کاهش هزینه حمل و نقل؛ چگونه هزینه های حمل و نقل بین المللی را مدیریت کنیم؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

کاهش هزینه حمل و نقل

آنچه در این مقاله میخوانید

هر کسی که در زنجیره تامین کالا یا تدارکات کار می‌کند می‌داند که هزینه حمل و نقل بین المللی در دو سال گذشته به شدت افزایش یافته است. تنها با نگاهی به هزینه ‌های اضافی سوخت در طول تاریخ، در چند سال اخیر هزینه‌های جابجایی محصولات در سراسر جهان چندین برابر افزایش یافته است و ثابت نگه داشتن آن کار دشواری است. با وجود اینکه افزایش هزینه‌ های حمل و نقل از چین و سایر کشورها تا حد زیادی خارج از کنترل فرستنده است، چند راهکار وجود دارد که مشتریان می‌توانند از طریق همکاری با شرکت حمل و نقل خود، خدمات حمل و نقلی را که دریافت می کنند به حداکثر برسانند و نقش موثری در کاهش هزینه حمل و نقل داشته باشند.

۵ روش موثر جهت کاهش هزینه حمل و نقل بین المللی کالا

پنج نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند اطمینان حاصل کنید که شرکت‌ها و مشتریان شما بیشترین بهره را از شرکت حمل و نقل شما می‌برند و در نهایت در کاهش هزینه حمل و نقل از چین بسیار کمک کننده خواهد بود.

حمل و نقل‌ های منطقه‌ای را در نظر بگیرید؛ شرکت حمل و نقلی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند

برآورد شده است که ۷۰ درصد از بودجه کلی یک تاجر صرف هزینه ‌های حمل و نقل بین المللی یا داخلی می شود. این سرمایه گذاری بزرگی است که شما در یک شرکت حمل و نقل انجام می‌دهید؛ پس در درجه اول، مطمئن شوید که با یک مورد مناسب شریک شده اید.

شرکت‌های بزرگ حمل‌ و نقل بین المللی (به عنوان مثال FedEx و UPS) انتخاب‌های محبوبی هستند زیرا حمل‌کننده‌های ثابت شده‌ای هستند که می‌توانند حمل و نقل انواع بسته‌ها را در هر حجمی انجام دهند. زیرساخت‌های گسترده‌شان، آنها را به انتخابی عالی برای بسیاری از بازرگانان تبدیل کرده است. ولی تنها نقطه ضعف انتخاب این اپراتورها این است که اغلب نرخ‌های بالاتری برای خدمات خود دارند. غیر از شرکت‌های معروف، گزینه‌های حمل و نقل زیاد دیگری وجود دارد. با کمی تحقیق می‌توانید متوجه شوید، که کار با شرکت‌های حمل‌ و نقل منطقه‌ای، حتی اگر شبکه‌ای را برای پوشش مناطقی که به آن‌ها ارسال می‌کنید، ایجاد کنید می‌تواند خدمات مشابهی را با نرخ‌های بسیار پایین‌تر برایتان ارائه دهد.

بسیاری از شرکت‌ های حمل ونقل کوچکتر وجود دارند که در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته اند. با تحقیقات بیشتر، می‌توانید دریابید که این «حمل‌کنندگان منطقه‌ای» در واقع اثری از قدرت شرکای خود را دارند که می‌توانند از طرف شما از آنها استفاده کنند. شرکت حمل و نقل و بازرگانی گروه تجاری ققنوس ازجمله شرکت هایی است که خدمات تخصصی حمل بار زمینی، حمل و نقل از چین و سایر کشورها را با بالاترین سرعت و مناسبترین هزینه ارائه میدهد تا علاوه بر کاهش هزینه حمل و نقل بین المللی، نقش ویژه‌ای در سود حداکثری مشتریان خود داشته باشد.

کاهش هزینه حمل و نقل بین المللی کالا
کاهش هزینه حمل و نقل بین المللی کالا

بدانید که چه زمانی باید در مورد نرخ حمل و نقل گفتگو کنید

در فاکتور حمل و نقل، هزینه‌ ها و اقلام زیادی وجود دارند. برای یک کسب و کار اینترنتی تشخیص اینکه هر کالا به چه معناست، چگونه محاسبه می‌شود و اینکه آیا بیش از حد پرداخت می‌کنید، دشوار است. بسیاری از بازرگانان ممکن است موقعیت‌های مناسب برای مذاکره در مورد کاهش هزینه حمل و نقل بین المللی را نشناسند. به عنوان مثال، نرخ سوخت ممکن است به نظر برسد که قیمت ثابتی در همه شرکت‌های مخابراتی دارد، اما اینطور نیست. هر شرکت حمل و نقل از چین روش متفاوتی برای محاسبه نرخ سوخت و هزینه های اضافی دارد. بسته به سرویسی که استفاده می کنید، ممکن است بیشتر یا کمتر از تاجر دیگری پرداخت کنید.

در حالی که “هزینه حمل و نقل” قسمت عمده هزینه کلی حمل و نقل (و هزینه‌ای که معمولاً تبلیغ می‌شود) را تشکیل می‌دهد، هزینه‌های فرعی دیگر نیز می‌تواند به سرعت به آن اضافه شود. دور از انتظار نیست که شرکت ها بیش از ۱۰۰ نوع کارمزد مختلف داشته باشند. برخی از رایج‌ترین آنها عبارت از هزینه‌های اضافی سوخت، هزینه‌های اضافی منطقه تحویل و هزینه‌های تحویل در محل می‌باشند. این مهم است که رایج‌ترین کارمزدها، نحوه به حداقل رساندن آنها و اینکه چه هزینه ‌هایی قابل گفتگو هستند را بدانید.

داشتن رابطه صمیمانه با نماینده شرکت حمل و نقل بین المللی خود هنگام تلاش برای مذاکره در مورد کاهش هزینه حمل و نقل کمک شایانی خواهد کرد. با وفادار بودن به مشارکت‌های صنعتی نیز بیشتر راه را برای پایین آوردن قیمت طی کرده‌اید. استخدام یک متخصص (چه در داخل و چه به عنوان مشاور) برای مدیریت روابط حمل و نقل شما می‌تواند مفید باشد. با سپردن این کار شما یک متخصص در کنار خود خواهید داشت که چشم انداز شرکت شما را می شناسد و می‌تواند سوالات مناسب را برای مذاکره با نرخ پایین تر بپرسد. همچنین، با استفاده از شرکت لجستیکی طرف سوم می‌توانید در هزینه حمل و نقل صرفه جویی قابل توجهی مشاهده کنید، زیرا آنها معمولاً از بین تاجران متعدد برای بدست آوردن نرخ حمل و نقل پایین تر انتخاب می‌کنند.

هزینه‌ های کوچک را برای کاهش هزینه حمل و نقل حذف کنید

در مورد کاهش هزینه‌ های حمل و نقل بین المللی که نمی‌شود راجع به آنها مذاکره کرد (بسیاری از هزینه‌ها اینگونه‌اند)، مهم است بدانید که نرخ ها در طول زمان چگونه تغییر می‌کنند. شرکت‌های حمل ‌و نقل این حق را برای خود محفوظ می‌دارند که بدون اطلاع رسانی به فرستنده، نحوه محاسبه هزینه‌ها را اصلاح کنند. در اینجا دو نمونه آورده‌ایم:

تغییرات فاکتور (وزن بعدی)  DIM

آیا می دانستید که نرخ DIM یا وزن بعدی کالا تغییر می‌کند؟ اخیراً آنها بیش از حد معمول تغییر کرده اند. از آنجایی که حجم حمل و نقل هوایی از چین، حمل دریایی و زمینی با سرعتی تاریخی در حال افزایش است، شرکت های حمل و نقل به دنبال راه هایی برای به حداکثر رساندن فضا در کامیون ها، هواپیماها و انواع کانتینرهای حمل و نقل خود هستند. برای بهینه‌ سازی، وزن‌های بعدی (معروف به DIM) را کاهش داده‌اند یا آنها را در جایی که قبلاً وجود نداشتند مستقر کردند.

فاکتور DIM نحوه محاسبه هزینه‌ای است که شرکت‌های حمل و نقل بین المللی برای هر محموله دریافت می‌کنند. هر گونه تغییر در محاسبات وزن DIM تأثیر عمده‌ای بر افزایش یا کاهش هزینه کلی حمل و نقل محصول خواهد داشت. کسب و کارهای اینترنتی و خرده فروش ها استراتژی‌های پیچیده‌ای برای کشف بهترین راه بسته بندی کالا در حمل و نقل خود دارند تا بر اساس وزن DIM صرفه جویی کنند. برای بهبود DIM بهترین راه این نیست که با شرکت حمل و نقل خود کار کنید، بلکه با ارائه دهنده خدمات و سازنده خود مشورت کنید. آنها کارشناسانی هستند که می‌دانند کدام جعبه‌های حمل و نقل، بسته بندی محصول و استراتژی‌های کیت در دراز مدت بهترین خواهند بود.

کدام هزینه‌ های اضافی برای خدمات شما اعمال می شود؟

بخش بزرگی از فاکتور حمل بار دریایی، حمل زمینی و.. ناشی از هزینه‌های اضافی است. هزینه ‌های اضافی وجود دارند که بر روی خدمات اعمال می‌شوند تا خروجی را جبران کرده و حجم بسته بالاتری پردازش شود. هزینه‌های اضافی در اشکال و اندازه‌های مختلفی هستند و می‌توانند بدون اطلاع شرکت شروع، متوقف، افزایش یا تغییر کنند. برخی کوتاه مدت‌اند مثل (هزینه‌های فصلی نهایی) و برخی بلند مدت (افزایش نرخ سوخت). آنها همچنین نام‌های مختلفی دارند، “هزینه‌های نهایی” یا “هزینه‌های ارسال” دو مورد از رایج ترین آنها در هزینه های حمل و نقل بین المللی کالا هستند.

داشتن رابطه نزدیک با نماینده حامل خود برای کاهش هزینه حمل و نقل از چین بسیار مفید خواهد بود. اگر به جزئیات فاکتور حمل و نقل خود آگاه باشید، زمانی که نرخ‌های شما به دلیل هزینه‌های اضافی تغییر می‌کند، این تغییرات را بهتر درک خواهید کرد.

مشتری خود را در نظر بگیرید؛ خدمات ارسال مناسب را برای کاهش هزینه حمل و نقل انتخاب کنید

در اولویت برنامه، هنگام تهیه استراتژی حمل و نقل خود، همیشه باید مشتریانتان را در نظر داشته باشید. خدمات حمل و نقلی که انتخاب می‌کنید عنصر مهمی در رضایت کلی مشتری است. نحوه حرکت محصول شما از انبار به مصرف کننده، بر زمان تحویل و هزینه‌ های حمل و نقل کلی تأثیر می‌گذارد و این دو عامل مهمی است که خریداران در نظر می‌گیرند.

مواردی که در خدمات حمل و نقل بین المللی کالا باید جهت کاهش هزینه ها و تجارتی پرسودتر به دنبال آنها بود عبارتند از:

  • عملکرد تحویل به موقع (تحویل به موقع و سریع شرکت حمل و نقل از چین)
  • ناحیه خدمات (شهرها و کشورهای تحت پوشششرکت حمل و نقل مورد نظر)
  • نسبت شکایات (در مقایسه با مقدار کلی بسته‌های ارسالی، فرستنده‌ها چند وقت یکبار شکایتی در مورد بسته گم شده یا آسیب دیده ارائه می‌کنند)

با خدمات متفاوتی که شرکت حمل و نقل ارائه می‌دهد آشنا شوید. جهت کاهش  هزینه حمل و نقل بین المللی کالا، نوع محصول و انتظارات مشتری خود را در نظر بگیرید. مثلاً آیا شما کالاهای با ارزش بالا می فروشید؟ اگر چنین است، ممکن است رسیدگی ویژه لازم باشد. آیا کالاهای شما فاسد شدنی هستند؟ اگر چنین است، حمل و نقل سریع مانند حمل هوایی از چین ممکن است ضروری باشد.

حمل و نقل دریایی از چین
حمل و نقل دریایی از چین

چگونه می توان رضایت مشتری را بهبود بخشید؟

روش های متعددی برای افزایش رضایتمندی مشتریان شرکت حمل و نقل وجود دارند، اما دو عامل اصلی که بر رضایت مشتری تأثیر می گذارد سرعت حمل و نقل و هزینه حمل و نقل است. اگر یکی از این عوامل استانداردهای مصرف‌کنندگان را برآورده نکند؛ مشتریان شما را سرزنش می‌کنند.

چگونه می‌توان سرعت تحویل را بهبود بخشید

زمان تحویل کالا در حمل و نقل بین المللی در دو سال گذشته نوسانات زیادی داشته است. افزایش تقاضای تجارت الکترونیک باعث شده تا این شرکت‌ها در جهت مدیریت حجم بالاتر از حد متوسط با مشکل مواجه شوند. ردیابی میانگین زمان حمل و نقل بار شما بسیار مهم است. با این داده ها می‌توانید تاریخ تحویل تخمینی دقیق تری را به مشتریان ارائه دهید.

نحوه ارائه ارسال رایگان

دانستن جزئیاتی که در هر خط از فاکتور کلی حمل و نقل شما وجود دارد، اولین قدم برای کاهش هزینه حمل و نقل از چین و سایر کشورها است. اگر این کار (که در بالا ذکر شد) را انجام داده‌اید تا در مورد هزینه حمل و نقل کمتر با شرکت حمل و نقل خود مذاکره کنید، می‌توانید این پس انداز را به مشتریان خود منتقل کنید.

تخفیف در حمل و نقل انگیزه‌ای بزرگ برای خریداران است. اگر ارسال رایگان نیز به عنوان بخشی از خرید ارائه شود، مشتریان پنج برابر بیشتر احتمال دارد روی گزینه «خرید» از شما کلیک کنند. ارائه حمل و نقل رایگان نباید به سود شما لطمه بزند. شما می‌توانید این کار را برای زمان‌های محدود یا در انواع انتخابی خرید در دسترس قرار دهید. آن را امتحان کنید. بسیاری از استراتژی‌های حمل و نقل رایگان و کم هزینه وجود دارد که ثابت شده است میانگین ارزش سفارش را افزایش می‌دهد و رضایت مشتری را بهبود می‌بخشد.

جمع بندی

اگر به دنبال یک شرکت حمل و نقل معتبر هستید، گروه تجاری ققنوس دارای تجاربی در این زمینه می‌باشد که می‌تواند به شما کمک کند تا برای توزیع موجودی خود در سراسر کشور برای کاهش زمان حمل و نقل و صرفه جویی در هزینه‌های حمل و نقل از آن استفاده کنید. اگر به پشتیبانی حمل و نقل نیاز دارید، میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *