاه حفاری از گمرک نیازمند آگاهی و دانش کافی در زمینه بخشنامه ها و آیین نامه های اجرایی است. فرد واردکننده باید نسبت به این قوانین از دانش فنی و تخصص کافی برخوردار باشد. نکته بسیار مهم دیگر برای واردات و ترخیص دستگاه حفاری اخذ مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه می باشد. در غیر این صورت ترخیص ماشین آلات حفاری از گمرک غیر ممکن خواهد بود. مدارک لازم و ضروری برای ترخیص دستگاه حفاری از گمرک عبارتند از: ثبت سفارش کالا و پیش فاکتور، بارنامه کالا،  برگه ترخیصیه، بیمه نامه، گواهی مبدا، فاکتور کالا، گواهی بازرسی، قبض انبار، ظهرنویسی اسناد.

نکته دیگری که در رابطه با واردات و ترخیص دستگاه حفاری حائز اهمیت است این است که ترخیص دستگاه حفاری از گمرک، با توجه به فرایند ترخیص کالا  و طبق قوانین و مقررات واردات و صادرات درهمه گمرک های کشور بایستی به صورت یکسان انجام شود. اما با توجه به پیچیدگی و تخصصی بودن دستگاه های حفاری، بهتر است که روند ترخیص ماشین آلات حفاری در گمرک هایی انجام شود که به منظور ترخیص ماشین آلات حفاری تجهیز شده اند و کارشناسان این گمرک ها برای انجام بازرسی و ترخیص دستگاه های حفاری تخصص های لازم را دارا هستند.

چنان چه قصد دارید برای واردات و ترخیص دستگاه حفاری اقدام نمایید. به منظور شناخت گمرک هایی مناسب برای ترخیص دستگاه حفاری از گمرک می توانید با کارشناسان حرفه ای و با تجربه ما در گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را در این خصوص دریافت نمایید.

ترخیص ماشین آلات حفاری
ترخیص ماشین آلات حفاری

واردات دستگاه حفاری تونل از کدام کشورها امکان پذیر است؟

واردات و ترخیص دستگاه حفاری بیشتر از طریق کشورهای چین، ژاپن، آلمان و فرانسه و غیره صورت می گیرد. به طور کلی انواع دستگاه حفاری نو و مستعمل را می توان از طریق این کشورها وارد نمود. دستگاه های حفاری برای ساخت مترو، راه آهن، بزرگراه و تونل استفاده می شوند. حدود بیست سال پیش کشور چین در ساخت و ساز و پروژه های راه سازی خود بزرگ خود وابسته به دستگاه های حفاری وارداتی بود. اما در سال های اخیر، ۹۰ درصد تجهیزات مورد استفاده در دستگاه های حفاری در  چین تولید می شود و امروزه سهم کشور چین در ساخت دستگاه های حفاری به ۷۰ درصد رسیده است.

[irp posts=”50151″ ]

روش مناسب برای حمل و نقل دستگاه حفاری کدام است؟

انتخاب شیوه حمل و نقل مناسب برای واردات کالا نقش موثری در کاهش هزینه ها دارد. از طرفی تجار باید روشی را برای حمل و نقل این نوع دستگاه ها انتخاب کنند که مناسب با ابعاد و پیچیدگی ها و حساسیت های این دستگاه ها باشند؛ همچنین برای حمل و نقل و ترخیص ماشین آلات حفاری باید شیوه ای ایمن را انتخاب کرد. شما می توانید برای آشنایی بهتر با روش های حمل ونقل انواع کالاهای وارداتی با گروه تجاری ققنوس در ارتباط باشید. خدمات ارائه شده گروه تجاری ققنوس در زمینه حمل و نقل شامل حمل بار دریایی و زمینی و هوایی می باشد که می توانید متناسب با نوع و ابعاد محموله های خود روشی مناسب را انتخاب کنید و از ایمنی و سرعت آن اطمینان حاصل نمایید.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم تا مطالب آموزشی مرتبط با واردات دستگاه حفاری را بازگو کنیم؛ تا افراد تازه وارد در حوزه تجارت بتوانند به طور کامل با روند ترخیص ماشین آلات حفاری آشنا شوند. این دستگاه ها با توجه به نیازهای امروزه کشور برای پیشرفت در راه سازی و فعالیت های عمرانی بسیار حائز اهمیت هستند و از این رو واردات و ترخیص دستگاه حفاری برای بسیاری از تاجران سود زیادی به همراه دارد. اما ترخیص کالا نیازمند تجربه و اطلاعات کافی می باشد تا فرایند ترخیص و تشریفات کمرگی به درستی انجام شود.

از طرفی انتخاب روش حمل و نقل مناسب و ایمن یکی از دغدغه های تاجران گرامی است. ما در گروه تجاری ققنوس می توانیم در تمامی مراحل از صفر تا صد واردات و ترخیص دستگاه حفاری با افتخار همراه شما تجار گرامی باشیم. برای آشنایی با روند ترخیص دستگاه حفاری از گمرک می توانید با ترخیص کاران و مشاوران حرفه ای ما در تماس باشید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *