واردات پارچه مبل از چین؛ چه مراحلی دارد؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

واردات پارچه مبل از چین

آنچه در این مقاله میخوانید

کشور چین از دیرباز یکی از مراکز تجارت جهانی می‌باشد و با قرار گرفتن ایران در مسیر جاده ابریشم، مبادلات تجاری بین ایران و چین بسیار گسترش یافت. امروزه واردات انواع کالا به ویژه واردات پارچه مبل از چین در بین بازرگانان بسیار رواج دارد و اکثر واردکنندگان، کشور چین را برای واردات و ترخیص انواع پارچه‌ های رومبلی ترجیح می‌دهند. چرا که چین در تولید انواع پارچه و نساجی بسیار خوب عمل می‌کند و سهم عمده بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده است. شرکت تجاری ققنوس با داشتن نمایندگان و ترخیص‌کاران بسیارقوی در چین امکان حمل و نقل انواع پارچه و واردات و ترخیص پارچه مبل را در کوتاه‌ترین زمان برای شما انجام می‌دهد. اگر شما هم در این زمینه فعالیت دارید می‌توانید برای آشنایی بیشتر با روند کار با کارشناسان ما در وبسایت گروه تجاری ققنوس در ارتباط باشید.

تمام مراحل واردات پارچه مبل از چین

تجار و افرادی که قصد واردات و ترخیص پارچه مبل از چین را دارند، لازم است با مراحل واردات کالا از چین آشنایی کاملی داشته باشند. در این بخش مهم‌ترین مراحل آن را بیان می‌کنیم.

 کد کالای صحیح

برای واردات پارچه مبل از چین باید کد کالای مناسب پیدا کنید. این کار را با کمک تعرفه‌های تجاری دولت می‌توانید انجام دهید. در بین تعرفه‌ها، کدهای کالا، عوارض و نرخ مالیات بر ارزش افزوده را جستجو نمایید تا کد پارچه مبلی مناسب خود را بیابید.

پرداخت نرخ مالیات بر ارزش افزوده

در واردات و ترخیص انواع پارچه‌ های رومبلی از چین، علاوه بر مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی، واردکننده باید مالیات بر ارزش افزوده را نیز پرداخت نماید. ارزش گمرکی کل هزینه محموله، شامل هرگونه هزینه پرداختی به تولیدکننده، هزینه حمل و نقل، و هرگونه عوارض واردات و ترخیص پارچه مبل می‌باشد. حتما گواهی اثبات‌کننده پرداخت مالیات بر ارزش افزوده واردات را دریافت کنید.

 ثبت اظهارنامه کالا در سامانه

تجار برای واردات پارچه مبل از چین می‌توانند اطلاعات گمرکی خود را به صورت الکترونیکی در سیستم مدیریت گمرکی کالاهای وارداتی و صادراتی وارد نمایند و عوارض و مالیات‌های قابل پرداخت را حساب کنند. به این طریق خطاهای کار در واردات و ترخیص پارچه مبل بطور خودکار بررسی می‌شود. این سامانه‌ها محموله‌ها را از لحاظ نیاز به بررسی کالا یا اسناد مشخص می‌کنند و امکان سریع‌تر شدن ترخیص انواع پارچه‌ های رومبلی شما فراهم خواهد شد.

پرداخت هرگونه هزینه مورد نیاز

بیشتر کالاهای وارداتی از چین مشمول نرخ کامل عوارض گمرکی هستند. حقوق گمرکی شامل حقوق ورودی، تعرفه گمرکی، مالیات و تعرفه واردات است. برخی از تولیدات چین هم امکان دارد مشمول اقدامات ضد دامپینگ باشند، بدین معنی که باید عوارض اضافی پرداخت کنید. در واردات و ترخیص انواع پارچه‌ های رومبلی از چین این موارد را بررسی کنید و همه پرداخت‌های لازم را انجام دهید.

اطمینان از دریافت شناسه ثبت اپراتور اقتصادی

گمرک شماره‌ای جهت حفظ سوابق کالاهای وارداتی و صادراتی بکار می‌برد که برای همه مشاغل هنگام واردات محموله تجاری از چین لازم می‌باشد. این شماره در فاکتور تجاری، ارسال اظهارنامه صادراتی الکترونیکی، پیک حمل و نقل و استفاده از سامانه‌های مربوطه مورد نیاز می‌باشد.

علاوه بر اینها، تشخیص نیاز بازار و بررسی تقاضاهای بازار، شناسایی فروشندگان و تولیدکنندگان مختلف جهت واردات پارچه مبل از چین، مذاکره در زمینه عقد قراردادهای بلند مدت با شرکت‌های چینی، هماهنگی‌های لازم برای دریافت محصولات و کالاهای خریداری شده، تست محصولات قبل از بارگیری آنها، پیگیری لازم در خصوص ارسال سالم محموله به کشور، و در نهایت ترخیص انواع پارچه‌ های رومبلی واردات کشور چین از گمرک نیز از مراحل کار است. جهت آسان‌تر کردن مراحل واردات و ترخیص پارچه مبل از چین با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس در ارتباط باشید و یا با مراجعه حضوری به دفتر شرکت در آدرس موجود در وبسایت اطلاعات لازم را به دست آورید.

ترخیص انواع پارچه‌ رومبلی
ترخیص انواع پارچه‌ رومبلی

اسناد و مدارک مورد نیاز جهت واردات پارچه مبل از چین

در فعالیت‌های تجاری و واردات و صادرات هرگونه کالا از چین، واردکننده تعهدات خاصی دارد. مهم است که حتی  واردکنندگان باتجربه‌ هم با اسناد مورد نیاز برای واردات از چین آشنا باشند تا کالاهای گمرکی بدون مشکل ترخیص نمایند. جهت واردات پارچه مبل از چین اسناد زیر مورد نیاز است:

داشتن کارت بازرگانی برای ترخیص انواع پارچه‌ های رومبلی (در صورت نداشتن می‌توانید از کارت بازرگانی شرکت معتبر و فعال در این زمینه استفاده کنید)، دریافت پیش نویس و اصل اسناد حمل از فروشنده و رسیدن کالا به گمرک و اسناد کشتی‌رانی‌ها، اخذ اسناد تامین ارز و اسناد بازرسی در واردات و ترخیص پارچه مبل، دریافت مجوز از سازمان‌های ذیربط بعد از ورود کالا که مراحل اداری آن باید قبل از انجام واردات و ترخیص انواع پارچه های رومبلی طی شود، دریافت پروفرما یا پیش فاکتور و پکینگ لیست از شرکت‌هایی که محصولات آن‌ها را خریده‌اید، قبض تمام پرداختی‌ها و مالیات بر ارزش افزوده، اظهارنامه کالا، برگه پرداخت عوارض گمرکی.

[irp posts=”988376″ ]

انواع پارچه های مبل وارداتی

همان‌گونه که گفتیم توجه به نوع و کیفیت پارچه از فاکتورهای مهم در انتخاب پارچه مبل است. این پارچه‌ ها انواع مختلفی دارند که هر کس بنا به سلیقه و دکوارسیون مکان مورد نظر به انتخاب آن می‌پردازد. در کل واردات و ترخیص انواع پارچه‌ های رومبلی از دو نوع پارچه مبلی الیاف طبیعی و پارچه مبلی الیاف غیر طبیعی انجام می‌گیرد. از پارچه مبل‌ های الیاف طبیعی می‌توان، لنین ابریشم، چرم، ویسکوز ریون، نخی یا پنبه‌ای نانو، مخمر، جین، کتان و پشم را نام برد.

انواع پارچه مبلی با الیاف غیر طبیعی هم شامل ریون، نایلون، اکریلیک و… می‌باشد. دوام و استحکام پارچه مبل‌ های با الیاف غیر طبیعی بالاست و با دوام و کیفیت خوبشان گزینه مناسبی برای واردات پارچه مبل از چین می‌باشند. اما اگر قصد واردات و ترخیص پارچه مبل از الیاف طبیعی را دارید، نوع چرم الیاف طبیعی انتخاب مناسبی است. پارچه مبلی مازراتی و مخمل از پرطرفدارترین پارچه‌ها در بین واردات و ترخیص انواع پارچه‌ های رومبلی می‌باشند که در تولید مبل‌های راحتی و سلطنتی استفاده می‌شوند و مورد توجه بسیاری از شرکت‌های تولیدی داخلی و تعمیرکاران انواع مبلمان است. جهت دریافت راهنمایی‌های بیشتر در انتخاب بهترین مدل و جنس در فرایند ترخیص انواع پارچه های رومبلی با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید.

تعرفه های گمرکی واردات پارچه مبل

کلیه کالاهای وارداتی به کشور ابتدا در گمرک ورودی، مراحل مختلفی که گفتیم را سپری می‌کنند و سپس به صاحب بار تحویل داده می‌شوند. گروه‌های مختلف کالاها، تعرفه‌های گمرکی مخصوص خود را دارند که جهت ترخیص بار باید پرداخت گردند. تعرفه گمرکی مربوط به ترخیص انواع پارچه‌ های رومبلی نیز هر ساله تغییراتی دارد. واردکننده باید مرتبا جدیدترین قوانین را بررسی نماید و طبق آن اقدام به واردات کند. به طور کلی کیفیت و نوع پارچه بر روی تعرفه گمرکی آن موثر است. چنانچه شما پارچه‌های باکیفیت و گران‌ قیمت را برای واردات پارچه مبل از چین انتخاب کنید، هزینه پرداختی بابت تعرفه گمرکی بیشتر خواهد شد. غالبا پیش از اینکه محموله پارچه شما در چین بارگیری شود،‌ مسئول بازبینی باید کیفیت پارچه را بررسی نماید و اگر نیاز به اصلاح بود، به صادرکننده بسپارد.

این فرایند نظارت کیفیت پارچه هم هزینه مربوط به خودش را دارد که در واردات و ترخیص پارچه مبل جزء تعرفه گمرکی محاسبه می‌گردد و در بیشتر موارد صادرکننده پارچه باید این هزینه را بپردازد. شما عزیزان می‌توانید جهت استعلام تعرفه گمرکی انواع پارچه‌ های رومبلی پروفرمای خودتان را به شرکت تجاری ققنوس ارسال کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت و به شکل رایگان شما را از تعرفه‌های گمرکی جدید مطلع نمایند.

واردات کالا از چین
واردات کالا از چین

چرا باید از چین پارچه مبل وارد کنیم؟

صنعت پوشاک کشورمان نیاز زیادی به پارچه‌ های وارداتی دارد و باید جهت رفع این نیاز از کلیه ظرفیت‌های ممکن استفاده شود. همانطور که گفتیم، کشور چین از بهترین مراکز برای واردات و ترخیص انواع پارچه‌ های رومبلی می‌باشد. صنعت نساجی چین بعد از کشور آمریکا در رتبه دومین اقتصاد برتر دنیا قرار دارد و شکوفایی اقتصادی بالایی بالای را در این زمینه تجربه کرده است. میزان تولید انواع پارچه‌ های‌ مرغوب جهت واردات پارچه مبل از چین بسیار بالاست و چین یکی از بزرگترین صادرکنندگان جهان در حوزه پارچه و نساجی می‌باشد.

از آنجا که رابطه دوستانه‌ای بین چین و کشورمان ایران وجود دارد، انجام دادوستد‌های مالی و واردات و ترخیص انواع پارچه های رومبلی از چین آسان‌تر از کشورهای دیگر می‌باشد. قیمت مناسب پارچه‌های چینی نکته مهم دیگر در مورد واردات و ترخیص پارچه مبل از چین است. با توجه به شرایط اقتصادی موجود هم، موضوع قیمت در تجارت اهمیت زیادی دارد. با انجام واردات پارچه‌ های چینی، قیمت نهایی پوشاک نیز کاهش می‌یابد و مردم از هر قشری قادر به خرید این پارچه‌ها می‌شوند.

[irp posts=”988614″ ]

روش ترخیص انواع پارچه از گمرک

برای ترخیص انواع پارچه‌ های رومبلی پس از تنظیم اظهارنامه باید آن را در سامانه اینترنتی ثبت کنید. بعد از ثبت اظهارنامه، شما باید به عنوان متقاضی ترخیص پرونده خود را به واحد فنی گمرک ارجاع نمایید. در آنجا دایره فنی ابتدا اسناد خرید را بررسی می‌نماید تا شخص واردکننده رد یا تایید شود. اگر تجارت شما منع قانونی نداشت و بدهی قبلی به گمرک نداشتید و نیز تداخلی در اموال وجود نداشت، شما به عنوان یک واردکننده تایید صلاحیت می‌شوید. در مرحله بعد، واحد فنی اطلاعات قید شده در اظهارنامه را با مدارک موجود در پرونده مقایسه لازم را انجام می‌دهد.

اگر مغایرتی بین این دو وجود نداشت، به محموله واردات پارچه مبل از چین شما شماره ثبتی اختصاص می‌دهند که به آن کوتاژ گویند. سپس اظهارنامه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و فرآیند ثبت شماره ارزیابی انجام گردد. در این قسمت باید هزینه واردات و ترخیص پارچه مبل از گمرک را پرداخت و دیگر مراحل اداری را انجام دهید تا در نهایت مجوز خروج محموله پارچه شما از گمرک صادر گردد. اگر این مراحل ترخیص برایتان پیچیده و دشوار است، گروه تجاری ققنوس تمام این مراحل ترخیص کالای شما را به آسانی و سریع انجام خواهد داد.

جمع بندی

صنعت پوشاک در ایران بسیار گسترده می باشد و جهت تامین مواد اولیه آن نیاز به واردات پارچه و دیگر مواد اولیه می باشد. پارچه رو مبلی نیز یکی از این نیازهاست. مراحل واردات و ترخیص انواع پارچه‌ های رومبلی از چین زمان زیادی می‌برد که باید صبورانه مراحل را درست طی کنید تا به مشکل برنخورید و گرفتار هزینه‌های اضافی نشوید. جالب توجه است که مطالعه در مورد فرهنگ تجارت مردم چین هم می‌تواند در عقد قراردادها و دریافت تخفیف‌ها در واردات پارچه مبل از چین تاثیر زیادی بگذارد. گروه تجاری ققنوس با آشنایی کامل به تمامی اصول خرید، انتقال و حمل و نقل بار به ایران قادر است بهترین خدمات را در این زمینه به شما ارائه دهد. هم اکنون جهت واردات و ترخیص پارچه مبل می‌توانید با کارشناسان ما مشورت کنید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *