رایج‌ترین مشکلات در حمل و نقل بین المللی کالا چیست؟

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

مشکلات حمل و نقل کالا

آنچه در این مقاله میخوانید

مشتریان علاوه برکیفیت کالایی که خریداری می کنند، به کیفیت و شیوه خدمات رسانی آن نیز اهمیت می دهند. دیر رسیدن کالا به دست مشتریان و یا آسیب به کالا در حین حمل و نقل مورد قبولشان نیست. در نتیجه اطمینان مشتری از کیفیت بالای حمل و نقل کالا و سختگیری شما در این موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت است. با وجود این موضوع، ما از شرکت بازرگانی ققنوس قصد داریم که در این مقاله رایج ترین مشکلاتی که در حمل و نقل کالا و به ویژه حمل و نقل بین المللی وجود دارد را به شما معرفی کرده و درمورد بهترین روش های پیشگیری از این مشکلات به شما کمک کنیم. پس برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان و وفادار ساختن آنها با ما همراه باشید.

مشکلات رایج در حمل و نقل بین المللی کالا

برای جابجایی کالاها و بار خود قطعا به یکی از روش های حمل و نقل کالا نیاز پیدا خواهید کرد. حمل و نقل زمینی، حمل بار دریایی و حمل هوایی هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند که با توجه به شرایط میتوانند برای برخی افراد و کالاها مناسب و بهتر باشند. در روش های مختلف حمل و نقل بین المللی کالا لازم است برخی نکات را مورد توجه قرار دهید که یکی از مهمترین آنها مشکلات رایجی هستند که ممکن است به عنوان شرکت حمل و نقل یا مشتری با آنها مواجه شوید. در ادامه بخشی از رایج ترین مشکلات نقل و انتقال کالاهای مختلف را به طور کامل شرح میدهیم.

مشکلات حمل و نقل بین المللی کالا
مشکلات حمل و نقل بین المللی کالا

مشکلات موجود در قیمت گذاری حمل و نقل کالا

اولین و رایج ترین مشکل حمل و نقل کالا که به آن خواهیم پرداخت شیوه قیمت گذاری میباشد. تصمیم گیری اشتباه در رابطه با اینکه هزینه حمل و نقل کالا را از مشتریان خود دریافت میکنید یا خیر و اینکه مقدار این هزینه چقدر باشد میتواند در دراز مدت ضرر مالی زیادی به شما وارد کند.

دریافت هزینه حمل و نقل از مشتری

گاهی اوقات قیمت حمل و نقل تحت تاثیر عواملی مثل وزن بسته، مقصد آن و مدت زمانی که طول میکشد بسته به دست مشتری برسد، گران تر میشود. در نتیجه پرداخت هزینه حمل و نقل توسط مشتری این اطمینان را به شما میدهد که این معامله برای بیزینس شما سودمند است؛ اما در صورتی که مشتری هزینه حمل و نقل کالا را پرداخت نکند و قیمت حمل و نقل از قیمت کالا بیشتر شود، سود این معامله میتواند غیر قابل توجه باشد؛ حتی اگر تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه های حمل و نقل کرده باشید.

ارسال رایگان کالا به مشتری

روش دیگر، ارائه سرویس حمل و نقل رایگان به مشتریانتان است. این روش میتواند بیزینس شما را در دید مشتریان جذاب تر کرده و منجر به خریداری کالاهای بیشتری شود. مخصوصا اگر وسایل خانه تازه خریداری شده مشتریتان را حین فرایند جابجایی برای آنها ارسال کنید. از آنجایی که هزینه های جابجایی میتواند بالا باشد میتوانید از طریق یک شرکت مقرون به صرفه مثل شرکت ققنوس جابجایی و حمل و نقل بارها را انجام داده و مشتریانتان را بابت مقرون به صرفه بودن هزینه جابجایی و ذخیره پول خشنود گردانید.

از طرف دیگر، مشتری بعد از خرید ممکن است از خرید خود منصرف شده و یا بخواهد خرید خود را تعویض کند؛ در نتیجه رایگان بودن حمل و نقل باعث میشود که مشتری از بابت هزینه تعویض کالا نگران نباشد و با خیال راحت زمان کمتری برای تصمیم گیری در خرید صرف کند.

مشکلات بسته بندی مناسب در حمل و نقل کالا

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات حمل و نقل کالا شیوه بسته بندی است. اولین مشکلی که در این زمینه ممکن است با آن مواجه شوید اندازه بسته بندی کالا است که ممکن است مناسب کالای مورد نظر نباشد. یک اشتباه احتمالی دیگر در حین بسته بندی کالا، قرار دادن لوازم مختلف درون یک بسته بندی است در حالی که درون جعبه فضای کافی برای همه لوازم وجود ندارد. علاوه بر این اگر فضای کافی هم در جعبه وجود داشته باشد باز هم قرار دادن اقلام بیش از حد در یک جعبه مناسب نیست و ممکن است کالا درحین حمل و نقل مورد آسیب و خطر قرار گیرد.

شما برای بسته بندی کالا مخصوصا دورانی که مردم بیشتر خرید می کند، نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده دارید. به این دلیل که اگر در حین بسته بندی لوازم مورد نیاز (جعبه، مواد بسته بندی و…) تمام شود بسته بندی کالا با تاخیر مواجه شده و کالا نیز دیر به دست مشتری خواهد رسید.

همیشه برای تمام تحویل های احتمالی کالا آماده باشید؛ زیرا اگر این کار را نکنید نه تنها به شهرت خود لطمه میزنید، بلکه ممکن است مشتریان سابق خود را نیز از دست بدهید.

نحوه بسته بندی مناسب کالا
نحوه بسته بندی مناسب کالا

برنامه ریزی برای روزها و فصل تعطیلات

همانطور که قبلا گفتیم، مشتریان از دیر رسیدن کالایشان متنفرند و متاسفانه این اتفاق در دوران تعطیل رایج تر است. از آنجایی که بیشتر حمل و نقل کالا در این دوران صورت میگیرد، خدمات پیک ممکن است از حجم زیاد کار با مشکل روبرو شده و خطر تاخیر تحویل کالا افزایش یابد. متاسفانه این یکی از مشکلات رایج حمل و نقل کالاست که هیچ وقت بطور کامل برطرف نخواهد شد اما شما میتوانید با مقداری برنامه ریزی احتمال تاخیر در تحویل را کاهش دهید.

با توجه به اینکه برای مشتریان شما تحویل به موقع بسته بسیار مهم است، قبل از فرا رسیدن تعطیلات در مورد احتمال دیر رسیدن کالا به آنها خبر داده و از آنها درخواست کنید که زودتر سفارشات خود را ثبت نمایند.

همچنین اگر بعد از ثبت سفارش احتمال تاخیر در تحویل بسته وجود دارد جریان را با مشتریان خود در میان بگذارید. به طور کلی، مشتریان برای شفافیت ارزش قائل هستند و بهتر است به جای اینکه از دیر رسیدن اقلامشان غافلگیر شوند فورا در جریان قضایا قرار گیرند و بدانند که چه چیزی در انتظارشان است.

بهترین شرکت حمل و نقل را انتخاب کنید

انتخاب شرکت حمل و نقل بین المللی مناسب برای هر کسب و کاری که درگیر فروش و حمل و نقل کالاست بسیار مهم و ضروری است؛ بنابراین در مورد شرکت حمل و نقلی که قصد تجارت با آن را دارید  به اندازه کافی تحقیق کرده و در مورد مناسب بودن آن خوب فکر کنید. یک شرکت حمل و نقل غیرحرفه ای که هزینه های زیاد و غیر معمولی را بابت حمل و نقل دریافت میکند مشکلی جدی برای کسب و کار شماست و میتواند سود شما را تا حد زیادی کاهش دهد؛ در نتیجه اجتناب از این نوع شرکت ها علاوه بر اینکه برای آینده کسب و کارتان مفید است برای افزایش سرعت تحویل کالا نیز ضروری میباشد.

علاوه بر این شما میتوانید به جای پیدا کردن یک شرکت حمل و نقل، با چندین شرکت حمل و نقل قابل اعتماد تجارت کنید. انجام این کار میتواند تصمیم عاقلانه‌ای باشد. شرکت های مختلف برای رقابت با یکدیگر نرخ های متفاوتی را اعلام میکنند و شما از طریق همکاری با شرکت های مختلف میتوانید مقداری پول پس انداز کنید. از سوی دیگر اگر یکی از شرکت ها دچار مشکلات شدیدی شود و نتواند به حمل و نقل کالا بپردازد، داشتن یک شرکت پشتیبان بسیار مفید خواهد بود.

نحوه رسیدگی به نارضایتی مشتریان

متاسفانه علاوه بر اقداماتی که جهت حفاظت از کالا انجام می شود، باز هم ممکن است کالا دیر به دست مشتری رسیده و یا آسیب ببیند. در این گونه موارد برای اینکه مشتری احساس کند که به این قضیه اهمیت میدهید، میتوانید در کنار عذر خواهی، پیشنهاد ارسال مجدد کالا و یا بازپرداخت کامل کالا را به مشتری بدهید. همچنین میتوانید به نشانه عذر خواهی از میان محصولات انتخابی خود هدیه‌ای ارسال کنید و یا با ارائه تخفیف برای خرید های بعدی تا حدودی از آسیب وارده کم کنید.

به طور مشابه، حتی اگر مشکلی در حمل و نقل وجود نداشته باشد ممکن است بازهم مشتری قصد مرجوع کردن کالا را داشته باشد. برای اینکه مشتری احساس کند که به خواسته های او اهمیت میدهید، میتوانید به مشتری پرداخت هزینه های حمل و نقل را پیشنهاد کنید و از این طریق به اعتبار شرکت خود بیفزایید.

از آنجایی که هزینه حمل و نقل کالا یک مشکل رایج در جهان است و راه حل مشخصی برای آن وجود ندارد به خودتان بستگی دارد که بخواهید به مشتری اجازه دهید هزینه حمل و نقل کالا را پس بگیرد یا خیر. فقط به یاد داشته باشید همانطور که گفتیم، مشتریان به کیفیت خدمات شما اهمیت زیادی می دهند و اغلب ایجاد احساس مهم بودن در آنها کسب و کارتان را بهبود می بخشد.

جمع بندی

بطور کلی برای اینکه بتوانید مشتریان خود را راضی نگه دارید باید خدمات تجارتتان، از جمله خدمات حمل و نقل را بهبود ببخشید. برای این منظور نیاز دارید برای بسته بندی درست، اصولی و به موقع اقلام برنامه ریزی کرده و جهت افزایش سرعت تحویل بسته ها با شرکت های مناسب از جمله شرکت ققنوس قرار داد ببندید و سرعت و سلامت بسته‌های ارسالی و همچنین حفظ مشتریان خود را تضمین کنید.

گروه تجاری ققنوس از اولین و مورد اعتمادترین شرکت های بازرگانی دارای مجوز برای خدمات مختلف حمل و نقل میباشد و بهترین تجربه حمل و نقل کالا و حتی حمل و نقل بین المللی را برای شما فراهم می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر دعوت میکنیم از سایت ما دیدن کرده و همچنین با مشاوران ما در تماس باشید.

۱.       رایج ترین مشکلات حمل و نقل کالا چیست؟

از رایج ترین مشکلات حمل و نقل کالا میتوان به قیمت گذاری حمل و نقل کالا، بسته بندی مناسب اقلام مورد نظر و به موقع رسیدن و سالم رسیدن کالاها به دست خریداران اشاره کرد.

۲.       اوج خرید مردم چه زمانی است و برای افزایش بازدهی در این دوران باید چه کار کرد؟

در دوران تعطیل و به خصوص قبل از آن بیشترین سفارشات ثبت میشود و برای افزایش بازدهی در این دوره علاوه بر برنامه ریزی لازم است از مشتریانتان بخواهید که قبل از این دوران سفارشات خود را ثبت کنند.

۳.       کالاهای ارسالی بهتر است چگونه بسته بندی شوند؟

کالاهای ارسالی بهتر است در جعبه های جداگانه و متناسب با اندازه کالا بسته بندی شوند تا در حین حمل و نقل احتمال آسیب به آن ها تا حد امکان کاهش یابد.

۴.       چه شرکت هایی برای حمل و نقل کالا مناسب تر هستند؟

بهتر است شرکت هایی را برای حمل و نقل کالا انتخاب کنید که علاوه بر معتبر بودن هزینه های معقول و مقرون به صرفه ای را دریافت کرده و متناسب با کسب و کار شما باشند همچنین با سرعت مناسبی کالا را به مشتریان تحویل دهند.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *