حمل بار از دبی به ایران / بهترین روش هایی که میتوانید انتخاب کنید

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

حمل بار از دبی به ایران

آنچه در این مقاله میخوانید

سالیان سال است که امارات متحده عربی یکی از قطب‌های تجاری مهم در خاورمیانه می‌باشد. به دلیل همسایگی کشور دبی با ایران، شرایط خوبی برای بازرگانان و تاجران ایرانی فراهم  است تا حمل بار از دبی به ایران را به آسانی انجام دهند. علاوه بر خرید مستقیم از دبی و ارسال کالا، شما می‌توانید کالاهای خریداری شده از کشورهای دیگر را نیز ابتدا به دبی ارسال و سپس از آنجا به ایران منتقل کنید. ارسال بار از دبی به ایران به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که باید از شرایط و قوانین موجود در هر روش مطلع باشید. با ما در این مقاله از گروه تجاری ققنوس همراه باشید تا روش‌های حمل نقل از دبی و چگونگی آنها آشنا شوید.

انواع روش‌ های حمل بار از دبی به کشور ایران

امارات متحده عربی از لحاظ جغرافیای در آن سوی خلیج فارس واقع شده و با کشور ما دارای مرز آبی است. از این رو بیشتر بازرگانان و صاحبین کالا هنگام حمل بار از دبی به ایران، روش حمل‌ و نقل دریایی را ترجیح می‌دهند. با این حال بازرگان می‌توانند با توجه به نوع کالای وارداتی و شرایط خود، روش حمل هوایی را نیز انتخاب نمایند. در ادامه به بررسی این دو روش حمل‌ و نقلی از دبی به ایران می‌پردازیم.

ارسال بار از دبی
ارسال بار از دبی

ارسال کالا از دبی به ایران از مسیر دریایی

بیشترین آمار حمل‌ و نقل بین ایران و دبی، حمل دریایی است. ارسال بار از دبی به ایران با روش دریایی، نسبت به سایر روش‌ها مزایای فراوانی دارد که مهمترین آنها هزینه کمتر می‌باشد. بندر گناوه یکی از مقاصد اصلی حمل کالا از دبی به ایران است که هر ساله درصد بالایی از حمل کالا از دبی را به خود اختصاص داده است. حجم زیادی از محموله‌ها از طریق بندر گناوه وارد کشور می‌گردند. همچنین در روش دریایی می‌توان واردات محموله‌هایی با حجم و وزن بسیار زیاد را نیز انجام داد و از لحاظ اندازه محدودیتی در واردات کالای شما وجود ندارد. با توجه به اهمیت هزینه‌ حمل بار نزد بازرگانان، قطعا اکثر آنان و صاحبان کالاهای مختلف می‌خواهند بارشان با هزینه‌ای کمتر و به صرفه‌تر به کشور منتقل شود.

حمل دریایی از دبی هزینه بسیار کمتری نسبت به روش‌های دیگر دارد و این موضوع مزیت مهم حمل بار از دبی به ایران به طریق دریایی است. برای همین روش دریایی انتخاب اکثر بازرگانان جهت انتقال بارهای خود با هزینه‌ای مناسب به ایران می‌باشد. ارسال بار از دبی غالبا به روش حمل ته لنجی صورت می‌گیرد و کالاهایی چون خوراک، پوشاک و لباس، تجهیزات دیجیتالی، لوازم آرایشی و بهداشتی و بسیاری از محموله‌های دیگر به این طریق وارد کشور می‌شود.

حمل‌ و نقل از دبی به ایران به روش هوایی

روش‌ دیگر حمل‌ و نقل از دبی به ایران، مخصوصا از دبی به تهران، روش حمل هوایی است. این روش نیز به دلیل سرعت و امنیت بالا یکی از روش‌های بسیار پرطرفدار بین بازرگانان می‌باشد. حمل‌ونقل هوایی از دبی به ایران جهت ارسال کالا از طریق فرودگاه بین‌المللی بسیار مجهز دبی انجام می‌گردد. مهمترین مزیت‌ حمل بار از دبی به تهران، زمان بسیار کوتاه آن است، طوری که محموله شما با روش هوایی به نسبت سایر روش‌‌ها در زمانی سریع‌تر و در شرایطی با ایمنی بیشتر به کشور وارد می‌گردد. نکته‌ قابل توجه در حمل بار از دبی به ایران به روش هوایی هزینه بالاتر این روش و وجود محدودیت در حمل بار است.

شما اجازه دارید فقط به میزان قانونی و در ابعاد و وزن مشخص کالا را با هواپیما ارسال کنید. ارسال بار از دبی به روش هوایی برای افرادی مناسب می‌باشد که برای دریافت بارشان عجله دارند و هزینه نیز برایشان مهم نیست. ولی چنانچه عجله‌ای برای دریافت ندارید، و می‌خواهید با هزینه نهایی مناسب کالایتان را ارسال کنید، حتما روش حمل دریایی را برای واردات کالای خود برگزینید.

بررسی حمل انواع بار از دبی به تهران

ارسال و حمل بار از دبی به تهران به دو شکل مستقیم و یا از چند مسیر و روش مختلف امکان‌پذیر است. در کل ۳ روش هوایی، دریایی و ریلی برای انتقال بار از دبی به تهران وجود دارد. با روش هوایی می‌توانید مستقیما کالای خود را حتی محموله‌ای بزرگ را در زمانی سریع از دبی به تهران انتقال دهید. ولی همانگونه که گفتیم حمل بار از دبی به روش هوایی علی‌رغم سرعت عمل، هزینه‌ بالاتری خواهد داشت و فرایند انتقال بار برایتان گران تمام می‌شود. اما اگر دنبال روشی با هزینه به‌صرفه‌تر برای حمل بار از دبی به ایران هستید، مسیرهای غیر مستقیم را امتحان کنید. به این صورت که ارسال بار از دبی بعد از طی چند مقصد مختلف، در نهایت به مقصد نهایی برسد. مثلا ابتدا کالا را از مسیر دریایی به کشور ارسال، و بعد به شکل هوایی، ریلی یا زمینی به تهران منتقل کنید.

روش غیر مستقیم زمان‌بر خواهد بود، اما جهت صرفه‌جویی در هزینه پیشنهاد می‌شود از آن استفاده کنید. مدت زمان حمل بار از دبی به کشورمان از طریق مسیر دریایی چندین برابر روش‌های دیگر حمل می‌باشد، و بهتر است شما با توجه به نوع بارتان و در نظر گرفتن زمان تحویل، این روش را انتخاب کنید. با وجودیکه حمل بار از دبی به ایران به روش هوایی هزینه زیادی دارد، اما روش امنی برای انتقال است که محموله طی آن با کمترین خسارت ممکن به تهران می‌رسد. کالای وارداتی اگر فاسد شدنیست، مسلما روش هوایی بهترین گزینه خواهد بود.

بعد از ورود کالا به داخل کشور، جهت انتقال بطور غیر مستقیم به مقصد نهایی یعنی تهران، از مسیر زمینی، ریلی یا هوایی استفاده می‌کنید. شما می‌توانید برای ارسال بار از دبی از خدمات گروه تجاری ققنوس در انواع کالاها مانند تجهیزات دیجیتالی، کالاهای صنعتی، لوازم آرایشی و بهداشتی، واردات بلوز و غیره بهره‌مند شوید.

هزینه حمل بار از دبی به تهران (دریایی و هوایی)

در این قسمت هزینه تقریبی و عوامل موثر به آن را در دو روش دریایی و هوایی بررسی می‌کنیم.

هزینه حمل دریایی از دبی

با توجه به نوسانات شدید نرخ ارز در سال‌های اخیر، حمل بار از دبی به ایران به روش دریایی با هزینه مقرون‌ به‌ صرفه بسیار مهم می‌باشد. در این راه هزینه‌های مختلفی وجود دارند که شما با رعایت عواملی باید از افرایش این هزینه جلوگیری کنید، توجه به فاکتورهایی که در ادامه می‌آوریم در کاهش هزینه حمل بار دریایی بسیار موثرند.

انتخاب بندر مناسب به عنوان مبدا حمل بار

بندر مناسب شامل حمل داخلی کالا و هزینه‌های بندری ارسال بار از دبی است. با انتخاب نزدیک‌ترین و بهترین بندر به کارخانه تولیدکننده می‌توان تا ۲۰ درصد هزینه حمل بار دریایی را کاهش داد.

تعیین بندر مناسب به عنوان مقصد حمل کالا

علاوه بر انتخاب بندر مناسب در مبدا، تعیین بهترین بندر در ایران هم کاهش چشمگیری در وقت و هزینه‌ها دارد.

انتخاب بهترین شرکت حمل‌کننده بین‌المللی کالا

گروه تجاری ققنوس همواره با ارائه بهترین نرخ حمل بار از دبی به ایران به روش دریایی، بالاترین کیفیت خدمات را به مشتریان خود عرضه نموده است. شما با بهره‌مندی از خدمات حمل دریایی LCL و FCL می‌توانید محموله وارداتی خود را از یکی از بنادر دبی با هزینه مناسب به بنادر جنوبی ایران انتقال دهید.

محاسبه هزینه‌های احتمالی دموراژ

هزینه دموراژ یا همان دیرکرد کانتینر از عواملی است که خیلی‌ها زیاد به آن توجه نمی‌کنند. ولی باید بدانید اگر در ارسال بار از دبی کانتینرها را بعد از پایان مهلت تعیین شده به شرکت حمل‌ونقل تحویل بدهید، مشمول هزینه دموراژ می‌شوید. به این ترتیب هزینه‌های کلی حمل بار از دبی به ایران نیز برایتان بیشتر خواهد شد. اما می توانید جهت آگاهی از نرخ تقریبی حمل بار دریایی از بنادر دبی به بنادر جنوبی ایران از جدول زیر کمک بگیرید:

از / به بندر امام خمینی بندرعباس بندر بوشهر بندر خرمشهر
بندر ابو البخوش ۱۶۵۰ دلار ۱۶۰۰ دلار ۱۸۰۰ دلار ۱۷۵۰ دلار
دبی ۱۵۵۰ دلار ۱۶۵۰ دلار ۱۷۰۰ دلار ۱۸۵۰ دلار
مینا زائد ۱۵۵۰ دلار ۱۷۰۰ دلار ۱۷۵۰ دلار ۱۹۰۰ دلار
ترمینال فاتح ۱۶۵۰ دلار ۱۷۵۰ دلار ۱۸۰۰ دلار ۱۸۵۰د دلار
فرودگاه رشید ۱۶۰۰ دلار ۱۵۵۰ دلار ۱۶۵۰ دلار ۱۷۵۰ دلار
فرودگاه احمد بن الرشید ۱۵۵۰ دلار ۱۶۰۰ دلار ۱۸۵۰ دلار ۱۷۵۰ دلار
شارجه ۱۷۰۰ دلار ۱۶۵۰ دلار ۱۵۵۰ دلار ۱۶۵۰دلار
بندر عجمان ۱۷۵۰ دلار ۱۸۵۰ دلار ۱۷۰۰ دلار ۱۹۰۰ دلار
بندر الحمریه ۱۶۰۰ دلار ۱۷۰۰ دلار ۱۸۰۰ دلار ۱۸۵۰ دلار
بندر راشد ۱۶۵۰ دلار ۱۶۰۰ دلار ۱۷۰۰ دلار ۱۷۵۰ دلار

هزینه حمل هوایی از دبی

شرکت تجاری ققنوس سرویس خدمات حمل و نقل هوایی از امارات به ایران را به صورت کارگو برای شما تجار گرامی ارائه می‌کند. شما می‌توانید با اطمینان خاطر، بسیار سریع و امن حمل بار از دبی به ایران را به ما بسپارید و محموله وارداتی خود را در داخل کشور سالم و بدون نگرانی انجام تشریفات و نحوه ارسال کالا تحویل بگیرید. تلاش ما این است تا با ارائه رقابتی‌ترین قیمت‌ها، تا حد زیادی هزینه حمل و نقل بار شما را کاهش دهیم. بنابراین اگر قصد دارید ارسال بار از دبی را به فرودگاه‌های ایران انجام دهید، جدول زیر، هزینه‌های تقریبی ارسال کالا را برایتان نمایش می‌دهد.

از / به +۴۵ کیلوگرم +۱۰۰ کیلوگرم +۳۰۰ کیلوگرم +۵۰۰ کیلوگرم +۱۰۰۰ کیلوگرم
دبی به تهران (فرودگاه بین المللی امام خمینی) ۴ دلار ۲.۵ دلار ۳ دلار ۲.۶ دلار ۲.۸ دلار
دبی به مشهد (فرودگاه بین المللی مشهد) ۳.۵ دلار ۳ دلار ۲.۵ دلار ۲.۸ دلار ۲ دلار
دبی به تبریز (فرودگاه شهید مدنی تبریز) ۴ دلار ۳.۸ دلار ۳.۵ دلار ۳ دلار ۲.۵ دلار
ابوظبی به تهران ۳.۵ دلار ۴ دلار ۳.۸ دلار ۳.۶ دلار ۳.۵ دلار
ابوظبی به مشهد ۴.۳ دلار ۴.۵ دلار ۴ دلار ۳.۵ دلار ۳.۲ دلار
ابوظبی به تبریز ۴.۵ دلار ۴ دلار ۳.۵ دلار ۳ دلار ۲.۵ دلار

نکات مهم در ارتباط با حمل بار از دبی

  • کلا ارسال بار از دبی به ایرانمزایای زیادی برای ایرانیان دارد؛ اول این که به دلیل امکان ترخیص راحت کالا از گمرک دبی، هزینه‌ نهایی شما جهت حمل و نقل کالا از آنجا به ایران به طور قابل توجهی پایین تر می‌شود.
  • دبی به عنوان شهری در همسایگی ایران، سرعت حمل‌و‌نقل و ترخیص بالایی دارد. این عوامل نیز دلیل دیگری برای به‌صرفه بودن هزینه کلی حمل بار از دبی به ایران خواهد بود.
  • همچنین برای ترخیص کالا از گمرک کشور امارات، لازم به پرداخت هزینه خاصی نمی‌باشد. این موضوع بسیار مهمی است، چرا که اکثر تجار ایرانی بدین طریق می‌توانند کالاهای خود را از دبی به کشور وارد و بدون پرداخت هزینه‌های ترخیص کالا از گمرکات، آنها را با قیمت اصلی خود به فروش برسانند. به این ترتیب مردم به دلیل قیمت مناسب استقبال خوبی از ان کالا می‌کنند و بی هیچ مانعی تجارت واردکنندگان گسترش می‌یابد.

توجه: با وجودی که امکان ارسال بار از دبی برای ایرانیان به راحتی موجود است، ولی باید بدانید بعضی کالاها و اقلام یکسری محدودیت‌هایی برای ورود دارند و واردکننده موظف به رعایت قوانین آن است؛ مثلا واردات بعضی محموله‌ها نیاز به اخذ مجوز خاصی خواهد داشت.

چه مدت زمانی جهت حمل بار از دبی به ایران با لنج نیاز است؟

زمان حمل بار به وسیله لنج از دبی بسته به عوامل مختلفی است که هر یک نقش عمده و بسزایی در تعیین مدت زمان حمل بار از دبی به ایران دارد. مهمترین این عوامل که زمان لازم برای تحویل بار به مقصد اصلی را تعیین می‌کنند عبارتند از: وضعیت آب و هوایی و شرایط دریاف مراحل بارگیری در داخل بنادر دبی، زمانی که غالبا نیاز است تا لنج مورد نظر از بنادر مبدا در دبی به بنادر ایران برسد، زمان لازم برای انجام امور ترخیص بار در داخل خاک ایران.

البته در کنار همه این مواردی که گفتیم، سرعت عمل شرکتی که شما کار ارسال بار از دبی را به آنها سپردید، تعداد نیروها و لنج آن شرکت هم از دیگر عوامل تاثیرگذار است که می‌تواند در سریعتر رسیدن بارتان به مقصد نهایی موثر باشد. با تمام این‌ها چنانچه می‌خواهید زمان حدودی انجام این کار را بدانید، می‌توانیم بطور تقریبی زمانی حدود ۸ تا ۲۰ روز را برای حمل بار از دبی به ایران تعیین کنیم.

واردات از دبی با لنج
واردات از دبی با لنج

خدمات گروه تجاری ققنوس در مورد حمل و نقل بین‌المللی به دبی

مدت‌هاست که حمل بار از دبی به سراسر جهان انجام می‌شود و این شهر به عنوان بزرگ‌ترین شهر در کشور امارات، از اصلی‌ترین شرکای تجاری ایران به شمار می‌رود. بسیاری از واردکنندگان ایرانی کالاهای مورد نیاز خود را از شهر دبی تامین می‌کنند و می‌توان گفت دبی نقطه اتصال تاجران ایرانی با کل جهان است. از سویی هم در سال‌های اخیر دبی رشد اقتصادی بسیار خوبی تجربه کرده و هنوز با سرعت در حال پیشرفت می‌باشد. همین امر موجب گسترش داد و ستد با امارات شده و حمل بار از دبی به ایران از ضروریات برای تجار است که باید طبق قوانین حمل‌ و نقل دبی انجام شود.

گروه تجاری ققنوس در این راستا مجوزهای لازم را از سازمان بنادر و دریانوردی و نیز سازمان گمرک جمهوری اسلامی دریافت نموده است تا خدمات ارسال بار از دبی به ایران و برعکس را برای شما عزیزان به بهترین شکل انجام دهد. بازرگان و تجار عزیز می‌توانند از انواع خدمات حمل کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی که از ایستگاه‌های دبی به ایران و برعکس انجام می‌شود با بهترین قیمت و سریع‌ترین زمان بهره‌مند شوند. از دیگر خدمات گروه تجاری ققنوس در این زمینه:

  • حمل هوایی، دریایی، اکسپرس از چین به دبی و سپس ارسال به ایران
  • ارائه سرویس‌های ویژه حمل بار از کلیه شهرها و بنادر اصلی چین به شهر دبی به علت ترخیص راحت در گمرکات دبی و ارسال به ایران
  • انجام سوییچ bl کالا در دبی و حمل بار از دبی به ایران
  • حمل کالای شما از دبی به ایران با روش ته لنجی

جمع‌بندی

یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار در دنیای تجارت، موضوع حمل‌ و نقل است. روش حمل انتخابی برای ارسال کالا نقش مهمی در هزینه‌ها، زمان و امنیت محموله دارد. از آنجا که دبی یکی از مقاصد مهم تجاری ایرانیان است، حمل بار از دبی به ایران برای تجار حائز اهمیت می‌باشد. یکی از راه‌های ارسال بار از دبی به ایران با لنج انجام می‌شود که بخاطر هزینه مناسب استفاده زیادی دارد. شما برای حمل بار از هر روشی که استفاده کنید بهتر است قبل از اقدام با یک شرکت تجاری باتجربه مشورت کنید یا کار را به آنها بسپارید.

گروه تجاری ققنوس با ارائه خدمات بارگیری، تخلیه و ترخیص محموله‌های شما از دبی در خدمت شماست تا تمام مراحل حمل بار از دبی به ایران را با اطمینان خاطر در سریع‌ترین و بهترین شرایط برایتان انجام دهد. جهت رزر وقت و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس تماس بگیرید.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *