معرفی ۴ روش برای افزایش رضایتمندی مشتریان در حمل و نقل بین المللی انواع کالا

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

افزایش رضایتمندی مشتریان

آنچه در این مقاله میخوانید

اولین سوالی که برندهای تجارت الکترونیک از مشتریان خود دریافت می‌کنند این است که “بسته من کی می رسد؟” امروزه مدیریت انتظارات مشتری برای بازرگانان سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود، زیرا حمل ‌و نقل بین المللی یا داخلی دو روزه یا یک روزه معمول شده است. چیزی که بسیاری از مشتریان درک نمی‌کنند این است که از نظر فنی وقتی یک بسته در دست شرکت حمل و نقل بین المللی قرار می‌گیرد، تاجر واقعاً کاری نمی‌تواند برای سرعت بخشیدن به تحویل انجام دهد. راه هایی برای کاهش این استرس، هم برای بازرگانان و هم برای مشتریانشان وجود دارد. در اینجا چهار روش مهم جهت افزایش رضایتمندی مشتریان وجود دارد که می‌توانید تجربه تحویل بهتری را به مشتریان خود ارائه دهید. حتی ممکن است برای سفارش بعدی دوباره سراغ شما آمده و از شما تشکر کنند.

بهترین روش‌های افزایش رضایتمندی مشتریان شرکت حمل و نقل بین المللی شما

در این مقاله از گروه تجاری ققنوس قصد داریم ۴ روش از بهترین راهکارهای افزایش رضایتمندی مشتریان را ارائه دهیم تا به عنوان یک شرکت حمل و نقل بین المللی تجربه متفاوتی را برای مشتریان خود رقم بزنید. سرویس حمل بار زمینی، حمل دریایی بار، حمل هوایی کالا از چین از جمله خدمات ویژه‌ای هستند که گروه تجاری ققنوس جهت حمل و نقل امن و سریع کالاهای شما ارائه میدهند.

حمل و نقل بین المللی کالا
حمل و نقل بین المللی کالا

گزینه‌های حمل و نقل ساده و روشن را برای افزایش رضایتمندی به مشتریان بدهید

این که از چه خدمات حمل و نقلی (شب، دو روزه، زمینی و غیره) را به عنوان شرکت حمل و نقل یا از چه استراتژی برای تشویق خریداران به فشردن دکمه «سفارش» (ارسال رایگان، حمل و نقل سریع و غیره) استفاده می‌کنید، مهم نیست. جهت افزایش رضایتمندی مشتریان در هنگام پرداخت، مهمترین چیز در درجه اول داشتن ارتباط شفاف است. این تاکتیک ها را برای آسان‌تر کردن گزینه‌های حمل و نقل خود به کار بگیرید.

  • یک محدودیت تعیین کنید: دو یا سه گزینه بیشتر ارائه نکنید. اگر مشتری گزینه‌های زیادی برای انتخاب داشته باشد، احتمالاً بدون خواندن جزئیات روی یکی کلیک می‌کند یا کلافه می‌شود و سبد خرید را با هم رها می‌کند.
  • اگر می‌خواهید سریع‌ترین حمل ‌و نقل بین المللی ممکن را به مشتریان ارائه دهید، تفاوت در گزینه‌ها را تقسیم‌بندی کنید اما برای تشویق بیشتر به همکاری، تخفیف‌های حمل و نقل نیز ارائه ‌دهید، متاسفانه این دو گزینه در رقابت مستقیم با یکدیگر هستند. به مشتریان اجازه دهید خودشان تصمیم بگیرند که کدام یک برای آنها مهمتر است: حمل و نقل ارزان که ممکن است چند روز بیشتر طول بکشد، یا حمل و نقل سریع که با هزینه خاص همراه است. این عملکرد جهت افزایش رضایتمندی مشتریان شرکت حمل و نقل شما بسیار موثر خواهد بود.

از اطلاعات خود کمک بگیرید تا امکان پیش‌بینی دقیق زمان تحویل فراهم شود

آیا تا به حال به میانگین زمان شرکت های حمل و نقل در طول سال نگاه کرده‌اید؟ در دو سال گذشته زمان تحویل واقعی به طور قابل توجهی نوسان داشته است. با افزایش سرسام آور حجم تجارت الکترونیک، تلاش شرکت ‌های حمل و نقل برای تامین تقاضا بیشتر شده است.

پیش‌بینی زمان تحویل واقعی در حمل و نقل بین المللی آسان نیست، اما هر چه آن را نزدیک‌تر گزارش دهید، در افزایش رضایت مشتریان شرکت شما موثرتر خواهند بود. برنامه های شخص ثالث زیادی وجود دارند که می‌توانند اطلاعات تحویل بسته را به شما ارائه دهند. از این راه می‌توانید برای اطلاع رسانی در مورد انتخاب خدمات، گزینه های مسیریابی و استراتژی کلی حمل و نقل بین المللی خود استفاده کنید.

یک تاریخ تحویل حدودی روشن جهت افزایش رضایتمندی مشتریان بدهید

مشتریان شرکت حمل و نقل بین المللی شما انتظار دارند زمان واقعی و دقیق تحویل کالا در حمل و نقل زمینی و.. به آنان گفته شود. این برای آنها حتی از ارسال سریع نیز مهمتر است. هیچ‌کس نمی‌خواهد بسته‌اش دیرتر از حد انتظارش به دستش برسد، اما اگر خیلی زودتر از حد انتظار هم برسد، می‌تواند مشکل‌ساز شود. به عنوان مثال، در برخی مناطق ممکن است یک بسته برای مدت طولانی بدون مراقبت جلوی درب منزل بماند.

یکی از حساس‌ترین نکات در افزایش رضایت مشتریان زمانی است که مشتری تماس می‌گیرد و می‌گوید “بسته من کجاست؟ به من قول ارسال دو روزه داده شده بود!» فقط کلمه «دو روز» را به ذهن سپرده‌اند ولی به این معنی نیست که دو روز پس از کلیک روی خرید بسته‌ای، حتما آن را دریافت خواهند کرد. پس زمانی که گزینه‌های حمل و نقل خود را در فرآیند پرداخت مشخص می‌کنید، دقیق باشید. کاملاً مشخص کنید که تاریخ‌های حمل و نقل تقریبی است و پس از مونتاژ، آماده‌سازی و سوار شدن سفارش آن‌ها در یک کامیون قابل اعمال است.

تاکتیک‌های دیگری که می‌توانید از آن کمک بگیرید عبارتند از:

  • در طول فرآیند حمل و نقل به‌روزرسانی‌های زمان واقعی را انجام دهید. بسیاری از برندها اعلان‌های سفارش مشتری را تنظیم می‌کنند تا در صورت تغییر در زمان تحویل سفارش مشتری برایشان پیام ارسال شود. به عنوان مثال، ایمیل ها یا پیامک ها می‌توانند به مشتری هشدار دهند که سفارش او برای ارسال، حمل و نقل و تحویل آماده است.
  • مشتری خود را تشویق کنید تا صندوق تحویل خود را مدیریت کند. فدرال اکسپرس و سایر اپراتورهای بزرگ اکنون گزینه هایی مانند انبارهای تحویل، توقف تعطیلات و تحویل برنامه ریزی شده دارند.

آن را شخصی کنید یا به آن نام تجاری شخصی خود را بدهید

وقتی صحبت از خدمات مشتری می‌شود، شخصی سازی ارزش بالایی دارد. تجربه تحویلی که ارائه می‌دهید ممکن است تنها تعامل مستقیم شما با مشتری و بسیار موثر در افزایش رضایتمندی مشتریان شرکت حمل و نقل شما باشد.

چند روش وجود دارد که می‌توانید به تحویل بسته‌های خود مالکیت اضافه کنید.

  • یک پیام در برگه بسته بندی اضافه کنید.
  • پیام‌های سفارشی را پیشنهاد دهید که در هنگام پرداخت ایجاد شده و در جعبه قرار داده شوند.
  • برچسب ها یا نوارهای مارک دار روش‌های ارزان قیمتی هستند که جعبه قهوه‌ای معمولی را برنددار می‌کنند.
  • یک ایمیل سفارشی یا پیامک پس از تحویل ارسال کنید.
  • دو روز پس از تحویل، با یک ایمیل خودکار یا پیامک با مشتری خود تماس بگیرید.

چگونه یک شرکت لجستیکی طرف سوم می تواند به بهینه سازی هزینه‌های حمل و نقل و زمان تحویل شما کمک کند؟

اگر زمان تحویل شما را تحت فشار قرار می دهد، با یک شرکت لجستیکی طرف سوم خود کار کنید تا طبق برنامه پیش بروید. اگر ارائه‌دهنده خدمات باتجربه باشد ارزش افزوده‌ای به شما خواهد داد که تجربه تحویل عالی را برای شما و مشتریانتان فراهم می‌کند.

جدا از پیشنهادات بالا، شرکت لجستیکی طرف سوم شما همچنین باید به شما در بهینه سازی استراتژی حمل و نقل خود کمک کند. این شامل:

  • شرکت مخابراتی و خدمات مناسب را برای برند شما انتخاب کند.
  • به طور منظم جزئیات حمل و نقل خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هزینه های حمل و نقل اضافی پرداخت نمی‌کنید.
  • مذاکره در مورد نرخ های بهتر با شرکت مخابراتی خود
  • نکته اصلی این است که شما می‌خواهید هزینه های حمل و نقل بین المللی خود را پایین نگه داشته و زمان تحویل خود را سرعت بخشید. عوامل زیادی در این کار اثرگذارند که کار با یک شریک معتبر تنها راه برای انجام درست آن است.
شرکت حمل و نقل بین المللی
شرکت حمل و نقل بین المللی

جمع بندی

اگر به دنبال یک شرکت حمل و نقل بین المللی معتبر هستید که بتواند به شما خدمات سفارشی ارائه دهد، گروه تجاری ققنوس با داشتن سابقه فعالیت در حمل و نقل بین المللی می‌تواند بهترین مشاوره صحیح و حرفه‌ای در این زمینه را به شما ارائه دهد. برای کسب اطلاعات و دریافت مشاوره می‌توانید با کارشناس ما ارتباط برقرارکنید.

برای جلب رضایت مشتریان از کیفیت حمل و نقل شما چه راهکارهایی وجود دارد؟

ارائه خدمات حمل ونقل سریع و ارزان، تا حد امکان اعلام زمان و تاریخ تحویل دقیق، و فراهم کردن مقدمات ارتباط شخصی و صمیمانه با مشتریان می‌تواند رضایت آنها را بالا ببرد.

از چه راههایی می‌توان زمان تحویل کالا را جهت افزایش رضایتمندی مشتریان دقیق‌تر اعلام کرد؟

با استفاده از تجربیات خود و نوسانات زمان تحویل در طول سالهای گذشته، استفاده از برنامه‌های شخص ثالث که مسیریابی و استراتژی کلی حمل‌و‌نقل را نشان می‌دهند، بروزرسانی زمان تحویل از طریق ارسال پیامک به مشتریان و محاسبه توقف کالا در تعطیلات و غیره… می‌توان زمان تحویل را دقیق‌تر به مشتری ارائه داد.

منظور از شخصی سازی خدمات به مشتری چیست؟

یعنی اینکه شما با قرار دادن یک برگه پیام متنی زیبا در جعبه ارسالی و یا تزئین جعبه با نوارهای مارک‌دار و همچنین با ارسال پیام به مشتری بعد از تحویل کالا جهت پیگیری وضعیت تحویل، می‌توانید تربه تحویل صمیمانه و خوبی به مشتری بدهید.

شرکت لجستیکی طرف سوم از چه طریقی هزینه‌های حمل و نقل و زمان تحویل شما را مدیریت می‌کند؟

با انتخاب شرکت خدماتی مناسب و بررسی منظم جزئیات حمل و نقل جهت جلوگیری از پرداخت هزینه اضافی و گفتگو درباره نرخ بهتر می‌تواند هزینه حمل و نقل را کاهش و سرعت ارسال را بالا برد.

از این قسمت میتوانید به ما امتیاز دهید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *